Blaasjeseczeem, ik word gillend gek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HarmanyL

Re: Blaasjeseczeem, ik word gillend gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:41

Mijn zalf heet Betamethason Sandez crème btw.
Enne stress help idd niet mee..

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 00:43

Ik ben gestart met de schimmel crème, moet het 4weken 2x daags gebruiken, dus duurt nog even voor ik resultaat heb. Hopelijk raak ik er deze keer echt vanaf!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:45

Is het normaal dat het zo jeukt eens ik de crème er heb opgedaan? Want het jeukte eigenlijk niet en van zodra ik het behandel jeukt het een tijdje. Eigenlijk alleen mijn voeten, waar het het ergste is. Kan er niets over vinden op het internet.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:56

Herkenbaar, heb dit ook regelmatig.
Ik smeer gewoon schimmelcreme erop, en dan trekt het weer weg.
Overigens vermeerderd het door het vocht wat uit de blaasjes komt.
Niet krabben dus, of zelf lek prikken en vocht direct opdeppen en desinfecteren.

Hier gaat het met periodes.

Met schoonmaak ha dscoenen aan, blokzeep gebruiken ipv douchegels helpt ook als een tierelier hier.
Verder zo min mogelijk handcremes e.d. gebruiken.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:03

Heb al heeeel lang eczeem en inderdaad dezelfde zalf gehad als jij, die smeerde ik 1 of 2 keer per dag. Wat bij mij vooral hielp was je handen de hele dag vet houden. Dus een goede ongeparfumeerde handcreme (kan je ook via de HA bij de apotheek krijgen). Bij mij komt het en gaat het. Als ik ziek ben of verkouden komt het opzetten, in de zomer is het sowieso minder.

Ik maak de blaasjes af en toe ook kapot, dat verlicht als het echt te erg wordt. Daarna handen wassen en invetten. Sterkte meid, jeuk is afschuwelijk!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:20

Weet dat dit topic al lang niet meer actief is geweest maar wil er toch op inpikken.
Ik heb hier ook al jaren last van en vind het ook verschrikkelijk vervelend. Ik ben er nooit echt naar de dokter mee geweest aangezien het erg makkelijk op internet te vinden was.
Ik krab ze meestal allemaal open wat erg pijnlijk is. Maar een nachtje inpakken met zinkzalf doet wonderen!

Bij mij is het meestal in de zomer en winter het ergst. Ik krijg het voor de een of andere reden altijd heel erg als ik op vakantie ben in Turkije.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 09:47

Even een schopje.

Zijn er al mensen tot nieuwe inzichten gekomen?
Mijn handen zien er echt niet uit op het moment en ik ben echt radeloos.
Ik heb de zwaarste hormoonzalf, die wel werkt maar mijn huid zo dun maakt dat hij extra gevoelig is voor water e.d.

Ik denk er nu over om maar een allergietest te laten doen..

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:16

Hier jaren geleden hetzelfde gehad... Na een zoektocht van bijna 2 jaar er achter gekomen dat ik allergisch ben voor leer. (teugels) Nu eigenlijk geen last meer.

Mijn vader heeft het ook, die is allergisch voor allerlei soorten palmbomen.

Ik kan je dus echt aanraden om te gaan zoeken waar het vandaan komt, het is niet makkelijk maar het is het waard.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:22

Hoe ben je daar achter gekomen Majolen? Heb je een allergietest gedaan?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:25

Monchou schreef:
Even een schopje.

Ik heb de zwaarste hormoonzalf, die wel werkt maar mijn huid zo dun maakt dat hij extra gevoelig is voor water e.d.

Ik raad je wel aan om dit via een allergoloog te doen. En niet via huisarts of dermatoloog. :) maar absoluut je laten testen. Kan zoveel verschil geven. Hier van non stop kapotte handen(soms ook voeten) naar nog maar af en toe een blaasje.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 10:42

kiwiwitje schreef:
Monchou schreef:
Even een schopje.

Ik raad je wel aan om dit via een allergoloog te doen. En niet via huisarts of dermatoloog. :) maar absoluut je laten testen. Kan zoveel verschil geven. Hier van non stop kapotte handen(soms ook voeten) naar nog maar af en toe een blaasje.

Ja dat ben ik ook zeker van plan. Ik ga mijn eigen risico aankomend jaar verlagen, die staat nu op max namelijk. Dus ik moet het nog een paar maanden uitzingen.

Mag ik vragen wat voor allergie er bij jou uit kwam? En hoe snel je na verwijzing bij een allergoloog terecht kon?

Pien63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:08

Al eens een homeopathisch arts geconsulteerd? Waarom? Het is blijkbaar iets dat van binnen naar buiten wil, nu smeer je er zalf overheen waardoor je het symptoom bestrijd. Maar de oorzaak niet wegneemt. Nu is niet alles op te lossen met homeopathie maar bij dit soort klachten vaak heel goed resultaat.
Overigens hoop ik hoe dan ook dat je snel van je klachten af bent

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:10

Monchou schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja dat ben ik ook zeker van plan. Ik ga mijn eigen risico aankomend jaar verlagen, die staat nu op max namelijk. Dus ik moet het nog een paar maanden uitzingen.

Mag ik vragen wat voor allergie er bij jou uit kwam? En hoe snel je na verwijzing bij een allergoloog terecht kon?

Ik kon enkele jaren geleden eigenlijk binnen een paar weken terecht. maar ik heb best een serieuze waslijst gekregen. Meerdere contactallergieen en voedingsallergieen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:17

Ik heb dat ook als het warmer gaat worden en kreeg de tip om Aloe Vera Propoliscreme te gebruiken want ik wilde niet de hormoonzalf gebruiken en ben er echt heel blij mee!
Zodra het op komt zetten ga ik smeren en het is zo weg, ook geen jeuk meer dus die 20 euro is het me dubbel en dwars waard.
En nee ik verdien er niets aan, had het ook in een ander topic vermeld, maar omdat ik ook zo heb lopen klooien wil ik het jullie niet onthouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:28

Ik herken dit van mijn moeder, altijd de handen in vette zalf met pleisters en veel jeuk en pijn. Is bij haar nooit gevonden wat het was en van de huisarts moest ze de handen droog houden en zalf smeren.
Nu zou ze naar een allergoloog gaan maar veertig jaar geleden was het vaak pappen en nathouden. De reactie van jeuk en pijn lijkt toch veel op de symptomen van voetschimmel en het kan de moeite waard zijn om eens één hand met canesten te behandelen en de ander met hormoon zalf.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:44

Bedankt voor de reacties!

@Pien: Ik ga kijken of er eentje in de buurt zit. Ben bereid om alles te proberen.

@Kiwiwitje: Misschien waag ik er wel eens een belletje aan naar de huisarts om te vragen hoe lang de wachtlijst is. Als die 3 maanden is wil ik er straks namelijk wel op zodat ik in januari terecht kan.

@Chanicha: Ga ik ook zeker naar kijken!

@Bigone: Heb ik in huis dus probeer ik vandaag nog!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:46

Monchou schreef:
Bedankt voor de reacties!

@Pien: Ik ga kijken of er eentje in de buurt zit. Ben bereid om alles te proberen.

@Kiwiwitje: Misschien waag ik er wel eens een belletje aan naar de huisarts om te vragen hoe lang de wachtlijst is. Als die 3 maanden is wil ik er straks namelijk wel op zodat ik in januari terecht kan.

@Chanicha: Ga ik ook zeker naar kijken!

@Bigone: Heb ik in huis dus probeer ik vandaag nog!

Hier schreef de huisarts de doorverwijzing en in t ziekenhuis moest ik kijken hoelang t duurde tot ik terecht kon. :)

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:47

bigone schreef:
Ik herken dit van mijn moeder, altijd de handen in vette zalf met pleisters en veel jeuk en pijn. Is bij haar nooit gevonden wat het was en van de huisarts moest ze de handen droog houden en zalf smeren.
Nu zou ze naar een allergoloog gaan maar veertig jaar geleden was het vaak pappen en nathouden. De reactie van jeuk en pijn lijkt toch veel op de symptomen van voetschimmel en het kan de moeite waard zijn om eens één hand met canesten te behandelen en de ander met hormoon zalf.

Ik krijg dit soort uitslag juist door pleisters. Die kunnen dit dus blijkbaar ook veroorzaken.
Maar ik heb er ook soms last van als ik een een houten poort aangepakt heb. Gelukkig valt het bij mij mee.
Heb er helaas ook geen oplossing voor.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 11:54

Monchou ik stuur pb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:06

agee schreef:
bigone schreef:

Ik krijg dit soort uitslag juist door pleisters. Die kunnen dit dus blijkbaar ook veroorzaken.
Maar ik heb er ook soms last van als ik een een houten poort aangepakt heb. Gelukkig valt het bij mij mee.
Heb er helaas ook geen oplossing voor.

Er zat eerst verband om dus de pleisters raakten de huid niet, ken mijn moeder de laatste dertig jaar van haar leven niet anders dan met ingezwachtelde handen.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:10

Ik dacht eerst dat ik in de brandnetels had gestaan maar ik heb dit dus ook sinds 2 maanden.

Volgens google is dit soms een reactie op een schimmel dus ben gaan smeren met Canesten, ik heb het idee dat het werkt. Was weer een paar x vergeten en het werd weer erger dus echt ff 2x per dag goed smeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:34

Schimmel is inderdaad een trigger. Ik hou de plekken met sheabutter en ureumzalf heel.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:34

Oh Bigone, dat moet echt een drama zijn voor je moeder. Pfff.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:13

Ja, dat was nogal erg heftig. Ze is er al jaren niet meer maar dat zijn dingen die je nooit vergeet. Toen kreeg je echt alleen hormoonzalf en die gebruikte ze zo min mogelijk. Daarvan word je huid ook steeds slechter. Behalve wanneer ze iets speciaals had begon ze daar een week van te voren mee te smeren zodat ze op de meeste foto's van familiefeesten zonder pleisters en verband staat.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:18

Ik heb idd laatst toen ik er weer eentje had, direct een anti schimmel creme gesmeerd (kun je bij de apotheek halen) en werd direct rustig en is nu al genezen. Ik moest daar aan denken, vanwege de zwemmerseczeem die ik af en toe heb tussen mijn tenen, dus dacht probeer het.
Misschien helpt het bij jullie ook.