Cil_ schreef:@anjali: Weet je welke medicijnen tegen oorsuizen helpen of kan je de naam achterhalen? Het volume van de ruis neem bij mij in de loop van de dag toe.
Dat hangt af van wat het probleem precies is
. Heb ook medicatie gehad die het onder controle moest krijgen (iets vochtafdrijvend). Ik ben daar zéér snel mee gestopt en weiger dat ooit nog eens te nemen hoewel het medisch gezien wel impact zou moeten hebben op het probleem bij mij. Ik werd echt ziek van die medicatie en had de indruk dat ik elk moment flauw kon vallen.
anjali schreef:Die kennis van me heeft zelfs een hersenscan gehad,waar niets op te zien was.Vaak heeft het ook een psychische component.Ik zou me dus niet zomaar laten opereren ofzo,want daar zit het vaak niet.Ik heb er zelf erg last van gehad maar door stress te mijden is het veel minder geworden.
Ik ga hier wel mee in wat Janneke zegt... Bovendien, wordt er soms te snel uitgegaan van het feit dat het psychisch is. En als er dan wel iets scheelt en je weet zelf dat het niet psychisch is, is het niet bepaald fijn als je niet geloofd wordt. En ja, ik spreek hier uit ervaring... sommigen dachten bij mij ook dat het psychisch was en dat was het allerminst! In sommige gevallen is er inderdaad sprake van een psychisch probleem of een psychische component, maar dat is zeker niet altijd zo.
Operatie gebeurt zoals Janneke zegt ook niet zomaar. Daarvoor moet er echt al veel schade zijn eer ze opereren. Bij mensen die plotsdoof zijn door een brughoektumor wordt er over het algemeen pas geopereerd als de tumor zodanig groot is dat het gehoor volledig uitgeschakeld is, evenwicht ernstig aangetast is, de kans op verdere beschadiging groot is enz enz. Anders laten ze de tumor gewoon zitten en kijken ze hoeveel die groeit.
Valentijn5 schreef:Ik heb ook tinnitus. De pschyoloog zegt dat het een hersenbeschadiging is omdat je hersens een signaal afgeven wat er niet is. Ik heb het opgelopen in een discotheek. En heb het nu nog steeds. Ik had er een gehoorapparaat voor kunnen krijgen maar dat maakt het ook niet beter. Dus veel sterkte
Goh, vind het ook wel een beetje een vreemde uitspraak van de psycholoog. Soms zal het inderdaad wel zo zijn dat je klachten hebt omdat er in je hersenen iets fout loopt. Maar schade door te veel luide geluiden --> tinnitus --> hersenbeschadiging? 'k Weet niet... Het zijn imo niet je hersenen die door de luide geluiden beschadigd zijn, maar wel je oren zelf. En zelfs dan nog, in veel gevallen (niet altijd) kan je er dan, zoals Janneke ook al zegt, wel nog steeds iets aan doen om ervoor te zorgen dat de tinnitus minder invloed heeft op je functioneren...