zwanger of iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:36

tita schreef:
Menstruatie zegt ook niet alles.
Ik werd gewoon 3x ongesteld en tijdsduur zegt ook niet alles.

Mijn broedsel is verwekt met rubber.... En op de dag van menstruatie..... Iig niet tijdens een eisprong.

Afwachten en doorgaan niet teveel bij nadenken

Meelezer hier,
Maar kwakje kan 4 tot soms wel 5 dagen overleven.
Dus als jij op de laatste dag van je menstruatie was, dan heb je ongeveer 1 week later je eisprong..
Je vruchtbare periode is 5 a 6 dagen ervoor dus op het eind van je periode. Dus ook tijdens je periode zou het kunnen dat het kwakje een paar dagen heeft overleefd en je net op je vruchtbare periode heeft geraakt.
Super kwakje :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:41

Kwakje hoort in rubber te blijven en tijdens menstruatie horen mijn eieren het lichaam te verlaten.
Levend zaad kan hooguit 3 dagen leven.

Ik moest ongesteld worden die dag

Stout verassingsei :+

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:46

tita schreef:
Kwakje hoort in rubber te blijven en tijdens menstruatie horen mijn eieren het lichaam te verlaten.
Levend zaad kan hooguit 3 dagen leven.

Ik moest ongesteld worden die dag

Stout verassingsei :+

Tijdens jouw menstruatie is zijn jouw eieren ( :+ ) allang je lichaam uit. Je menstruatie is alleen het baarmoederslijmvlies.
Wel is het in hele speciale gevallen mogelijk dat sperma langer leeft dan die dagen die er voor staat. Volgens mij is de langste periode dat er na 19 dagen nog levende spermacellen gevonden zijn.

FjordHorse

Re: zwanger of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 00:55

Straf zaad, dat van 19 dagen :')

TS ik zou gewoon afwachten +:)+

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:10

Ik had eerst 2 testen van de action gedaan en 1 van clear blue alle drie negatief. Toen 1 van de kruidvat en die was positief. Inmiddels is mijn tweeling 5 december geboren.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 01:37

Ts ik zit in dezelfde situatie als jou. Alleen gebruik ik wel de nuvaring. Ik had rond oud en nieuw ongesteld moeten worden. Ik had wel 2 dagen buikkrampen alsof ik ongesteld werd, maar er gebeurde niks. Een clear blue test gaf aan dat ik niet zwanger ben. Nu zit ik ook te wachten tot ik weer ongesteld word :') Na de reacties zit ik eraan te denken om een kruidvattest te gaan doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 02:20

Er is eens een test geweest van radar of kassa en daaruit bleek dat veel zwangerschapstesten weinig betrouwbaar zijn. Geloof dat die meest goedkope van de kruitvat als beste uit de test kwamen.

Wat je ook kunt doen is gewoon contact opnemen met een verloskundige, het verhaal vertellen en vragen of ze een echo wil doen, weet je 't meteen zeker en een verloskundige wil je graag zsm zien mocht je wel zwanger zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 02:21

Nicje87 schreef:
Ts ik zit in dezelfde situatie als jou. Alleen gebruik ik wel de nuvaring. Ik had rond oud en nieuw ongesteld moeten worden. Ik had wel 2 dagen buikkrampen alsof ik ongesteld werd, maar er gebeurde niks. Een clear blue test gaf aan dat ik niet zwanger ben. Nu zit ik ook te wachten tot ik weer ongesteld word :') Na de reacties zit ik eraan te denken om een kruidvattest te gaan doen.

Nuvaring is hormonen, komt wel vaker voor dat je daar nauwelijks meer ongesteld van wordt en helemaal niet zal dan vast ook kunnen. Als het vaker voorkomt zou het in de bijsluiter moeten staan maar je kunt het ook je huisarts vragen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 02:23

Ik zit ook in een vergelijkbare situatie en wacht ook op mijn menstruatie :+ Duurt alleen een beetje lang... Ook negatieve testen gehad (action)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 02:36

5-12 laatste menstruatie, met kerst onveilige sex (25&26-12 dus) je zegt elke 4 weken ongesteld te worden (de week van 27-12 dus) lijkt mij wel vreemd om zwanger te kunnen zijn. Maar mocht het wel zo zijn, dan zou je nu 4 weken zwanger zijn en de meeste testen zijn pas vanaf 5 weken betrouwbaar. Verloskundige kan een inwendige echo doen. Persoonlijk zou ik gewoon even foliumzuur slikken, gezond eten, zorgen dat je genoeg water drinkt. Geen rauwe zuivel i.v.m. salmonella, rauw vlees (b.v. filet american en salami)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 07:06

BaileyMix schreef:
Horizontale streep komt er sowieso niet op, of één streepje of twee. Het gaat dan inderdaad wel om die 2 in één verpakking, had je die TS?

Ik had inderdaad niet die op de website van de kruidvat, had natuurlijk zelf ook al gegoogeld.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 07:08

Op 5-12 werd ik ongesteld, laat in de avond weet ik nog. Dus een krappe week later was dat voorbij.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:15

Zat je aan de pil daarvoor?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 07:38

Nee ik gebruik al een jaar niets.

Echt wel leuk dat iedereen lekker meeleeft!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:22

denice schreef:
Op 5-12 werd ik ongesteld, laat in de avond weet ik nog. Dus een krappe week later was dat voorbij.

Dan zou je rond de 22/24e je meest vruchtbare periode hebben, dus de kans dat je zwanger bent is is best reël.
Heb je verder ook symptomen?

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:35

denice schreef:

Oeps, dacht dat je zei dat 5-12 de laatste dag was dan zou het inderdaad wel precies op het juiste moment geweest kunnen zijn.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 10:42

anneliesdj schreef:
denice schreef:

Dan zou je rond de 22/24e je meest vruchtbare periode hebben, dus de kans dat je zwanger bent is is best reël.

Lichte krampen bij mn buik/baarmoeder zeg maar, net alsof je ongesteld gaat worden. Vanaf gisteren kon in niet meer de douchestraal recht op de voorgevel hebben zeg maar, dat voelde echt niet lekker. Ik moet veel plassen.

Maar ja, ik denk ook steeds van beeld ik me het nou in :+

Iig nog geen greintje ongesteldheid.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:48

Kan je niet gewoon eerder bloed laten prikken? Moet gewoon al te zien zijn hoor in je bloed ;) zou je ha even bellen voor een verwijzing.

2 weken lijkt me wel lang om te moeten wachten.
Hier gelukkig eerste negatief en paar dagen later 2e positief. Derde dezelfde dag gedaan gaf natuurlijk hetzelfde antwoord :')

Die krampen kunnen van beiden komen, dus geeft je nog niet echt duidelijkheid :+ kan innestellen zijn maar ook je menstruatie die op gang komt :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:00

denice schreef:
anneliesdj schreef:

Lichte krampen bij mn buik/baarmoeder zeg maar, net alsof je ongesteld gaat worden. Vanaf gisteren kon in niet meer de douchestraal recht op de voorgevel hebben zeg maar, dat voelde echt niet lekker. Ik moet veel plassen.

Maar ja, ik denk ook steeds van beeld ik me het nou in :+

Iig nog geen greintje ongesteldheid.

:D :D
Ik zou gewoon een verloskundige bellen, met dit verhaal zal ze zeker wel een echo maken. Je hoeft tegenwoordig ook geen verwijzing of positieve test te hebben voor je daarheen gaat.
Weet je partner er al van?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:04

Een test zou je nu allang positief moeten testen dus denk niet dat dat nog meerwaarde heeft om te doen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:20

een echo doen ze niet zo snel in dit geval. even bloedprikken is veel voordeliger. of dus 2 weken afwachten, of nu de huisarts bellen voor een verwijzing bloed prikken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:28

Jollyjoy schreef:
Zelfs al functioneert de placenta nog nauwelijks. De risico's zijn bij een wijntje erg klein, maar ik zou het persoonlijk echt laten.
In dit stadia is er nog eens een placenta? De vraag is eerder of het al is ingenesteld (als er wat zit natuurlijk). Ik zou zelf ook alcohol afraden vanaf 't begin trouwens.

Verder lees ik hier nog iets over superzaad van 19 dagen. Vijf a zeven dagen is echt een max. wat ooit geconstateerd is. Zeer uitzonderlijk. 1 a 3 dagen komt veel vaker voor. Het is heel goed mogelijk dat er een eisprong plaats vindt tijdens de menstruatie. Ookal is je periode stipt 28 dagen wil dat niet zeggen dat een eisprong precies op 14 dagen (ertussen) plaats vindt. Er zijn vrouwen waarbij, ondanks de stipte 28 dagen, de eisprong varieert. Elke periode opnieuw. Er zijn dus ook vrouwen die een bevruchting hebben gehad maar dit verliezen omdat de eisprong te kort plaats vindt op het moment dat je baarmoeder alle troep (incl. eitje) naar buiten gooit.

Ik vind de reactie van de huisarts wat raar. Zwangerschapstesten testen een bepaald hormoon en dat wordt al vrij snel in lage waardes aangemaakt. Gevoelige testen (die je al kan doen voor je menstruatie) kunnen al een minimale hoeveelheid opsporen. Je kan dus overwegen zo'n vroege test te nemen, maar als je reeds over tijd bent behoort een gewone test dit hormoon ook al te detecteren. Je zal de eerste niet zijn waarbij er steeds negatief staat terwijl het positief behoort te zijn. Ook dit zijn zeer uitzonderlijke situaties. Ik denk zelf dat je ook beter uit kan gaan van gewoon een late periode, dan dat je zwanger bent. Er zit niks anders op dan afwachten. (of evt. zo'n zeer vroege test nemen). Een vroege test voor je verwachte periode is trouwens wél af te raden. Veel vroege 'zwangerschappen' gaan nl. mis vóór het begin van de menstruatie en komt de menstruatie gewoon op gang zoals het hoort. Dan loop je dus kans dat je denkt dat je zwanger bent en dan wordt je alsnog ongesteld.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:39

Idd sammie :D

Bedankt voor de toevoeging.
Mensen die vrijen voor zingen kerk uit en op de eisprong..... Verklaar ik nu voor gek :D
Dit is ff niet van toepassing op de ts

Wil alleen maar zeggen onbeschermd vrijen is altijd kans op zwangerschap.
Al ben je ongesteld en het kan niet......zul je toch zien.
Uitzonderingen zijn er best vaak

Ff afwachten of gewoon bloedprikken
De clear-blue test was hier in een klap duidelijk, al had ik ook vreselijke pijnlijke borsten en 1 week menstruatiekramp.....op moment van de test was ik al ruim 9 weken..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:44

benangelique schreef:
een echo doen ze niet zo snel in dit geval. even bloedprikken is veel voordeliger. of dus 2 weken afwachten, of nu de huisarts bellen voor een verwijzing bloed prikken.

Als je naar een verloskundige gaat wordt er toch geen bloed afgenomen om te checken of je echt zwanger bent.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:54

Ik denk dat tegenwoordig iedereen wel weet dat een zwangerschap voorkomen door je vruchtbare dagen uit te rekenen gewoon niet werkt. Dat gaat in 10 van de 10 gevallen vroeg of laat mis.
En het is idd niet ongewoon om een eisprong te krijgen vlak voor, vlak na of tijdens je menstruatie. De natuur houd zich niet aan die cyclus van 28 dagen.

Overigens is het bij mijn weten wel zo dat dat hcg hormoon al te meten is vanaf de eerste dag van je vermoedelijke menstruatie en elke zwangerschapstest het zou moeten oppikken vanaf dat je een week overtijd bent. Een bloedtest kan het al voor je vermoedelijke menstruatie meten, dus ik snap niet waarom je ha wil dat je daarmee wacht.