Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:48

Dorine92 schreef:
k vraag me vooral af hoe mensen die nu zo "bewust" kiezen om niet te enten, dit zouden doen wanneer anderen ook niet enten. Want dan wordt het risico dat je kind wat krijgt wel heel groot. De huidige niet-enters liften gewoon mee op anderen. Als de anderen ook niet zouden enten, zouden er op een gegeven moment weer onwijs veel kinderen sterven. Ben benieuwd hoe de niet-enters er dan nog over denken.
Vind het eigenlijk ook best hypocriet. Anderen de risico's laten lopen maar hen wel in gevaar brengen door zelf niet te enten, maar ik durf te wedden dat, wanneer iedereen stopt met enten en de hel losbreekt, ze toch misschien wel een enting willen.
Wil hiermee niemand kwetsen ofzo maar zo denk ik er wel over

Komen die ziektes wel terug? De leefomstandigheden zijn ook enorm verbeterd.

En als je inenten wil verplichten, voor welke ziektes dan wel en welke niet? Of gewoon maar voor allemaal?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:49

Desiree schreef:
Wij kregen vroeger een prik tegen rode hond geloof ik.
Maar tegenwoordig krijgen ze zelfs tegen waterpokken. Dat vind ik onzinnig.

Tegen waterpokken wordt niet standaard geënt. Niet in NL in ieder geval. Tegen rode hond wel. Dat is de R in BMR. Daardoor heeft prinses Christina een oogafwijking. Juliana kreeg rode hond tijdens de zwangerschap.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 21-01-16 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:49

Desiree schreef:
Wij kregen vroeger een prik tegen rode hond geloof ik.
Maar tegenwoordig krijgen ze zelfs tegen waterpokken. Dat vind ik onzinnig.

Voor baby's is waterpokken gevaarlijk. Ook als je zwanger bent en je krijgt het is dit schadelijk voor je ongeboren kind. :) Zeker niet onzinnig dus.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:50

Dat is wat anders. Jij schreef dat 'als het aan jou ligt etc.'. ;)

Hoe zit het dan in België met immigranten en studenten uit andere landen? Moeten die ook verplicht deze vaccinatie krijgen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:53

Ik kan niet begrijpen dat mensen niet willen vaccineren (uitzondering sprake van allergie voor de vaccinatie). Programma later in gaan omdat ze hun kind nog te klein vinden, prima. Maar helemaal niet? Nee. Hoeft van mij niet verplicht te worden vanuit de wet, maar zou wel fijn zijn als een crèche of school mag zeggen: niet gevaccineerd? Niet welkom.

estja

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:56

Bij mijn zoon op de BSO mochten alleen geënte kinderen komen. Ik vind dat een erg prettige gedachte. Als mensen kiezen om niet te enten, prima. Maar blijf dan alsjeblieft uit de buurt van mijn kind.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:56

Resistance schreef:
Voor baby's is waterpokken gevaarlijk. Ook als je zwanger bent en je krijgt het is dit schadelijk voor je ongeboren kind. :) Zeker niet onzinnig dus.

Nee, dat is onzin. Je loopt meer risico, ofwel de KANS is groter, dat óf jij, of je ongeboren kind complicaties krijgt. Dat is afhankelijk van de duur van de zwangerschap.

http://www.rivm.nl/Onderwerpen/W/Waterp ... angerschap

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:01

estja schreef:
Bij mijn zoon op de BSO mochten alleen geënte kinderen komen. Ik vind dat een erg prettige gedachte. Als mensen kiezen om niet te enten, prima. Maar blijf dan alsjeblieft uit de buurt van mijn kind.

Dit kan jouw BSO wel beweren maar ze hebben wettelijk gezien gene poot om op te staan. Als een ouder met niet gevaccineerde kinderen zijn of haar kind wil laten plaatsen mag het niet op die voorwaarden uitgesloten worden.
Feitelijk mag de BSO er niet eens naar vragen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:03

Nou het niet enten schandalig.
Hier was er 3 jaar geleden ook de mazelen waar vooral de bijbelbelt mensen die ouderwets streng geloven niet tegen geënt waren. Zit ik op het consultatie buro als eerste persoon te wachten voor de afspraak met mijn pas geboren baby komen er 3 tieners binnen moest ik maar even wachten werden die geënt tegen dat virus. En ze komen dan gewoon bij een pas geboren baby al hoestend en snotterend om een prik! (Erg zat hun zusje was er aan doodgegaan) levensgevaarlijk al voor mijn dochter geënt kon worden kreeg zij de mazelen en ziek dat ze is geweest!

Ik heb er geen respect voor ....toen het nood lot hun trof kon er wel een prik in en was het niet zondig meer, maar wel anderen levensgevaarlijk besmetten tot die tijd! -:(-

hobbelheks

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:07

hier overigens selectief gevaccineerd. geen dktp wel bmr
overigens ook geen hepatitus B dit kan een mens enkel krijgen via bloed-bloed of seksueel contact, ik ga er vanuit dat dit voor mijn kids niet geldt( aangezien dit ook maar een jaar of 12 effectief zijn)
baarmoederhalskanker zal ook zeker niet voor gevaccineerd worden.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:07

hobbelheks schreef:
estja schreef:

Dit kan jouw BSO wel beweren maar ze hebben wettelijk gezien gene poot om op te staan. Als een ouder met niet gevaccineerde kinderen zijn of haar kind wil laten plaatsen mag het niet op die voorwaarden uitgesloten worden.
Feitelijk mag de BSO er niet eens naar vragen

Nou ik ben dolblij dat ze er naar vragen!
Ik werk in de zorg en zie wat de gevolgen kunnen zijn. Enig idee hoeveel ernstig meervoudig gehandicapten er in instellingen wonen die een besmettelijke ziekte hebben gehad die door enting voorkomen had kunnen worden? Of moeder tijdens de zwangerschap. Denk aan een bewoner waarvan moeder rode hond had gehad: zoon niveau van een baby, blind, incontinent, rolstoelafhankelijk.

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:09

Weten jullie eigenlijk wel wat ze in vaccinaties stoppen?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:10

Floortz schreef:
chanel1985 schreef:
Als ik nu bv een paracetamol inneem en ik krijg daarna kanker bv, kan ik ook gaan beweren dat dat door dat pilletje komt. Je zoekt een schuldige, dat het gewoon een toeval kan zijn, daar wordt niet aan gedacht.

Zelfde met autisme dat zogezegd door vaccinatie komt.

In België is de poliovaccinatie verplicht, en als het van mij zou afhangen, zouden er nog andere verplicht ook worden.
En strenge straffen voor diegene die dit niet laten doen.

Poe, wat een uitspraak. Gelukkig leven we, en de zuiderburen ook, niet in een dictatuur.
Sinds 1998 is Europa officieel poliovrij verklaard. Waarom zou je dan nog vaccineren?
Hier wordt ook niet tegen bijvoorbeeld gele koorts gevaccineerd omdat dat hier niet voorkomt.

Vaccinatie heeft heel veel goeds gebracht, maar helemaal onschuldig is het niet... Als je nu ziet waartegen heel jonge baby's vanaf 1,5 maanden jong al gevaccineerd worden, dan schrik ik wel...
6 weken, 3 maanden, 4 maanden, 11 maanden DKTP, Hib en HepB en met 14 maanden de eerste BMR...griezelig hoor.

Citaat:
Difterie
Difterie kwam voor het laatst in de hongerwinter van 1944/45 in Nederland voor. Difterie ontstaat alleen bij slechte hygiëne en armzalige leef- en voedingsomstandigheden, zoals in een oorlog.
Een pasgeborene is tot de leeftijd van 6 maanden beschermd door transplacentaire overdracht van antistoffen en in geringe mate door secretoir IgA in moedermelk

. Aldus het RIVM
Waarom dan vaccineren voordat een kindje 6 maanden is?

Ehm, denk niet dat BE of NL difterie vrij is.
Aangezien ik onlangs nog een stam (tox Coryne difterie) in mijn handen had.

het vaccinatieschema is er gekomen met een reden.
Omdat het voor de maatschappij (economisch en sociaal) een grote impact heeft.
Als je kindje ingeënt is, zal het vaak een dag of een paar dagen koorts maken. (wat een goed teken is want dan werkt het vaccin). Die paar dagen telkens zijn veel minder dramatisch (klinkt erg) dan verschillende dagen in het ziekenhuis of zelfs mogelijk overlijden. Dit kost de maatschappij dus ook veel minder aan ziektedagen en gezondheidszorg.

Vaccineer je niet of heeft het vaccin een minder lange optimale werking (zoals bij het kinkhoestvaccin) dan kom je dingen tegen die niet leuk zijn.
Er zijn meerdere voorbeelden in BE, dus vermoed zeker in NL ook (jammer genoeg door de in mijn ogen zweverige 'bijbelgordel' (don't shoot me)), waarbij er kindjes heel zwaar ziek geworden zijn, tot enkele overlijdens door kinkhoest. Omdat ze geen vaccinatie gekregen hadden en de familie (ouders of grootouders) de ziekte doorgegeven hebben aan het kindje.
Hierdoor is er een hele nieuwe vaccinatie campagne gekomen om er voor te zorgen dat de zwangere vrouw gevaccineerd zou worden en dat zo de zuigeling al een tijdelijke immunitijd kan krijgen tot het de echte vaccinatie krijgt.

Ik kom op mijn werk vaak schrijnende gevallen tegen (ik werk in een microbiologie labo) door geen vaccinatie.
Ik heb hierdoor mijn kinderen het standaard vaccinatie schema gegeven, met als supplement nog tegen rota virus. Geen zieke kindjes gehad.
Ik vind het heel goed de verplichte vaccinaties, die in BE trouwens gratis zijn.
Want zonder zouden veel ziektes hier ook nog rond hangen.

Trouwens, HPV zou ik direct aanraden.
Als er 1 kanker is die met een vaccin kan vermeden worden. Je zou STOM zijn om dat niet te laten zetten. (my honest opinion, niet aangenaam hoor HPV)

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Keandra op 21-01-16 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:11

kwita schreef:
Nou het niet enten schandalig.
Hier was er 3 jaar geleden ook de mazelen waar vooral de bijbelbelt mensen die ouderwets streng geloven niet tegen geënt waren. Zit ik op het consultatie buro als eerste persoon te wachten voor de afspraak met mijn pas geboren baby komen er 3 tieners binnen moest ik maar even wachten werden die geënt tegen dat virus. En ze komen dan gewoon bij een pas geboren baby al hoestend en snotterend om een prik! (Erg zat hun zusje was er aan doodgegaan) levensgevaarlijk al voor mijn dochter geënt kon worden kreeg zij de mazelen en ziek dat ze is geweest!

Ik heb er geen respect voor ....toen het nood lot hun trof kon er wel een prik in en was het niet zondig meer, maar wel anderen levensgevaarlijk besmetten tot die tijd! -:(-

Ik neem aan dat je het consultatiebureau op die grove fout hebt gewezen? Ik zou woedend zijn en een klacht hebben ingediend. Wat een stommelingen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:11

kaatje888 schreef:

Dat is al zo lang geleden ontkracht. En al zou er troep in zitten, dat is nog altijd beter dan een meervoudig gehandicapt kind door rode hond, mazelen of polio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:12

kaatje888 schreef:

Antigenen die minder schadelijk zijn gemaakt waardoor je lymfocyten ze nog wel herkennen, maar je er niet meer ziek van wordt. :) De volgende keer dat je besmet raakt herkent je lichaam het antigeen gelijk, en kunnen ze gelijk beginnen met antistof maken zodat je er niet ziek van wordt.

En kom alsjeblieft niet met dingen als "gifstoffen" enzo aanzetten...

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:13

Resistance schreef:
kaatje888 schreef:

Antigenen die minder schadelijk zijn gemaakt waardoor je lymfocyten ze nog wel herkennen, maar je er niet meer ziek van wordt. :) De volgende keer dat je besmet raakt herkent je lichaam het antigeen gelijk, en kunnen ze gelijk beginnen met antistof maken zodat je er niet ziek van wordt.

En kom alsjeblieft niet met dingen als "gifstoffen" enzo aanzetten...

Vind ik leuk knopje
*\o/*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:13

kaatje888 schreef:

Vertel

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:17

kaatje888 schreef:

Nou, vertel! Dan zet ik mijn aluhoedje alvast op.
Laatst bijgewerkt door MairiMacBran op 21-01-16 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:18

Wat het probleem met enten is, is dat er bij jonge wezens een hoop antistoffen meekomen vanuit de moeder. Enten wanneer er nog voldoende antistoffen aanwezig zijn, is volkomen zinloos. Je spuit dan nodeloos een hoop zooi in het lijf, zon enting doet dan helemaal niets heb ik mij laten vertellen.

Mijn honden laat ik een titerbepaling ondergaan en ik vaccineer pas zodra deze test aangeeft dat de waardes te laag zijn. Ze zouden voor mensen ook zoiets moeten hebben :P

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:18

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:19

Neej schreef:
Wat het probleem met enten is, is dat er bij jonge wezens een hoop antistoffen meekomen vanuit de moeder. Enten wanneer er nog voldoende antistoffen aanwezig zijn, is volkomen zinloos. Je spuit dan nodeloos een hoop zooi in het lijf, zon enting doet dan helemaal niets heb ik mij laten vertellen.

Mijn honden laat ik een titerbepaling ondergaan en ik vaccineer pas zodra deze test aangeeft dat de waardes te laag zijn. Ze zouden voor mensen ook zoiets moeten hebben :P

Beetje te laat als je kindje al mazelen heeft...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:20

kaatje888 schreef:

:j

Kleine mannetjes en vrouwtjes die stoute ziektes met een bijltje bestrijden als die het lijf aanvalt :j

O wacht, levensgevaarlijke kwik zit er in zeker.

Ik weet aardig waar het uit bestaat en trap niet in de sites van de 'overbezorgde doch slecht geïnformeerde alu hoedjes moeder' sites.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-01-16 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:22

Neej schreef:

Dat kan ik nooit zo serieus nemen. Elke gek kan wel wat beweren.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:27

@Keandra

Ongetwijfeld zal er klinisch nog wel eens een geval opduiken.
Sinds 1960 komt difterie in Nederland nauwelijks nog voor (zie figuur 1). In de periode 1997-2012 werd drie keer een toxigene stam van Corynebacterium sp. aangetoond bij een patiënt, waarbij het klinisch beeld van huiddifterie optrad. Het aantal ziekenhuisopnamen ten gevolge van difterie varieerde tussen 1997 en 2012 tussen de nul en twee per jaar.

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... -en-trends

Ik ben overigens helemaal niet tegen vaccineren. Waar ik wel moeite mee heb zijn a: de ongefundeerde uitspraken die ik lees en b: het te jong, en te veel tegelijk vaccineren.