Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SAKKIA schreef:Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad. Bloeddruk en hart is meerdere keren over een langere periode in de gaten gehouden, maar er kwam niks uit. Alleen een iets verhoogde bloeddruk, maar niks om me zorgen over te maken.
Maar de hartoverslagen en de verhoogde hartslag bleef. Tot het moment er bij ons ingebroken werd en ik vaak verstijft van angst in bed lag. De symptomen verergerden direct en mijn hart kon nog geen minuut in een normaal ritme kloppen en ik werd helemaal opgejaagd door mijn eigen hartslag. Kortom, ik hield het zelf in stand door in de stress te schieten.
Hier ben ik zelf mee rondblijven lopen tot ik een keer 's avonds op de bank zat en mijn hart zo'n grote sprong maakte dat ik het gevoel had dat er een mes in mijn borst gestoken werd en ik dreigde weg te vallen.
Toen ben ik opnieuw naar de huisarts gegaan en heb ik gevraagd of hij me door wilde laten verwijzen naar een psycholoog omdat ik niks mankeerde maar het mij tussen de oren zat. Soms wordt het veroorzaakt door iets wat al veel langer geleden is gebeurt en waar je zelf niet eens meer aan denkt. Toch knaagt het ergens in de onderbewuste dan altijd gewoon wat door en op den duur gaat je lichaam dan toch in de staak. Ik ben nu al weer twee jaar van die hartoverslagen af maar er hoeft maar iets van stress om de hoek te komen of ze zijn er weer. Het heeft gewoon te maken met een verkeerde manier van ademhalen, ook hier was ik me niet bewust van.
SAKKIA schreef:Ik wil je ook echt aanraden te stoppen met het meten van je hartslag. Ik heb dit ook een tijd gedaan en daar werd het echt niet beter van. Zelfs slechter.
Ik mocht op een gegeven moment ook niet meer met hartslagband spinnen, ik had anders dan nu nog op die fiets gezeten omdat mijn hartslag niet onder de 120 bpm kwam. Had ik geen band om dan was mijn hartslag veel sneller weer rustig, ik was er te veel op gefocust. Fokte mezelf op omdat mijn hartslag niet wilde dalen.
Ik vind het wel heel erg goed dat het goed onderzocht wordt trouwens hoor, wil alleen maar aangeven dat je het jezelf niet moeilijker moet maken