Thuis niet meer welkom zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:23

Ik zeg ook helemaal niet dat het normaal is dat er een meppende stiefvader is.

Alleen dat er 2 kanten van het verhaal zijn.......Ik denk dat de moeder heel nuchter is en haar vriend ook, want het is niet normaal dat haar vriend er niets van zegt en ook niet voor haar opkomt, ik denk dat het opgeblazen is in haar boosheid.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-01-16 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Thuis niet meer welkom zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:25

Dat moeder er niets van durft zeggen omdat hij haar toch niet begrijpt, dan ga ik me toch ernstig afvragen of TS wel zo "puber" is. Dan is de moeder blijkbaar ook een puber.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:27

Juist daarom zeg ik ook ga zo snel mogelijk het huis uit en geef jezelf een schop onder je eigen kont.

Dan ben je lekker op jezelf en kun je weer gelukkig zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:29

Ik ben al een eindje het huis uit hoor Ragdoll :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:31

Ayasha schreef:

:D _O-

Ik bedoel natuurlijk de TS.

Ik denk dat ze dan veel gelukkiger zal zijn.
Zo is het toch geen leuke situatie.

Volwassenen in 1 huishouden en dan ook nog eens met de stiefvader waar ze niet voor had gekozen.......dat gaat flink botsen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:41

Amandavd schreef:
Vooral die mensen die roepen dat ze op zichzelf moet gaan, hoe moet TS dat betalen als ze momenteel geen baan kan krijgen en maar twee a drie dagen per week op een paardenstal werkt. Kan mij voorstellen dat dat niet zo makkelijk is.

Ik ben op mezelf gegaan toen ik bij de Burger king 20 uur per week werkte :+ dus er is altijd een weg. Of je nou krap bij kas zit of niet. Bij fastfood zoeken ze sowieso vaak mensen dus geloof me, er is zeker een weg om op jezelf te gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 20:48

Ragdollcat schreef:
Ayasha schreef:

:D _O-

Ik bedoel natuurlijk de TS.

Ik denk dat ze dan veel gelukkiger zal zijn.
Zo is het toch geen leuke situatie.

Volwassenen in 1 huishouden en dan ook nog eens met de stiefvader waar ze niet voor had gekozen.......dat gaat flink botsen.

Klopt. Ik ben ook om die reden uit huis gegaan. :) Ik ben wel gaan samen wonen met mijn vriend toen (inmiddels man) dus wij deelden wel de kosten. Maar kwa verantwoordelijkheid veranderde er weinig voor mij toen eigenlijk behalve dat ik heel veel rust kreeg. :)

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 20:55

@ ragdollcat: sorry maar ik denk dat ieder persoon dié gratis ergens kan wonen dit aanbod aanneemt.
Daarnaast heeft mijn zus dit ook gewoon gedaan 2jaar lang.
Ik help wél mee in het huishouden zoals eerder beschreven staat: ik stofzuig elke week het hele huis, wassen draai ik zelf en kook soms.

Verder klopt het helemaal dat het 2 kanten heeft. Ik heb ook gezegd dat ik ook dingen fout doe! Bijvoorbeeld dat ik terug schreeuw, met deuren mep, niet zoveel thuis ben omdat ik druk ben met werk, paardrijden etc. Je kan het ook als fout zien dat ik thuis misschien te weinig doe inderdaad; maar mijn zus heeft nooit meer gedaan dan mij... Eerder minder want die had tig vriendinnen waar ze uithing.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:53

Gebruiker201 schreef:
@ ragdollcat: sorry maar ik denk dat ieder persoon dié gratis ergens kan wonen dit aanbod aanneemt.
Daarnaast heeft mijn zus dit ook gewoon gedaan 2jaar lang.
Ik help wél mee in het huishouden zoals eerder beschreven staat: ik stofzuig elke week het hele huis, wassen draai ik zelf en kook soms.

Verder klopt het helemaal dat het 2 kanten heeft. Ik heb ook gezegd dat ik ook dingen fout doe! Bijvoorbeeld dat ik terug schreeuw, met deuren mep, niet zoveel thuis ben omdat ik druk ben met werk, paardrijden etc. Je kan het ook als fout zien dat ik thuis misschien te weinig doe inderdaad; maar mijn zus heeft nooit meer gedaan dan mij... Eerder minder want die had tig vriendinnen waar ze uithing.

Ik zeg niet dat het jouw fout is, alleen dat jouw moeder en stiefvader daarover klaagden en ik las dat je 24 jaren telde.........begrijp je?

Wat jouw zus betreft.....daar moet je niet naar gaan kijken en wijzen maar naar jezelf, het gaat hier om jou en tussen jou en je stiefvader en moeder.

Het lijkt hierop dat je niet eerlijk vind van hoe het bij haar is gegaan en bij jou zo gaat, het is ook niet eerlijk als ik het verder zo lees.............vandaar dat ik ook zeg dat er 2 kanten van het verhaal zijn en het misschien wel aan jou ligt.........want als ik het zo lees, lijkt mij dat jouw moeder een lief mens is maar dat je de hele boel opblaast in jouw boosheid en het zo ervaart. Maar ik vind wel dat ze meer voor je op moet gaan komen.

Ik las ook dat jullie een uitnodiging hebben naar het buitenland? dat jij en je vriend het zelf moeten regelen en betalen en dat jouw zus gratis mag op kosten met haar vriendjes, dat is wel raar en niet eerlijk. Daar zou ik ook boos om worden en zeggen dat je niet gaat.

De stiefvader mag jou niet zo en jouw zus wel.........geen leuke situatie natuurlijk.

Ik zeg, pak je kans wanneer het mogelijk is en het huis uit en wordt gelukkig met je nieuwe leven.
Een schop onder je kont en maak het geluk voor jezelf, dat heb je zelf in de handen.

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-16 17:20

Ah oke, ja daar kan ik mij in vinden! Dankjewel voor alle goede tips en de schop onder mijn kont haha. }>

Goed nieuws; mijn stiefvader heeft gister een mail gestuurd dat hij wil praten... Hij schreef alleen niks over het tikken dus dat ga ik nog maar duidelijk zeggen dat het niet de bedoeling is. Dus dat gaan we dan maar doen! En ook met mijn moeder dat ik graag heb dat ze wat meer mij beschermt in ruil voor dat we vaker iets leuks gaan doen samen ofzo.

Zodra ik fatsoenlijk werk heb ga ik hoe dan ook uit huis! Ik denk dat, dat al veel wrijving voorkomt en pas dan kan ik écht volwassen en gelukkig worden.

Moet ik nu een Mod vragen om een slotje op dit topic te zetten? (Ik zit hier nog niet zo lang :o )

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:50

Ik hoop dat je heel snel weg bent uit de vervelende situatie en dat je heel snel weer gelukkig bent.

Jouw moeder moet niet in ruil voor leuke dingen samen, jou in bescherming gaan nemen, dat doe je gewoon als moeder en daar hoeft er niks voor tegenover te staan in de vorm van een beloning.

Dat is hoe ik er zelf over denk.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 18:56

lifaya schreef:
Amandavd schreef:
Vooral die mensen die roepen dat ze op zichzelf moet gaan, hoe moet TS dat betalen als ze momenteel geen baan kan krijgen en maar twee a drie dagen per week op een paardenstal werkt. Kan mij voorstellen dat dat niet zo makkelijk is.

Ik ben op mezelf gegaan toen ik bij de Burger king 20 uur per week werkte :+ dus er is altijd een weg. Of je nou krap bij kas zit of niet. Bij fastfood zoeken ze sowieso vaak mensen dus geloof me, er is zeker een weg om op jezelf te gaan.

Fijn voor jou maar jouw situatie is die van een ander niet. Je kunt daar niet over oordelen of TS zo makkelijk op zichzelf kan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:41

Nouja zeg :') enige wat ik zeg is dat er altijd meerdere wegen naar Rome leiden. Het is maar net wat je er voor over hebt. Ik moest uit huis anders werd ik gek, ik had veel ruzie, irritaties en frustraties toen ik nog bij Mijn ouders woonde dus ik moest er wel uit als ik wat rust aan mijn hoofd wou. Ik heb in het begin met die baan best krap bij kas geleefd. Maar ik zat veel beter in mijn vel en het ging ook beter met mijn ouders. TS is volwassen, er is vast en zeker wel een mogelijkheid waardoor ze het kan redden op zichzelf. Makkelijk zal het niet zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:14

Ayasha schreef:
Dat moeder er niets van durft zeggen omdat hij haar toch niet begrijpt, dan ga ik me toch ernstig afvragen of TS wel zo "puber" is. Dan is de moeder blijkbaar ook een puber.

Moeder zit onder de plak bij stiefpa.
Je laat je toch niet intimideren door je vent dat je dochter niet eens meer welkom is thuis. }>
En dat hij je dochter zo behandelt. Iemand zo op haar flikker geven omdat ze de koelkast niet goed opendoet is echt niet gezond. Koop een boksbal en ga daar je agressie op uiten en anders exit.

TS Kijk eens naar antikraak woningen. Kwam er gister bv eentje tegen in hoofddorp voor 120 euro in de maand.
Werk moet je gewoon nu even pakken wat je pakken kunt en je even niet focussen op de baan waarvoor je gestudeert hebt. Er zijn zat mensen die eerst even wat anders doen. Daarnaast is de arbeidsmarkt nog steeds krap.
En als je bv 20 uur werkt in de week op papier kijk dan eens of je een aanvullende uitkering kan krijgen zodat je wel genoeg hebt om op jezelf te gaan.

Leuk is anders maar zo gaat het ook niet meer. Als weer rust in je lijf hebt gaat solliciteren ook veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:18

oh wauw, heftig! mocht je een plekje nodig hebben, je bent hier welkom! 1 pb'tje en we regelen wat voor je!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:30

Jeetje TS, heel veel sterkte, het valt niet mee.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:30

Zo dat is nog eens een aanbieding...die zou ik met 2 handen aanpakken. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:32

Een tip: ga niet meer terug naar huis. Mooie beloftes worden op tafel gelegd, excuses worden aangeboden , het gaat een week goed en hoppa het gaat weer mis. Zolang de situatie voor je stiefvader niet verandert en hij geen hulp zoekt, zou ik het simpelweg niet aandurven.
Daarnaast vind ik je veel te kwetsbaar. Je denkt dat jet jouw schuld is, dat het slaan wel meevalt.
Ken je het verhaal van de kikker in kokend water?
Als je een kikker in een pan koud water doet, en je zet deze op het vuur, wordt deze langzaam warm totdat het kookt. Omdat de kikker langzaam wendt aan de warmte, zal hij niet uit de pan springen.
Zet je eerst de pan met water op het vuur, laat je het dan koken en gooi dan de kikker erin, zal de kikker direct uit de pan springen.
Wat ik hiermee wil zeggen, is dat je langzaam aan de situatie wendt, jij bent de bovenste kikker. Wij zijn de onderste kikker. Je bent gewend aan het gedrag van je moeder en stiefvader. Maar dit is een hartstikke ongezonde situatie, en daarin moet je echt niet in terug willen.

Zoek hulp, bel maandag de huisarts e m zorg voor (crisis)hulp.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:48

Gebruiker201 schreef:
Goed nieuws; mijn stiefvader heeft gister een mail gestuurd dat hij wil praten... Hij schreef alleen niks over het tikken dus dat ga ik nog maar duidelijk zeggen dat het niet de bedoeling is. Dus dat gaan we dan maar doen! En ook met mijn moeder dat ik graag heb dat ze wat meer mij beschermt in ruil voor dat we vaker iets leuks gaan doen samen ofzo.
(....)
Zodra ik fatsoenlijk werk heb ga ik hoe dan ook uit huis! Ik denk dat, dat al veel wrijving voorkomt en pas dan kan ik écht volwassen en gelukkig worden.

Op zich goed, dat hij wil praten. (In Genève praten ze over de oorlog in Syrië, dus waarom ook niet?)

Maar : de agenda is belangrijk! ! Klappen uitdelen hoort er op te staan, bedreiging hoort er op te staan en negeren. Drie vormen van huiselijk geweld.
(Zijn belabberde jeugd mag ook op de agenda, maar dan wel met de vraag wat hij met zijn emoties en frustraties gaat doen. En niet dat jij nog harder op je tenen zou moeten gaan lopen!)
...zou het correct openen van de ijskast ook op de agenda komen? Lijkt mij een futiliteit.
Wellicht wil hij praten over jouw fouten, maar dat moet dan niet over de ijskast gaan, maar over wat er volgens hem niet goed zit tussen jullie. Waarbij ook zijn vormen van huiselijk geweld ter sprake horen te komen.

Ik zou trouwens niet weten hoezo jij 'echt volwassen' zou moeten worden?
Je bent volwassen en je draagt zware lasten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:55

Slaan is pas onvolwassen, dat doen kinderen in groep 3.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:27

Tja ik zou je toch adviseren een baantje te zoeken en op jezelf te gaan. Je wordt bijna 24 en persoonlijk denk ik dat dat voor alle partijen beter is. Ik denk dat het binnen de kortste keren weer wat is als jullie het uitpraten en jij terug thuis gaat wonen.
Nu uitpraten en het huis uit gaan lijkt mij voor jullie relatie veel bevorderlijker.

Waarom wachten op de baan waarvoor je gestudeerd hebt? Ik zou aanpakken wat je kunt pakken en een leuk huurappartementje/huisje zoeken. Dan kun je altijd verder zoeken naar een andere baan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:12

Och meid , ga toch echt uit huis, grijp je kans en vertrek!

Ik moet eerlijk gezegd lachen om die mail van stiefvaders.

Het heeft nooit echt geboterd tassen mijn vader en ik, dezelfde karakters zullen we maar zeggen.
Uiteindelijk woonde ik op mezelf en hij zocht het maar uit.

Blijkbaar vond 1 of andere spygoloog dat hij rommel moest opruimen uit zijn verleden dus hij wilde een gesprek met mij, ik was toen 20 jaar.
Komt hij bij mij met een lijstje vol geschreven met wat ik allemaal fout had gedaan in mijn leven, beginend op de leeftijd van 3 jaar. _O-
Toen hij op zijn lijstje ergens was beland toen ik ongeveer 9 was, heb ik hem maar onderbroken anders werd het wel een erg late avond.
Vervolgens heb ik hem gewezen op het feit dat ik toen nog kind was en hij de vader/ouder/volwassenen en ik zonder lijstje tig dingen kon opnoemen waar hij gruwelijk in gefaald had.
Na een paar vermeldingen, zat hij te janken en is uiteindelijk maar gegaan.

Volwassenen hebben nogal eens het rare idee dat ze het recht hebben om jonge volwassenen wijs te maken dat ze alles beter weten en kunnen terwijl dat natuurlijk onzin is.
In gesprek is prima maar dan wel op gelijkwaardig niveau en niet verwijtend maar met de bedoeling tot opening van mogelijkheden.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:19

Gebruiker201 schreef:

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die eerst een aantal afwegingen maakt voordat ze wel of niet op zo'n aanbod ingaan. Gratis wonen is niet het enige dat van belang is, dat ervaar je nu zelf. Mijn keuze zou het niet zijn. Liever ergens veilig en zelfstandig wonen, dan op deze leeftijd met tegenzin naar huis gaan.