heersende griep . Wie nog meer getroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:09

Lienek schreef:
Pfff wat ik nou toch mee maak.
Ik ben vandaag thuis gebleven omdat ik gewoon weg nog niet fit genoeg ben, en als astma patiente (en sws) ben je gewoon vatbaarder. Gisteren was ik echt nog hartstikke ziek, heel erg buikpijn en hoofdpijn.. En gelukkig niet overgegeven maar wel de hele tijd zo'n gevoel.
Maar ik moest vandaag om 6 uur op en heb dus gisteravond mij afgemeld voor school, ik had een intervision met mijn werkgroep waarbij ik ook netjes heb aangegeven dat ik ziek ben er niet bij kan zijn.. Krijg ik vervolgens over me heen dat iedereen ziek is en dat zij er wel allemaal zijn en dat ik dus lieg!!
Echt ff wtf! mijn hoofdpijn is redelijk weg maar mijn buik, echt heel erg krampen en steken. Ik zou niet eens op de fiets kunnen stappen zo..

Ik was hier ook bang voor, omdat het juist zo heerst en je bent echt ziek dat mensen gaan denken dat het niet zo is, en je het als smoesje gebruikt.. Gelukkig hadden ze er bij mij allemaal wel begrip voor!
Wel echt stom dat ze zeggen dat je niet ziek bent, ronduit gemeen eigenlijk...

xniieeenke

Re: heersende griep . Wie nog meer getroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:55

Mensen zeiden altijd tege mij adt ik nepziek ben, echt flauw.
Nu valt het wel mee maar als ik na de griep halve dagen kom krijg ik wel scheve gezichten... :( wees blij dat ik het probeer stelletje ondankbare mensen, ik kom ten minste wel met de presentatie even opdagen of zo XD

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:57

Ik ben ook sinds het weekend ziek. Hoofdpijn, buikpijn, spierpijn, keelpijn, enorme opgezwollen amandel en super moe. Enige wat ik niet heb is koorts. Ik heb ervoor gekozen om vandaag een dagje thuis te blijven van werk, even uitzieken en dan woensdag er weer tegenaan

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:03

Ik heb laatste maand in een internaat doorgebracht en daar was iedereen van mijn leefgroep getroffen door de griep. Ik heb enkel een week last gehad van een zeer pijnlijke keel, een loopneus en veel slijmproductie *klopt af*. Maar nu ik weer thuis woon zijn mijn vader en mijn vriend getroffen door griep. Ik denk toch dat ik het virusje aan hun heb meegegeven ondanks dat ik niet griepig was :+
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 22-02-16 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:04

Ik begin weer op te knappen,maar nog wel gauw moe en erg verkouden en hoesten
hele vorige week thuis geweest en de vrijdag dat mooi weer was hup naar buiten en vitamine pakken
koorts alles doet zeer,lust niks behalve beschuitjes met kaas of een flauw soepje
drink liters thee koffie pleeeegggh warme melk wel lekker.
3 dagen geen eetlust gehad en veel slapen..1 x overgegeven.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:19

Ik kom net bij de huisarts vandaan en heb een ab kuur gekregen. .een week koorts vond ze teveel en heb holte ontsteking.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:51

Hallo lotgenoten!

Hier echt ziek sinds vorige week dinsdag. Rillingen, kkkoud, pijnlijke huid, spierpijn. Op woensdag op paracetamol geleefd en dat ging boven verwachting goed! Maar einde vd middag kwam het zieke gevoel keihard terug.. donderdag was verschrikkelijk! Sindsdien nog steeds erg slap en snel misselijk. Moet 1 activiteit per keer plannen. Dus de was op hangen, uitrusten, met de hond lopen, uitrusten, eten, uitrusten etc. Ik ga zo nog niet naar het werk. 3 weken geleden was ik ook al ziek dus dit zag ik niet aankomen. Echt rot!

Ziek melden zou ik bij deze griep echt wel doen! Voordat je straks onderuit gaat omdat je lichaam aan de noodrem trekt.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:32

2 weken geleden begonnen met heel verkouden, en holtes zaten dicht. Ging toen ook hoesten & benauwd, geen koorts. Nadat ik 3 nachten mijn man wakker had gehouden maar naar de ha gegaan en kreeg gelijk een week pretnison, luchtweginfectie en longen klonken ook niet helemaal lekker. Gisteren laatste dag van de kuur gehad, maar klachten zijn er nog steeds dus moet morgen terug. Ik heb verder geen koorts.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:20

Hier nog een slachtoffer.
Ik begon vrijdag met hoesten en van zaterdag op zondag enorme hoofdpijn, het gevoel of er een band heel strak om mijn hoofd zat, ter hoogte van mijn ogen en koorts. De hoofdpijn is sinds vanochtend weg. Nu nog steeds koorts, hoesten/keelpijn en een flink lamlendig gevoel in mijn hele lichaam.. ;(

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 01:08

Hier begint het nu ben ik bang...Hoofdpijn, koud, warm, koorts en heel mijn lichaam doet zeer.. en dit allemaal in een uur tijd. Uur geleden had ik nog nergens last van

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:32

Ik voel me nog steeds vreselijk. Gisteravond ook nog maagpijn. En s nachts weer koorts en heel veel zweten.. bah! Ga zo toch de dokter even bellen voor overleg.

Normaal ben ik nooit zo lang ziek. Dit is voor mijn gevoel uitzichtloos :(

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:47

Hier ook de griep, mijn eerste keer :Y)
Ik vind het echt vreselijk.. Vroeger wel heel vaak keelontsteking gehad maar dat is toch echt andere koek. Heb stage af moeten zeggen en lig op de bank of in bed.
Hoofdpijn, hoesten, keelpijn, koorts... Gelukkig niet overgeven, ik heb daar nog net geen fobie voor..

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:13

Was ik net van de griep af. Nu weer sinds vanochtend keelpijn. Hopen dat het niet doorzet. Word er wel moedeloos van.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:15

Hier ook, al denk ik eerder buikgriep
Zondag veel overgeven, 1x diaree
Daarna niets meer kunnen eten en amper drinken. Vannacht begonnen met koorts zweten en rillen bah

Hoop snel weer weg, vandaag stage afgezegd

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:52

Ik heb mij met lood in mijn schoenen toch maar ziekgemeld voor morgen.. Ik haat dat echt.
Staat zo stom en ik wil niet dat mijn baas denkt dat ik vaak ziek ben oid.

Heb gisteren een middagje gewerkt maar ik voelde me vreselijk. Heb 5 uurtjes gewerkt op
2x 2 paracetamol en 1 ibuprofen. Plus liters thee en heel rustig aan doen.

Gezien ik in de kinderopvang werk besloot ik toch maar af te bellen. Donderdag is bij ons topdrukte
en dan kan ik (gezien het aantal werknemers) eigenlijk echt niet afmelden. Dus vandaag en morgen in
bed en dan echt bidden op beterschap :o

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:18

Ik heb kuur nummer 2 binnen, nu antibiotica & codeïne tabletjes. Het is of een beginnende longontsteking, of een luchtweginfectie.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:19

Op een KDV kunnen ze echt geen zieke medewerkers gebruiken. Denk aan de kinderen die je mogelijk besmet.. ik zou dat als ouder echt niet tof vinden.. :=

Ziek melden is niet stom. Het is stom als je niet ziek bent en je dan ziek meldt. Maar dat is hier niet aan de orde toch?

Ik ga morgen naar de HA.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:31

Ik ben de dag voor kerst onderuit gegaan ondanks griepprik. Flink ziek geweest en overgegaan in een longontsteking. Pas de laatste twee weken heb ik het idee dat ik me weer wat beter voel. Maar heb wel sinds vanmorgen onverklaarbare spierpijn en sinds gister een gemene hoofdpijn. Hoop niet dat ik weer onderuit klap. Bijna ex is kennelijk sinds vrijdag ziek. Hopelijk heeft hij me een paar dagen daarvoor niet aangestoken.

En niet ziekmelden is dom en zeker niet stoer. Ellende is dat je naast dat je langer ziek bent juist anderen aan steekt en een epidemie juist zich verder verspreid en er nog meer mensen ziek worden. Als iedereen zich gewoon een paar dagen thuis rustig houdt zou dat denk ik flink schelen.

lovedevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:34

Wat fijn dit topic. Als je zo alleen ziek thuis zit dan heb je het gevoel alsof je de enige bent die dit overkomt.

Ik moet er ook aan geloven en de griep heeft mij ook in zijn greep.

Ik heb hoofdpijn (mijn voorhoofd lijkt uit elkaar te knallen), kiespijn (wortel), benauwd, hoesten, loopneus, koude rillingen en slap/vermoeid.

Net de dr vogel lijn gebeld en mijn ouders gaan nu euchinaforce, drosera complex en vitamine c tabletten halen naast vers fruit.

Bij mij is het vrijdag begonnen en tot nu toe alleen maar erger geworden :(.

Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:43

lovedevil schreef:
Wat fijn dit topic. Als je zo alleen ziek thuis zit dan heb je het gevoel alsof je de enige bent die dit overkomt.

Ik moet er ook aan geloven en de griep heeft mij ook in zijn greep.

Ik heb hoofdpijn (mijn voorhoofd lijkt uit elkaar te knallen), kiespijn (wortel), benauwd, hoesten, loopneus, koude rillingen en slap/vermoeid.

Net de dr vogel lijn gebeld en mijn ouders gaan nu euchinaforce, drosera complex en vitamine c tabletten halen naast vers fruit.

Bij mij is het vrijdag begonnen en tot nu toe alleen maar erger geworden :(.

Beterschap!

Ik heb exact het zelfde verhaal! Pffff

EN een spierpijn die niet te harden is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:43

Beterschap allemaal!

Volgens mij begint het nu dan bij mij door te zetten. Eind van mijn werkdag werd ik nogal beroerd. Lichte verhoging en gewoon een bleh-gevoel. Inmiddels thuis lig ik krom van de buikkrampen..

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:31

Lang leven het prikkelbare darm syndroom en hierdoor tekort aan vitamine en ijzer.. ik twijfel dagelijks of ik grieperig ben/word ook dat het weer door mijn chronische ziekte komt. Soms zou ik willen dat ik 2 dagen een flinke griep heb en verder helemaal gezond ben. Wat ik wel echt heb geleerd door deze ziekte is goed naar je lichaam te luisteren! Als ik over mijn grenzen ga moet ik de dag erna of de zelfde avond nog op de blaren zitten. Ga dus niet over je grenzen! Blijf liever een dagje extra thuis dan dat je jezelf over je grenzen jaagt. Helemaal met die slijm/keelpijn/koorts griep. Heb al veel mensen met antibiotica zien eindigen. Mijn vader heeft door een verwaarloosde longontsteking nu copd!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:34

Vanmorgen op school geweest want voelde mij weer redelijk goed, alleen nog verhoging, en had alleen afspraak bij de school psycholoog. geen les. Iets lichts proberen te eten daar want was zo slap maar kwam er daarna vrij vlot weer uit :( en ik ben al zo bang voor overgeven bah. Moest rennen naar de wc op school, half half maar gehaald. Bah voelde me zo vies :(

nu inmiddels terug koorts tussen de 38,5 en 39,0 :( Vanmorgen was het weg
Vreselijke hoofdpijn en misselijkheid ook weer terug.

starxfren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:38

Ik ben 1 hele week flink ziek geweest..

Verkouden
Duizelig
Spierpijn
Hoofdpijn
Keelpijn
Moeite met ademhalen

echt heel irritant als je dan moet braken:( haha :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:41

Ja ik meld me, afgelopen vrijdagavond begon het bij mij met ontzettend pijn in mijn bekken en aangezien ik 41 weken zwanger ben vond ik dat toch wel raar dus ben ik zaterdag naar de hap gegaan en bleek ik blaasontsteking te hebben maar ook de griep had me al te pakken, koorts en flink hoesten en slijm wat niet los wilde laten.
Nu ben ik gelukkig een stuk beter en heb ik alleen nog enorm last van hoesten en flinke zere ribben :/

Beterschap alvast voor de andere gedupeerden