Diverse klachten, volgens huisarts enkel stress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:10

DatBenIkNou schreef:
NatasjavE schreef:
Je suiker laten controleren.

Stel dat je diabetes hebt heeft suiker toevoegen geen zin. Je lichaam kan het niet opnemen en de klachten blijven dan bestaan.

Edit: ik zie wel dat je bloed is gecontroleerd maar er staat niet waarop.

Sorry maar dit is onjuiste informatie. Waarom denk je dat bij een diabeet suiker wordt gegeven bij een hypo? Dan is er teveel insuline gespoten en wordt de bloedsuiker omhoog gehaald dmv suiker geven. Niet behandelde diabetici zitten juist zeer hoog in de bloedsuikers. Dit geeft klachten als veel dorst, drinken, veel plassen en vermoeidheid.

@DatBenIkNou, juist NastasjavE heeft het bij het rechte eind! Wss weet jij niet precies wat diabetes is en hoe het werkt en dat er meerdere vormen zijn waarbij er ergens een storing zit in de aanmaak/opname van glucose. Het innemen van van suiker (koolhydraten) werkt ook bij anders bij diabeten met medicijnen en mensen zonder medicijnen en die (nog) geen diagnose diabetes hebben.

TS, ik hoop dat er duidelijk komt voor je klachten, ik kan je er helaas niet bij helpen. Al geeft onbegrip vaak ook stress, die je nou net niet kan gebruiken in jouw situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:02

Janneke2 schreef:
Citaat:
Maar TS, waarschijnlijk wil je het niet horen maar dit zijn wel heel typisch klachten voor stress... Vooral als er uit geen enkel onderzoek iets naar voren komt. Het kan ook zijn dat je een lange tijd stress hebt gehad en nu niet meer, en dat je lijf het nu pas kan verwerken. Je krijgt ook pas na het sporten spierpijn ;) Ik zou toch psychische hulp zoeken.

Oppervlakkig gezien klinkt het raar, maar er is een groot verschil tussen ptss en stress.
(Ja, die eerste s staat voor stress, dat weet ik heus wel.)

Wat oa bekend is, dat er oorlogscorrespondenten zijn met ptss.
Dwz: ze raakten bij hun eerste of tweede bombardement getraumatiseerd, maar wisten de knop om te draaien. (Zogezegd: overleven.)

Maar: in deze overlevingsmood kunnen ze vervolgens jarenlang (soms tientallen jaren) fungeren als goede oorlogscorrespondent. "Ga er maar aanstaan" - loeizwaar! Maar ze doen het!

Zijn ze dus vele malen stressbestendiger dan een 'normaal' mens.

Dus nee, zeur iemand met ptss nou maar niet aan de kop over stress.

Ik heb zelf PTSS maak je geen zorgen. :)
PTSS is echter helemaal niet aan de orde in dit topic :')

Anoniem

Re: Diverse klachten, volgens huisarts enkel stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 20:18

Het stressverhaal kan wel kloppen. Je moet je voorstellen, dat als je voor langere tijd stress ervaart, je lichaam daar kwetsbaar van wordt. Dit zijn somatische klachten, die bij ieder persoon anders zijn. Zelf heb ik er jaren last van gehad, vooral van vermoeidheid, maar ook van buikproblemen, onverklaarbare pijnen en toch wel heftige of pijnlijke klachten, wat echt geen oorsprong bleek te hebben.

Terug op de somatische problemen. Wanneer een lichaam voor langere tijd stress ervaart, en jij dit negeert, gaat je lichaam als het ware hardere signalen afgeven om de stress beter zichtbaar te maken. Het zijn als het ware extra alarmbellen om aan te geven dat er wat aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:07

Goed, ik heb alles een weekendje laten bezinken en het er met enkele mensen over gehad. Van mijn grootmoeder veel onbegrip, ik ben jong en zij kan zich onmogelijk kan bedenken waarom ik stress heb. Had dit wel verwacht van haar. Mijn vader leek wel begrip te hebben maar die snapt echt niet hoe ik mij voel. Nochtans heeft hij ook al meerdere maanden thuis gezeten vanwege stress.

Ik heb dus besloten eindelijk maar te aanvaarden wat de dokters zeggen. Wel ga ik dit doen op mijn eigen manier. Ik geniet van mijn werk dus ik wil zeker niet thuis ziek geschreven worden. Dit gaat enkel averechts werken. Wel heb ik heel wat zaken van mij afgeduwd. Mijn vader zit bijvoorbeeld veel bij zijn vriendin waardoor ik dan thuis blijf voor de dieren, te koken voor mijn zusje (die dan niet komt opdagen --> meer frustratie/stress). Ik heb dus besloten gewoon weg te gaan wanneer ik wil. Zusje is 18 dus kan zelf ook maar eens beginnen koken. Honden zijn van mijn vader, ik zie hun doodgraag maar wil niet aan huis vastzitten om voor hun te zorgen, terwijl hij wel lekker weg is.

Ik doe daarbij ook altijd de vaat etc, terwijl mijn vader hoogstens uit eens veegt en mijn zusje doet zelfs niet. Hier ga ik ook in minderen. Ik wil geen huishouden op mij nemen omdat de rest lekker weg is. Gisteren ben ik dus gewoon met een vriendin meegegaan naar een cross als gezeldschap/groom en heb dus ook aan mijn zusje gezegd dat ze zelf voor eten moest zorgen. Ben om 20.45 al in bed gekropen en deze morgen gewoon rustig opgestaan. Ik voel nu al een groot verschil, ik slaap nu al beter en de maagpijn is nu zelf ook al weg. Ik benieuwd tot in hoevere er klachten gaan verdwijnen. Ik verwacht nog wel wat tegenstand van vader/zusje omdat die nu meer verantwoordelijkheid moeten nemen maar goed, we wonen met 3 volwassenen dus ze kunnen ook maar wat verantwoordelijkheid nemen.

joyce2

Re: Diverse klachten, volgens huisarts enkel stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 15:59

Wat goed zeg! Gewoon voor jezelf kiezen, je grenzen aangeven en doen wat goed voelt. Als werk voor jou goed voelt, moet je ook lekker blijven werken. Ik denk dat je echt al een stap in de goede richting hebt gemaakt :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 16:11

Catnip schreef:
Rindin schreef:
Ja, jemig, dan kun je je ook ieder jaar wel door een scan laten halen. Ik snap wel dat je arts het op stress gooit...

In België is het vrij normaal om elk jaar even een bloedonderzoek te laten doen, ook als er geen klachten zijn. Gewoon als jaarlijkse check-up.
Ik doe het zelf ook :)
Net zoals het hier heel normaal is om, ook zonder klachten, elk jaar (of tweejaarlijks) even langs de gynaecoloog te wippen (pun not intended) voor een check-up, al dan niet met uitstrijkje. Dat is gewoon een verschil tussen NL en B :)

Iedereen zou dat eigenlijk moeten doen, ze zijn tegenwoordig heel preventief bezig. Heel veel van die sluimerende ziekten, zoals diabetes type 2, kun je in het beginstadium ook nog heel goed behandelen zonder medicatie. Vaak als je daar de klachten van krijgt, heb je er al jaren last van. Met een kleine check up elk jaar kunnen dus al veel dingen ondervangen worden. (in nl wordt dit ook meer beleid, in Duitsland is het ook veel normaler een check up te doen).