Gescheurde mondhoeken en droge lippen.. Help!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:37

xxxmh schreef:
Zelf altijd ook veel last van. Ik smeer standaard als ik ga slapen een dikke laag vaseline op want ik slaap met mijn mond open en anders is alles stuk de volgende morgen. Ik heb nu van de action een stick waar aloë vera in zit. Werkt wel verzorgend maar als ik schrale lippen heb niet echt. Ik heb al van alles geprobeerd: huisarts, vaseline, purol etc. Nu zie ik blistex vaak in dit topic voorkomen maar ik ging even Googlen en er zijn er best veel soorten van.. welke raden jullie aan?

Het blauwe potje! Ik ben d'r n paar jaar geleden mee begonnen (voor m'n verslaving) en m'n lippen waren echt helemaal kapot
(Omdat ik de hele dag op stal werkte en m'n lippen dan met m'n tong nat maakte werd t alleen maar erger)
Tot bloedens toe
Hij kan in t begin n beetje tintelen maar dat valt echt reuze mee
Binnen n paar dagen zijn ze weer heerlijk zacht :j

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:49

Afbeelding

Ik zweer bij deze. Een keer mijn lippen tot bloedens toe kapot gehad door de kou en wind. Deze een paar dagen flink gesmeerd en weer zachte lipjes. Als ik nu voel dat ze wat droog worden smeer ik een of 2x en het is weer in orde!

Daihyo

Re: Gescheurde mondhoeken en droge lippen.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:30

Blistex bij mij juist het witte potje.

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:37

Mischien een vitamine te kort ?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 16:51

Ik smeerde ooit elke dag labello en aanverwante "verzorgende" zooi. Het werkt inderdaad verslavend, je moet steeds vaker smeren op een dag en mijn lippen zaten vol barsten.

Met Purol zalf (dat blikje) ben ik er vanaf gekomen en nu is Purol het enige wat er nog opkomt als verzorgingsproduct. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:02

Bepanthen werkt enorm goed als je zulke gebarsten lippen hebt. Dun laagje voor het slapengaan en dan zijn ze 's morgens weer super zacht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:03

Toch opvallend dat veel mensen zo positief zijn over Purol!
Wat is dan het verschil tussen Purol en Labello vraag ik me af.

Bepanthen heeft bij mij weinig effect gehad. En van vaseline kreeg ik juist het gevoel dat mijn lippen nog meer uitdrogen? :?

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:27

Cayenne schreef:
Kabouter123 schreef:
Sinaasappelsap drinken.

Ehh, vind je het goed wanneer ik deze tip niet uitvoer? :D
Ik heb gisteren een sinaasappel gegeten. Dat prikte behoorlijk! %)

Ik moet zeggen dat de Purol lippenbalsem tot nu toe redelijk bevalt! Hij is in ieder geval een stuk vetter dan de Labello Kamille
en ik werd vanochtend eindelijk eens wakker zonder het gevoel van trekkerige en brandende lippen.

:) kan zijn, maar het scheuren komt door een vitamine C tekort. Eventueel kan je vitamine tabletten halen met veel vitamine C en de huid verzachten met neutrale lipbalsem zonder parfum en toevoegingen.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:35

Ik heb van de dokter een zalfje gekregen voor gescheurde mondhoeken. Dit zorgt ervoor dat de schimmel die erin zit weg gaat of niet komt. En dat een paar dagen aanhouden en het is weg.

Gescheurde mondhoeken kan ook komen door stress.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:37

Kokosolie. :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 18:52

Kabouter123 schreef:
:) kan zijn, maar het scheuren komt door een vitamine C tekort. Eventueel kan je vitamine tabletten halen met veel vitamine C en de huid verzachten met neutrale lipbalsem zonder parfum en toevoegingen.

Ik ben sinaasappel en mandarijnenverslaafd, dus een vitamine C tekort lijkt me in eerste instantie niet erg logisch.
Zou best kunnen natuurlijk.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:54

Naar de huisarts en vragen om de combo Fucidin en hydrocortison. Die crèmes mengen, erop smeren, en de volgende dag zijn je mondhoeken weer heel.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:57

Purol werd het bij mij juist erger

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:23

Westernfreak schreef:
Ik smeerde ooit elke dag labello en aanverwante "verzorgende" zooi. Het werkt inderdaad verslavend, je moet steeds vaker smeren op een dag en mijn lippen zaten vol barsten.

Met Purol zalf (dat blikje) ben ik er vanaf gekomen en nu is Purol het enige wat er nog opkomt als verzorgingsproduct. :)

Echt? Hoef je nu nooit meer, op enkele keren na, vaseline erop te smeren?
Ik ben dus ook verslaaft en het zou zalig zijn als ik er vanaf ben! Want stel, je vergeet het 1 keer.... Haha dan heb je dagen erna nog last ervan!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:28

Ik ken die verslaving dan weer niet. Smeer zelden blistex. Alleen als ik echt schrale lippen en kloofjes krijg. Max een week smeren en het is weer klaar.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:31

Ik krijg ook altijd gescheurde mondhoeken als ik te weinig vitamines eet.
En heb altijd het idee dat hoe meer ik er op smeer, hoe sneller mijn lippen weer droog worden. Bij mij voelt het nu ook als een mega koortslip. Moet even doorbijten om er af te komen, want blijf de hele dag die mooie rode labello smeren, wat het naar mijn idee alleen maar erger maakt.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:37

Mijn ervaring is dat praktisch elk vet smeerseltje werkt als je het voor het slapen heel dik opsmeert (Vaseline, uiercreme, nivea lip butter). Paar dagen erna is alles weg!
Alle sticks en dingetjes waarvan je overdag een laagje opdoet drogen mijn lippen alleen maar meer uit omdat ik het aflik/wrijf.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:47

Vanmiddag blauw potje van blistex gekocht. Nu zo'n 4 keer opgesmeerd en voel nu al verschil... Had ik dit 3/4 jaar geleden maar geweten haha!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 06:40

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 06:57

Volgens de dermatoloog er geen troep opsmeren zoals labello, blistex, noem maar op. Heb hormoonzalf meegekregen en tussendoor vet gehouden met vaseline, dag erna gelijk enorme verbetering en met een paar dagen was het weg!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-16 06:58

Het gaat de afgelopen dagen stukken beter nu ik de lippenbalsem gebruik. Het is nog niet 100%, maar het trekkerige gevoel en de pijnlijke mondhoeken verbeteren flink!
Ik heb nog niet het gevoel dat ik het type zou kunnen zijn dat verslaafd word aan lippenbalsem. Ik moet er ook echt steeds aan denken, anders vergeet ik het. Ik smeer nu zo'n 5 keer per dag, maar stop er weer mee zodra het over is :j

Vaseline hielp bij mij absoluut niet. Het branderige gevoel werd alleen maar erger.
Bepanthen was beter, maar hielp alleen voor de mondhoeken (en ik had de neiging eraan te gaan peuteren).

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 07:56

Vaseline hielp bij mij ook niet zonder de hormoonzalf. Heb eerst een week als pipo de clown rondgelopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:19

Geen purol lip balsem, maar de ouderwetse purol uit het blikje :j . Als ik voel dat ik droge lippen heb smeer ik 's avonds voor ik naar bed ga mijn lippen in. Dat helpt bij mij vaak voldoende. Je kan ook overdag met purol smeren, maar dat is met drinken en eten vaak niet handig omdat het even duurt voor het intrekt.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:33

Voor kapotte mond hoeken werkt Nestosyl erop smeren heel erg goed. Wel voor t slapen gaan, want t ziet er niet uit (wit) en t smaakt héél vies. Maar het helpt ontzettend goed, meestal na de nacht al bijna weg en vaak na twee keer smeren al helemaal!

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:35

Wat naar dat je hier last van hebt. Ik zie het al meerdere keren voorbij komen en dat is echt de enige oorzaak van dit vervelende en pijnlijke probleem: vitaminetekort. Als ik het krijg moet ik aan de vitaminepillen, die rode van dagravit totaal werken bij mij heel goed. Smeren heeft geen zin, ik ben zelfs naar de kaakchirurg geweest omdat ik er helemaal gek van werd en ook hij bevestigde het dat ik aan de vitaminepillen moest. Het zou zo maar kunnen dat het door een andere vitamine komt dan C.

Een zalfje wat tijdelijk helpt kun je krijgen bij de huisarts, daar zal het ook heus van dicht gaan maar het dicht houden is iets wat je moet doen met vitamines.