Buik iets platter, wat laten staan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:48

xniieeenke schreef:
Gianti, vind jou wel echt fijne hulp geven.
Natuurlijk de anderen ook wel een beetje, maar ik ben inderdaad 13 en jij houdt er rekening mee.
Men denkt dat ik niet veel wil doen, en dat wil ik niet omdat ik lui ben maar gewoon omdat ik nog maar 13 ben en niet dik ben (om even duidelijkheid hier te hebben; 1,74 lang en denk net 60 kilo, 59?).

Dat stond er niet bij he in het begin, dat je pas 13 bent :+ want dan heb je het inderdaad veel minder zelf in de hand, dat begrijp ik ook. Ik merk dat je wel veel wilt doen maar je bent erg beperkt in wat je kan doen gezien leeftijd en situatie. Veel succes in ieder geval, hopelijk lukt het je evengoed!

xniieeenke

Re: Buik iets platter, wat laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:50

Ja sorry :') maar net wel dat was nog voor je reactie.
Ik was even vergeten dat ik dat niet in m'n profiel had staan.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:53

anne_bento schreef:
Daarom zeg ik toch ook vervangen voor ander brood zodat je niet helemaal hoeft te stoppen met brood? Ik zeg nergens dat ze moet stoppen met brood, van mij moet ze sowieso niks, ik geef enkel tips gebasseerd op eigen ervaring (overigens niet enkel bij mijzelf, veel mensen in mijn omgeving die dit op deze manier gedaan hebben). Ik probeer alleen te helpen! Ik zie soms mensen met de meest gekke diëten en maar mopperen dat het niet werkt, dan heb ik mensen in mijn omgeving die op deze manier hun eetpatroon aanpassen en de kilo's vliegen eraf, dat deel ik graag met anderen zodat anderen daar ook iets aan hebben. Blijft verder natuurlijk ieder zijn eigen keus!

het gaat (gelukkig :P ) hier niet om kilo's afvallen :) ik weet gewoon dat mijn mams nooit zulke dingen had geaccepteerd :)

@xniieeenke: mooi gewicht!! en your welcome :D zoek eens op YouTube filmpjes van blogilates, misschien is dat iets voor jou.. ik vond zelf leuke filmpjes om te doen thuis en ze zijn wel echt een training :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:54

Gianti schreef:
anne_bento schreef:
Daarom zeg ik toch ook vervangen voor ander brood zodat je niet helemaal hoeft te stoppen met brood? Ik zeg nergens dat ze moet stoppen met brood, van mij moet ze sowieso niks, ik geef enkel tips gebasseerd op eigen ervaring (overigens niet enkel bij mijzelf, veel mensen in mijn omgeving die dit op deze manier gedaan hebben). Ik probeer alleen te helpen! Ik zie soms mensen met de meest gekke diëten en maar mopperen dat het niet werkt, dan heb ik mensen in mijn omgeving die op deze manier hun eetpatroon aanpassen en de kilo's vliegen eraf, dat deel ik graag met anderen zodat anderen daar ook iets aan hebben. Blijft verder natuurlijk ieder zijn eigen keus!

het gaat (gelukkig :P ) hier niet om kilo's afvallen :) ik weet gewoon dat mijn mams nooit zulke dingen had geaccepteerd :)

@xniieeenke: mooi gewicht!! en your welcome :D zoek eens op YouTube filmpjes van blogilates, misschien is dat iets voor jou.. ik vond zelf leuke filmpjes om te doen thuis en ze zijn wel echt een training :D

Dat was als voorbeeld bedoeld :Y)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 16:54

Dankjewel! Ik ben er ook erg blij mee, nét iets onder het gemiddelde en ik hoef niet veel meer niet veel minder, vind het goed zo, kleren zitten vaak prima etc.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:55

Je bent 13 jaar, nog in de groei, je gaat nog richting vrouw zijn, maak je dus niet druk over je 'buikje'. Ik geloof, en ben er vrijwel zeker van, dat je moeder gelijk heeft als ze zegt dat je niet dik bent en dat vooral niet moet denken. Eet gewoon wat je lekker vindt, maar eet gezond. Je groentes, je fruit, je vezels, je koolhydraten en eiwitten en absoluut niet bezig zijn met dieet! Ga een keertje een extra stukje fietsen, doe eens voor de lol wat oefeningetjes thuis, maar echt trainen en dieeten moet je absoluut niet willen op jouw leeftijd :)

http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-k ... wicht.aspx Hier staat wat de hoeveelheden zijn die je per dag kan eten, wat gezond is volgens de schijf van vijf.

Misschien is het leuk om samen met je moeder te gaan koken en dingetjes uit te proberen? Er zijn zoveel verschillende soorten groente en fruit en gerechten die je maken kan! Als je zelf kan leren ontdekken zul je zeker nieuwe dingen ook lekker gaan vinden.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:58

De schijf van 5 is wel het meest achterhaalde voedingsadvies ooit, gesubsidieerd vanuit de voedingsindustrie en dus alles behalve onafhankelijk. Als je gewoon logisch nadenkt, iets lekkers moet af en toe kunnen, lekker veel groente (en veel is ook echt veel), redelijk veel fruit, niet te veel vet of überhaupt té veel van iets, dan ben je gewoon prima bezig.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:00

Knudd dat dacht ik zelf ook wel al hoor. :P en dik vind ik mezelf niet, brr mezelf dik vinden XD lijkt me zo gek ik zit zelfs onder het gemiddelde gewicht voor m'n lengte.
Bedankt! Had veel eerder die leeftijd er in moeten zetten, oeps... :')

Over die schijf: fruit doe ik 1 stuk per dag, zou meer kunnen. Groenten krijg ik niet veel meer weg dan 2 opscheplepels waar er hier 3/4 van worden aanbevolen, puur omdat ik geen grote portie eter ben en het wel in combinatie met dingen eet. Vlees kom ik aan, melk zou ietwat meer kunnen en kaas vind ik niet heel lekker alleen met een wrap of zo doe ik het er vaak in. aii daar komen we bij halvarine, ik krijg het niet weg heb wekenlang jankend aan de tafel gezeten toen ik jonger was omdat mijn moeder wat probeerde. maar nee. Drinken doe ik genoeg, misschien zelfs wel veel XD
Ook vind ik de schijf (net als NoorW zie ik nu) wat overdreven. Er zijn genoeg mensen die 100% gezond zijn en écht wel snoepen of elke week 'n patatje halen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:06

xniieeenke schreef:
Knudd dat dacht ik zelf ook wel al hoor. :P en dik vind ik mezelf niet, brr mezelf dik vinden XD lijkt me zo gek ik zit zelfs onder het gemiddelde gewicht voor m'n lengte.
Bedankt! Had veel eerder die leeftijd er in moeten zetten, oeps... :')

Over die schijf: fruit doe ik 1 stuk per dag, zou meer kunnen. Groenten krijg ik niet veel meer weg dan 2 opscheplepels waar er hier 3/4 van worden aanbevolen, puur omdat ik geen grote portie eter ben en het wel in combinatie met dingen eet. Vlees kom ik aan, melk zou ietwat meer kunnen en kaas vind ik niet heel lekker alleen met een wrap of zo doe ik het er vaak in. aii daar komen we bij halvarine, ik krijg het niet weg heb wekenlang jankend aan de tafel gezeten toen ik jonger was omdat mijn moeder wat probeerde. maar nee. Drinken doe ik genoeg, misschien zelfs wel veel XD
Ook vind ik de schijf (net als NoorW zie ik nu) wat overdreven. Er zijn genoeg mensen die 100% gezond zijn en écht wel snoepen of elke week 'n patatje halen.

Halvarine is dan weer helemaal niet gezond dus dat is helemaal niet erg dat je dat niet eet +:)+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:10

anne_bento staat er wel bij, misschien dat in boter dingen toch wel weer goede stoffen zitten? niet onderzocht hiero, maar ookal zitten er veel slechte stoffen in, en een beetje goede kan je er een beetje vna nemen zodat je het beetje goede meekrijgt en daarna wel slecht gaat compenseren soms/

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:11

Het is ook niet dat je dat móét eten wat de Sv5 aangeeft, het is een richtlijn, het is een advies, het is een hulpmiddel. Het is dus ook GEEN dieet, het verplicht je niks en je kan vanuit de Sv5 prima gaan nadenken wat wel en niet goed voor je is :)

Er wordt een hoop onzin verkondigd op het internet, ook hier op bokt :) Dus gewoon lekker de dingen blijven eten die jij lekker vindt en probeer eens wat nieuwe dingen uit. Wat meer groenten eten is al een hele goede stap om te doen :j

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:12

Bedankt! Vroeger dacht ik 'wauw respect voor iedereen die dat doet zo veel groente', maar het is een richtlijn. Alhoewel ik vergelijk mijzelf er wel mee en probeer er iets meer naar toe te klimmen.

Ja, over dat onzin weet ik maar al te goed en daarom juist ben ik niet gaan zoeken, je ziet zo veel l*lverhalen...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:15

let je wel op dat je niet te weinig vetten binnen krijgt, er zijn ook goede vetten (essentiele vetten), die zitten voornamelijk in plantaardige olie en vette vis :)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:16

Gianti schreef:
let je wel op dat je niet te weinig vetten binnen krijgt, er zijn ook goede vetten (essentiele vetten), die zitten voornamelijk in plantaardige olie en vette vis :)

Jep, daarom dus :P
Vette vis wil ik mee beginnen is me door de dokter ook aangeraden door een klein beetje vitamine D tekort in de winter vooral. Kibbeling :9 :9

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:17

probeer eens de 30 day challenge van lorna. gewoon even googelen. het is gratis maar merkte dat ik in vrij korte tijd me in ieder geval sterker voelde, en stiekem ook wat platter leek. maar dat kan natuurlijk mijn verbeelding zijn geweest :+ kost vrij weinig tijd, en loont goed.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:19

baroeg schreef:
probeer eens de 30 day challenge van lorna. gewoon even googelen. het is gratis maar merkte dat ik in vrij korte tijd me in ieder geval sterker voelde, en stiekem ook wat platter leek. maar dat kan natuurlijk mijn verbeelding zijn geweest :+ kost vrij weinig tijd, en loont goed.

ik vind die challenges altijd wel 'eng', omdat je ook meer schade aan kan doen dan winst ervan krijgen. Elk lichaam heeft ander tempo van trainen.. dus je kan jezelf overbelasten en ook blessere, vooral omdat geen controle is hoe dingen worden uitgevoerd...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:20

30 day challenges zijn me te veel van 't goede. Je kunt oefeningen doen maar om in een maand bij elk lichaam opeens 100 of 200 dingen te eisen, come on. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:25

xniieeenke schreef:
Gianti schreef:

Jep, daarom dus :P
Vette vis wil ik mee beginnen is me door de dokter ook aangeraden door een klein beetje vitamine D tekort in de winter vooral. Kibbeling :9 :9

Met kibbeling ga je je vitamine D niet oplossen :+ hoort niet bij de vette vis, en eigenlijk überhaupt niet bij vis :P je moet vooral haring, makreel en paling eten :9

En verder; je bent 13, zit volop in de groei dus echt diëten niet doen zolang je geen overgewicht hebt. Tuurlijk kun je op je eten letten en oefeningen doen, ik weet niet of je je groeispurt al gehad hebt? Maar dan trekt je buik misschien ook wel strak. En een beetje vetjes op je buik is niet erg hoor.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 17:27

Het zal iets te maken hebben met elkaar, volgens mij haal ik iets door elkaar. :')

Groeitspurt wel gehad ja. Nu 1,74 en ik verwacht niet heel veel groter te worden helemaal omdat ongesteldheid echt binnenkort wel komt verwacht ik ook.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:34

maar dat vind ik juist het mooie aan lorna. je hebt wel de 30 days (waarvan een paar dagen ook amper wat) en ze zegt zelf ook dat als je er een dag of een paar dagen niet aan toe komt, niks aan de hand. ga of verder waar je was, of ga een paar dagen terug om het weer op te pakken. en het gaat niet tot 200 etc.

je doet sowieso sets, en als je het uitprint kan je vinkjes zetten. het maakt niet uit wanneer je alles doet. en dat je elk uur 5 oefeningen doet of dat je ze allemaal in 1 keer doet. als je ze maar doet.

dag 30 ziet er zo uit:
3 sets

25 squats
15 donkey kicks
15 bridge
25 crunches
15 lunges
25 leg lifts
45 sec. plank.

van elke oefening zijn ook foto's aanwezig om te zien hoe je ze uit moet voeren.
ik ben momenteel op dag 15. en tot nog toe vind ik het erg goed te doen

edit: het is een programma ontwikkeld door ruiters voor ruiters, dus je pakt er ook nog eens de spiergroepen mee aan die je tijdens het rijden gebruikt. ik merk zelf dat ik ook beter in het zadel zit nu.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:58

baroeg schreef:
maar dat vind ik juist het mooie aan lorna. je hebt wel de 30 days (waarvan een paar dagen ook amper wat) en ze zegt zelf ook dat als je er een dag of een paar dagen niet aan toe komt, niks aan de hand. ga of verder waar je was, of ga een paar dagen terug om het weer op te pakken. en het gaat niet tot 200 etc.

je doet sowieso sets, en als je het uitprint kan je vinkjes zetten. het maakt niet uit wanneer je alles doet. en dat je elk uur 5 oefeningen doet of dat je ze allemaal in 1 keer doet. als je ze maar doet.

dag 30 ziet er zo uit:
3 sets

25 squats
15 donkey kicks
15 bridge
25 crunches
15 lunges
25 leg lifts
45 sec. plank.

van elke oefening zijn ook foto's aanwezig om te zien hoe je ze uit moet voeren.
ik ben momenteel op dag 15. en tot nog toe vind ik het erg goed te doen

edit: het is een programma ontwikkeld door ruiters voor ruiters, dus je pakt er ook nog eens de spiergroepen mee aan die je tijdens het rijden gebruikt. ik merk zelf dat ik ook beter in het zadel zit nu.

Welke is het want ik denk dat ik niet de goede krijg

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 00:04

ik doe de beveiliger opleiding en heb er met mijn sportleraar ook heel vaak over hoe je nou echt een plattere buik krijgt.
Hij heeft aangegeven dat ik elke dag 3x 30 sec moet planken.
Het is heel zwaar, maar het werkt wel! :o

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:36

xxmh: heb het even opgezocht, het heet strides for success
is wel in het engels maar gewoon met documenten die je per mail toegestuurd krijgt (ook echt alleen 1x per week voor 5 weken een leuk mailtje met onderin de documenten, staat altijd iets van extra motivatie bij)