Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:55

Nessa schreef:
Dat geloof ik niet.
Is dit een topic met vraag naar aandacht ofzo?

Dat is te hopen van niet, want ze zeggen dat alles wat je aandacht geeft groeit. :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:55

Aan wie heb je om een diëtiste gevraagd? Ik kreeg een verwijzing van de huisarts, meteen en kon vrij snel terecht.

Anoniem

Re: Op dieet met alleen beschuit en thee of water drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:56

Ohja TS, misschien komen we nu allemaal nogal 'boos' over, maar we willen je graag duidelijk maken dat waar je nu mee bezig bent écht absoluut niet gezond is en heel onverstandig..

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:56

Nessa schreef:
Dat geloof ik niet.
Is dit een topic met vraag naar aandacht ofzo?

Nee hoor het is echt waar.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:57

Goed bezig kind!! Keep up the good work!!

Serieus? En je hebt nog geen scheurbuik oid?

Sleeper

Tjeetje, mag het wat minder met deze felle en onaardige reactie's. Iemand al gegoogeld op olanzapine? De toon mag echt wel heel wat minder. Lekker elkaar aansteken bokkers, top :n

Valentijn, ik zou even in overleg gaan met je (huis) arts. Misschien dat een dietiste je kan helpen om op een gezonde verantwoorde manier af te vallen. Met de medicijnen die je gebruikt moet je ook denken om goede buikvulling hoor! Anders kan je maag aangetast worden. Hopelijk kom je er met een dietiste uit, succes!

Flux

Valentijn5 schreef:
Ik ga morgen weer met de ha bellen en zeggen dat het zo niet kan.

Goed zo! Zeer verstandig, doen hoor!! *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:58

Sorry maar ik dacht even dat we hier met een 14 jarige met verkeerd lichaamsbeeld te maken hadden... TS hoe kóm je er bij om zo'n belachelijk dieet te gaan volgen? Wat denk je zelf dat de gevolgen hiervan zijn op lange termijn?
Onbegrijpelijk :n

Flowery

Ik denk dat je naast je kilo's ook je gezond verstand verloren bent.

Anoniem

Waarom altijd van die extreme diëten? Hartstikke ongezond! Wat is er mis met gezond eten en een aantal keer per week sporten?

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:59

Ik ken een dergelijk dieet met rijst. Toevallig moet mijn schoonvader een maand lang alleen rijst eten. Ja.... op advies van het ziekenhuis. Op die manier hopen ze zijn allergien onder controle te krijgen en dan langzaam aan nieuwe voedingsmiddelen te introduceren om te weten waar hij last van heeft. En, hij moet afvallen en daarom hebben ze het ook voorgeschreven.

Naar mijn idee is het goed mbt die allergien. Maar voor afvallen geloof ik er zeker niet in.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 19:59

Wat is dan een dieet om je aan te kunnen houden met dit soort medicijnen dat ik slik. Nogmaals ik heb al alles geprobeerd. Heb vaak genoeg topics geopend over dat medicijn.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:00

Volgens mij is er nu wel vaak genoeg gezegd dat TS verkeerd bezig is toch? Haar nog meer de grond in stampen met nare reacties lijkt me niet nodig en bovendien helemaal niet motiverend.

Ze heeft aangegeven haar huisarts te bellen. Zullen we dat idee supporten? :)

Sleeper

Valentijn5 schreef:
Wat is dan een dieet om je aan te kunnen houden met dit soort medicijnen dat ik slik. Nogmaals ik heb al alles geprobeerd. Heb vaak genoeg topics geopend over dat medicijn.

Dat is echt iets om te overleggen met een voedingsdeskundige en/of arts. Niet zelf gaan lopen rommelen met je lijf. Dan gaat het van kwaad tot erger. Las dat je al van plan bent om te bellen, goed van je!

Anoniem

Bellen voor een afspraak met een diëtist die heeeeeel veel verstand heeft van dit onderwerp en ja, ook in combinatie met medicatie. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:01

Waarom denk je dat dit een gezind dieet is en hoe ben je erop gekomen?.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:04

Door de mdl arts. Die op alles een afkeurende blik heeft als ik aankom. Maar ik kom nou eenmaal met alles aan. En ze laten mij gewoon zes weken wachten voor onderzoek omdat mijn bloeduitslagen goed waren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:05

MDL arts is met maag en darmen bezig toch, wat heb je dan precies TS want olanzapine doet niks voor de darmen. (niks goed iig)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:08

wauw je maag zal wel knorren de hele dag, of eet je heel rol beschuit op? Vult totaal niet.

gezond eten, dat betekent ook suiker, eiwitten en vetten, want je heb calorieën nodig om te gaan sporten

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:09

ga aub naar een dietiste. laat evt de mdl arts je doorverwijzen!
ook voor je darmen en maag is dit een aanslag.
en ja, bij de mdl arts zijn de wachttijden lang.
Ik wacht al twee maanden op een afspraak, terwijl ik morfine en dergelijke gebruik tegen extreme pijnklachten.
Helaas werkt het zo. Maar ga geen crashdieet doen. Ik heb jarenlang overgewicht gehad( bmi van 45) en spreek uit ervaring.
Overigens heb je juist eiwitten nodig om af te vallen..Nu pak je het geheel verkeerd aan en zal je lichaam juist slecht gaan reageren op je dieet.
Laatst bijgewerkt door magicmist op 13-01-16 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:09

Ik kreeg opeens last van krampen en vaak naar het toilet gaan als ik wat had gegeten en toen kreeg van de ha omeprazol, forlax en toen dat onvoldoende hielp ben ik doorgestuurd naar een mdl arts.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:11

Vind overigens dat je netjes blijft reageren ondanks soms harde opmerkingen.

Hoeveel beschuitjes was je dan van plan om te nemen op één dag? Is dat echt het enige dat je kan verdragen?

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 20:12

future_vet schreef:
wauw je maag zal wel knorren de hele dag, of eet je heel rol beschuit op? Vult totaal niet.

gezond eten, dat betekent ook suiker, eiwitten en vetten, want je heb calorieën nodig om te gaan sporten

Het is volkoren beschuit. Eet er ook weleens zalm op want vis is ook gezond alleen maakt mij dat dik door die olanzapine. Dus stop ik daar dan ook weer mee en zo gaat het van kwaad tot erger.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:12

Dan zou ik eerder licht verteerbaar proberen te eten in afwachting. Boullion soep, Kalm aan met de vezels maar wel zorgen dat je voldoende vocht enz binnen krijgt. Wit brood of idd beschuit maar niet álleen beschuit, probeer eens rode vruchtenjam of appelmoes te eten ook. :) Kip of magere vis (indien je het verdraagt is vette vis beter maar je kan beginnen met magere om te kijken hoe dat valt).
Gewoon stoppen met eten gaat je darmen in geen geval ten goede komen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 20:14

Als je op medische gronden af moet vallen zul je je ook medisch moeten laten begeleiden.

Ik zeg dit als voedingsconsulente. Hoe je het nu doet is vragen om moeilijkheden. Je zal de eerste niet zijn (en helaas ook niet de laatste) die haar hele lichaam naar de knoppen 'dieet'.