Shadow0 schreef:lor1_1984 schreef:Weet niet in hoeverre deze regel/wet is veranderd, in 2003 was het iig zoals ik net beschreef.
De regel is nooit zo geweest, Els Borst heeft duidelijk verklaard dat ze de wilsbeschikking altijd heeft bedoeld juist voor de situatie dat je niet meer wilsbekwaam bent en dat de wet die ruimte wel biedt.
Helaas is de regel door de artsen anders uitgelegd waardoor mensen die dachten dat ze het geregeld hadden, toch met een hele andere werkelijkheid te maken hebben gekregen.
Geen persoonlijke ervaring. Ik zou wel graag mijn wensen vast willen leggen.
Dan zal het idd wel zoiets geweest zijn, m'n vader en stiefmoeder dachten nl alles geregeld te hebben en het was een behoorlijke domper toen bleek dat de euthanasie niet door kon gaan omdat hij niet meer helder was.
Alles op papier zetten en waar nodig laten vastleggen kan nooit kwaad, ik ben zelf bezig met alles op papier te zetten qua wat er moet gebeuren met m'n huisdieren, wat mijn wensen zijn, maar idd ook wat er wanneer moet gebeuren bij ernstige ziekte.
M'n moeder vind dat behoorlijk heftig, maar ze snapt het ook wel en steunt me er gelukkig in.