Nu zal ik verder weinig zeggen, hahaha, mijn DL is bijna 3 jaar en die slaapt nog niet door.

Maar met borstvoeding, dus ik heb er nooit over nagedacht of ik wel of niet moest voeden... ZL is nu 15 kilo met bijna 4,5 jaar en DL is 13 kilo.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Ben trouwens benieuwd voor morgen want hij moet vanaf 5.30u nuchter zijn omdat hij onder narcose moet voor een scan van zijn schouder ( beschadigde zenuw). Hopelijk is hij één van de eerste aan beurt, want k zal alles uit de doos moeten halen om hem te entertainen zodat hij niet aan eten denkt.
Ga hem wel om 5u nog een fles geven.
Tink89 schreef:Die appelstroop van de lidl heeft per 100 gr. 52 gram suiker. Ik snap niet zo goed waarom mensen dat hun kinderen zouden geven. Kies dan iets gezonds zoals pindakaas zonder toegevoegde suikers. Liever vet dan zo veel suiker hoor.
madeliefw schreef:Appelstroop van de Lidl kan ook prima...
Hier eet ze gewoon wat ik zelf in huis heb op brood of geprakt fruit op brood.
Maar goed, misschien kan je bij hem met ontbijt beginnen ipv alleen een flesje s ochtends. Met granenpap of een boterham. Ondanks dat hij geen tandjes heeft zou een boterham wel moeten kunnen. Onze dochter kreeg met 10 maand tandjes maar at vanaf 6 maand gewoon een boterham. In het begin kleine stukjes geven en steeds weer oefenen. Na een paar dagen gaat het zonder kokhalzen als het ware.
Ook groente en fruit in hele kleine stukjes prakken ipv pureren.
Siesjuh schreef:Waarom krijgt hij zijn groente eigenlijk smorgens? Gewoon een interesse vraag hoor, want ik geef dus rond die tijd fruit en wil de groente op smiddags zetten.
Omg...nou ik wens je succes voor morgen pfff. Niks zo erg als een hongerige baby. Geldt die nuchterheid alleen voor voeding? Want ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar dat de kleine zeker 6 uur geen vocht binnen krijgt...wat Iris zegt klinkt dan ook logischer
Kipje39 schreef:Mijn zoon is ook zon dikkerd!
Was met 6 mnd ruim 8 kilo!
Maar ik heb nooit z'n flesje niet gegeven omdat hij 'dik' was.
Hij is nu 14 maanden, ruim 13 kilo en 90 cm en totaal niet dik!
Maar goed,
Je zoon is 8 maanden, dan kan je toch overdag een flesje laten vervallen? Op dat fles moment 2/3 broodjes geven.. Zodat je speling hebt in de nacht?
Het lijkt mij dat hij in een groeispurt zit en gewoon behoeft heeft aan extra voedingstoffen!
Het is heel normaal dat baby's want dat is het nog, komen voor een nachtvoeding!
Mijn zoon sliep met 9 mnd pas door tot 5 uur, daarvoor altijd nachtvoedingen gehad.
chanel1985 schreef:Bij ons in bed slapen is geen optie, wij zijn alle 2 diepe slapers. Ik droom heel veel ( heb mijn kat al eens ondersteboven gehouden aan 1 poot) dus ik vertrouw mijn eigen niet en vooral mijn vriend, die neemt medicatie voor epilepsie, waardoor die zo vast slaapt dat niet voelt als hij op hem zou liggen.