Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:Ayasha schreef:antje_vip; zij moet die opvanghulp niet regelen dat moet de docent; Blijft zijn nalatigheid. Als jij uitschuift omdat de buurman zijn pad niet ijsvrij gemaakt heeft is ook de buurman in fout omdat ie het ijs niet opgeruimd heeft, niet jij omdat je kon zien dat daar ijs lag.
Dan sleep ik echt niet de buurman voor de rechter als ik toevallig voor zijn huis uitglijd.Maar jij denkt daar dus anders over. Maargoed dit gaat offtopic.
Ayasha schreef:Ik ga niet bij mijn buurman het pad op dus bij mij zou dat sowieso niet aan de orde zijn. Het gaat erom wat TS haar rechten zijn; Dáár vraagt ze nl om. Niet om wat de bokkers zouden doen of vinden maar om hoe het zit.
Ben benieuwd wat men zou doen als men er zelf voor stond overigens maar da's zo'n vraag die altijd in mijn achterhoofd zit bij dit soort topics en bijhorende reacties.
Palmera; als je financiën beperkt zijn is het logisch dat je daar aan denkt. Bovendien geeft TS aan dat ze dacht dat het nog maar 1 sprong zou zijn, 1 sprong of 100'en euro's als ik de gemiddelde opleiding hier bekijk 1000'en.) terug betalen, mijn keuze zou ook snel gemaakt zijn.
Coconut schreef:Natuurlijk denk ik aan mijn gezondheid. Zoals je eerder kon lezen ging ik ervan uit dat het ging om flinke spierpijn omdat ik ongelukkig terecht kwam. Echter verwachtte ik ook iets meer begrip van mijn opleider. Ze had toch even kunnen kijken....
Ayasha schreef:Oh is dat bij jullie niet?Hier idd wel.
Gemeente aansprakelijk stellen in het door jouw geschetste voorbeeld wordt hier ook geapprecieerd idd om dezelfde redenen.
Palmera schreef:Coconut schreef:Natuurlijk denk ik aan mijn gezondheid. Zoals je eerder kon lezen ging ik ervan uit dat het ging om flinke spierpijn omdat ik ongelukkig terecht kwam. Echter verwachtte ik ook iets meer begrip van mijn opleider. Ze had toch even kunnen kijken....
Ook jouw instructeur heeft geen röntgen-ogen om te constateren of iets gebroken/gescheurd/niets aan de hand is. Daarvoor moet je ten alle tijde naar een arts/kliniek.
Palmera schreef:@Ayasha: dan had TS na 1 sprong kunnen melden dat ze niet meer verder springt ivm een accuut probleem. En niet nog tig keer door moeten springen.
Of je nou arm of rijk bent doet er niet toe: imo is dit zeer onzorgvuldig omgaan met het eigen lichaam.
Palmera schreef:@Ayasha: dan had TS na 1 sprong kunnen melden dat ze niet meer verder springt ivm een accuut probleem. En niet nog tig keer door moeten springen.
Of je nou arm of rijk bent doet er niet toe: imo is dit zeer onzorgvuldig omgaan met het eigen lichaam.
secricible schreef:Ik zou in dit geval administratiekosten betalen. Die staan los van wat er is gebeurt. Het was mooi geweest als school je tegemoet was gekomen maar dat doen ze blijkbaar niet, prima.
Vervolgens zou ik bij de rechtsbijstand hulp gaan vragen over de situatie of je school aansprakelijk kn stellen. Dus volledig los van die administratiekosten.
Het een staat los van het ander en als school niet coulant wil zijn in deze zou ik ze ook los van elkaar zien. Dus gewoon administratiekosten betalen en het ongeval los zien van de rest. En je over het ongeval goed laten informeren, eventueel een vrijblijvend gesprek met een letselschade-expert.
Coconut schreef:Rechtsbijstand gebeld, zij gaan het verder uitzoeken en daar krijg ik volgende week bericht van
Administratiekosten ga ik in eerste instantie gewoon voldoen, deze kunnen altijd teruggevorderd worden.
Ayasha schreef:Ik ga niet bij mijn buurman het pad op dus bij mij zou dat sowieso niet aan de orde zijn. Het gaat erom wat TS haar rechten zijn; Dáár vraagt ze nl om. Niet om wat de bokkers zouden doen of vinden maar om hoe het zit.
Ayasha schreef:Palmera; als je financiën beperkt zijn is het logisch dat je daar aan denkt. Bovendien geeft TS aan dat ze dacht dat het nog maar 1 sprong zou zijn, 1 sprong of 100'en euro's als ik de gemiddelde opleiding hier bekijk 1000'en.) terug betalen, mijn keuze zou ook snel gemaakt zijn.
smurffie schreef:Dat je die kosten moet betalen is ook logisch, die kosten zijn er namelijk. Dat jij hun verantwoordelijk stelt voor deze kosten en ze op hun verhaald ook logisch, immers is het door onkunde op de opleiding gebeurt? Intern onderzoek en duur geintje voor de school.