Snurken, nog meer lotgenoten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:30

Maaaarije schreef:
Ik lig inderdaad ook regelmatig op de logeerkamer.
Mijn vriend ademt altijd Door zijn mond, ook overdag. Dus als hij niet snurkt maar alleen ademt is het al alsof hij een marathon gedaan heeft :+

Hij heeft een scan gehad in het ziekenhuis, alle holtes zijn verder netjes.
Heeft een allergie test gehad en is allergies voor stofmijt.
Heeft een spray gehad die niet werkte, waardoor ik nog minder sliep omdat ik steeds op wou Letten of het werkte :Y)

We wachten nu op een oproep van een slaap test.

Oordoppen heb ik ook geprobeerd, maar door mn tragus piercings doen mn oren dan de volgende ochtend onwijs zeer.

Ik wil hier toch even op reageren, ondanks dat ik geen lotgenoot ben.
Maar ik heb tot 4 jaar geleden ook altijd enkel door mijn mond geademd. Waardoor ik ook vaak benauwd/buiten adem was en wellicht 's nachts ook snurkte. Ik heb op een gegeven moment ook onderzoeken gehad, geluidstesten, allergie enz. Uiteindelijk bleek dat mijn neusschelpen te groot waren, waardoor er helemaal geen lucht langs kwam. Ik was ermee op gegroeid en daardoor viel het mij niet zo op. Maar toen ze operatief die neusschelpen kleiner hebben gemaakt ging er een wereld voor mij open!

Nu hoeft het dit natuurlijk helemaal niet te zijn, maar ik wilde het graag even meedelen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:32

Mijn man heeft ook slaapapneu. Wilde er niets aan doen totdat we bijna een ongeluk kregen op de Duitse autobahn omdat hij in slaap viel achter het stuur. Nu heeft hij een apparaat met een slangetje (was allergisch voor het kapje) en dat is super! Apparaat gaat overal mee, ook in het vliegtuig.

Behalve chronisch slaapgebrek is een apneu echt heel ongezond. Je zuurstofgehalte in het bloed daalt er ontzettend door en je hele lijf lijdt eronder.
Laatst bijgewerkt door estja op 14-01-16 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 18:32

Rije schreef:
Goof schreef:
Het is desastreus voor niet alleen je eigen nachtrust en humeur maar ook voor de intimiteit en relatie.

Klopt helemaal. En daarom moet je er ook wat aan doen (de snurker). Als ik het zo lees nemen veel mensen er maar genoegen mee, maar dat hoeft dus helemaal niet. Er zijn best oplossingen voor :j

Dit inderdaad, na 3 weken op de logeerkamer was ik er zat van en gezegd dat hij een dokter moest bellen.
Blij dat we in elk geval in het traject zitten, nu nog hopen op een oplossing.

Ik ging ook weken lang vroeg naar bed zodat ik al sliep voor hij boven kwam, doet ook niet veel goeds voor je relatie.
Ik probeer me er nu aan vast te houden dat hij in elk geval wil en het balletje ligt nu bij het ziekenhuis.

finnens

Re: Snurken, nog meer lotgenoten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:09

Mijn vriend snurkt niet, gelukkig. Heeft hij wel gedaan, maar had er nooit last van.

Ik zelf houd blijkbaar mn adem in tijdens mn slaap en lijk dan bijna te stikken, volgens mn vriend. Wordt er ook wel eens wakker van.. is ook wel eens onderzocht in t ziekenhuis maar nooit iets uitgekomen. Mn arme vriend kan er niet zo goed tegen en ligt wel is op de bank :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:17

Nou werken?!
Laat ik t zo zeggen ze hebben veel minder stops per nacht dus de kans dat ie niet meer wakker wordt is aanzienlijk verkleind.....MAAR hij vind het een ramp om mee te slapen!
Je bent je bewegings vrijheid kwijt en heeft vaak dat zn slang ineens vol water staat en stikt dan bijna de moord.kwestie van afstellen maar dat is niet zo gezegd zo gedaan helaas.

Als hij maar even stiekem de kans krijg hem niet op te doen doet ie het.
Ik kan er zelf alleen heel kwaad om worden,t feit dat ik slecht slaap oke maar t feit dat ik op deze leeftijd mn kinderen zou moeten vertellen dat papa niet meer wakker is geworden nekt me wel.

Operatie heeft helaas geen zin meer bij hem omdat zn luchtpijp dicht zakt ipv zn huig/gehemelte anders had hij daar voor gekozen ondanks de lange revalidatie.

Beugel zou miss ook nog een optie zijn mocht t niet te erg zijn.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:45

Beugel werkt ook (voor de lichtere gevallen). Is minder ingrijpend dan apparaat. Even wennen, maar meer niet.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:57

Cinniz misschien een tip; mijn vriend had dat in het begin ook, met dat water. Nu doet hij geen water meer in het apparaat (er zit een waterreservoir op zijn apparaat) en dat werkt veel beter.

Mijn vriend heeft ook geen kapje meer want hij was allergisch voor het materiaal daarvan maar heeft nu een slang onder de neus met 2 dopjes /gaten voor de neusgaten. Dat zit ook al prettiger als zo'n hele kap.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 23:06

Ja daar is hij me bezig geweest van die doppen alleen weet ik niet precies de reden dat hij het niet kreeg...

Water moet hij wel gebruiken ivm snel een bloedneus.maar bedankt voor de tip!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 14:49

27 januari komen ze de slaaptest brengen :) Ben benieuwd wat er uit komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 14:57

Raja schreef:
Kentaro, maakt dat ding zelf ook niet veel geluid?
Daar zit toch een soort pomp aan die druk blijft geven?

Sorry voor mijn late reactie, lees het nu pas :o

Dat apparaat is echt super stil! voor mij is het echt een uitvinding..... M'n vriend kan er nog niet heel erg aan wennen dat ding op zijn gezicht.... (en hij heeft al een paar keer met de slang om zijn nek gelegen....)
Nu maakte die vannacht wel geluid. Masker sloot niet goed aan. Hij zou er vandaag even naar kijken en anders komen ze van de leverancier langs.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 15:04

Ik had een verschrikkelijke snurker, maar ondertussen snurkt hij alleen maar als hij verkouden is of echt plat op zn rug ligt.
Hij heeft eerst de luchttoevoer via zijn neus laten corrigeren (tussenschot stond scheef waardoor alles langs 1 kant ging, en die was dan eigenlijk ook niet eens breed genoeg), en daarna een apneu-operatie.
Allebei heel vervelende ingrepen geweest (vooral de 2e), maar achteraf gezien wel een hele verbetering.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:34

Kentaro schreef:
Raja schreef:
Kentaro, maakt dat ding zelf ook niet veel geluid?
Daar zit toch een soort pomp aan die druk blijft geven?

Sorry voor mijn late reactie, lees het nu pas :o

Dat apparaat is echt super stil! voor mij is het echt een uitvinding..... M'n vriend kan er nog niet heel erg aan wennen dat ding op zijn gezicht.... (en hij heeft al een paar keer met de slang om zijn nek gelegen....)
Nu maakte die vannacht wel geluid. Masker sloot niet goed aan. Hij zou er vandaag even naar kijken en anders komen ze van de leverancier langs.

Geeft niet, dankje voor je antwoord :)

En wellicht is het geluid van het apparaat minder storend als een snurkende vent :=

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:39

Mijn vriend kan ook behoorlijk snurken, de laatste tijd meer dan anders. Vooral als ie bier op heeft, maar nu is het helaas bijna een dagelijks iets geworden.
Na een paar douwen van mij gaat ie verliggen en als ik geluk heb stopt ie met snurken.
Wordt er nu soms midden in de nacht wakker van, zo hard snurkt ie..
Hij ademt ook altijd hoorbaar dus ik denk dat het daarmee te maken heeft.
Hij snurkt vooral als hij op zijn zij ligt.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:44

Ik begin ook steeds meer last te krijgen van het gesnurk van vriendlief..

Over het algemeen ben ik een hele goede slaper, als ik slaap dan slaap ik zo heel de nacht door. Het grootste probleem is dat hij al slaapt zodra hij z'n kussen raakt en dan, als ik pech heb, direct begint met snurken.. Daarna ben ik dus vervolgens een poosje duwtjes aan 't geven om te zorgen dat het stopt zodat ik ook in slaap kan vallen -O-
Van 't weekend was het helemaal feest, ik ging op tijd naar bed en hij ging nog naar de kroeg. Komt ie om half 3 thuis en daar werd ik half wakker van dus ik mompelde wat. Vond ie het een fantastisch moment om te gaan kletsen dus ik werd wakker, waarna hij ging liggen, sliep en droomde dat ie een crossmotor was |o En ik was dus wakker omdat ik ook al 4 uur slaap er op had zitten..

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:49

Hier ook een snurker als vriend.. Maar tja, ik ben er zelf ook een, dus wij gaan gewoon tegen elkaar op.

Maar mijn vriend heeft nog wel meer gekke dingen in zijn slaap als alleen snurken, zoals, praten, stoppen met ademen, heel snel ademen.. maar snurken vooral!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 17:56

Sorry hoor... Maar ik vind het ronduit asociaal en weinig respectvol naar je partner als je niets probeert te doen ans je snurkprobleem. Ik vind niet dat de niet-snurker oordopepen moet indoen of elders moet gaan liggen. De snurker veroorzaakt een probleem en zou het, mijn inziens, moeten oplossen.