Welke bril heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 04:58

Afbeelding

Ik heb de meest standaard zwarte RayBan die ik kon vinden haha, alleen de onderkant is iets ronder dat het helemaal standaard montuur. Draag hem bijna nooit, heb eigenlijk altijd m'n lenzen in :D

roowsie

Re: Welke bril heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:00

Afbeelding
Afbeelding
Mijn Rodenstock R 5269, ik hoef hem alleen maar 's avonds op eigenlijk maar ik draag hem wel vaker :) Het is een wat dunner montuur omdat brede monturen mij gewoon niet staan :P

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:05

Ik heb deze bril nu al 2 jaar dit jaar... Wil eigenlijk wel een nieuwe maar geen idee wat!

Afbeelding

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:13

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:14

Deze heb ik nu! :D

Afbeelding

Afbeelding

Het is een In Style van de Eyewish.

Daantjuh88

Kon ik maar kiezen! Ik heb hele slechte ogen en behoorlijk dikke brillenglazen. Kan altijd maar uit 10 brillen ofzo kiezen, de rest is ongeschikt voor mijn glazen.

Lady24

Ik heb deze nu alweer een aantal jaar, erg fijne bril :)

Afbeelding

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:19

ik had deze: *KLIK*

en nu sinds 2 weken deze *KLIK*

past veel beter bij mijn gezicht vind ik :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:37

ben er inmiddels achter dat het belangrijk is dat de bril de lijn van je wenkbrauwen volgt. Deze heb ik:

Afbeelding

en heb er vorig jaar nieuwe glazen in laten zetten. had in de winkel precies wat jij nu hebt, elke keer pakte ik dezelfde bril weer haha

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:38

Ik heb een paarse beetje ovale bril.
Heb dat ding echt al jaaaaaaaren, en daardoor is het paars aan de bovenkant ook al vervaagd.
Mocht vorig jaar weer nieuwe glazen en wilde ook eens een ander montuur hebben.
Maar ja...net als wat jij al schreef TS stond ik dus ook uiteindelijk weer met hetzelfde soort montuur in handen als dat ik op mijn hoofd had :+
Kwam ik pas achter toen ik hem had opgezet :')
Ook wil ik eens wat anders dan paars....maar ook de kleur was weer hetzelfde....heb het dus uiteindelijk maar niet gedaan en loop dus nog steeds met het montuur van 10 jaar geleden :x
Nu heb ik een andere zorgverzekering en wil dit jaar toch weer eens gaan kijken naar een ander montuurtje.
Heb nu wel meer keuze uit opticiens, dus ik ga bij verschillende eens langs om te kijken wat ze hebben :)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:47

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:14

Ik heb een oudere (7 jaar?) zwarte RayBan Wayfarer en een tortoise RayBan 5187 van nu 3 jaar denk ik. Heb ze beide niet zo vaak meer op, draag meestal mijn lenzen.

De wayfarer:
Afbeelding

De 5187:
Afbeelding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:31

roowsie schreef:
[ [url=m/J2vcEY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nj8JnK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn Rodenstock R 5269, ik hoef hem alleen maar 's avonds op eigenlijk maar ik draag hem wel vaker :) Het is een wat dunner montuur omdat brede monturen mij gewoon niet staan :P

Die vind ik echt mooi en staat je echt goed ook! Ik hou wel van de simpele brillen. Mij staat zo'n grover montuur ook niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:47

https://www.pearle.nl/product/ralph-7020-541-52-16

Ik heb deze qua model en qua rand om de ogen. Alleen mijn pootjes zijn doorzichtig en met de naam Ralph in het zwart er in gezet.

Had altijd net als jij TS een randbril met een bovenrand of zelfs randloos (vorige bril) en ben dus volledig naar wat anders gegaan.

Vond het heel moeilijk. Ben echt op het advies van mijn partner af gegaan om dit te proberen en de verkoper kwam als eerste met deze aan en dat was gelijk de mooiste.
In het begin heel erg getwijfeld maar inmiddels wel om en blij dat ik het heb gedaan.

Een bril zonder rand is toch wat 'oudbolliger' dan een rondom montuur vind ik.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:48

Mijne, die ik al een paar jaar heb en niet eens meer kan lezen welk merk het is xD
Zou eigenlijk een nieuwe moeten maar dat is weer zo'n gedoe :')
Afbeelding

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:06

Daantjuh88 schreef:
Kon ik maar kiezen! Ik heb hele slechte ogen en behoorlijk dikke brillenglazen. Kan altijd maar uit 10 brillen ofzo kiezen, de rest is ongeschikt voor mijn glazen.

Hoe slecht zijn je ogen? Ik heb ook hele slechte ogen en mij is ook door een opticien verteld dat heel veel brillen niet konden. De bril moest klein zijn want anders werden de glazen te zwaar, montuurloos kon eigenlijk niet want dat zou niet goed blijven zitten en het montuur moest breed genoeg zijn voor de glazen.
Maar toen ik tijden later een nieuwe bril ging kopen bij een andere opticien kon dat wel allemaal. Hij zij wel dat echt hele grote monturen niet handig waren, maar ik heb nu best een grote bril en dat gaat helemaal prima. Ik heb wel hele dure glazen. Daardoor kunnen ze veel dunner geslepen worden en kan ik ook gewoon een mooie bril uit zoeken. Het kost wat, maar ik vond het het meer dan waard. Heb deze bril nu 1,5 jaar en ben er nog steeds heel blij mee :)

Dit is de mijne:
Afbeelding
Afbeelding

De buitenkant is zwart, de binnenkant bruin. Daardoor is het geheel wat zachter dan een helemaal zwarte bril.

Ik heb (na de ronde kinderbrilletjes met allemaal kleurtjes :P) drie verschillende brillen gehad. Een montuurloze, een kleine rechthoekige met plastic zwart montuur en metale pootjes en nu deze. Elke keer dus totaal wat anders. Ben wel het meest blij met deze :j

Ik vind het soms wel jammer dat ik door mijn hoge sterkte niet wat goedkopere brillen kan kopen. Een beetje afwisseling zou best leuk zijn. Maar goed, ik draag toch bijna altijd lenzen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:56

Er kan heel veel maar je moet inderdaad dan wel je portemonnee willen/kunnen trekken!

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:09

Wat leuk een brillen topic :D

Ik wil ook alweer een nieuwe.. maar inderdaad dan moet je weer diep in de buidel tasten :P
Mij staat zo'n bril met een open onderkant echt niet, word ik zo 'nerdie huismoeder' van :+

Afbeelding Dit is mijne van Micheal Kors.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:11

Had vroeger ook altijd van die dunne, metalen (halfronde) modelletjes. Laatste keer een overstap gemaakt naar de "hipser/nerd" bril (weet t even niet anders te verwoorden xD). Krijg juist te horen dat het zo leuk staat! Een bril draag je toch, kun je er net zo goed een mode-item van maken. Had eerst een grote zwarte en nu een paarse van Art Life. Geen minuut spijt van.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:13

Ja daar heb je zeker gelijk in Pantykous :j
Nu is het zo dat ik door die hoge sterkte sowieso al veel kwijt ben aan een bril. Voor 200 euro klaar zit er gewoon echt niet in. Dus dan spaar ik liever wat langer door voor een echt goede bril waar ik blij mee ben, dan dat ik een "goedkopere" (lees: nog steeds heel veel geld) bril koop die ik eigenlijk niet mooi vind. De glazen in mijn huidige bril zijn aanzienlijk dunner dan de vorige, waardoor hij veel comfortabeler is. En dat terwijl mijn sterkte intussen 4 punten achteruit was gegaan (nee, ik heb niet eindeloos gewacht met een nieuwe bril kopen, dit kwam door iets medisch en ik kon pas een nieuwe kopen toen mijn sterkte weer gestabiliseerd was). En m'n nieuwe bril was wel duurder, maar zeker niet het dubbele van de oude.
Maar die mogelijkheid moet je dan wel hebben inderdaad.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:16

Ik heb sinds 4 maand mijn eerste bril. Het montuur rond de glazen is zwart en de pootjes zijn rood, hij is van Vogue. Hij is lekker licht en ik ben er heel blij mee.

Hoe bepalen jullie eigenlijk of je toe bent aan een nieuwe bril? Of mag je standaard na een bepaalde periode een nieuwe uitzoeken?

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:25

Oehhh wat ben ik bang, moet volgende week mn ogen op laten meten en heb totaal geen brillen hoofd. Als ik een bril moet wil ik graag een bruin "gavlamde"

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:48

EvaC schreef:
Hoe bepalen jullie eigenlijk of je toe bent aan een nieuwe bril? Of mag je standaard na een bepaalde periode een nieuwe uitzoeken?

ik heb al 54 jaar een bril, maar ik heb nog nooit 1 cent vergoed gekregen. Ik laat mijn ogen opmeten als ik denk dat ik slechter zie of als ik een briefje (tegenwoordig mailtje of appje) van de opticien krijg dat het weer zo-en-zo lang geleden is en dan hoop ik dat geen nieuwe glazen hoef, want multifocaal is dat echt de hoofdprijs

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:51

EvaC schreef:
Ik heb sinds 4 maand mijn eerste bril. Het montuur rond de glazen is zwart en de pootjes zijn rood, hij is van Vogue. Hij is lekker licht en ik ben er heel blij mee.

Eerst elke 2 jaar als ik weer budget had maar doordat ik lenzen had, had ik m'n vorige bril 6 jaar. Vorige week mocht ik van mezelf een nieuwe :D Vergoeding heb ik weer gebruikt voor lenzen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:59

Vergoeding krijg je volgens mij alleen nog als je een aanvullende verzekering hebt.
Meestal ben je aan de extra premie net zo veel kwijt als wat je vergoed krijgt.

Ik heb ooit eens een heel dure bril gehad..merkbril, extra dun (ik heb iets meer dan -6) en ontspiegeld en vanalles en nog wat erbij, maar ik vond de kwaliteit echt niet beter dan de goedkope brillen van 35 euro die ik nu draag :=