Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kesha1 schreef:Ik ga niet naar mijn moeder. Niet voor lange periodes misschien hooguit een dag en zelfs dat meestal niet vrijwillig. De hond blijft inderdaad bij mijn vader maar als ik in het asiel kijk zijn er geen honden die aan mijn "eisen" voldoen. Mijn moeder heeft wel door dat er iets is maar niet wat. Een Labrador of herder is voor mij wel het meest geliefd dit komt meer uit ervaring.
kesha1 schreef:Ja ik heb al een kat,ik heb er geen problemen mee als er iets in huis stuk is. Dat gebeurt nou eenmaal met dieren. En mijn ouders weten dat ik een psych heb alleen niet waarvoor. Een herder lijkt me ook super!
En mijn ouders kunnen me niet begeleiden want die zijn sinds 2008 gescheiden en ik heb door hun juist ook veel spanning
bigone schreef:Ik vind dat je wel heel veel op je bordje hebt, paniekaanvallen,boulimea, automutilatie,depressief,suicidiaal enzenz. En jij wil ons laten geloven dat je ouders echt niets weten of doorhebben?? En als ze het wel doorhebben dat het ze niets interesseert?? Ik denk dat je of overdrijft of je in een situatie zit die ik me niet voor kan stellen. Waar is de kinderbescherming want voor mij is dit eerder een geval van uithuisplaatsing.
DezeNaam schreef:Heb enkel de berichten van TS gelezen maar wat ik dus begrijp is dat jij in je eentje een hond moet opvoeden maar dat je vader over het ras beslist..?
Waarvoor ga je op dit moment eigenlijk naar een psycholoog? (kan het overgeslagen hebben maar heb je daar nergens over zien schrijven)bigone schreef:Ik vind dat je wel heel veel op je bordje hebt, paniekaanvallen,boulimea, automutilatie,depressief,suicidiaal enzenz. En jij wil ons laten geloven dat je ouders echt niets weten of doorhebben?? En als ze het wel doorhebben dat het ze niets interesseert?? Ik denk dat je of overdrijft of je in een situatie zit die ik me niet voor kan stellen. Waar is de kinderbescherming want voor mij is dit eerder een geval van uithuisplaatsing.
Wat een reactie zeg. Dingen verbergen is niet zo moeilijk als je denkt, alleen ongelooflijk stresserend.
Om even verder op TS en deze post in te gaan: ik ben sinds mijn 13e suïcidaal, deed aan automutilatie, at op sommige dagen de hele kast leeg en op andere dagen bijna niks, school was een ramp en ik was ook gewoon ongelooflijk depressief.
Mijn droom was toen ook om een hond te krijgen omdat ik geloofde dat dat alles beter zou maken, ik dacht dat het de leegte die ik voelde en de therapie die ik nodig had wel zou oplossen. Uiteindelijk toen ik rond mijn 15e heb ik mijn ouders kunnen overtuigen en stonden we op een lijst voor een mechelaar. Zeker acht maanden in spanning gewacht voordat ze geboren werden, ik was ongelooflijk blij natuurlijk met het idee dat ik een hond kreeg. Maar de dag dat ik uiteindelijk ging beslissen welke pup het moest worden wist ik dat dit de foute beslissing was. (Dit was rond mijn 16de, zo'n vier maanden geleden)
Helaas durfde ik hier niks over te zeggen tegen mijn ouders (zij wisten ook niks van wat er speelde) en kwam de pup uiteindelijk in huis.
En ja, voor een week lang heb ik er mooie en minder mooie herinneringen aan gehad. Maar het heeft niks beter gemaakt, integendeel. Door alle stress die het met zich mee bracht zat ik er uiteindelijk helemaal door.. De pup was dat weekend even bij de vrouw die er voor gezorgd had dat ik ze kreeg, ze had door dat het wat moeilijker ging en stelde voor even op de hond te letten.
Maar doordat ik zo van mijn stuk geslagen was en het toen helemaal geen uitweg meer zag heb ik een zm poging gedaan...
Tot op de dag van vandaag heb ik er nog steeds gemengde gevoelens over, ik mis de hond, ongelooflijk hard soms zelfs, ook al heb ik ze maar net iets langer dan een week gehad, aan de andere kant weet ik nu ook dat ik gewoon niet in staat ben om voor een hond te zorgen, ik kan dat nog niet eens voor mezelf..
Dus vanuit mijn standpunt zeg ik nee, het is simpelweg niet verantwoord en een hond is geen geneesmiddel (was het maar. Als je toch voor een hond gaat zou ik het met begeleiding doen en het is ook belangrijk dat je ouders op de hoogte zijn, desnoods vertel je het via de psycholoog.
Maar zeker hulp zoeken, je bent nog jong, je moet het niet te ver laten komen!