Willen jullie even luisteren naar mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Re: Willen jullie even luisteren naar mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:51

Een dikke warme knuf van mij. Er is al een hele hoop gezegd en tips gegeven.

Maar mijn vraag is kom jij nog wel toe aan je eigen plezier; je paarden? Als het alleen nog om de verzorging draait en je koomt niet aan het werken met je paarden toe, dat demotiveerd ook!

Zorg dat je ook nog een ontspannings moment voor je zelf gaat maken

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:53

Citaat:
Hoog sensitief vind ik ook zo'n vreselijk overrated ding. Waarschijnlijk kan iedereen zich herkennen in de punten van HS, iedere moeder zal haar kind herkennen in HS en ik kan al mijn 150 leerlingen er ook zo onder scharen. HS gaat echt nergens over, is geen diagnose en geen stoornis.

Verder ben ik het met beatje eens; je hebt verwachtingen die niet eerlijk zijn voor anderen.

Hmpf - ik vind dit soort reacties eerlijk gezegd oneerlijk.

1) Je kunt om 100 redenen zintuigen hebben die wagenwijd openstaan. Oververmoeidheid, stress, angst zijn mogelijkheden. - En dat is erg naar en vermoeiend. (En dat is nog een vicieuze cirkel ook ipv iets dat "niets voorstelt".)

2) Hoezo oneerlijke verwachtingen? TS werd gepest, wordt overvraagd - het zou leuk zijn als er mensen uit eigener beweging fatsoenlijk tegen haar deden. (Pessimisten zullen zeggen dat dat niet realistisch is - maar oneerlijk, nee. Ik vind het uiterst redelijk en fatsoenlijk.)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:59

En wanneer ga jij eens luisteren naar jezelf TS?
Ga begrijpen in welke situatie je zit.
Ga begrijpen waarom je een man getroffen hebt die jouw emotioneel niet blij maakt.
Ga begrijpen waarom jij je niet gezien voelt.

Bij begrip komt besef en dan kun je (ver)werken en groeien.
Je eigen patronen. Je opvoeding en je ouders. De maniertjes en keuzes.

Want TS, het is niet zozeer dat bijv niemand je ziet of je man niet doorheeft dat jij zoveel doet.. Dat is al jaren aan de gang.. Dat heeft een oorsprong.
Jij wilt niet gezien worden, jij moet sterk zijn, jij moet succes hebben, jij moet niet zeuren, jij moet alles in de lucht houden. Met die instelling krijg je mensen op je pad die daarbij passen, die zo'n alles-doener wel chill vinden en totaal niet om taaien.

Begin bij jezelf. Ga zien en begrijpen.

Want 1 ding is zeker: ein-de-lijk is het genoeg voor je. 5 voor 12 lieverd. Eindelijk luister je.

Blijf luisteren naar jezelf!
Opweg naar een fantastische gelukkige toekomst voor JOU.
En ga nooit meer terug naar daar waar je nu staat.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:09

Het klinkt alsof alles verplicht voelt en dat je voor je gevoel niet daaraan kan voldoen. Waar haal jij je plezier uit, onderneem je leuke dingen etc? Vergeet jezelf vooral niet!

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 15:44

Ik heb momenteel geen ontspanningsmoment. Paard staat zeker nog 6 weken stil met peesblessure. Nu de 2e keer op sinds november.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:51

Maar je kunt toch ook ontspannen bij je paard zonder te rijden? Gewoon heerlijk tuttelen ;)

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 15:57

Cayenne schreef:
Maar je kunt toch ook ontspannen bij je paard zonder te rijden? Gewoon heerlijk tuttelen ;)

Doe ik ook maar rijden geeft mij peace off mind en bij borstelen en zo heb ik dat effect minder.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:00

waarom heb je 5 paarden? je doet een heleboel dingen die niet per se moeten.
als je het zo zwaar hebt kun je natuurlijk een heleboel schappen om het jezelf makkelijker te maken en meer tijd te hebben om te ontspannen

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 16:11

jihoe schreef:
waarom heb je 5 paarden? je doet een heleboel dingen die niet per se moeten.
als je het zo zwaar hebt kun je natuurlijk een heleboel schappen om het jezelf makkelijker te maken en meer tijd te hebben om te ontspannen

Er staat 1 paard van mij. De andere zijn van mijn vriend en is een jaarling en haar mama. 1 paardje op 'enkelkostenbetalen'pension en eentje die we uit de nood geholpen hebben van vrienden wiens weide onder water staat. Er is echter niemand die mij helpt. Mijn vriend heel af en toe. Als ik het niet doe, hebben ze geen eten of drinken. Het moment in de stal is ook wel mijn momentje. Hier kom ik wel even tot rust maar dat is niet altijd en van korte duur.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:12

Janneke2 schreef:
Citaat:
Hoog sensitief vind ik ook zo'n vreselijk overrated ding. Waarschijnlijk kan iedereen zich herkennen in de punten van HS, iedere moeder zal haar kind herkennen in HS en ik kan al mijn 150 leerlingen er ook zo onder scharen. HS gaat echt nergens over, is geen diagnose en geen stoornis.

Verder ben ik het met beatje eens; je hebt verwachtingen die niet eerlijk zijn voor anderen.

Hmpf - ik vind dit soort reacties eerlijk gezegd oneerlijk.

1) Je kunt om 100 redenen zintuigen hebben die wagenwijd openstaan. Oververmoeidheid, stress, angst zijn mogelijkheden. - En dat is erg naar en vermoeiend. (En dat is nog een vicieuze cirkel ook ipv iets dat "niets voorstelt".)

2) Hoezo oneerlijke verwachtingen? TS werd gepest, wordt overvraagd - het zou leuk zijn als er mensen uit eigener beweging fatsoenlijk tegen haar deden. (Pessimisten zullen zeggen dat dat niet realistisch is - maar oneerlijk, nee. Ik vind het uiterst redelijk en fatsoenlijk.)

1) Precies. En dat maakt je dan niet HS, maar gewoon een persoon die reageert op een situatie.
2) Het zou zeker leuk zijn als mensen uit eigen beweging fatsoenlijk tegen haar deden, MAAR je kan niet verwachten dat andere mensen jou kunnen lezen, tussen de zinnen door (kunnen) luisteren, jou (kunnen) aanvoelen etc. Niet iedereen is daar even sterk in. Het zou trouwens van de zotte zijn als we op die manier gaan communiceren; we zeggen niets meer direct, maar iedereen moet maar van een ander ruiken hoe de situatie is :?
Gewoon duidelijk en direct communiceren dus. Kunnen er ook geen misverstanden ontstaan, in zowel de communicatie als in een verwachtingspatroon.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 16:16

Heb ook het gevoel dat mijn lichaam zijn kracht verliest. Voor de 3e maal ziek sinds december. Bij de eerste 2 antibiotica nodig gehad en nu deze hele nacht maagpijn uiteindelijk overgeven en nu met koorts en maagpijn in bed. Zoontje kon gelukkig bij mijn schoonmoeder en nadien bij mijn mama. Love them!
Laatst bijgewerkt door Laibadji op 20-02-16 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:18

Pas op jezelf TS, 3x ziek in 2 maanden is helemaal niet goed.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:39

Schema maken voor de paarden?

Even in overleg gaan om te kijken wie wat kan.

Bijv.
Vrienden 2 voer beurten.
Pensionklant 2 voerbeurten
Je vriend heeft twee paarden dus hij 4 voer beurten.
Scheelt je dan toch weer 8x in een week.

Als je geen pension stal bent maar anderen uit nood helpt mag je daar best wat voor terugvragen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 12:02

Na heel lang twijfelen toch gebeld. Morgen mag ik gaan. Het huilen staat mij nader dan het lachen. Ik heb het er zo moeilijk mee om hulp te vragen... Wat moet ik toch doen? Ga ik alles kunnen vertellen? Ga ik mij weer verstoppen? Neen ik wil niet huilen, ja ik wil wel geholpen worden! En nu ben ik nu zwak?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:11

Laibadji schreef:
Na heel lang twijfelen toch gebeld. Morgen mag ik gaan. Het huilen staat mij nader dan het lachen. Ik heb het er zo moeilijk mee om hulp te vragen... Wat moet ik toch doen? Ga ik alles kunnen vertellen? Ga ik mij weer verstoppen? Neen ik wil niet huilen, ja ik wil wel geholpen worden! En nu ben ik nu zwak?

Nee, je zoekt alleen hulp en dat is juist sterk in mijn ogen! Het komt goed, vertel juist hoe je je voelt alleen dan kan iemand je helpen. Als je het voor jezelf afzwakt en ook voor een ander dan kan je ook niet geholpen worden. Succes!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:20

Misschien is het handig je stukken uit het topic af te drukken en te laten lezen of anders nu een brief te schrijven en te laten lezen.Zo raak je morgen niet verward in wat je vertellen wilt.
Hulp zoeken is niet zwak,je moet het alleen bij de juiste personen doen.
Sucses morgen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:47

Heb je mijn post nog gelezen t's?
Ik lees in je laatste reactie namelijk weer hetzelfde wat ik aan duid in mijn post.

Goed dat je langs kunt!
Ik hoop dat je én huilt én alles verteld qat je kunt. Dan ben je echt sterk!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:54

Schrijf je belangrijkste punten op. Op die manier vergeet je niets en wanneer je niet uit je woorden komt, kun je het briefje gewoon geven.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:00

Laibadji schreef:

....er is iets, dat ik ken (uit eigen, bittere ervaring) onder het woordje "overlevingsstrategie".
Misschien ben jij wel iemand die "overleeft" vanuit het idee 'ik ben sterk, ik kan altijd alles aan'.
(...maak je eigen vertaalslagen...!)

Gesteld, iemand die (om begrijpelijke reden die ik nu ff niet noem) ..'altijd maar alles doet en niets is ooit te veel...'
voor zo iemand is het een revolutie zonder weerga om om hulp te vragen.

Mensen die anders omgaan met hun pijn stellen tamelijk nuchter 'dat het helemaal niet kan, altijd maar alles doen en alles kunnen' (.....en gelijk hebben ze!)

En ook ik vind het sterk om om hulp te vragen als het dus niet meer allemaal lukt!!!!

Succes met de revolutie morgen!
Houd voor ogen: je wilt hulp. Huilen mag wat mij betreft best, het is niet niets allemaal - en als een verhaal op papier kan helpen, print je verhalen van hier gewoon uit!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:06

Klinkt als 'burn-out'..

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 13:42

Bedankt allemaal voor de steun. Heb ik nu even heel hard nodig. Morgen ga ik op zijn van de stress. (Deze is nu al aanwezig.) Ik ga ook jullie raad opvolgen en wat ik neergeschreven heb afprinten of opnieuw neerschrijven en afdrukken daar ben ik nog niet aan uit. Ik vrees dat praten zo moeilijk gaat zijn dat ik de meeste info die ik wil vertellen niet zal vertellen en dan weer buiten ga met het gevoel dat ik niets gezegd heb....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:51

Evelienepien schreef:
Laibadji schreef:
Wil ook even verduidelijken waarom ik therapie heb stopgezet.

Ik kon de therapeut zijn lichaamstaal niet lezen. Hij had altijd een heel neutrale houding waardoor ik niet wist hoe ik moest reageren en wist ik niet wat hij van mij verwachtte. Dit maakte mij heel onzeker en voelde ik mij onbegrepen.

tie.

Ook hier ga je niet blij van worden, vermoed ik...

Want dat je bent gestopt, je zijn lichaamstaal niet kan lezen, is juist een groot probleem van je!
Het is nl ook niet de bedoeling dat je hem leest maar dat je leert door je op jezelf te concentreren.

Ja, dit roept alles op tot een " nee, hij kan me niet helpen etc" maar uiteindelijk zul je snappen dat het juist een bepaalde tactiek is, waardoor jij uit he vastgelopen cirkel komt EN dus jezelf leert veranderen!

Zodat jij het leven anders gaat voelen dan dat je nu doet..

En geloof me, je zal je in 1e instantie nog slechter, onbegrepener, kwader etc voelen in dit proces.
Maar uiteindelijk zul je dingen anders gaan zien, zodat he verwachtingspatroon van jezelf en anderen anders wordt, zodat het voor jou anders gaat voelen !

Dit heeft tijd nodig (die jij jezelf niet gunt)...

Tip: dubbele afspraak ha, je openingspost laten lezen en vragen om (toch weer) een psych...
En dan niet na 5x stoppen!
Beterschap...

Precies!

Vermoedelijk heb jij het nodig om zijn lichaamstaal te kunnen lezen, zodat jij er op een passende manier op kon reageren... typisch iets voor iemand die haar leven lang gewend is zich aan te passen aan een ander: uit jezelf weet je al niet meer hoe je je "hoort" te gedragen en word je onzeker als iemand niet lijkt te reageren.

Ik ben dochter van iemand met psychiatrische problemen en dat herken ik. Je wilt zien dat een ander op je reageert, zie je dat niet, ben je onzeker. Daarmee laat je zien dat je jezelf behoorlijk hebt weggecijferd en dat dat een levenshouding van je is geworden.
Je hebt al een boel tips gehad, en ik wil je aanmoedigen er wat mee te doen, want als je zo doorgaat beland je van de ene burnout in de andere en dat zou heel jammer zijn natuurlijk!

Heel veel sterkte, wijsheid en succes gewenst! :(:)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:03

Naast alle goede adviezen die hier al voorbij komen...
Ik zie je een aantal keren typen dat je huilend op begrip en eigenlijk permissie vraagt van anderen om iets gas terug te mogen nemen.
Huilen en wanhoop, daar zijn mensen vaak snel klaar mee omdat ze er niets mee kunnen, behalve het zwak vinden. Hoe sterk je je al eeuwen houdt. De zwakte wordt gezien en vermeden. Zwak is immers vanuit instinct een reden om het niet te overleven. Daarom zullen bijzonder weinig mensen reageren op wanhoop en verdriet zoals degene die verdriet voelt hoopt dat er wordt gereageerd.

Daarbij.... waarom heb je permissie van een ander nodig? Zo komt het echt over. Twrwijl je dat niet nodig hebt. Je hebt permissie van jezelf nodig, om grenzen te kunnen stellen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:47

Wat goed van je ts, dat je toch gebeld hebt voor een afspraak! Maak je niet druk over of je wel alles (hebt) verteld. Je hoeft niet alles al besproken te hebben in je eerste gesprek. Mocht je dingen vergeten zijn, schrijf die weer op, en bespreek ze in het volgende gesprek.
In ieder geval heel veel succes morgen. En onthoud dat je daar voor je zelf zit, niet voor iemand anders!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:09

Heel veel succes morgen TS!
Ik heb je OP wel gelezen, maar niet de reacties van iedereen.. Wat ik wel tegenkwam was het HSP geval. Er zijn enkele testen op internet waarbij ik er ook achterkwam dat ik dit ben (ookal wist ik dat alwel, maar had ik er geen 'aanduiding' bij, ik vond mezelf gewoon erg gevoelig).

Bij mijzelf werkt veel werken aan zelfacceptatie, ik ben erg onzeker geweest over mijn lichaam, mijn doen en laten tegen over andere mensen etc, maar nu besef ik mezelf dat ik ben wie ik ben, en anderen moeten dat maar accepteren.. Zo kom je ook je echte vrienden tegen, maar verlies je ook vrienden waarvan je dacht dat deze er ook toe deden.. Ik heb af en toe ook een terugval, maar ik merk dat ik na ervaringen er wel sterker uit kom, ik hoop dat dit bij jou ook gaat gebeuren!

Wat betreft je vriend snap ik je situatie, maar ook die van hem. Als hij echt hele dagen moet werken en ook nog met een opleiding bezig is (zover ik het begreep) snap ik dat je ook voor hem dingen wilt doen en overnemen, maar je moet jezelf niet opzij zetten, jij hebt het namelijk ook druk!