Afvallen, maar te verlegen om een sport te vinden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:59

Ylvy schreef:
Gribaldi, rotterdam zuid, regio bloemhof :)

Raja, hier heb ik inderdaad ook informatie voor aangevraagd.

Dan woon je bij mij in de buurt :p

Ik herken wat je bedoeld, ik moet zelf ook afvallen en ga nou niet echt graag alleen sporten oid en vind de prijzen soms echt absurd duur.
Maar daarnaast heb ik het probleem dat ik niet weet waar ik echt de tijd vandaan halen moet.
Ik probeer nu te letten op wat ik eet en werk dan nog 36u per week, nog een huishouden, ik ga vrijwel wekelijks naar de fysio waar ik soms sport en verder uiteraard iedere dag paardje.
Nu heb ik maanden niks met paard lief gedaan, sinds 2 weken zijn we aan het opbouwen en weer fanatiek aan het trainen voor de wedstrijden.
Daarnaast natuurlijk zn stalletje etc.
Ik merk dat ik daardoor me wel al een stuk beter in mijn lijf voel.
Ik zou dus ook zeggen, zoek een verzorgpaard!
In deze omgeving staan (zeker in vergelijking met vroeger) enorm veel paarden die een extra verzorger zoeken.

Ylvy

Re: Afvallen, maar te verlegen om een sport te vinden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 22:29

Ik zal weer eens een update geven, lijkt me wel leuk als het volgbaar is.
Wie weet heb ik dan mooie resultaten straks :)

Veel gewandeld, dit weekend in limburg geweest en mij gewogen.
Ik zit nu op 82 kg, maar ik weet dus niet wat ik voorheen heb gewogen.
Ik had mij namelijk al minstens een jaar niet gewogen :o

Nu net nog eruit geweest met vriend, hij had vrij dus dat betekent wandelen!!
Ook wil ik volgend jaar meedoen aan de venloop wandelroute, en dan het liefste de 20 km.
Voorheen was 40 km vierdaagse na 1 dag al teveel, dus dit vind ik een mooi streven.
Dit zal ik samen doen met mijn moeder :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 12:44

Ik wil iedereen in dit topic nogmaals bedanken.
Dankzij dit topic heb ik een heel leuk sportmaatje gevonden met heel veel dezelfde interesses.
We zijn gisteren voor het eerst samen gekomen en we hebben 2 uur gelopen :)

Dankjewel!

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 12:58

Hoi TS,

Wat goed joh, dat dit topic je al een wandelmaatje heeft opgeleverd.
Ik ken de omgeving van Rotterdam niet goed maar misschien dat ze daar ook wel dierenasiels hebben. Dan zou je misschien als vrijwilliger honden uit kunnen laten soms ?
Dan heb je ook contact met mensen en je wandelt met dieren die blij zijn met ieder extra rondje buiten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:03

Ylvy schreef:
Het probleem is vooral dat ik niet naar zulke locaties toe durf alleen.
Alle sporten die ik tot nu toe heb gedaan, waren dat ik samen met iemand erheen ging en het dan samen beoefende. En via daar dus ook dan een bredere contact-kring kreeg.

Maar het is dus vooral het probleem dat ik niet naar activiteiten durf te gaan waar onbekende mensen zijn ( geen straatvrees, maar gewoon verlegen )

Ik zal het even opzoeken sababber, dankjewel!

Je kunt het ook positief benaderen, niemand kent MIJ dus waarom zou ik niet gaan. Gewoon naar de sportschool of anders kijken of één van je buren een hond heeft die je elke dag een uur uit kunt laten.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:16

Ylvy schreef:
Ik wil iedereen in dit topic nogmaals bedanken.
Dankzij dit topic heb ik een heel leuk sportmaatje gevonden met heel veel dezelfde interesses.
We zijn gisteren voor het eerst samen gekomen en we hebben 2 uur gelopen :)

Dankjewel!

Top dat je iemand hebt gevonden om mee te sporten! Heel veel succes met het afvallen, het sporten en het leggen van nieuwe sociale contacten. Probeer ook aan dat laatste te werken en zoek desnoods iemand die je hiermee wat kan helpen. Ook op professioneel vlak is het namelijk belangrijk dat je zich comfortabel in een groep voelt.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 13:23

Jaaaaaa Ylvy ik ben trots op jou :j

Vrijdag gaan Deborah en ik een buitenrit maken. Misschien wil je mee op de fiets?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 12:17

Vrijdag kan ik helaas niet, maar ik wil sowieso een keer mee :)

Jetm, goed plan! Ik heb me opgegeven voor een asiel, wel een stukje weg maar dat maakt niet uit.

Bigone, bedankt voor de tip, daar ik weet dat de buren geen honden hebben heb ik mij opgegeven als wandelaar voor honden in het asiel.

Sportschool zal helaas nog niet gaan, vaak ben je of goedkoop uit en zit je er 2 jaar aan vast, of het is duur en je zit er niet aan vast. Voor nu zal het dus Skaten, wandelen, zwemmen en soms schaatsen/snowboarden worden.

Riel, vaak kan ik mij er op werk vlak wel overheen zetten, omdat ik toch geld moet verdienen. Ik vind het wel moeilijk maar ik doe het wel. Bij sporten is het geen verplichting en dat maakt het denk ik anders.. gek genoeg

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:20

Mocht je nog iets anders aan sport willen doen. Bootcamp is echt heel leuk en ook voor alle niveau's prima te doen omdat je het zo zwaar kan maken als je zelf wil.
Je sport alleen maar wel in groepsverband, gezellig

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 14:06

Om jullie weer even up to date te houden,
Een vriendin van mij wilde mee gaan doen aan de ladiesrun, over 2 maanden.
Nu heb ik me daar niet voor ingeschreven.

Maar ik train nu wel met haar, we hebben nu 3 dagen gehad, morgen rust en zaterdag weer verder.
Hardlopen dus, lastig maar wel goed. En daarna bij thuiskomst meteen arm en buikspieren ook elke keer trainen.

Zwemmen wil ik snel weer gaan doen, wellicht dat ik dat zondag doe.
Ook heb ik mijn skeelers van limburg hierheen gehaald dus dan kan ik dat ook gaan doen :)