Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:46

Valentijn5 schreef:
Zou er sprake kunnen zijn van een zwangerschap. Of ben je seksueel actief. Anders kost het me te veel moeite om het uit te leggen dat het niet zo is. Maar nogmaals ik ben nog niet opgeknapt van de twee onderzoeken die ik heb gehad en als het allemaal spierpijn is is het niet echt prettig. Kan niet meer zoveel paracetamol slikken omdat ik eigenlijk het te lang al slik. Dus wil daarmee minderen en dat is me vandaag gelukt.

Hoezo kost nee zeggen zo veel moeilijk... je moet geen uitleg erbij geven... ben je zwanger... ja of nee...

Valentijn5

Re: Pijnstiller die niet helpt bij spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:51

Nou er wordt gezegd dat ze de gesprekken opnemen als je met hen belt. En ze hebben alle gegevens van je dus die vraag vind ik er ongepast van ze. Sorry, maar ik kan het niet handelen. Ik zit zelf met mijn eigen emoties in de war. En door hen vragen ga ik er aan twijfelen en dan wil ik het gaan testen om te kijken of het zo is of het te vragen aan de huisarts dat het niet zo is. Dat is de reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:55

Ze hebben sowieso alle gegevens van jou, of je het nou wil of niet.. Je kunt gewoon heel eerlijk antwoorden of je zwanger bent of niet, dat is geen vreemde vraag met vreemde antwoorden.. Ja of nee..

Hoe gaat het met je pijnlijke oksel?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:55

Kaart het eens aan bij een therapie sessie, wellicht kunnen ze je helpen zodat je dit wel kan handelen.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:56

Valentijn5 schreef:
Nou er wordt gezegd dat ze de gesprekken opnemen als je met hen belt. En ze hebben alle gegevens van je dus die vraag vind ik er ongepast van ze. Sorry, maar ik kan het niet handelen. Ik zit zelf met mijn eigen emoties in de war. En door hen vragen ga ik er aan twijfelen en dan wil ik het gaan testen om te kijken of het zo is of het te vragen aan de huisarts dat het niet zo is. Dat is de reden.

Het is een doodnormale, simpele vraag. Je profiel geeft aan dat je 35 bent, dan moet dat niet zo lastig zijn.
Je hebt gewoon wat last van spierpijn, niet zoveel om je druk over te maken en al helemaal geen reden om een huisartsenpost te bellen s avonds. Je ribben breken gelukkig niet zomaar dus het lijkt me sterk dat je een rib zomaar hebt gebroken. Verman jezelf een beetje :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 20:58

ilaan schreef:
Valentijn5 schreef:

Het is een doodnormale, simpele vraag. Je profiel geeft aan dat je 35 bent, dan moet dat niet zo lastig zijn.
Je hebt gewoon wat last van spierpijn, niet zoveel om je druk over te maken en al helemaal geen reden om een huisartsenpost te bellen s avonds. Je ribben breken gelukkig niet zomaar dus het lijkt me sterk dat je een rib zomaar hebt gebroken. Verman jezelf een beetje :)

Ik had wel last van mijn ademhaling hoor. Of bij niezen. Maar van de huisarts moet ik er nog 10 dagen mee rondlopen en dan pas zou er een foto kunnen worden gemaakt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:59

ja dat kan ook door spierpijn... zitten allemaal spieren om je ribbenkast heen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:01

Charaz schreef:
Kaart het eens aan bij een therapie sessie, wellicht kunnen ze je helpen zodat je dit wel kan handelen.

Die zijn er van op de hoogte alleen raakt het mij meer dan het hen doet. Zij zijn niet mij en ik ben niet hen. Maar ze leren het me wel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:01

Het is gewoon een standaard vraag.
Die ze aan elke vrouw stellen (oke bij een 80 jarige niet meer vermoed ik :+ )
Daar niets achter zoeken. Is voor hun belangrijk voor röntgenfoto's of eventueel medicijnen.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:02

En toch zijn ze verplicht om het te vragen. Dat jij daar niet goed mee om kunt gaan verandert daar niets aan!

Ik denk dat het goed is als je probeert je te ontspannen en je zinnen even ergens anders op te zetten. Ik kan het helemaal mis hebben, als je alleen maar hiermee bezig bent kun je jezelf ook een heleboel pijn aanpraten , zeker als je verder ook al niet goed in je vel zit. Ik heb uit je reacties dan ook een klein beetje het gevoel dat je heel graag wil horen dat er wel iets ernstigs aan de hand is. Maar als dat niet zo is, ga je dat van geen enkele arts te horen krijgen.

Daar helpen pijnstillers niet tegen en daar kan de huisartsenpost ook niets mee.

Voor zover ik uit je posts begrijp heb je meerdere malen contact gehad met de huisartsenpost en ben je al naar het ziekenhuis geweest. Wat wil je graag van ze horen? De kans dat je door een bed verschuiven een rib breekt is niet zo groot, dus ze zullen daar niet op stel en sprong een foto van gaan maken. Je begon zelf je topic over spierpijn, inmiddels komt er vanalles bij.. Probeer even je gedachten te verzetten, ga zo lekker slapen en bel eventueel morgen je huisarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:03

Ga iets doen wat je voldoening geeft, waar je plezier aan beleeft, wat de moeite waard is of waar je je goed van gaat voelen. Al is het maar iets kleins. De pijn gaat er misschien niet van weg, maar de kans is wel dat je je wat beter gaat voelen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:03

@TS: tegen spierpijn kun je weinig doen. Als je het niet vertrouwd zul je echt je HA moeten bellen.
En ja, artsen stellen vragen. Deels om hun te helpen bij het stellen van een diagnose, deels om voorbereid te zijn op eventuele andere problemen/ziektes die misschien in jouw lichaam aanwezig zouden kunnen zijn. Dan kunnen ze daar rekening mee houden.

Echter, naar aanleiding van een ander topic van jou heb ik het idee dat jij je heel snel op je tenen getrapt voelt door medici.
Of dit komt door angst, wantrouwen of een schreeuw om aandacht is mij een raadsel. Ik raad je wel dringend aan hieraan te werken, want er zijn maar heel weinig mensen die gezond blijven tot het eind. Je zit nu al in de medische molen. Werk aan jezelf zodat je wat ontspannener naar een arts kunt. Ze zijn er tenslotte om je te helpen.

Veel sterkte en succes.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:03

bruintje123 schreef:
Daar niets achter zoeken. Is voor hun belangrijk voor röntgenfoto's of eventueel medicijnen.

Maar er zullen toch meer gevallen zijn zoals ik die daar van slag kunnen raken. Ik zal vast niet de enige zijn. Maar in mijn hoofd zit het niet goed dus ik vat het meestal verkeerd op.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:05

Valentijn5 schreef:
ilaan schreef:

Ik had wel last van mijn ademhaling hoor. Of bij niezen. Maar van de huisarts moet ik er nog 10 dagen mee rondlopen en dan pas zou er een foto kunnen worden gemaakt.

Dit is heel normaal. Ik heb ook wel eens last van spierpijn van spieren die om de ribben zitten. Dan heb je inderdaad wat last van ademhalen, niezen of hoesten. Allemaal doodnormaal.
Volgens mij praat jij jezelf ook een hoop aan hoor zo.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:05

Valentijn5 schreef:
bruintje123 schreef:

Maar er zullen toch meer gevallen zijn zoals ik die daar van slag kunnen raken. Ik zal vast niet de enige zijn. Maar in mijn hoofd zit het niet goed dus ik vat het meestal verkeerd op.

Om je gerust te stellen: aan mij vroegen ze dit ook toen ze een röntgenfoto van mijn enkel wilden maken. Is normaal. Om een eventuele foetus te beschermen :)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:06

Paloedie schreef:
En toch zijn ze verplicht om het te vragen. Dat jij daar niet goed mee om kunt gaan verandert daar niets aan!

Ik denk dat het goed is als je probeert je te ontspannen en je zinnen even ergens anders op te zetten. Ik kan het helemaal mis hebben, als je alleen maar hiermee bezig bent kun je jezelf ook een heleboel pijn aanpraten , zeker als je verder ook al niet goed in je vel zit. Ik heb uit je reacties dan ook een klein beetje het gevoel dat je heel graag wil horen dat er wel iets ernstigs aan de hand is. Maar als dat niet zo is, ga je dat van geen enkele arts te horen krijgen.

Daar helpen pijnstillers niet tegen en daar kan de huisartsenpost ook niets mee.

Voor zover ik uit je posts begrijp heb je meerdere malen contact gehad met de huisartsenpost en ben je al naar het ziekenhuis geweest. Wat wil je graag van ze horen? De kans dat je door een bed verschuiven een rib breekt is niet zo groot, dus ze zullen daar niet op stel en sprong een foto van gaan maken. Je begon zelf je topic over spierpijn, inmiddels komt er vanalles bij.. Probeer even je gedachten te verzetten, ga zo lekker slapen en bel eventueel morgen je huisarts.

Ik ben niet naar het ziekenhuis geweest omdat mijn vader mij erop wees dat het spierpijn is. Maar overdag voelde ik het niet. En als ik in bed wou gaan liggen verging ik van de pijn aan die kant. Maar het wordt nu gelukkig al beter te hanteren. Weg is het nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:06

Waarschijnlijk gewoon een beetje spierpijn wat vanzelf wegtrekt, hier helpen inderdaad geen pijnstillers bij. :)
Ik denk dat je het iets erger doet lijken dan het is...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:07

Draag je soms te strakke en slecht passende beugelbh's, bekende klacht daarvan is pijn aan de zijkant van je lichaam. Maar pijnstillers slikken voor spierpijn??? Je kunt beter een warme douche nemen en blijven bewegen, spierpijn is vervelend maar je gaat er niet dood van en het is ook niet zo dramatisch.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:08

Valentijn5 schreef:
bruintje123 schreef:

Hun hebben niet daar ineens je dossier waar met rode letters staat, niet vragen of deze mevrouw zwanger is. :)

Zie het als een leermoment voor jezelf.
Is een normale vraag die ze echt aan alle vrouwen vragen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:08

Palmera schreef:
@TS: tegen spierpijn kun je weinig doen. Als je het niet vertrouwd zul je echt je HA moeten bellen.
En ja, artsen stellen vragen. Deels om hun te helpen bij het stellen van een diagnose, deels om voorbereid te zijn op eventuele andere problemen/ziektes die misschien in jouw lichaam aanwezig zouden kunnen zijn. Dan kunnen ze daar rekening mee houden.

Echter, naar aanleiding van een ander topic van jou heb ik het idee dat jij je heel snel op je tenen getrapt voelt door medici.
Of dit komt door angst, wantrouwen of een schreeuw om aandacht is mij een raadsel. Ik raad je wel dringend aan hieraan te werken, want er zijn maar heel weinig mensen die gezond blijven tot het eind. Je zit nu al in de medische molen. Werk aan jezelf zodat je wat ontspannener naar een arts kunt. Ze zijn er tenslotte om je te helpen.

Veel sterkte en succes.

Daar ben ik ook van overtuigd dat ze me willen helpen. Maar ik hoor liever een diagnose dan dat mijn klachten worden weggewuifd en het tussen mijn oren zit.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:11

Ts denk dat het goed is dat je morgen contact op neemt met degene die jou begeleid. Is mij niet precies duidelijk wie dit nu is. De klachten die je nu hebt zijn vervelend maar zoals jij nu beschrijft niet iets om je zorgen te maken. Dus daarom is het het goed dat met je begeleiding te bespreken. Ook dat de vraag over evt zwangerschap je zoveel pijn doet dit is namelijk van een huisartsenpost een hele normale vraag.

Dat je huisarts dit eerst aan wil kijken en niet meteen een foto wilt laten maken is redelijk logisch. Je klachten wijzen niet meteen op een gebroken rib. Rontgen straling is helemaal niet goed voor je lichaam. En de kans is ook redelijk klein dat je op de manier die jij omschrijft een rib breekt . (Buiten dat je aan een gebroken rib weinig kan doen als rust nemen )

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:12

maar ze geven niet voor niets niet gelijk een foto... de straling is echt een belasting voor je lijf... de kans is vele malen groter dat het spierpijn is.. daarom zeggen ze dat je af moet wachten... spierpijn gaat alleen weg met rust..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 21:15

Ik wil jullie bedanken voor alle reacties. En wil het nu een beetje loslaten want anders wordt ik erg beperkt door. Want de pijn is er wel alleen is er geen diagnose.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:17

maar spierpijn is toch ook een diagnose?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:20

Eens met Gianti. Sterker nog, spierpijn in je ribbenkast is erg vervelend, aangezien je toch moet ademen, hoesten, niezen, etc. Dus het is niet zo dat er niets aan de hand is, alleen geen gebroken of gekneusde ribben gelukkig.

Gewoon even kalm aan doen de komende tijd. En inderdaad dingen loslaten, stress kan ook doorwerken op spieren en de pijn verergeren.
Sterkte!