Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amaris schreef:Ik zie hier vaker het 'handje' noten voorbij komen. Ben daar erg voorzichtig mee. Een 'handje' is vaker toch een 'hand' en let op: 100 gram noten is al snel 600(!) calorieen!
Amaris schreef:Ik zie hier vaker het 'handje' noten voorbij komen. Ben daar erg voorzichtig mee. Een 'handje' is vaker toch een 'hand' en let op: 100 gram noten is al snel 600(!) calorieen!
Janneke2 schreef:Amaris schreef:Ik zie hier vaker het 'handje' noten voorbij komen. Ben daar erg voorzichtig mee. Een 'handje' is vaker toch een 'hand' en let op: 100 gram noten is al snel 600(!) calorieen!
Noten vormen volwaardige voeding - dus voor zover calorieën belangrijk zijn, zijn het goed bestede calorieën.
(Ik weet wel dat "paleo" eten een hype is, maar we eten al heel erg lang noten.)
Calorie is een verbrandingsmaat.Dat je eiwitten nodig hebt om je spieren te "voeden" vindt je er niet in terug.
Willemijnx schreef:wow wat eten jullie weinig, gok dat ik snelle spijsvertering heb:
Ontbijt: 3 boterhammen; 1 sandwitch spread, 1 beenham, 1 huttekase
Tussen: 1 boterham met nutella
Lunch: 3 boterhammen; 1 sandwitch spread, 1 beenham, 1 huttekase
Tussen: 1 boterham met huttekase
Avond: 300 gr groente en 150 gr mager vlees
Tussen: 500 gr skyr naturel
ben trouwens 1,65m en weeg 58 kg
AlwaysH schreef:Willemijnx schreef:wow wat eten jullie weinig, gok dat ik snelle spijsvertering heb:
Ontbijt: 3 boterhammen; 1 sandwitch spread, 1 beenham, 1 huttekase
Tussen: 1 boterham met nutella
Lunch: 3 boterhammen; 1 sandwitch spread, 1 beenham, 1 huttekase
Tussen: 1 boterham met huttekase
Avond: 300 gr groente en 150 gr mager vlees
Tussen: 500 gr skyr naturel
ben trouwens 1,65m en weeg 58 kg
Waarom zoveel brood als ik mag vragen?
SarahIlse schreef:Ik zag hierboven een reactie over fruit als ontbijt. Niet doen. Je bloedsuikerspiegel schiet dat 's ochtend peilsnel omhoog met als gevolg daarna een 'inzakking' in energie. Ontbijten met magere kwark met noten, e.d. is vullend en lekker. Lunch & avondeten zou je salades kunnen eten. Sla met kipfilet, ei, noten, augurk, etc. in combinatie. Een beetje een goede combinatie is heerlijk.
kimberly1995 schreef:SarahIlse schreef:Ik zag hierboven een reactie over fruit als ontbijt. Niet doen. Je bloedsuikerspiegel schiet dat 's ochtend peilsnel omhoog met als gevolg daarna een 'inzakking' in energie. Ontbijten met magere kwark met noten, e.d. is vullend en lekker. Lunch & avondeten zou je salades kunnen eten. Sla met kipfilet, ei, noten, augurk, etc. in combinatie. Een beetje een goede combinatie is heerlijk.
Dat is echt niet waar. Fruit heeft een lage glycemische index, waardoor de bloedsuikerspiegel geleidelijk stijgt. Brood en andere koolhydraatrijke producten hebben een hoge glycemische index. Daar stijgt je bloedsuiker spiegel wel snel van, maar verschilt nog per product.
SarahIlse schreef:kimberly1995 schreef:
Dat is echt niet waar. Fruit heeft een lage glycemische index, waardoor de bloedsuikerspiegel geleidelijk stijgt. Brood en andere koolhydraatrijke producten hebben een hoge glycemische index. Daar stijgt je bloedsuiker spiegel wel snel van, maar verschilt nog per product.
Nou, dat denk ik toch echt wel hoor. Het is met het ene fruit inderdaad veel meer dan het andere, daar ben ik niet duidelijk in geweest. Maar als je alleen ontbijt met fruit kan ik garanderen van wel.
EDIT: Trouwens wel enorm interessant om te zien hoeveel en wat iedereen eet & hoe zich dat "uit".
Amaris schreef:Fennadev schreef:Ik ga mijn twee koekjes vervangen door 2 stuks fruit, thee vanaf nu zonder suiker en geen aanmaaklimo meer overdag (s avonds wel, vervangt eventueel frisdrank dan). En die boterham wordt 's ochtends ook met iets hartigs belegd. Moet te doen zijn, begin er morgen mee. Dan zit ik op 6 suikerklontjes per dag volgens de test. Dat is de helft minder dan waar ik zat.
Minder zitten kan ik niet, heb college en werkcolleges, loop wel tussen de uren door. Verder zit ik nog minsten driekwartier in de bus.
De salade wordt m ook niet voor mij, net als de smoothie, naast dat ik die ook echt niet lekker vindt, kan ik een hele dag doen over 1 smoothie om het op te drinken.
Als alternatief voor de gewone aanmaaklimo zou je Slimpie kunnen kiezen. Aanmaaklimo zonder suiker. Collega's zijn er enthousiast over. Ik proef de zoetstof, maar ik ben blijkbaar een van de weinige.