Hoort dit ook bij een keelontsteking?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:40

Janneke2 schreef:
Wilawander schreef:
Heb hetzelfde maar dan met koorts en bergen groen slijm en zelfs overgeven door het hoesten. :( Niet fijn maar moeten we even door. Ik neem alleen wat slijmoplossers, door een maagprobleem verdraag ik niet veel.

Neem er L-Glutamine bij, in overleg met de apotheker m/v.
Glutamine beschermt je slijmvliezen, zowel die in je keel etc die het hard te verduren hebben - maar helpt ook het slijmvlies in je maag om een goede, beschermende slijmlaag aan te maken.
(Middelen zoals acetylcysteine breken niet alleen het slijm in je ademhalingswegen af, maar ook de beschermende slijmlaag van de maag.)

Bedankt voor de tip :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 00:15

ik heb bijna mijn keelontsteking achter de rug. ook geen koorts (36 graden) en veel hoestbuien (inclusief echt heftig overgeven na hevig hoesten), zowel kriebel als slijm, tong en keel leken gezwollen en kon bijna niet slikken van de pijn. ook erg opgezwollen klieren en oorpijn. tong leek ook licht geel aan de achterkant, schuurderig gevoel...

bij mij heeft de ibuprofen 600mg zakjes geholpen die ik van de ha kreeg en verder veel paracetamol gedurende de dag. keelpastiles deden helemaal niks. kreeg geen antibioticum omdat ik geen koorts had (heb nooit koorts). ben er toch wel minstens 1,5 weken ziek van geweest

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:02

Flowery schreef:
AnneJ1995 schreef:
Dit zijn dé symptomen van de griep die nu heerst! Maar de piek ligt op dag drie, dus als je die al gehad heb, kom je er hopelijk "goed" vanaf.
Ik heb m ook goed te pakken helaas.

Poeh ik zit nu op dag 5 en tot nu toe is elke dag erger geweest :( Ik merk alleen dat mn hoest een stuk losser zit, dus dat is erg prettig. Alleen hoest ik nu echt 24/7 ;(

Dan werkte de bisolvon wel, als je hoest losser is. Dat is positief! Broomhexine en acetylcysteine doen ongeveer hetzelfde.
Lekker stomen, hoestdrank blijven nemen, met zout gorgelen en veel vit c.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:24

Shadow0 schreef:
Als ik het zo lees komt codeïne van de papaver, net als morfine (en heroïne.) Een pijnstiller met een versuffend effect.

Cocaïne komt echter van de coca-plant en is voornamelijk opwekkend. (En de pijnstiller die eraan verwant is, is lidocaïne - meer een middel dat plaatselijk verdooft.)

Verder is dat hele 'familie van' is niet zo'n sterk argument, dat is vooral 'guilty by association'. Kleine verschillen in molecuulstructuur kunnen grote verschillen in effect geven, en dat het 'familie van' is maakt dus ook niet dat je meteen als junkie in de goot belandt.

Nee dat bedoel ik met dat laatste ook niet.
Meer te zeggen dat codeine heftig spul is wat je niet even slikt. Je word er inderdaad stoned van, en lekker slapen, maar als je actief bent kun je er juist high van worden. (been there done that) Natuurlijk val je dan niet meteen onder de noemer junkie ;).
Maar goed, ik heb altijd begrepen dat het familie is. Van medisch personeel in ieder geval.

Lidocaine is ook een bekende.Dit zit o.a. in zalf wat gebruikt word voor insectenbeten.

Maar goed, ik wil ook niet teveel off-topic gaan ;)

Femek2902

Re: Hoort dit ook bij een keelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:43

Ben ik de enige die denkt dat TS zich een beetje aanstelt?

Je bent gewoon verkouden/hebt griep, so what, half Nederland heeft op dit moment de griep of heeft hem net gehad..
Slik een paracetemol, douche lekker warm en ga 3 dagen in je bed liggen uitzieken. En je zult zien dan het met 2-3 dagen een heel stuk minder is.

Ik ben rond kerst ook 2 weken zo aan het hoesten geweest dat ik er niet van kon slapen, maar ook dat is weer over gegaan en ik leef nog steeds :) Wat helpt is suikerwater drinken en antihoestsnoepjes eten. Ik at er 1tje vlak voordat ik ging slapen en dan viel ik netjes in slaap, wanneer ik weer wakker werd van mijn gehoest dan deed ik dat weer. Werkte prima.

En vorig weekend had ik flink de griep te pakken, echt mn stem helemaal kwijt en kon de trap nog niet opkomen zonder helemaal buiten adem te zijn. Dat duurt iets langer om overheen te komen aangezien er nu nog heel wat slijm vast zit, maar ook dat gaat met de dag beter.

Vroeger, toen ik een jaar of 10 was, heb ik een milde variant van kinkhoest gehad, en ik kan je vertellen dat je dan letterlijk moet kotsen tijdens het hoesten en dat je op dat moment echt heel erg benauwd bent.

Oftewel, moraal van het verhaal, ga lekker uitzieken en ben je over een week niet beter, bel dan eens de huisarts. Zoals de uitspraak van mijn huisarts: " De griep duurt ongeveer 7 dagen, ga je naar de huisarts dan duurt het een week. "

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:50

ik denk idd dat je gewoon een fikse verkoudheid heb. of een keelontsteking.
helaas kan je er weinig aan doen dan alleen uitzieken. evt hoestdrank nemen of keelverzachters! ijsjes eten helpt ook goed.
het heerst momenteel en kan best even aanhouden.
denk niet meteen aan het ergste. half nederland heeft het..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 01:57

Lous schreef:
Alles boven de 37 geld misschien bij paarden, maar niet bij mensen. Bij mensen is het vanaf 38 graden koorts.Anders zou ik toch heel vaak verhoging hebben terwijl ik me kiplekker voel en daarvoor hoef ik me niet ingespannen te hebben ;)

Tussen de 37 en 38 is normaal voor paarden (eerdaags nog aan de DA gevraagd) 37+ is verhoging vanaf 38 is koorts. Twee verschillende dingen. Google it ;)

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 02:27

Maartje1990 schreef:
Lous schreef:
Alles boven de 37 geld misschien bij paarden, maar niet bij mensen. Bij mensen is het vanaf 38 graden koorts.Anders zou ik toch heel vaak verhoging hebben terwijl ik me kiplekker voel en daarvoor hoef ik me niet ingespannen te hebben ;)

Tussen de 37 en 38 is normaal voor paarden (eerdaags nog aan de DA gevraagd) 37+ is verhoging vanaf 38 is koorts. Twee verschillende dingen. Google it ;)

Als alles boven de 37 verhoging is zou ik iedere avond verhoging hebben. Je temperatuur loopt gedurende de dag normaal gesproken wat op, dus Google kan van alles zeggen maar dat is gewoon niet alleen maar waar.

Ts, ik ben ook nog herstellende van de griep en die heeft bij mij net geen 2 weken geduurd, waarvan ik ook alles had wat jij beschrijft alleen dan wel koorts ed erbij. Ik zou het ook gewoon uitzieken.
Hoop dat je je snel beter voelt!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 03:52

Tussen de 36,5 en 37,5 is "normaal" voor mensen. Moet dit voor hem nog goed in de gaten houden, en dit staat er in alle boekjes die er wat over zeggen. Ook alle instanties houden deze richtlijn aan in mijn omgeving.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 07:35

Vannacht toch nog 3 uurtjes kunnen slapen en ik had eigenlijk helemaal geen hoest aanvallen meer in bed :) Wel een heele droge keel toen ik wakker werd, maar daar doet water wonderen haha

ik bel de HA dus nog even niet, want ik maakte mij het meeste zorgen over het kokhalzen bij het hoesten en dat heb ik nu dus niet meer!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:26

Hoe is het nu?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 19:46

Het gaat aan de ene kant beter, aan de andere kant slechter. Mijn hoest is nog steeds vrij los en het slijm is van groen naar bijna wit-achtig gegaan. Is dat een goed teken? :')

Maar na 5 dagen niet kunnen praten, zit ik er wel een beetje doorheen. Hoop vanavond een beetje lekker te slapen en dat mijn stem snel weer normaal gaat doen.
Iemand hier nog tips voor? Ik gorgel al met zout water, neem keelsnoepjes en probeer niks te forceren met mijn stem.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:00

Hier het zelfde gehad, heb toen van het huismerk van de Kruidvat..hoesttabletten gehaald ong 1.80 en werkten erg goed....en niet praten☺️...neuspray,honing, veel drinken en gewoon ff je rust nemen!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:05

kally schreef:
Hier het zelfde gehad, heb toen van het huismerk van de Kruidvat..hoesttabletten gehaald ong 1.80 en werkten erg goed....en niet praten☺️...neuspray,honing, veel drinken en gewoon ff je rust nemen!

Oké ga ik daar morgen even voor kijken! Ik drink heeeel veel water (ik heb zo'n half liter flesje en die vul ik zeker wel een keer of 7 :') ) en verder thee 2x op een dag ongeveer

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:15

Tis beetje triest dit virus al drie keer een kleine week geveld zeg maar, telkens hoesten, stem kwijt etc...

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:37

kally schreef:
Tis beetje triest dit virus al drie keer een kleine week geveld zeg maar, telkens hoesten, stem kwijt etc...

Hé jakkes! Ik kreeg wel al een appje van mijn vriend dat hij nu ook last van zijn keel heeft ... Ik hoop voor hem dat hij iets meer weerstand heeft :(:)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 20:46

Mocht je nog steeds aan kinkhoest denken, dan heeft naar de huisarts gaan niet zoveel zin, want je bent al te laat voor antibiotica dus is het advies gewoon uitzieken. Alleen oppassen als er heel jonge kindjes in je omgeving zijn. Ben je wel gevaccineerd? Opzich is de vaccinatie voor kinkhoest niet volledig dekkend meer, maar het komt nog steeds niet heel veel voor in Nederland en is dus alleen gevaarlijk voor jonge baby's.
Sterkte met uitzieken :(:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:48

Miriam91 schreef:
Mocht je nog steeds aan kinkhoest denken, dan heeft naar de huisarts gaan niet zoveel zin, want je bent al te laat voor antibiotica dus is het advies gewoon uitzieken. Alleen oppassen als er heel jonge kindjes in je omgeving zijn. Ben je wel gevaccineerd? Opzich is de vaccinatie voor kinkhoest niet volledig dekkend meer, maar het komt nog steeds niet heel veel voor in Nederland en is dus alleen gevaarlijk voor jonge baby's.
Sterkte met uitzieken :(:)

Ik denk eerlijk gezegd niet meer aan kinkhoest omdat ik nu hoest zonder te kokhalzen :) Of naja heeeel af en toe nog (2x op een dag) als ik een enorm droge hoestbui heb.
Ik las dat de vaccinatie 4-12 jaar dekkend is en ik ben 23 jaar, dus die zal sowieso niet meer werken denk ik.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:23

Zorg dat tijdens het slapen je keel niet bloot ligt. Dat maakt voor mij echt heel veel verschil de volgende dag.
Slaap en leef dan de heledag met een sjaal om. :P

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 07:36

Pff ik weet echt even niet wat ik nou moet doen. Ik heb vannacht weer amper geslapen, ik denk hooguit 4 uurtjes totaal en tussendoor 20x wakker en enorm aan het hoesten.
Ik heb het idee dat het hoger zit nu en er komt best veel slijm mee.

Alleen is mijn temp nu omhoog gegaan naar 37,5 en ik merk dat ik minder honger heb. Dit kan natuurlijk ook komen door de slapeloze nachten.
Zal ik het nog aankijken of toch even de HA bellen? Ik ben nml iemand die totaal niet snel naar de HA gaat, dus ik zit enorm in dubio.

EDIT: owja vergeten neer te zetten, mijn slokdarm is wat opgezet :( Ook bij dat kuiltje tussen mijn sleutelbenen, is dit zorgelijk?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:16

Bel naar ha, zij kunnen je meer vertellen en weet je waar je aan toe bent

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:38

je vertrouwt het overduidelijk niet, dus dan moet je gewoon bellen en overleggen. bokt is geen medisch forum tenslotte

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:28

Even een kleine update, gisteren een enorme hoestbui gehad waar ik bang van werd en weeeer slecht geslapen. Dus toch de HA maar gebeld vanmorgen en morgen om 9:00 mag ik even langskomen :)
Vandaag gaat het een stukje beter, eerste dag zonder pijnstiller en keelpijn is aardig te handelen! En mijn stem doet het ietsjes beter.

Ik laat morgen weten wat de HA zegt :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:34

Ik denk dat hij griep zegt. ..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 20:36

benangelique schreef:
Ik denk dat hij griep zegt. ..

Maar ik heb geen koorts, zelfs geen verhoging meer. En toch komt ergens enorm veel slijm vandaan
Ik voel me ook niet ziek, alleen onwijs moe door die slapeloze nachten