Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:StonedRomy: als het een feit is dat er bijwerkingen zullen optreden en dat het zelfs kan overerven, zou ik daar graag een wetenschappelijk bewijs van zien?
Zo niet is dat een aanname en geen feit.
xniieeenke schreef:NiNa_14 toch wel gek dat de HPV vaccinatie dan nog heel jong is en meteen ingevoerd werd. zeggen sommige professors zelf.
chanel1985 schreef:Ja, omdat ze 65 jaar geleden nog niet de medische kennis hadden die ze nu wel hebben. Je gaat toch niet ontkennen dat de medische kennis verbeterd is tegenover 65 jaar geleden?
StonedRomy schreef:Gewoon die straat blijven oversteken... Maar als er zo'n goed alternatief is om het te controleren, waarom dan preventief gaan vaccineren zonder dat js weet wat er op langere termijn gaat gebeuren? Een ct scan zal ik bv echt niet laten om de risico's van kanker, maar als ik iedere 6 maanden een uitstrijkje krijg dan zie ik het niet zitten om proefkonijn te zijn.
Excuses dat ik niet al mijn artsen vraag om het ook online te zetten wat ze mij vertellen.
chanel1985 schreef:ja, ok, dat is helemaal waar maar dat neemt niet weg dat zo'n dingen als 65 jaar nu ondenkbaar zijn door de vele verbeteringen en controles die er zijn.
Dat er zo'n vaccinatie's gegeven worden, betekend dat er geen gevaar is, anders zouden ze niet op de markt komen.
Maar er zijn altijd mensen die alles in twijfel trekken en geloven wat ze willen geloven zoals bv dat men autisme krijgt van vaccinatie's.
mingming schreef:Uiteraard is de medische wereld verbeterd vergeleken met 65 jaar geleden. Maar over 65 jaar gaan ze precies hetzelfde denken over onze huidige medische wereld. Net zoals ze 65 jaar geleden ook vonden dat hun medische kennis ontzettend was verbeterd vergeleken met de 65 jaar geleden daarvoor.
Azmay schreef:Die controles zijn mooi natuurlijk, maar waarom genezen (en dan hebben we het nota been over kanker) als je kan voorkomen?
antje_vip schreef:mingming schreef:Uiteraard is de medische wereld verbeterd vergeleken met 65 jaar geleden. Maar over 65 jaar gaan ze precies hetzelfde denken over onze huidige medische wereld. Net zoals ze 65 jaar geleden ook vonden dat hun medische kennis ontzettend was verbeterd vergeleken met de 65 jaar geleden daarvoor.
Als je op zo'n manier gaat denken kom je toch nooit vooruit? En dan kun je je toch nooit laten behandelen? Want over 65 jaar zijn dit allemaal achterhaalde behandelingen...
NiNa_14 schreef:Azmay schreef:Die controles zijn mooi natuurlijk, maar waarom genezen (en dan hebben we het nota been over kanker) als je kan voorkomen?
En dit is de conclusie van steeds meer mensen in de gezondheidszorg en worden ontwikkelingen steeds meer gericht op preventie
mingming schreef:NiNa_14 schreef:
En dit is de conclusie van steeds meer mensen in de gezondheidszorg en worden ontwikkelingen steeds meer gericht op preventie
Ik denk dat de controles meer op het feit waren gericht dat, zolang we nog niet zeker weten of iets 100% werkt, het toch nog regelmatig wordt gecontroleerdZo vatte ik het in elk geval op.