Gebroken been :( werken wel of niet? En Paardrijden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 12:26

Is niet dom hoor :) maar vanuit huis werken gaat idd niet. Al die systemen met klantgegevens kunnen en mogen ze niet naar mij doorschakelen.

Mijn teamleider heeft gebeld, we hebben afgesproken dat ik wsl volgende week weer ga beginnen. Maandag heb ik controle in het ziekenhuis, dan kan ik ook nog een keer overleggen of ik gewoon kan werken en dan maandagavond of dinsdag weer beginnen.
M'n teamleider rijdt langs mijn woonplaats richting werk, dus dan probeert hij mijn werktijden op die van hem aan te passen, zodat ik met hem mee kan rijden.

Lightielight

Re: Gebroken been :( werken wel of niet? En Paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:33

Mensen die nooit een gebroken been hebben gehad zeggen al makkelijk: been omhoog kun je ook op kantoor...
Nou probeer dat maar eens..na een uur heb je het echt gehad. Ik zit momenteel met gebroken kuitbeen en -enkel thuis, gips is er al een tijd af, dus ik weet er alles van. Onze bedrijfsadministratie ging echt niet vanachter het bureau, gelukkig hebben we een hoog/laag bed in de kamer staan zodat je goed je been goed gesteund hoog kunt houden en ik heb zo'n bed tafeltje, dus kan ik vanuit mijn bed werken.
De eerste weken ben je ook veel sneller moe, denk dat veel energie dan naar de genezing van je been gaat. EN in het begin naar het toilet gaan bv voelt alsof je een marathon hebt gelopen.
Nee, ik denk tegenwoordig heeeeeel anders over "maar " een gebroken been.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:38

_suus19_ schreef:
Is niet dom hoor :) maar vanuit huis werken gaat idd niet. Al die systemen met klantgegevens kunnen en mogen ze niet naar mij doorschakelen.

Mijn teamleider heeft gebeld, we hebben afgesproken dat ik wsl volgende week weer ga beginnen. Maandag heb ik controle in het ziekenhuis, dan kan ik ook nog een keer overleggen of ik gewoon kan werken en dan maandagavond of dinsdag weer beginnen.
M'n teamleider rijdt langs mijn woonplaats richting werk, dus dan probeert hij mijn werktijden op die van hem aan te passen, zodat ik met hem mee kan rijden.

Wat super zeg! :)

Hopelijk ook groen licht vanuit het ziekenhuis :)

Beterschap

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 12:48

Ja haha die marathons ervaar ik ook, man wat was ik moe gisteren van alleen maar 2 uurtjes ziekenhuis. Naar de wc gaan probeer ik ook zo lang mogelijk uit te stellen :')
Ik werk ook net zo lief niet hoor, maar vind eigenlijk niet dat ik dat kan maken. Mocht het nou echt tegenvallen volgende week, kan ik altijd nog kijken wat te doen. Maar ik ga het iig proberen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:52

Ok... Niet te lang wachten met naar dr wc gaan... Je wilt ook geen blaasontsteking :P

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:52

Over vervoer en alles geen tips.. maar over met je been omhoog zitten op werk heb ik genoeg ervaring :+ .

Je hebt bij de Ikea een heel handig draai krukje (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10297958/ zoiets alleen dan met een draai deel). Leg hier een kussentje op en die kan je zo onder je buro schuiven en met je been omhoog zitten. zit je in ieder geval recht.
Ik had zelf mijn enkelbanden gescheurd en mijn arm in het gips (beide links).

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:53

Toch veel beter dan om rustig thuis te blijven en je been te laten genezen. Luister naar je lichaam en pas wanneer je "zin" hebt in je werk, ben je er aan toe!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:58

Laat je niet overhalen om direct hele diensten te gaan draaien, omdat je lift pas na een hele werkdag weer naar huis gaat. Je zult zien dat zelfs een paar uur werken al heel vermoeiend is. Neem svp contact op met de bedrijfsarts voor advies over re-integratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:03

Lang geleden linker enkel in stukjes gehad. 6 weken gips+ijzerwerk, 6 maanden later eruit.
Been horizontaal, kreeg in het zkh nog net geen draai om mijn oren, been horizontaal!!!!
Valt vies tegen hoor been in gips en werken.
Los van dit hele verhaal.
Niet iedereen geneest makkelijk van botbreuken en daar heeft leeftijd niets mee te maken.
Succes.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:07

Ik had in oktober mijn teen gebroken en voet zwaar gekneusd en werd na 2weken verplicht weer halve dagen te komen werken. En dat in de horeca moest de hele tijd op een kruk zitte en me voet op een stel dozen. Alles behalve comfortabel. In me laaste week lieten ze me soms gewoon staant werk doen terwijl ik nog met 1 kruk liep. En me eerste dag zonder krukken werd ik gewoon weer als volledig medewerker gezien. Heb nooit rustig het lopen weer kunnen opbouwen na 10 weken krukken. Waardoor ik nu nog steeds last heb van spieren in mijn enkel en achillespees vooral na lange dag werken loop ik weer mank. Had helaas geen keuze werd verplicht door mijn baas en de arbo. Baas en iedereen op werk vond dat ik me aanstelde. Had ook geen gips alleen tape.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:18

Mijn oom moest vorig jaar 6 weken gips omdat hij zijn enkel gebroken had. Omdat het zijn linkerbeen was, en zijn werkgever het blijkbaar belangrijk vond dat hij kon komen werken, heeft het bedrijf hem die 6 weken een wagen met automatische versnellingsbak ter beschikking gesteld. De verzekeringsmaatschappij had ook toegestemd dat hij met een automaat mocht rijden :)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:29

Tegenwoordig is het verzuim van werknemers wel iets waarvan de teugels wat strakker in handen genomen zijn door de werkgever.
Ergens begrijp ik dat wel, op veel werkvloeren ligt het verzuim veel te hoog.
Bij mijn oude werkgever is dat momenteel 9 procent.

Daar is nu een hele visie geschreven, en ook dat de kosten voor verzuim niet meer zomaar voor de werkgever zijn.
En dat ziekte je overkomt, maar dat verzuim een keuze is ( dat je daar dus eerst over in overleg gaat met je werkgever)

Zelf ben ik verpleegkundige
Ik ben een keer met mijn voet aan de bakrand blijven hangen terwijl mijn toenmalige haflinger daarvan schrok en er vandoor schoot.
Met als gevolg dat ik naar het ziekenhuis kon en een voet als een meloen had.
Toch moest ik na twee dagen weer op mijn werk verschijnen ( en ja, zelf voor vervoer gezorgd) ik moest toen administratie op kantoor doen.
En dat ging eigenlijk wel.
Dat mijn paard even niet bereden werd was om eerlijk te zijn het laatste wat mij toen bezig hield.
Lijkt mij meer van belang om lichamelijk goed te herstellen.

Dus ja , werkhervatting is afhankelijk van je werkgever en het beleid daar.
Maar het is bij de meeste werkgevers niet meer zoals vroeger , dat je lang thuis kan gaan zitten.

En wat betreft beweging voor je paard(en), daar zou ik andere mensen voor vragen

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:31

josien_m_ schreef:
Toch veel beter dan om rustig thuis te blijven en je been te laten genezen. Luister naar je lichaam en pas wanneer je "zin" hebt in je werk, ben je er aan toe!

Zo werkt dat bij de meeste werkgevers niet meer hoor :+ .
Althans, in de gezondheidszorg op de werkvloer niet

Meestal maak je met de Arbo arts en je leidinggevende een plan van aanpak.
En is het echt niet de bedoeling dat je weer eens komt als je 'zin' hebt :o

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:35

ravellie schreef:
josien_m_ schreef:

Ze bedoeld het ook niet zo letterlijk. Maar als je zo moe bent dat je blij bent dat je het einde van de dag haalt... Dan is het echt verstandiger om even thuis te blijven. Pas als je weer genoeg energie hebt om bezig te zijn met de wereld om je heen (en dus werken) gaan werken.

Je bent niet voor niets zo moe. Dat is je lichaam die moet helen. En het is best wat hoor zo'n gebroken been.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:57

ravellie schreef:
josien_m_ schreef:

Ehh, deze reactie is wat uit z'n context gehaald. Zo is het niet bedoeld! :)
"Zin" in werk is als: ik kan zelf echt weer aan de slag.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:37

Dat begrijp ik :D
Maar een werkgever niet.
Je moet tegenwoordig wel heel wat hebben en onderbouwen, wil je thuis kunnen blijven.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 17:54

ravellie schreef:
Dat begrijp ik :D
Maar een werkgever niet.
Je moet tegenwoordig wel heel wat hebben en onderbouwen, wil je thuis kunnen blijven.

Daarvoor heb je een arbodienst. Die horen te weten wat wel en niet kan...

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 18:39

Best wel verschillend jullie meningen.
Ik zal idd kijken voor een goed krukje zodat ik die onder het bureau kan zetten. Ben benieuwd hoe het zal zijn volgende week, nu nog maar even verstandig uitrusten. En als het tegenvalt zal ik idd contact opnemen met de arbodienst :)

Ik heb het hele weekend zonder gips gezeten, maar dat beviel toch een stuk beter. Word gek van dat blok aan m'n been en het doet ook nog eens veel meer pijn :(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:44

Tot waar zit je gips?En heb je nu niet zo'n tijdelijke gips,zodat je volgende week zo'n polyester gips krijgt?Die zijn een stuk lichter en zitten iets aangenamer.Nu zou je idd even niks moeten doen anders zwelt de boel alleen maar.