baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:27

Lastig, TS. De speen accepteert ie dan dus niet meer? Hoe lang doet hij over een fles? Geef je die in het donker of maak je licht?

Nu zal ik verder weinig zeggen, hahaha, mijn DL is bijna 3 jaar en die slaapt nog niet door. _O- Nooit gedaan ook. ZL sliep met 3,5 jaar door, dus hoop dat madammeke dat ook gaat doen, dan kan ikzelf bijna ook weer doorslapen. :+
Maar met borstvoeding, dus ik heb er nooit over nagedacht of ik wel of niet moest voeden... ZL is nu 15 kilo met bijna 4,5 jaar en DL is 13 kilo.

Marie111

Re: baby van 8 maanden, ineens s nachts terug willen drinken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:32

Misschien kun je het schema wat wij hadden eens uitproberen?
Zijn wat meer eetmomenten op de dag, dat is altijd beter dan een paar keer heel veel.

Nog een tip. I.p.v. Brood kun je hem ook Craquottes geven. Dat wordt niet zo'n enge "bal" in de mond.

Succes met de voorbereidingen voor het onderzoek!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:40

Wij hebben ook zo'n fase gehad.
Ik heb toen gewoon om 11-12 uur een volle droomfles gegeven (dus in het donker in bed) en dat was na een tijdje vanzelf niet meer nodig.
Onze dochter dronk 1,5 liter melk per dag en had iedere 2 uur overdag honger, dat had ze blijkbaar gewoon nodig.
Ik heb me weinig aangetrokken van de 'regels'.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:47

Waarom krijgt hij zijn groente eigenlijk smorgens? Gewoon een interesse vraag hoor, want ik geef dus rond die tijd fruit en wil de groente op smiddags zetten.

Omg...nou ik wens je succes voor morgen pfff. Niks zo erg als een hongerige baby 8)7 . Geldt die nuchterheid alleen voor voeding? Want ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar dat de kleine zeker 6 uur geen vocht binnen krijgt...wat Iris zegt klinkt dan ook logischer

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:56

Die appelstroop van de lidl heeft per 100 gr. 52 gram suiker. Ik snap niet zo goed waarom mensen dat hun kinderen zouden geven. Kies dan iets gezonds zoals pindakaas zonder toegevoegde suikers. Liever vet dan zo veel suiker hoor.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:11

Ik ben niet zo'n fan van pindakaas vanwege het plakken van dat spul en het verstikkingsgevaar als kinderen nog niet goed kunnen kauwen/slikken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:14

chanel1985 schreef:
Ben trouwens benieuwd voor morgen want hij moet vanaf 5.30u nuchter zijn omdat hij onder narcose moet voor een scan van zijn schouder ( beschadigde zenuw). Hopelijk is hij één van de eerste aan beurt, want k zal alles uit de doos moeten halen om hem te entertainen zodat hij niet aan eten denkt.
Ga hem wel om 5u nog een fles geven.

zou die pijn snachts niet op kunnen spelen?
Als hij langer dan een paar uur ligt dat het nog meer gaat knellen?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:17

Hier een dochter van 2 en zoontje van 5 maand. Dochter heeft ook wel van die periodes gehad...
ik lees dat je de groenteprak s morgens geeft. Zou het niet wat zijn om dat juist s avonds te geven en dan om te ruilen met het brood wat hij nu s avonds krijgt? Groente aardappelen en vlees lijkt mij wat meer vullen.
En je zegt dat hij van granen pap de fles minder leeg drinkt, maar vind hij het echt niet lekker of zit hij gewoon vol dan? En wat was het effect? Sliep hij daar echt niet langer op of ben je daar bang voor?

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:29

Tink89 schreef:
Die appelstroop van de lidl heeft per 100 gr. 52 gram suiker. Ik snap niet zo goed waarom mensen dat hun kinderen zouden geven. Kies dan iets gezonds zoals pindakaas zonder toegevoegde suikers. Liever vet dan zo veel suiker hoor.

Ik vind afwisseling en gezond eten veel belangrijker dan aantal suikers en vetten. In fruit zit ook suiker. Vroeger aten we ook gewoon wat er was (dan heb ik het niet over snoep, koek en chips hoor). Ik wissel af, veel groente en fruit, maar ook gewoon boter en af en toe suiker als in broodbeleg of roosvicee. De ene keer water en de andere keer iets zoets. Net als yoghurt, de ene keer mager en de andere keer grieks of met een smaakje. En kindjes vooral veel lekker laten bewegen, niet alleen maar in de box of kinderwagen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:33

madeliefw schreef:
Appelstroop van de Lidl kan ook prima...
Hier eet ze gewoon wat ik zelf in huis heb op brood of geprakt fruit op brood.

Maar goed, misschien kan je bij hem met ontbijt beginnen ipv alleen een flesje s ochtends. Met granenpap of een boterham. Ondanks dat hij geen tandjes heeft zou een boterham wel moeten kunnen. Onze dochter kreeg met 10 maand tandjes maar at vanaf 6 maand gewoon een boterham. In het begin kleine stukjes geven en steeds weer oefenen. Na een paar dagen gaat het zonder kokhalzen als het ware.

Ook groente en fruit in hele kleine stukjes prakken ipv pureren.

Waarschijnlijk heb je erover gelezen maar heb al verschillende keren vermeld dat hij een een droge boterham wel perfect kan eten, boterham met smeerkaas had hij wel moeite mee (lees: stikte hij)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:38

Siesjuh schreef:
Waarom krijgt hij zijn groente eigenlijk smorgens? Gewoon een interesse vraag hoor, want ik geef dus rond die tijd fruit en wil de groente op smiddags zetten.

Omg...nou ik wens je succes voor morgen pfff. Niks zo erg als een hongerige baby 8)7 . Geldt die nuchterheid alleen voor voeding? Want ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje raar dat de kleine zeker 6 uur geen vocht binnen krijgt...wat Iris zegt klinkt dan ook logischer

Heb dat ook al opgemerkt dat hier het meer gebruikelijk is om in de voormiddag fruit te geven en namiddag groente.
HIer is dat meer andersom, in de creche waar ik werk is het groente om 11u en fruit om 15u. Nu vind ik 11u- 12u niet meer echt s morgens.
Denk dat wij dat eerder zo doen omdat groente juist zwaarder op de maag valt en het niet zo goed is om met een zware maag de nacht in te gaan.

Wat betrefd morgen, k heb een beetje aangedrongen of hij toch niet iets mag drinken, als het echt niet anders gaat, mag hij een slokje water, maar absoluut geen melk of iets anders en echt maar een slokje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 15:38

En water geven 's nachts?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 15:40

Dat doe ik al, zoals vannacht tussen 00u en 4.30u, in totaal bijeen geteld 260ml camillethee en 125ml melk gedronken. En dan was hij er om 7.30u terug en heeft hij een volle fles van 210 gedronken.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:18

Toen levin acht maanden was had hij ook weer zo periode. Nou hebben wij niet mazzel gehad met doorslapen en wil hij nog steeds wel eens wakker worden snachts en hij is 20 maanden onderhand. Het preciese schema weet ik niet meer hoor. Maar ik gaf smiddags fruit omdat hij dan beter at als sochtends en savonds rond etens tijd weer groente net zoals ons. Maar heb toen zijn avond eten verhoogd extra schepje erbij en kijken hoeveel hij wou eten. Hij sliep een stuk beter snachts en kreeg toen ook nog voor het slapen gaan een fles met pap.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:22

Deze fase heeft onze zoon ook gehad. Zal wel met de verlatingsangst ofzo te maken hebben. Al gaf het cb mij ook de tip om hem meer vast voedsel te geven ipv vloeibare groente/fruit. Dat hielp ook wel.
Daarna kwam de fase dat even de fopspeen terug in de mond of een beetje water drinken ook voldoende was en nu hebben we de afgelopen week wat betere nachten gehad. (Niet meer iedere 1 a 2 uur eruit :) ) En zelfs wat nachten dat hij (bijna) helemaal doorsliep. *\o/*

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 18:45

We zijn terug thuis.

Wonder boven wonder heeft hem niet gezeurd voor eten. Heb hem om 5u een megagrote fles gegeven, 40 met 8 schepjes en 2 schepjes rijstebloem.
Hij is ook in het algemeen heel braaf geweest, de verpleegsters ingepalmd :))

Hij heeft nog wel niet veel gegeten vandaag, dus denk dat hij sebiet reuze honger gaat hebben.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 22:49

Mijn zoon is ook zon dikkerd!
Was met 6 mnd ruim 8 kilo!

Maar ik heb nooit z'n flesje niet gegeven omdat hij 'dik' was.

Hij is nu 14 maanden, ruim 13 kilo en 90 cm en totaal niet dik!

Maar goed,

Je zoon is 8 maanden, dan kan je toch overdag een flesje laten vervallen? Op dat fles moment 2/3 broodjes geven.. Zodat je speling hebt in de nacht?

Het lijkt mij dat hij in een groeispurt zit en gewoon behoeft heeft aan extra voedingstoffen!

Het is heel normaal dat baby's want dat is het nog, komen voor een nachtvoeding!

Mijn zoon sliep met 9 mnd pas door tot 5 uur, daarvoor altijd nachtvoedingen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 23:21

Zal wel een hoop commentaar krijgen, maar ik heb veel co-slapen gedaan. Inslapen in eigen bedje, als ik dan zelf naar bed ging (tussen 11 en 12) pakte ik de kleine op en legde hem bij mij neer met een papfles. Nooit meer 's nachts wakker geweest!
Moet er wel bij zeggen dat ik het alleen moet doen dus dat maakt het ten eerste makkelijker de kleine bij je te leggen en ten tweede is die paar extra uur dan heel veel waard.
Overigens nooit problemen gehad dat hij niet meer in zijn eigen bedje wou slapen. Vind het persoonlijk een beetje onzin dat dat meteen 'verwennen' genoemd wordt (kleine had er blijkbaar behoefte aan en mijn mama-instinct zei dat dit goed was, dus boeien).
Kleine is nu 13 maanden trouwens.

Succes! Komt goed, volg je mama-instinct :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 00:21

Kipje39 schreef:
Mijn zoon is ook zon dikkerd!
Was met 6 mnd ruim 8 kilo!

Maar ik heb nooit z'n flesje niet gegeven omdat hij 'dik' was.

Hij is nu 14 maanden, ruim 13 kilo en 90 cm en totaal niet dik!

Maar goed,

Je zoon is 8 maanden, dan kan je toch overdag een flesje laten vervallen? Op dat fles moment 2/3 broodjes geven.. Zodat je speling hebt in de nacht?

Het lijkt mij dat hij in een groeispurt zit en gewoon behoeft heeft aan extra voedingstoffen!

Het is heel normaal dat baby's want dat is het nog, komen voor een nachtvoeding!

Mijn zoon sliep met 9 mnd pas door tot 5 uur, daarvoor altijd nachtvoedingen gehad.

Hij eet nog niet genoeg brood voor een melkvoeding te vervangen. Hij kan op het moment nog maar enkel droog brood eten.

T is dat hij al door slaapt van zijn 7 weken, dat we nu zo verrast zijn dat hij dat niet meer doet. t is niet dat hij 1 keer komt voor een fles, hij komt om 2 à 3 uur en persoonlijk vind ik dat een beetje teveel van het goede.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 00:22

Bij ons in bed slapen is geen optie, wij zijn alle 2 diepe slapers. Ik droom heel veel ( heb mijn kat al eens ondersteboven gehouden aan 1 poot) dus ik vertrouw mijn eigen niet en vooral mijn vriend, die neemt medicatie voor epilepsie, waardoor die zo vast slaapt dat niet voelt als hij op hem zou liggen.

Heb nu een gewone fles gegeven (210) omdat hij daarstraks nog overgegeven heeft, waarschijnlijk nog door de narcose.
Maar ga morgen eens dezelfde fles maken als vanmorgen, zien wat dat geeft.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 00:31

Het is lang geleden, maar bij mij hielp het om de laatste fles om 22uur te geven. Niet later, niet veel eerder.
En de laatste voeding pap ipv melk. Dan maar overdag iets minder voedingswaarde.
Korstje brood om op te sabbelen bij veel honger overdag, of een stuk baby koek en lekker laten heen doen. Zijn ze er even mee bezig (afleiding) en ze kunnen "eten".

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 01:42

Wat deed die kat dan??
Is wel jammer, want soms kan in je bed nemen net het verschil maken :) . Maar met medicatie moet je zeker oppassen.

Fijn dat t zo goed ging! Wel vervelend dat hij nog moest overgeven :( . Ik zou wel uitkijken met die hele grote flessen, hoger als 210 + 7 zou ik eigenlijk niet gaan. Dan kun je beter de andere (kleinere) flessen ook ophogen naar 210 + 7. Wel kun je dan rijstebloem toevoegen.
Ik heb trouwens nog eens naar je voedingsschema gekeken, maar ik mis de lunch...tussen de groente en het fruit. Misschien dat dat nog een optie is?
Verder zou ik hem gewoon eten aanbieden als hij honger heeft...en dan gezonde dingen, maar daar lette je sowieso al op :) . Als hij straks gaat lopen, gewoon zorgen dat hij veel beweegt, dan verdwijnen de babyvetjes in principe vanzelf :)
Hoop dat je een rustige nacht hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 02:31

chanel1985 schreef:
Bij ons in bed slapen is geen optie, wij zijn alle 2 diepe slapers. Ik droom heel veel ( heb mijn kat al eens ondersteboven gehouden aan 1 poot) dus ik vertrouw mijn eigen niet en vooral mijn vriend, die neemt medicatie voor epilepsie, waardoor die zo vast slaapt dat niet voelt als hij op hem zou liggen.

Misschien is een co-sleeper (ook wel aanschuifbedje genoemd) dan nog een optie?

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 05:12

Ik weet niet zo veel van flesvoeding af. Mijn kinderen wilde eerst niet eten en kregen alleen bv. Mijn dochter at pas met 9 maanden een paar hapjes peer. Ik kreeg te horen dat dat heel normaal is bij bv. Na een jaar is het 75% bv en 25% bijvoeding en na het 2e jaar 25% bv en 75% bijvoeding. Zo lang je je kind geen slechte dingen geeft kan je kind de eerste 2 jaar niet te dik worden. Op het moment dat ze gaan lopen dan gaat t babyvet wel weer weg. Mijn dikste baby is nu de dunste. Dus daar zou ik me niet druk om maken.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 26-02-16 05:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 05:20

mijn zoon word ook af en toe wakker om half 5 oid. en dan heeft ie gewoon dorst. nu is mijn zoon ook al anderhalf, ik geef hem een flesje water of wat warme melk. maar toen mijn zoontje 8 maand was had hij dit ook. alleen ben ik toen savonds warm eten gaan geven en toen had ie in elk geval geen honger meer snachts.

en ze gaan echt nog wel vaker wakker worden snachts, dromen enz.