Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Voor jou sterkte zijn glazen niet zo duur. Dun zijn ze met die sterkte sowieso, enige wat je meer betaald is ontspiegelen. Ik kan je zeggen, je merkt pas wat je mist als je het ziet. 0.75 is best een afwijking in het verkeerafrijden gaat je er niet mee lukken.
Marjoow schreef:De matrix borden bedoel je? Ja zoals ik al zeg heb ik er nog geen merkbaar last van gehad in de auto, anders had ik de vraag natuurlijk helemaal niet gesteld
Nu ik hieraan denk borrelt er wel een andere vraag: Wat als er een ongeluk gebeurt (al dan niet mijn schuld) kan de verzekering erover vallen dat ik geen bril heb terwijl ik een afwijking heb?? Denk het wel of niet??
Marjoow schreef:smurffie schreef:Voor jou sterkte zijn glazen niet zo duur. Dun zijn ze met die sterkte sowieso, enige wat je meer betaald is ontspiegelen. Ik kan je zeggen, je merkt pas wat je mist als je het ziet. 0.75 is best een afwijking in het verkeerafrijden gaat je er niet mee lukken.
Afrijden is me hartstikke goed gelukt, heb al 3 jaar mijn rijbewijs
smurffie schreef:Marjoow schreef:Afrijden is me hartstikke goed gelukt, heb al 3 jaar mijn rijbewijs
Je begrijpt niet wat ik zeg. Als je op dit moment met deze afwijking moest afrijden zou je het nummerbord niet kunnen lezen en niet eens in een auto komen.
In 3 jaar veranderen ogen veel, dus het kan goed zijn dat je 3 jaar geleden een veel minder zware sterkte of zelfs niets had.
Marjoow schreef:Kijk ik vind het geen probleem om een bril te nemen maar overdrijven is ook niet nodig. Als het me had belemmert in het auto rijden had ik allang een bril op.
Janneke2 schreef:Marjoow schreef:Kijk ik vind het geen probleem om een bril te nemen maar overdrijven is ook niet nodig. Als het me had belemmert in het auto rijden had ik allang een bril op.
Sorry voor mijn boze uitval, maar ik kan NIET tegen dit soort onverantwoordelijk geklets! ! !
Het gaat er niet om "of jij geen afslagen mist of jij belemmerd voelt" - kom nu toch gauw!
Het gaat er om, dat jij in een flits in staat bent om gevaarlijke situaties correct in te schatten en dat is van een totaal andere orde dan "ik kan nummerborden lezen".
Je moet van meerdere weggebruikers tegelijkertijd hun snelheid en positie kunnen inschatten en dat is nou, wasr je je gezichtsvermogen hard voor nodig hebt!