Visual snow - Wie heeft hier nog meer last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:11

Even een vraagje voor diegenen die naar de HA wilden nav dit topic ("Ooo dit is dus níet Hoe iedereen ziet?! :oo ") is daar nog iets uitgekomen?

Lipydo

Re: Visual snow - Wie heeft hier nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:20

Holy crap, dit heb ik dus ook. In combinatie met oogmigraine (aura).

Ik dacht even op Bokt te kijken wie er last heeft van migraine aura's, omdat mijn afstudeerproject hierover gaat. Ik studeer Graphic Design en een van mijn projecten gaat over het zichtbaar maken van migraine, omdat er nog altijd veel mensen rondlopen in Nederland die niet serieus genomen worden door zijn of haar omgeving (en arts) of er zelf niet bewust van zijn (het is ten slotte meer dan hoofdpijn).

Nu krijg ik dus even een openbaring van heb ik jou daar :') Dat continue flikkerende beeld als je naar de lucht kijkt, het flitsen als het donker is, patronen kunnen mijn ogen/hersenen niet aan en gekleurde vlekken in mijn zicht die als een GIF worden afgespeeld met gesloten ogen... dacht serieus dat iedereen dit had! Ik zie een nieuw project, alleen jammer dat ik al op het einde van mijn afstudeerperiode zit :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 16:06

sans6 schreef:
Even een vraagje voor diegenen die naar de HA wilden nav dit topic ("Ooo dit is dus níet Hoe iedereen ziet?! :oo ") is daar nog iets uitgekomen?

Ik ben doorverwezen naar de oogarts, om oogproblemen uit te sluiten. Ogen waren keurig in orde, alles mooi gezond incl. oogzenuw en geen aanleidingen om te denken dat de klachten uit de ogen komen.
Daarmee was voor mij de kous verder af en besloten niet verder in de medische malle molen te stappen, want het volgende station is dan neuroloog. Aangezien er toch (nog) geen goede behandeling voor is leek het me vrij nutteloos om die weg te bewandelen.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:01

Het is al een ouder topic maar wil toch even reageren. Ik heb er sinds een week ook last van. Een aantal gekregen naar mijn oogmicgraine. Heb het nog niet zo heel veel gehad denk 5x in mijn leven en normaal gaat het ook gewoon weg zoals deze keer totdat ik ineens een aantal dagen zoiets van heyyy lezen is lastig, moet telkens knipperen om te kunnen focussen met mijn oog. Ook zie ik een soort van ruis en van die balletjes die wegschieten als ik ernaar kijk. Ook zie ik die al ik in de auto ziet. Heel vervend want je gaat er op zitten letten. Ik heb het pas net dus ben er wel een beetje onpasselijk van. En oja al 3 jaar oorsuizen. Ik ga telkens meer denken dat het in je hersenen zit. Ik ben nogal een stresskip.