Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:Maar dat kan ook alleen als opa/oma niet meer (fulltime) werkt en een beetje in de buurt wonen.
Mijn moeder werkte 4 dagen en paste op haar vrije dag op.
Dat is ze ook pas later gaan doen (toen had ik al 2 kids).
Toen mijn eerste werd geboren werkte mijn ouders beide nog gewoon.
benangelique schreef:Brainless schreef:Maar dat kan ook alleen als opa/oma niet meer (fulltime) werkt en een beetje in de buurt wonen.
Mijn moeder werkte 4 dagen en paste op haar vrije dag op.
Dat is ze ook pas later gaan doen (toen had ik al 2 kids).
Toen mijn eerste werd geboren werkte mijn ouders beide nog gewoon.
Mijn moeder werkt nog fulltime en daarnaast past ze dus nog 1 dag op. Ik vind het wel sneu, maar ze geniet er echt van zegt ze
smurffie schreef:pedagogisch bekeken:
Een kind van 2 begint met naast elkaar te spelen. Tot het 2e jaar heeft het kind helemaal niks aan andere kinderen om zich heen (hard gezegd). Vanaf 2 jaar gaan kinderen naast elkaar spelen, daarbij wordt ook gedrag gekopieerd en zorgen te grote groepen ervoor dat kinderen conflicten krijgen. Immers leven ze nog in hun eigen wereldje.
Vanaf een jaar of 4 gaan kinderen pas met elkaar spelen, daarom is dit ook de leeftijd dat kinderen naar groep 1 gaan.
De peuterspeelzaal is om kinderen te leren naast elkaar te spelen, een KDV is voor ouders die werken zodat het kind kan worden opgevangen, maar draagt weinig tot niets bij aan de ontwikkeling tenzij je als ouder te kort schiet in bijvoorbeeld structuur en regelmaat.