Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:lelberse schreef:Ja voor mij is het een aardig punt dat ik mee rook en hij er dus longkanker van kan krijgen... Is inderdaad waar dat het niet hoeft maar waarom zou je het risico willen lopen?
Tja de auto is van hem.. maarja ik zit er toevallig wel naast. Nu heeft hij een nieuwe auto gekocht en haalt deze over een week op. Toch zonde als je die auto gelijk verpest door erin te gaan roken. Tja is wel zijn eigen keuze maar ik vind dat wel zonde.
Het is zeker zonde van de auto. Maar het is zijn keuze. En ik zou dan het stukje''ik vind het zonde'' maar gewoon buiten beschouwing laten. Ik vind het ook zonde als iemand zijn auto om een paal vouwt, maar ja, daar kan ik niks aan doen. Dat jij er last van hebt is iets anders. Dan kun je er voor kiezen niet meer met hem mee te gaan in de auto. Of dat hij niet rookt waar jij bij bent. Dus niet in de auto als jij daar in zit, niet waar jij bij staat. Want wat ik begrijp wonen jullie niet samen.
Ik vraag mij wel af, of je dan ook niet vreselijk last hebt van de stank uit zijn mond. Die is niet te harden als mensen roken? Hoe reageert hij daar op, of is dat niet bespreekbaar?
Gaat hij uit? Drinkt hij Alcohol? Ja heel banketstaaf gezegd, wat hij met zijn gezondheid doet, gaat jou niet zo bijzonder veel aan.. Dat is zijn keuze. En als je niet met zijn keuze kan dealen.. Zit er maar 1 ding op denk ik..
Edit:
Dat je twijfelt aan zijn gevoel voor jou door dit roken, is Echt heel onredelijk van jou. Roken is een verslaving. Hij is al geminderd VOOR jou. Goed, daar zal hij inmiddels ook wel volledig achter staan. Maar om helemaal te stoppen, is meer nodig dan wilskracht. Iemand kan niet stoppen met roken omdat een ander dat van hem verwacht. Zeker als je er zo'n punt van maakt en zo'n druk op zet dat hij dat echt moet, gaat het voor hem niet makkelijker worden. Je duwt hem in een hoekje waar hij niet uit kan. Een relatie is geven en nemen. En hij geeft heel veel door al te minderen. Je hebt echt niet half in de gaten wat een verslaving voorstelt. Sorry, maar dat blijkt uit al je woorden.
listiglistje schreef:lelberse schreef:Roken past gewoon niet in mijn plaatje.. en tja sommige dingetjes die hij doet vind ik ook niet helemaal geweldig maar ik zal nooit overal om gaan zeiken. Maar dat roken is gewoon echt een punt voor mij. Ik heb echt het gevoel dat hij dan toch minder van mij houd dan dat hij zegt omdat hij gewoon door rookt. Dit heb ik ook tegen hem gezegd en hij zegt dat dat helemaal niet waar is en dat hij zielsveel van me houdt...
Nou ik vind je dus wel een zeurdoos![]()
Je wist waar je aan begon, hij houdt van je, minderd flink, rookt buiten, doet pogingen om te stoppen etc. etc.
En nog zeik je..... kom je met dit soort praat zoals hierboven, ppffff als ik ergens allergisch voor ben.....
als ik je vent was, was ik zelf al gillend weggerend![]()
Schijnbaar besef jij niet wat een verslaving betekend....anders praat je wel anders.
En dat zeg ik als NIET roker
lelberse schreef:We wonen inderdaad niet samen maar beide nog thuis. Niet bij hem in de auto stappen is eigenlijk geen optie want dan zou ik nooit meer met hem mee kunnen (zelf nog geen rijbewijs)
Stank heb ik inderdaad wel last van maar hij eet tussendoor veel mint kauwgom en anders duw ik zelf een pepermuntje in zn mond dus dat valt nog redelijk mee.
Ja hij gaat elke weekend wel uit en drinkt daarbij ook de nodige biertjes. Het uitgaan heeft hij ook geminderd omdat het gewoon net wat te overdreven was en we het nodige meegemaakt hebben waardoor hij wel inzag dat elk weekend tot 5u in de kroeg zitten geen zin heeft. maar dat doet er nu niet echt toe.
En ik weet dat verslaving stoppen heel veel wilskracht nodig heeft en dat het heel lastig is..
Ook ben ik zeker niet de enige die graag wilt dat hij stopt maar ook zijn eigen ouders worden er gek van en mijn moeder zeurt ook regelmatig over de rooklucht die ze ruikt en mijn kleren die vaak in de was moeten.. mijn vader rookt zelf ook dus die heeft er geen moeite mee.
lelberse schreef:Dus eigenlijk ben ik best wel een k*tvriendin omdat ik echt een hekel aan het roken hem en er dus ook over zeur. Het is trouwens niet zo dat ik er nu ineens mee kom want hij wist het altijd al..
lelberse schreef:Dus eigenlijk ben ik best wel een k*tvriendin omdat ik echt een hekel aan het roken hem en er dus ook over zeur. Het is trouwens niet zo dat ik er nu ineens mee kom want hij wist het altijd al..
poetser schreef:Tja, ik denk dat ik mijn partner (moest ik er 1 hebben) vierkant zou uitlachen als hij mij zou dwingen te stoppen met roken. Rekening houden met het feit dat hij dat niet wilt zou ik dan wel weer doen, maar niemand die mij verteld wat ik wel of niet moet doen.
Je wist het op voorhand ts, hij rookt al buiten dus rekening houden doet hij wel. Draai het eens om, gezien het feit dat je op een paardenforum zit, ga ik er even van uit dat je iets met paarden heb. Stel dat hij er mee komt dat hij paarden enge vieze beesten vindt en dat jij dus maar moet stoppen met je hobby, omdat je anders niet genoeg van hem houd. Hoe zou dat over komen? (oke, misschien geen goede vergelijking omdat het ene een verslaving en het andere een hobby, maar het gaat om het idee)
Voor wat, hoort wat gaat niet op in een relatie. 2 a 3 sigaretten op een dag is super goed, ik ben zelf ook aan het minderen, met als doel om uiteindelijk te stoppen en weet hoe moeilijk dat is. Zolang ik alleen ben raak ik bijna geen sigaret aan, maar zodra ik in (rokend) gezelschap ben rook ik net zoveel als voorheen.
Tja, dan kan jij wel voor hem aan de pil gaan, maar alsnog kan je niet eisen dat hij als wederdienst stopt met roken. Iemand die er zelf niet 100% achter staat, zal niet stoppen.
Cchanny schreef:Als je het zo erg vind, waarom heb je dan met hem genomen? Je wist waar je aan begon
Hij is al flink verminderd naar 2 a 3 per dag.en wie weet heeft het tijd nodig en kan hij niet cold turkey stoppen.
lelberse schreef:We wonen inderdaad niet samen maar beide nog thuis. Niet bij hem in de auto stappen is eigenlijk geen optie want dan zou ik nooit meer met hem mee kunnen (zelf nog geen rijbewijs)
Jij hebt geen rijbewijs, dus je mag al blij zijn dat je met hem mee kan rijden anders kom je dus nog nergens. Zijn rijbewijs, zijn auto, zijn regels
Stank heb ik inderdaad wel last van maar hij eet tussendoor veel mint kauwgom en anders duw ik zelf een pepermuntje in zn mond dus dat valt nog redelijk mee.
Jij hebt last van de geur, daarom moet hij maar kauwgom veel eten en anders duw je hem zelf een pepermuntje in zijn mond...weer 'ik ik ik' en hij moet daar maar aan voldoen.
Ja hij gaat elke weekend wel uit en drinkt daarbij ook de nodige biertjes. Het uitgaan heeft hij ook geminderd omdat het gewoon net wat te overdreven was en we het nodige meegemaakt hebben waardoor hij wel inzag dat elk weekend tot 5u in de kroeg zitten geen zin heeft. maar dat doet er nu niet echt toe.
Weer iets wat hij voor jou moest aanpassen, ik weet niet precies hoe oud jullie zijn hoor, maar je hebt nog een jeugd, ontspanning? Maargoed hij moet weer van jou dan eerder naar huis omdat je het dus weer niet goed vond.
En ik weet dat verslaving stoppen heel veel wilskracht nodig heeft en dat het heel lastig is..
Blijkbaar weet je het niet.. als je hem als zegt dat ie minder van je houdt omdat ie niet kan stoppen![]()
Ook ben ik zeker niet de enige die graag wilt dat hij stopt maar ook zijn eigen ouders worden er gek van en mijn moeder zeurt ook regelmatig over de rooklucht die ze ruikt en mijn kleren die vaak in de was moeten.. mijn vader rookt zelf ook dus die heeft er geen moeite mee.
_San87_ schreef:lelberse schreef:Dus eigenlijk ben ik best wel een k*tvriendin omdat ik echt een hekel aan het roken hem en er dus ook over zeur. Het is trouwens niet zo dat ik er nu ineens mee kom want hij wist het altijd al..
Ligt eraan. Zit je hem er iedere dag over aan de kop te zeuren? Af en toe een opmerking vind ik niet zeuren, per se.
Ik heb ook een hekel aan roken en mijn vriend weet dat ik bijvoorbeeld niet met hem zoen nadat hij gerookt heeft. Ik vind dat oprecht heel vies, hij vindt het niet leuk, maar snapt het wel dus is de keuze aan hem.
dees_daan schreef:In je titel staat dat hij zijn best niet doet om te stoppen, hij heeft kauwgom en rookt nog 2 of 3 per dag.. Ik vind dat hij dan z'n best wel doet eigenlijk. Hij had ook kunnen zeggen ja jammer dat je het niet leuk vind maar je wist het..
lelberse schreef:Nee ik zie hem nieteens elke dag en heb het er ook zeker niet elke dag over. Alleen als hij dan zegt dat hij zo zijn best doet om te stoppen en hij steekt de 4e op op 1 avond kan ik daar wel een beejte chagrijnig op reageren. Afgelopen week heb ik het er juist niet echt meer over gehad. Niet gevraagd hoe het stoppen ging en nu is hij dus juist weer meer gaan roken..
_San87_ schreef:lelberse schreef:Nee ik zie hem nieteens elke dag en heb het er ook zeker niet elke dag over. Alleen als hij dan zegt dat hij zo zijn best doet om te stoppen en hij steekt de 4e op op 1 avond kan ik daar wel een beejte chagrijnig op reageren. Afgelopen week heb ik het er juist niet echt meer over gehad. Niet gevraagd hoe het stoppen ging en nu is hij dus juist weer meer gaan roken..
Snap ik. Maar probeer dat dan niet te doen en alleen in te gaan op dat hij zo zijn best doet. Dat motiveert meer dan zitten mokken. En juist interesse tonen in zijn poging, een vriendin die steunt helpt vele malen beter dan een vriendin die negeert en chaggo doet.