hypnose om angst te overwinnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:03

An_J schreef:
Emdr is een goede techniek voor angst en trauma. Google daar eens op

Werkt bij heel veel mensen heel goed. Ik raad alleen wel aan bij een goede psycholoog dit aan te pakken omdat deze op breed vlak helpen en meerdere ingangen vinden als ze op een barriere stuiten.

Succes, ik hoop dat je hoe dan ook je angsten kunt overwinnen of op een hanteerbaar niveau komt.

P.s. Mindfulness oefeningen helpen ook je systeem, genoeg te vinden op youtube, begin eens met de lange " bodyscan" bijvoorbeeld. Gaat ook onbewust helpen op meerdere vlaken in het leven en ontstressen is belangrijk

Anoniem

Re: hypnose om angst te overwinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 18:29

Ik heb ook een zeer positieve ervaring met hypnotherapie. Ik heb pds en kreeg daar steeds vaker paniekaanvallen bij. Ik zat in de ochtend te huilen omdat ik geen half uurtje in de auto durfde te zitten. Klachten waren na de therapie voor een 95% weg. Ik merk wel dat nu, 4 jaar na de therapie, de angst weer soms terug komt. Dus het is wel iets waar je actief met aan de slag moet gaan zo eens in de zoveel tijd.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:31

....zij het, dat bij onbehandelde pds de angst ook terecht kan zijn, helaas.
Met goede 'duitse' natuurgeneeskunde is het vaak compleet te verhelpen - en bedenk ook, dat een niet goed functionerende darm angst biochemisch versterkt. (Bijvoorbeeld serotonine: zo'n driekwart van wat je in je lijf hebt zitten hoort in je darmen te zitten, daar wordt het ook aangemaakt. Lukt dat niet vanwege een aspect van pds, dan voel je sneller pijn of ben je gauwer bang.)

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:11

Na wat zoeken kwam ik in dit topic terecht. Ik las de reacties van de mensen die hypnose hebben gehad. Was dit indirecte of directe hypnose?
En heeft iemand hier ervaringen met Hypnose Haarlemmermeer in Lisse?

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:45

Floortje2002 schreef:
Na wat zoeken kwam ik in dit topic terecht. Ik las de reacties van de mensen die hypnose hebben gehad. Was dit indirecte of directe hypnose?
En heeft iemand hier ervaringen met Hypnose Haarlemmermeer in Lisse?

Ik ben hier geweest :)

__PrinCes schreef:
Ik heb een power hypnose sessie ondergaan om van mijn angst voor paardrijden af te komen. Ik was niet zozeer bang om te rijden maar op het moment dat ik mijn paard voelde aanspannen raakte ik in complete paniek.
Ik moet zeggen dat het me geholpen heeft. Het is niet zo dat ik nu een held ben maar de scherpe randjes van mijn angst zijn weg. Ik kan nu normaal functioneren als hij in de stress raakt en iedere keer dat ik er op zit ebt het steeds verder weg. Ik was echt op het punt dat ik mezelf niet uit die paniek kon halen en gewoon een volledige black out beleefde als er wat spannends gebeurde en dat is nu weg :)
Mijn ervaring dus wel positief :)

Ik ben nu 3 maanden verder en rijd weer helemaal als vanouds, of zelfs dapperder dan daarvoor, als hij nu schrikt dan geef ik been in plaats van teugels strakker pakken en gespannen gaan zitten. Verwacht geen wereld wonderen nadat je bent geweest maar de scherpe randjes zijn van je angst af, bij mij in elk geval :)

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:50

Ik heb niet heel dit topic doorgelezen maar ik heb hypnose gedaan en doe het nog steeds, ik ben er zeer tevreden over en het helpt echt super goed bij mij! Als je meer wil weten over de ervaring kan je me een pb'tje doen :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:30

@Floortje2002: je mag me ook een PB sturen indien je wenst

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:26

Dit vind ik ook wel interessant.
Is zoiets ook in het noorden te vinden?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 19:49

zerena schreef:
Dit vind ik ook wel interessant.
Is zoiets ook in het noorden te vinden?

ja in haulerwijk. Zowel hypnotherapie als EMDR

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:01

Hypnose en hypnotherapie zijn 2 verschillende dingen. Dat je niet denkt dat dat 1 pot nat is ;-)

Als je meer wil weten pb maar.