Er spelen hier natuurlijk een aantal problemen, waar de huisarts deels wat aan kan doen en deels ook niet. Jij mag je natuurlijk nooit een nummertje voelen, dat hoort niet, punt. Dus als jij pas maandag een afspraak kan krijgen omdat je geen spoedgeval bent, dan hoort de assistente dat op zo'n manier uit te leggen dat je dat begrijpt en je daar niet vervelend bij voelt. Dat is misschien een lastige taak maar het is wel hun baan

Dan is er het probleem dat jij alleen belt als er echt wat is, helaas doet half Nederland dat niet. Er zijn mensen die op zondagavond naar de spoedeisende hulp gaan omdat ze flink verkouden zijn en het dan raar vinden dat men boos reageert

En dan heb je het laatste probleem, je examens. De vraag is natuurlijk wat de huisarts nu kan doen om jou daarbij te helpen. Ik ben bang op dit moment vrij weinig, of je nou over een uur of maandag die afspraak hebt. Stel er is iets waar een specialist voor nodig is, dan kun je daar over enkele weken pas terecht vermoedelijk. Dus dat gaat je niet helpen. Maar dan komen we weer bij punt 1, de assistent moet je uitleggen dat dit (bijvoorbeeld!) een reden zou kunnen zijn dat je geen spoed bent en daarom een afspraak voor volgende week krijgt.
Kortom, ik begrijp je frustratie en ondanks dat er misschien niets aan te doen is, betekent dat niet dat je er niet boos over mag zijn. Je loopt hier al weken mee en mist daardoor examens en dat is balen. Ik hoop dat de zwelling snel mindert en je weer snel de oude bent. Beterschap!