Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:22

Ik wilde me ook inschrijven bij de Basic Fit maar ik ga toch maar voor het campus-sportcentrum. T/m eind augustus is dat 118 euro voor onbeperkt, doordeweeks zijn ze open van 7:30 tot 23:00 en in het weekend alleen overdag. Plus het is letterlijk naast mijn huis, dan is het nog makkelijker om te gaan :D (en kan ik lekker thuis douchen).
Ik kan dit komende maand wel missen denk ik :) Ik heb er echt zin in! Zit zoveel lekkerder in mijn vel als ik kan sporten, heb veel meer energie en ben gewoon gezonder in het algemeen. Dus ik blijf volgen, moet nu echt even doorzetten ^^

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:25

Magrathea schreef:
Ik wilde me ook inschrijven bij de Basic Fit maar ik ga toch maar voor het campus-sportcentrum. T/m eind augustus is dat 118 euro voor onbeperkt, doordeweeks zijn ze open van 7:30 tot 23:00 en in het weekend alleen overdag. Plus het is letterlijk naast mijn huis, dan is het nog makkelijker om te gaan :D (en kan ik lekker thuis douchen).
Ik kan dit komende maand wel missen denk ik :) Ik heb er echt zin in! Zit zoveel lekkerder in mijn vel als ik kan sporten, heb veel meer energie en ben gewoon gezonder in het algemeen. Dus ik blijf volgen, moet nu echt even doorzetten ^^

Dat laatste heb ik ook!

Sherivey

Re: Willen werken aan een killerbody, maar wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:30

Ik zit er ook veel lekkerder door in mn vel. Letterlijk en figuurlijk :)
Merk ook echt dat het wat voor mn zelfvertrouwen doet. :D

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:36

dat heb ik ook :) heb net toch maar ff mijn fitness pal gedownload als app,kan geen kwaad :) weet nu alleen wel dat de stappen tracker t niet doet bij mij :') op werk etc ligt die in mijn tas haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:42

Ik wil nog een activity tracker kopen :) die kosten alleen het nodige, dus nog ff sparen :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:09

Ik ben zojuist begonnen met 30 days of yoga :oo Alvast even wat spieren losmaken.
https://www.youtube.com/watch?v=oBu-pQG6sTY
Is te vinden op youtube, het enige wat je nodig hebt is een soort van zachte ondergrond en wat ruimte (en ik heb beide eigenlijk niet maar toch lukt 't, haha )

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:56

Er staat op internet heel veel informatie. Ik zou zeggen, neem iedereen met eigen belang in de situatie even met een korreltje zout(dit is hoe het werkt - koop nu mijn voedingsschema voor maar 69,95!!!!).

Persoonlijk vind ik bayesianbodybuilding.com een hele fijne (op wetenschap gebaseerde site). Voor een killerbody hoef je heus niet meteen met een coach aan de slag, je kunt zelf een prima basis leggen en kunt dan altijd nog (betaalde) hulp inschakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:15

Wow, iedereen goed bezig! :D

En dat gevoel na een work-out is inderdaad heerlijk! Ik voel me altijd lichamelijk en geestelijk beter dan als ik maar de hele tijd op m'n kont zit. :+

Jezzi, niet perse inderdaad! Maar er is zooo veel informatie dat je meestal door de bomen het bos niet meer ziet. Ik vind begeleiding (dat heb ik nu bij sporten) in ieder geval wel heel fijn omdat dat gewoon heel veel scheelt. Als ik iedere keer moet uitzoeken wat ik nou moet doen, wat nou waarvoor goed is etc. is dat best lastig. Vind ik :P

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:40

Dit weekend was slécht!!! Gister en vandaag gewoon 2000cal gegeten (was ook veels te lekker) maar wel lichamelijk actief bezig geweest.
Morgen maar lekker aan de bak, dan komt het goed.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 22:09

Hier ook Imker :+ maar morgen inderdaad weer aan de bak haha
Ik vind het alleen zo naar dat het in de avond zo ontzettend druk is, kan dan echt mijn ei niet kwijt :n

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 23:06

Ik heb ook echt een cheatweek achter de rug... Naast een kleine blessure aan mn kniepezen ook een week lang geen zin gehad. Dus heb het gevoel dat ik 3 kilo in chocola ben aangekomen hahahah

En voor diegene die er interesse in hebben, mijn progressie. Foto links is van begin maart en foto rechts is van begin januari, toen ik net begon.

Afbeelding

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:49

Ik heb de laatste weken echt een dip. Daarmee zijn ook meteen al mijn spieren 'verdwenen' achter een laagje vocht en vet :+ Deze week weer hard trainen en goed in het eten gaan zitten dan heb ik over een paar weken weer een mooi resultaat!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:00

Ik was gister op een verjaardag even het onderwerp van gesprek, ze vonden allemaal dat ik er goed uit zag hihihi.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:59

Barbar, dat is natuurlijk altijd heel fijn om te horen!

Toen ik een jaar of 4 15 kilo was afgevallen en netjes maat 36/38 had, was ik vaak het mikpunt van kritiek. De meesten vonden dat ik er eng uitzag (te dun) of zeiden dat ze het niet gezond vonden. Nu moet ik van mezelf geen 57kg meer wegen, maar iets gestroomlijnder/strakker is prima.

Vanmorgen stond ik om 8.15u al in de sportschool. 30 minuten fiets, 20 minuten crosstrainer, krachthonk en daarna 10 minuten wandelen.
Ga ik thuis hoopvol op de weegschaal staan: NIKS verschil qua kilos. SNIK!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:46

je moet ook niet dan op de weegschaal gaan staan. Gewoon 1x in de week op de weegschaal gaan staan, voor het ontbijten en nadat je naar het toilet bent geweest. Niet midden op de dag, dat fluctueert veel teveel. Kcal verbrand je ook niet met 1x naar de sportschool gaan. Daarmee heb je misschien 250kcal verbrand. Dat levert je wel helemaal een gewichtsverlies op van 0.1kg, die je nog niet eens terug hoeft te zien want je hebt wat gedronken tijdens het sporten, misschien een volle blaas.
Accepteer dat je weekend minder was, ga eens 2 weken gewoon netjes eten en sporten en dan zie je dat vanzelf terug op de weegschaal.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 13:50

Imker schreef:
Barbar, dat is natuurlijk altijd heel fijn om te horen!

Toen ik een jaar of 4 15 kilo was afgevallen en netjes maat 36/38 had, was ik vaak het mikpunt van kritiek. De meesten vonden dat ik er eng uitzag (te dun) of zeiden dat ze het niet gezond vonden. Nu moet ik van mezelf geen 57kg meer wegen, maar iets gestroomlijnder/strakker is prima.

Vanmorgen stond ik om 8.15u al in de sportschool. 30 minuten fiets, 20 minuten crosstrainer, krachthonk en daarna 10 minuten wandelen.
Ga ik thuis hoopvol op de weegschaal staan: NIKS verschil qua kilos. SNIK!

dat zou mooi zijn als je gelijk boem kwijt bent en gelijk boem buikspieren hebt..

ga MAX 1x per week op weegschaal, s ochtends, na plassen, voor je gaat eten enzo...

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 16:30

Je moet sowieso niet helemaal vertrouwen in de weegschaal aangezien je ook spieren kweekt en die zijn ook wat kilo's waard.
Zoals de rest zegt Max. 1 x per week op de weegschaal en niet gelijk hopen dat je iets kwijt bent. Zo werkt je lichaam helaas niet.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:45

Dat is waar ik ook een beetje tegenaan loop, ik ben in totaal pas 5kg kwijt, maar alleen al in mijn taille 12cm, ik zou het zo graag wat meer op de weegschaal willen zien, maar ze zeggen dat spieren zwaarder zijn dan vet toch?

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:00

Barbar, ik geef een tip niet op de weegschaal ! Die zegt namelijk niks het gaat erom hoe je eruit ziet en hoe je je voelt. Want spieren zijn indd zwaarder

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:09

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:10

Hé hij pakt dat stuk niet

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:12

Ik denk dat ik het verkeerd heb omschreven: twee weken geleden gemeten en gewogen op de sportschool, dus ik denk: vandaag weeg ik ff na het sporten.
Ben ik in die twee weken van heel bewust eten, goed op mijn inname vet/khd en eiwit, merk ik niets op de weegschaal.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:37

barbar schreef:
Dat is waar ik ook een beetje tegenaan loop, ik ben in totaal pas 5kg kwijt, maar alleen al in mijn taille 12cm, ik zou het zo graag wat meer op de weegschaal willen zien, maar ze zeggen dat spieren zwaarder zijn dan vet toch?

1 kg is toch echt 1 kg.. maar spieren ziet er heel anders uit

Ik liet naast gewicht altijd vetpercentage bepalen (liefste door iemand gedaan met kennis met zo'n krijg ding), meette op navel hoogt,10 cm eronder en om mijn billen.... deed ik Max om de 2 weken

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:54

Ik heb me begin februari ook laten meten en moet volgende maand ergens weer, dan kijken ze naar vet, spier, flexibiliteit, bloeddruk, hartslag en uithoudingsvermogen.

Edit: en longinhoud

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 22:31

Wegen na het sporten geeft NOOIT een eerlijk beeld.