MRI met contrastvloeistof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 22:03

@Cerilene_ klopt! Ik werk al een aantal jaar aan de spieren van mijn schouders en dit heeft heel goed geholpen, van mijn andere schouder heb ik ook geen last. Alleen nu mijn linkerschouder uit de kom is geweest wil het niet meer werken.

@Gohya, ik zal er aan denken als ze dat zeggen! Bedankt! Lijkt me niks zo verschrikkelijk als dat alles zeer doet. :)

@Kanzi, een verdovingsprik zal fijn zijn! :) Dankje!

ivy_power89

Re: MRI met contrastvloeistof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:45

Ik heb contrast via infuus gehad en ben daar behoorlijk ziek van geworden. (Ofwel de hele ruimte onder gekotst)

Dit zal met een prik rechtstreeks in het gewricht wel mee vallen!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:46

Ik kan die van mij inderdaad ook zelf opwekken :j Maar als ik een zware deur open trek mist hij ook, en als ik aan het autorijden ben en ik let niet op zakt hij ook van zijn plaats.
Inderdaad mijn fysio heeft gezegd van: misschien is het beter om te opereren omdat hij denkt dat ik er met fysio alleen niet gaat komen.
Mijn schouder is trouwens nu weer helemaal pijnvrij. Althans, de pijn die ik van de mri had is weg. Heeft 2 dagen geduurd, en daarna was het ineens een stuk beter :) IK laat je wel horen wat er uit mijn mri gekomen is ;)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 20:17

@ivy_power89 dat is ook vervelend zeg! Ik gok ook dat het rechtstreeks in het gewricht wel minder is, dan hoeft het niet eerst door je hele bloedbaan.

@Pluttersput, ben net terug van de fysio en die was ook niet echt positief. Hij denkt ook dat ik een operatie moet omdat mijn kapsel eigenlijk gewoon niets meer doet en mijn spieren dit niet kunnen bijhouden. Maar de orthopeed zei weer dat het wel mee viel. Ik weet dus totaal niet wat het nu moet zijn, maar we zien wel. :+ Fijn dat de pijn nu weg is! Ik kijk niet uit naar de contrastvloeistof, haha. Laat maar weten ja! Ben benieuwd, hoop dat het een beetje goed nieuws is. :)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:24

Ik ben in november ook geweest voor mijn heup. Ik was heel erg bang Voor de prik met contrast. Ik ben dan ook op dormicum heen geweest en samen met koude verdovingsspray was het zo klaar! Ik had gewoon mijn pyama aan en de MRI was zo klaar. De vloeistof voelt warm en prikkelig aan maar doet geen pijn. Mijn moeder was mijn taxi en heb tot wel 4 dagen last gehad van de vloeistof, kan ook omdat mijn gewricht al flink geïrriteerd was voordat ik voor de prik ging. Voor mij was het zo een hele fijne ervaring, ook omdat de afdelingen op de hoogte waren van mijn angst voor de prik

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:52

Ik heb dus exact hetzelfde. Orthopeed denkt dat het meevalt, fysio niet. Dus het is echt gewoon afwachten op de uitslag. Nog maar een week :')

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:56

ClaudiaHS schreef:
Ik heb exact hetzelfde gehad in november 2012.
De prik viel erg mee.
Het is een vrij dikke naald maar die zat er zo in.
Het 'wroeten' in je gewricht om de vloeistof op je juiste plek te krijgen vond ik veel vervelender.
Bij mij moest het ook bij het kapsel, moment van inspuiten zet je schouder dus uit.
Dit was ook een naar gevoel.
Ik vond het geheel niet echt pijnlijk maar voornamelijk een naar gevoel.

Deze ervaring had ik ook. Het wroeten deed mij wel echt zeer (heb sowieso al een hekel aan prikken en dan vooral het wroeten vind ik vreselijk). Ook bij mij moest het bij het kapsel.

Uiteindelijk bleek de vloeistof niet goed te zijn gelopen en heb ik het dus voor niks gekregen helaas.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 02:36

Ik heb (had) hetzelfde probleem.
April 2014 geopereerd aan mijn schouder links, banden zeer ver uitgerekt en dus ingekort.
Op de operatietafel gelijk rechts gecheckt en je raad het al, zelfde klachten.

Paar maanden geleden wilde de orthopeed beide schouders op de scan zien met contrast, ook om te zien hoe rechts eruit zag voor de operatie.

Links kwam eerst, de prik (heb al zoveel prikken gehad) valt mee en gelijk zat de arts direct goed en viel het me ontzettend mee! Je schouder gaat inderdaad wat uitzetten en ik had het gevoel alsof mijn arm 100 kg was.

Rechts was een ander verhaal, eigenlijk meer een drama.
De arts was vreselijk aan het prutsen, hij heeft 4x de naald erin en eruit moeten halen en met de naald in mijn lijf blijven bewegen.
Voelde het bloed over m'n lijf stromen.
Hij is uiteindelijk gestopt omdat hij niet op de gewenste plek kon komen!
2 weken later moest ik weer en ik ging behoorlijk zenuwachtig heen.
Dit ging prima en hoewel het wel wat pijnlijk was viel het toch mee.

Op de scan zagen ze dat mijn labrum afgescheurd was, de scan was iig nuttig dus!

Ik ben 1.5 week geleden geopereerd en ik hoop op een spoedig herstel! Schouderoperaties zijn heel zwaar en hoewel deze operatie me vies tegenvalt hoop ik toch dat hij het weer net zo goed gaat doen als mijn andere (geopereerde) schouder!
Mocht je vragen hebben kun je me altijd een pbtje sturen.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 19:56

Qua ervaring met de contrast vloeistof is het dus een beetje wisselend. We gaan het mee maken. :') Ik heb totaal niks met naalden, maar goed.
Ik heb ook eigenlijk de dinsdag paardrijles en op maandag heb ik de MRI, is dit dan niet handig omdat die contrast vloeistof je nog steeds belemmert?

@rink, jou ervaring klinkt inderdaad positief. :) Wel vervelend dat je nog 4 dagen last hebt gehad. Hebben ze bij jou nog wat op de MRI kunnen ontdekken?

@Pluttersput, ja echt vervelend is het. :') Ik kijk nu al uit naar de twee weken die ik moet wachten op de uitslag. Ben benieuwd naar je uitslag, ik denk dat ik daar wel een beetje mijn eigen schouder op kan baseren, haha.

@NoaHD, vervelend zeg! Heb je toen nog een nieuwe MRI gekregen of hoe hebben ze dat gedaan?

@JoycexLynn22, vervelend dat die contrastvloeistof niet wilde lukken. Ik heb wel meer gelezen dat ze inderdaad een aantal keer moet prikken. #) Hoe is het bij jou zo gebeurd dat je het aan twee armen hebt? Beterschap met je schouder!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:08

Je mag geloof ik de eerste dagen geen grote belasting hebben na de arthografie. Bij mij blijkt mijn kraakbeen iets versleten als gevolg van hypermobiel. Nu voorlopig nog geen behandeling op intensieve fysio na. Maar als ik later groot ben zal de tijd leren wat er gebeuren moet..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:19

Ik zou ook erna niks doen, echt minimaal een dag je arm rust gunnen. Als t zo gaat als bij mij heb je sowieso te veel last om te paardrijden :)

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 21:13

Okee dan ga ik even niet paardrijden de dag erna. :)

@rink, vervelend zeg! Hopelijk kan je verdere schade beperken door het versterken van je spieren.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:25

gaat gelukkig al erg goed, jij succes _xrose!

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 10:22

Bedankt Rink!
Vandaag mag ik, ik ben wel een beetje zenuwachtig. :\ Zowel voor de prik als voor de MRI zelf, ik ga het wel over me heen laten komen, haha.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:23

Nou.. ik heb de uitslag. Bij mij was er dus niks te zien. Alles zag er prima uit.
Mag nu door voor chronische fysiotherapie. Als er over 2 maanden geen verbetering is mag ik weer een afspraak maken. Dan gaan ze samen met een bewegingsdeskundige en een fysio van daar kijken naar of het misschien aan mijn manier van bewegen ligt.
Heel fijn natuurlijk dat ik geen operatie hoef, dat voorop gesteld. Maar voel me een beetje machteloos.

Hoe was het gegaan?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 17:50

Heel fijn inderdaad dat je geen operatie hoeft, maar ik snap inderdaad wel waarom je, je machteloos voelt. Ik heb aan de ene kant ook zoiets van, fysio helpt niet, doe maar een operatie want dan ben ik er vanaf. Ik hoop heel erg voor je dat de fysiotherapie toch gaat helpen. Hoe is dit bij jou eigenlijk begonnen? Ben je ook hypermobiel?

Bij mij ging het eigenlijk wel goed. De contrastvloeistof viel heel erg mee, was even vervelend maar ik vond het te vergelijken met dry needling en dat was ik al wel gewend. Hij moest even twee keer prikken en toen zat het goed. Ik had erna alleen inderdaad het gevoel alsof m'n arm er half uit hing en alsof ik hem niet op kon tillen zonder dat hij er zowat af zou vallen. :')
De MRI was prima te doen, eigenlijk gewoon saai, haha. Ik heb trouwens de MRI in twee posities gehad, had jij dat ook?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:55

Jup, heb hem ook in 2 posities gehad :j
Ik ben niet hypermobiel, eerder hyperstijf :') ik ben gevallen met een pak hooi en daarna bleef mijn arm niet meer op zijn plek.
Mijn orthopeed zei dat heel veel meiden losse gewrichten kan hebben, maar dat de klachten enorm kunnen variëren. Er kan iemand naast mij staan, zelfde bouw, zelfde leeftijd, even losse schouder, maar die heeft nergens last van. Hij zei dat je op een gegeven moment, zoals nu bij mij, een trigger raakt, en dat het dan fout gaat. Kan jaren duren, of nooit gebeuren. Alleen bij mij dus wel.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 18:05

Haha, ook fijn. :') Oh is dat echt zo, wist ik helemaal niet.
Ik ben zelf wel hypermobiel, het is zeg maar dat ik net niet uit elkaar val. :') Ik verwacht dan ook wel een wat uitgerekt kapsel, om eerlijk te zijn.
Ik hoop vooral gewoon dat er iets mee gedaan kan worden, of dat met fysiotherapie of een operatie is maakt me niet zo veel uit. Ik ben er gewoon een beetje bang voor dat mijn schouder er aan gaat, het is namelijk gewoon niet goed voor een gewricht als je steeds subluxaties hebt en ik heb geen zin in een versleten schouder over een paar jaar.
We gaan het zien, nu nog 2 weken wachten. _-:(

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:05

Ik ben ook hypermobiel en mijn klachten kwamen dan ook echt doordat mijn gewricht teveel bewegingsvrijheid heeft.. Want er werd ook gedacht aan een labrum schade bij mij, was het gelukkig niet! Die operatie zag ik echt niet zitten..