Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:12

Leuk topic :)
Ik kan wel een schop onder mijn hol... uhm motivatie :') gebruiken om aan mijn dieet te houden.
Sporten lukt vaak wel. Ik doe 1 a 2 keer per week paaldansen (les) en wil dit thuis weer gaan uitbreiden. Maar dat is soms niet makkelijk als je onregelmatig werkt.
Lastige is alleen dat ik redelijk wat voedselallergieën heb en daardoor veel 'gezonde' dingen niet mag (die ik helaas ook altijd lekker vond :( ).

Maar goed, mijn buik wordt alleen maar boller als ik me niet aan het dieet hou en dan niet van vet :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 13:17

SindyKaya schreef:
Ik neem alleen ham op tosti en dan met bruin brood...

Ben totaal geen haver persoon dus dit word nog een uitdaging

Brood roosteren is wel een afrader omdat het vocht en goede stoffen eruit haalt. Ik doe het ook wel eens hoor, daar niet van, ik hou sowieso ontzettend van geitenkaas tostis met rucola, tomaat, pesto en zaden.

Als je havermout door een smoothie blendert proef jw er niets van! Maar het maakt het wel vullender. :D

Maaikevdk

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:20

Ik ontbijt met 3 boterhammen :+ Als je fruit in de blender gooit houd je toch alleen de suikers over? Of vergis ik mij nu?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:31

Over smeltende kaas gesproken, dit was gisteravond mijn avondeten := :D

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 13:33

Nee, want je blendert het gehele fruit, dus alles van het fruit gebruik je en hou je in de smoothie.
Bij vruchtensap hou je enkel het concentraat over, en dus voornamelijk de suikers en het vocht.

Maar als ik bijvoorbeeld alleen vruchtensap uit een pak in mijn smoothie zou doen, is dat niet zo slim.
Vandaar dat ik mijn smoothies altijd van vers en heel fruit/groente maak.

@laughterline, ooooooh lekker (je hebt ook gewoon echt een van mijn favo soorten gekozen haha) :oo Nu moet ik niet klagen, want ik at woensdag zelfgemaakte pizza (bijna net zo slecht) :') :9
Laatst bijgewerkt door Suliko op 04-03-16 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:34

Oke, om het gemak heb ik een heerlijk gezond wentelteefje met kaas en ham gemaakt, met een dikke lading suiker.
Gewoon omdat het nog vakantie is.... :Y)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 13:36

Ah ja, ik heb geen vakantie, dus geen excuses voor mij. :')
Sterker nog, ik moet even echt gaan kappen met suiker vreten de komende tijd, want ik zit weer eens opgescheept met een nare schimmel infectie. Die krijg ik standaard als mijn weerstand, stress en suikervreterij in een dip zit. :\

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:47

Haha dat was de eerste 4kazen pizza voor mij, maar man :~ lekker!

Ik wil weer sporten -O- krijg altijd de meeste motivatie wanneer je niet kán sporten :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:49

Oh wat naar Zowie! :oo

Ik weet niet of jullie thuis ook workouts willen doen maar dan kan ik jullie het youtube kanaal fitnessblender aanraden, ze hebben soms sessie's van meer als een uur

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-16 13:59

Ja balen zeg Wilke! Hoelang moet je nog rust nemen?

Ik train eigenlijk altijd thuis. Behalve de jaren dat ik actief vechtsport deed of yoga.
En ik maak vaak een soort planningen voor bepaalde soorten oefeningen/lichaamsdelen. Probleem is dat het regelmatig stil komt te liggen en daar moet echt verandering in komen. :+ Trainen moet gewoon een vaste routine in mijn dag worden.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:22

Ik heb al paar dagen de hele dag trek.. Word er helemaal gek van.

Als mn eten zo gezakt is, ga ik me naar de sportschool begeven.. Hopelijk helpt dat haha..

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:23

Ik ontbijt met cruesli appel/rozijn met half volle yoghurt, neem een smoothie yoghurt, banaan en aardbei als tussendoortje (doe ik heel de ochtend mee) en als lunch meestal iets van een salade of een frittata als ik tijd heb ... Laatste 2 weken is het toch weer vaak een salade/broodje uit de kantine met een kop soep doordat ik thuis echt geen tijd heb ;)

Das ook het probleem met sporten nu... Ik hou gewoon geen tijd over om te sporten.. Ik heb 36 uur per week stage, 3 uur les, 11 uur bijbaan, 1 avond zwemmen en 1 avond + 1 middag op stal :P En dan moet huiswerk er ook nog tussendoor O:) Toch ben ik weer van plan om 3x per week een half uurtje thuis trainen op te pakken.. Ik mis alleen de energie/motivatie een beetje :o

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:50

Hmm geen idee suliko, t is nou 5 weken geleden en t schiet niet echt op. Net even met m'n moeder naar de supermarkt geweest en dat was bijv al te veel.... Word d'r ook helemaal gek van, wil gewoon beter zijn en weer werken en sporten en paardrijden.... Maarja.

Hmm rozijnen in de yoghurt klinkt ook echt heel erg lekker haha!

Die routine vinden vond ik ook best lastig haha. Deed t altijd paar u na het avondeten.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:00

Net rond 2 uur 2 pistoletjes met rosbief gehad <3 laag in vet en toch koolhydraten en eiwitten binnen

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:44

Vanmorgen yoghurt gegeten met wat noten en een vers geperst vruchtensapje.
Tussen de middag een tosti 30+ kaas en schouderham en nog een vers sapje.
Nou aan de thee met een granenkoekje.
Vanavond eet ik een salade van sla, tomaat, pittenmix, rettich, mozzerela en een plakje serranoham erdoor.
Daarbij wat toast :)

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 21:13

Ik kom me naar aanleiding van de 30 day abb challenge topic hier maar eens melden. Ik ben 27 jaar en werk fulltime. Daarnaast train ik 3 keer in de week zelfverdediging in de sportschool en ga ik 2 a 3 keer in de week hardlopen. Paardrijden meestal 3 keer in de week op recreatief niveau. De Abb Challenge bijna voltooid in meestal de avonduren.

Qua eten probeer ik zo gezond mogelijk te eten met weinig suikers. Thee en water te drinken overdag. Maar soms neem ik dus ook wel een wijntje of een gebakje hoor ;)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:30

Ik meld me ook
Ik ben Hedwig, bijna 24 jaar. Sinds half april gestart met crossfit. Doe het nu 3 keer in de week en daarnaast probeer ik 1 keer in de week yin yoga te doen.
Sinds half februari ben ik ook gestart met een nutrition course. Wordt vanuit mijn box georganiseerd. Op een niet trainingsdag mag ik 80 gram vet, 90 gram koolhydraten, 180 gram eiwitten en mag het maar 1800 kilocalorieen zijn. Op een trainingsdag (crossfit) mag het 81 gram vet, 270 gram koolhydraten, 180 gram eiwitten en 2535 kilocalorieen. Bedoeling is dat ik wel afval, maar wel in spieren opbouw. :) zorgt afentoe voor een uitdaging.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 00:23

Knap hoor! Zo weinig koolhydraten zou ik echt niet vol kunnen houden. Ben dol op alles waar veel koolhydraten in zitten :')

Ik had vandaag niet zo'n productief dagje in de sportschool. Was erg moe. Morgen maar weer en dan benen + armen.
Heb ook de hele dag veel honger dus misschien toch maar even naar mn lijf luisteren en me volstoppen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 03:26

Goed, meld ik me hier ook maar effe...
Sinds een goed anderhalf jaar intensief begonnen trainen...
Eerst 4x per week 10km hardlopen met de honden... daar na 6 maanden spinning-lessen bijgenomen...
Begonnen met 3x per week 1u maar algauw opgevoerd naar 6 dagen per week minstens anderhalf uur met vaak 1 supertraining bij van 3u aan een stuk...
Ook maar de polar m400 aangeschaft om alle trainingen te monitoren...
Daarnaast trainde ik ook 6 dagen per week mijn paard (3x dressuur en 3x endurancetraining).
En was ik sinds een goede maand begonnen met 2x per week een half uur abs lessen...

Helaas is alles in de "was" vorm geschreven momenteel...
In juni 2015 schouderongeluk gehad... waardoor hardlopen onmogelijk werd (de schokken bij het landen waren niet te harden) en spinning heel pijnlijk werd (maar dit bleef ik volharden, wou niet helemaal niets meer doen). Paardrijden werd onmogelijk ook door de schokken...
In december 2015 geopereerd aan de schouder en een maand later terug op de spinning... eerst met mitella en zonder tempowisselingen en beklimmingen maar na een maand extra deed ik het alweer zonder mitella en deed ik weer lekker mee met tempo en beklimming enz...
Ok het mocht nog absoluut niet van de chirurg maar ik kan nog steeds niet hardlopen noch paardrijden dus ik laat al heel veel voor mijn doen en mijn gemoedstoestand op peil houden heb ik ook nodig voor een goede revalidatie dus spinning was een compromis met mezelf!

Echter ben ik afgelopen week zo handig geweest om tijdens een rondje bos met de honden (wandelen dus) mijn enkel eerst volledig naar buiten toe om te klappen gevolgd door mezelf te willen redden van een val waardoor die enkel van volledig naar buiten plat te liggen in dezelfde beweging omklapte naar volledig naar binnen plat en ik uiteraard alsnog gevallen ben... heb mijn geopereerde schouder weten te redden maar de klap dan met mijn elleboog gevangen...

Resultaat is uiteraard gips aan mijn linkerenkel en een rechterelleboog die een stukje bot van afgebroken is maar waar geen gips rond kan omwille van het gewicht dat dan aan de rechterschouder (de geopereerde) komt te hangen... Zit nu 10 dagen in een open gips met mijn enkel wegens te harde zwelling om deftig foto's te kunnen maken en een gewoon gips te kunnen aanmeten.
Woensdag mag ik terug op controle en zet ik al mijn pijlen in op een brace of iets dergelijks maar ik vrees dat het op zijn positiefste een loopgips zal zijn... de enkel was echt gigantisch en dat na 4 dagen platliggen dus vrees dat dat niet even zo 1 2 3 opgelost zal zijn...

Hierdoor is nu dus ook de spinning helemaal over and out voor een poos...
Al overweeg ik wel zodra ik een loopgips heb om dit dan wel weer te gaan doen, uiteraard zonder tempoversnellingen en beklimmingen en dergelijke maar gewoon een basistraining ter onderhouden van conditie en vetverbranding... alleszins de abs training pik ik weer op zodra ik een loopgips heb en dus de trap van de gym op kan!

Het is trouwens verdomd lastig behelpen zo want vanwege de schouderoperatie kan ik me maar met 1 kruk voorzien, aangezien de geopereerde schouder kan geen gewicht dragen en mag daar ook absoluut geen steun op genomen worden.
Pech is dat de linkerenkel in het gips zit en ik dus aan die kant ook mijn kruk moet houden wegens dat de geopereerde schouder rechts is... normaal draag je de kruk aan de andere kant dan het gips voor stabiliteit maar dit gaat dus nu niet...

En ik weiger een rolstoel... dan verbrand ik helemaal niets meer!!
Nu spring en hups ik tenminste nog wat calorieën af en moeten mijn spieren toch nog een beetje werken om me in het rond te brengen!

Dus momenteel een heel heel unhappy sportster!!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:17

Little gift, pfff dat is enorm veel pech hebben achter elkaar. En wat je hebt is niet niks zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat je momenteel heel unhappy voelt... Kan je niet contact opnemen met een sportfysio en samen met hem/haar gaan kijken wat je wel allemaal mag en kan doen qua sporten?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:54

Dat is nog een deel van het verhaal Yinka...
Ik heb dus inderdaad fysio... of liever had... Voor de operatie 3 maanden fysio gehad en na de operatie meteen 60 beurten voorgeschreven gekregen...

Echter was de fysiotherapeut zo vrij om meer mijn kont en benen te masseren dan mijn schouder en kreeg ik dagelijks smsjes van hem waaronder op de duur vrij expliciete à là hoe hij over me fantaseerde en het warm kreeg van me en hoe hij toch echt eens met me mee wou naar mijn paard en smsjes met "xxx" in enz... eigenlijk is de val en gipsenkel het gevolg van een ruzie die we gekregen hebben de dag dat ik zei dat ik de behandeling bij hem niet meer verder zou zetten...

Mijn eerste helft sessies waren uitgedaan en de 30 sessies van de 2de helft waren een nieuw voorschrift en hiermee kon ik dus naar een andere fysio... echter natuurlijk flink woorden gehad hierover en daarop met mijn honden naar het bos getrokken om uit te waaien en in gedachten verzonkende en een gekwetst gemoed heuvels met boomwortels beklimmen blijkt dus niet goed uit te pakken...

Verder bleek ook op de postoperatieve consultatie 6 weken na de operatie dat mijn schouder een fikse ontsteking ontwikkeld had nav te intense fysio.... ik deed oefeningen die je pas na 4 maanden mag doen al de eerste week na de operatie... de eerste 2 weken gingen super na de operatie maar daarna ging het in sneltempo bergafwaarts.
De chirurg heeft hem toen die middag (na mijn consultatie) blijkbaar gebeld en flink op zijn donder gegeven want de volgende dag werd ik om 6u wakker gebeld door een schreeuwende fysio aan de telefoon...

Nu moet ik dus een nieuwe fysiotherapeut onder de arm nemen en eindelijk een start maken met de 2de helft van de sessies maar ik zie er als een berg tegenop... ten eerste weer heel het verhaal en ten tweede (en dan vooral dit) zal ik daar pas beseffen en met de neus gedrukt worden op hoe vér té ver de vorige therapeut ging (niet alleen qua oefeningen maar dan vooral qua gedrag en omgang) en ik voel me niet sterk genoeg momenteel om dat aan te kunnen...

Dus vandaar zit ik helemaal vast.... 29 maart heb ik terug controle bij de chirurg voor mijn schouder maar tegen dan moet ik écht herstart zijn want ik denk dat hij anders niet zo blij zal zijn dat ik geen fysio meer volg (ondertussen al anderhalve week en tegen dan dus een maand)...
Daarbovenop komt dan nog dat de schouder een arbeidsongeval is en dus in de verzekering valt van het werk en ook deze niet zullen blij zijn met het afwijken van de opgelegde fysio als ik niet dringend herstart maar ik kan het mentaal echt niet aan na het gebeurde...
Ongelooflijk stom en belachelijk van me, ik weet het, maar het lukt niet...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:00

Stom en belachelijk van jou? Denk dat alsjeblieft niet, die fysio is een belachelijke man!! :n Logisch dat je daardoor die stap moeilijk vind om te maken! Wat een eikel zeg jeetje :n

en wat heb je een lijstje van pech gehad zeg.. Hoop dat t snel allemaal weer wat bergopwaarts gaat :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:03

Van zodra ik terug kan beginnen met op zijn minst toch iets van training, al is het dan maar 2x per week die abs training met loopgips, dan zal dat toch al iets zijn !
Dank je wel trouwens voor het begrip laughterline!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:07

Ik heb een voedingsopleiding gevolgd dus als jullie evt leuk vinden om tips te krijgen of vragen hebben wil ik daar graag antwoord op geven :) !

Succes in ieder geval allemaal! Goed beziggg

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 11:37

@Litte_Gift, absoluut niet stom en belachelijk. Die fysio is gewoon verrot, dat heeft helemaal niets met jou te maken. Maar helaas, zoals bij alle confrontaties, is het toch een kwestie van doen. Denk maar zo, overal zitten hele rotte appels tussen, maar niet iedereen is een rotte appel. De kans dat je nu bij een goede appel terecht komt is groot. :) En laat je niet dwingen door je omgeving! Ga niet door bij een fysio die alsnog niet goed voelt, omdat de chirurg en je werk zit te zeiken. Gewoon aangeven wanneer een fysio niet goed voelt en naar de volgende gaan.

Gisteren ging niet helemaal lekker, maar ik moest dan ook 4 keer door het pisweer (constant natte sneeuw en harde wind) heen en had daarna niet meer het gevoel dat ik het nog warm ging krijgen voor die dag. := Eerst naar de winkel gelopen, met de hond wandelen, toen met de fiets naar de fietsenmaker, daar een half uurtje nat staan wezen en weer naar huis gegaan, uiteindelijk naar stal gegaan met mijn moeder en de auto (happy me) waar het gelukkig droog was! Daar de schuilstal uitgemest en met hooi gezeuld, waar ik het juist heel erg warm van kreeg. Toen was het alweer 7 uur s'avonds en heb ik de rest van de avond met op de bank vertoefd met series kijken en lekkere broodjes met geitenkaas, ei en verschillende groentes als beleg. :9

@Monnie_, ik weet in ieder geval zelf wat gezond is en goed om te eten. Maar waar ik tegen aan loop, is de hoeveelheden. Ik eet niet heel erg veel, als in, de hele dag door vreten want veel mensen eten tegenwoordig gewoon veel te veel. Ik kom niet aan, ik ben ook heel erg licht maar wel gewoon gezond, dit is nou eenmaal mijn bouw. Aankomen is ook geen doel. Maar spier en conditie opbouw is een heel groot doel. Hoe weet ik wanneer ik genoeg voedsel binnen krijg voor energie en spieropbouw? Ik eet goed en divers, maar hoeveel aantallen moet je precies binnen krijgen voor die opbouw zonder tekorten te hebben? :')