Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magicmist schreef:ja maag lever darm arts. maandag geweest voor 2e opinion
ik zal het verhaal uitleggen:
*knip*
we beginnen nu dus met eerst de vitamines eens op peil te krijgen en te kijken wat dit doet in relatie tot de pijn.
Djeradalover schreef:Als je D tekort heb hoeft dat ook niet te betekenen dat je B12 tekort heb, het zijn toch twee totaal verschillende vitamines?
Wat wel waarschijnlijk is als je D tekort heb is dat je vitamine C tekort heb, zonder vitamine C kan je lichaam de D niet goed opnemen. Beste kan je dus met een D tekort een supplement nemen met vitamine C er bij in of een apart C supplement.
Kirrr schreef:Ik liet mijn bloed vorige maand testen en er kwam een waarde van 11 uit voor vitamine D.
Dokter zei dat het beter 40 zou zijn en dat is best eens langs de apotheker ging.
Pas toen ik veel op internet ging lezen en mensen tegenkwam zoals hier met veel hogere waardes als ik met serieuze klachten, begreep ik de ernst.
B12 en ijzer heeft ze blijkbaar niet getest.. moet je apart vragen, hoewel het bekend is dat D en B12 samen hangen.
Ik ben ook bijna altijd moe en nooit uitgerust en dat depressief gevoel herken ik heel erg.
Heb nu vitamine D smelttabletjes. Neem er al 3 in plaats van 1. Maar wil nu toch ook graag de hogere doseringen.
Zou het echt geweldig vinden als alle klachten opgelost kunnen worden met deze waarden op te schroeven. Snap niet dat zoveel artsen daar het belang niet van in zien.
EJuniorJoost schreef:Hallo bokkers,
Ik zit hier al een tijdje mee en er staan 101 verschillende dingen op internet, persoonlijke ervaringen zeggen mij meer.
Mijn verhaal: al heeel mijn leven ben ik moe en niet fit. Bij veel artsen geweest en onderzoeken gehad. Ze hebben het maar op het prikkelbare darm syndroom gegooid.. Lekker kort door de bocht... Het is gewoon een verzamelnaam van darm en maag klachten. Afijn ik slik sinds kort iberogast en dat helpt tegen het misselijk zijn en de maagzuur, maar niet tegen de rest. Een tijdje terug was ik er klaar mee en heb ik een bloedonderzoek afgedwongen bij mijn huisarts. En jawel ik had ijzer en vitamine D te kort. Waarschijnlijk ook b12, maar dat hebben ze niet goed onderzocht ( niet de actieve b12). De huisarts zei letterlijk: o en D te kort, maar dat maakt niet uit dat hebben er zoveeeel... Dus ik zei oke en nu? Ja koop maar D bij de drogist. Eerst gevraagd of ze mijn waarde wilde uitprinten : vitamine D een waarde van 37?!?!?. En dat maakte niet uit? Eenmaal bij de drogist waren er zoveel verschillende soort vitamine d3 dat ik het niet meer wist.. Een vrouw/stal genoot ook met b12 en D tekort die er inmiddels veel ervaring mee heeft zei welke ik moest hebben. Inmiddels slik ik d3 3000ie en b12 zakjes poeder. Denk dat ik begin december ben begonnen, maar ik merk weinig verschil, ben nog erg moe en niet fit..
Respect voor het lezen en brand maar los!! Iemand tips wat ik nog meer kan slikken of misschien een hogere ie? Mensen die tips in het algemeen hebben? Of hun verhaal kwijt willen?
EJuniorJoost schreef:Mijn huisarts neemt me ook niet serieus. Ik wilde weer een bloedonderzoek om te kijken of mijn waarde omhoog is gegaan. Merk namelijk niet echt verschil.. en daarbij vond hij mijn waarde van 37 heel normaal.. hij wil dus geen nieuw bloedonderzoek en wil geen stoor kuur geven..