Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Monchou schreef:Even een schopje.
Zijn er al mensen tot nieuwe inzichten gekomen?
Mijn handen zien er echt niet uit op het moment en ik ben echt radeloos.
Ik heb de zwaarste hormoonzalf, die wel werkt maar mijn huid zo dun maakt dat hij extra gevoelig is voor water e.d.
Ik denk er nu over om maar een allergietest te laten doen..
kiwiwitje schreef:Monchou schreef:Even een schopje.
Zijn er al mensen tot nieuwe inzichten gekomen?
Mijn handen zien er echt niet uit op het moment en ik ben echt radeloos.
Ik heb de zwaarste hormoonzalf, die wel werkt maar mijn huid zo dun maakt dat hij extra gevoelig is voor water e.d.
Ik denk er nu over om maar een allergietest te laten doen..
Ik raad je wel aan om dit via een allergoloog te doen. En niet via huisarts of dermatoloog.maar absoluut je laten testen. Kan zoveel verschil geven. Hier van non stop kapotte handen(soms ook voeten) naar nog maar af en toe een blaasje.
Monchou schreef:kiwiwitje schreef:
Ik raad je wel aan om dit via een allergoloog te doen. En niet via huisarts of dermatoloog.maar absoluut je laten testen. Kan zoveel verschil geven. Hier van non stop kapotte handen(soms ook voeten) naar nog maar af en toe een blaasje.
Ja dat ben ik ook zeker van plan. Ik ga mijn eigen risico aankomend jaar verlagen, die staat nu op max namelijk. Dus ik moet het nog een paar maanden uitzingen.
Mag ik vragen wat voor allergie er bij jou uit kwam? En hoe snel je na verwijzing bij een allergoloog terecht kon?
Monchou schreef:Bedankt voor de reacties!
@Pien: Ik ga kijken of er eentje in de buurt zit. Ben bereid om alles te proberen.
@Kiwiwitje: Misschien waag ik er wel eens een belletje aan naar de huisarts om te vragen hoe lang de wachtlijst is. Als die 3 maanden is wil ik er straks namelijk wel op zodat ik in januari terecht kan.
@Chanicha: Ga ik ook zeker naar kijken!
@Bigone: Heb ik in huis dus probeer ik vandaag nog!
bigone schreef:Ik herken dit van mijn moeder, altijd de handen in vette zalf met pleisters en veel jeuk en pijn. Is bij haar nooit gevonden wat het was en van de huisarts moest ze de handen droog houden en zalf smeren.
Nu zou ze naar een allergoloog gaan maar veertig jaar geleden was het vaak pappen en nathouden. De reactie van jeuk en pijn lijkt toch veel op de symptomen van voetschimmel en het kan de moeite waard zijn om eens één hand met canesten te behandelen en de ander met hormoon zalf.
agee schreef:bigone schreef:Ik herken dit van mijn moeder, altijd de handen in vette zalf met pleisters en veel jeuk en pijn. Is bij haar nooit gevonden wat het was en van de huisarts moest ze de handen droog houden en zalf smeren.
Nu zou ze naar een allergoloog gaan maar veertig jaar geleden was het vaak pappen en nathouden. De reactie van jeuk en pijn lijkt toch veel op de symptomen van voetschimmel en het kan de moeite waard zijn om eens één hand met canesten te behandelen en de ander met hormoon zalf.
Ik krijg dit soort uitslag juist door pleisters. Die kunnen dit dus blijkbaar ook veroorzaken.
Maar ik heb er ook soms last van als ik een een houten poort aangepakt heb. Gelukkig valt het bij mij mee.
Heb er helaas ook geen oplossing voor.