Anticonceptievrij leven.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Re: Anticonceptievrij leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:57

Pessarium, dankje!

Persoonlijk lijkt me dat niet prettig, maar inderdaad wel een hormoonvrije optie.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:12

Pessarium heeft een heel hoog geboortecijfer vanwege het vaak verkeerd plaatsen. Die heeft dus niet mijn voorkeur. Het moet ook altijd met zaaddodend spul gebruikt worden waarvan ik dan niet weet hoe ik daarop reageer. Jaja ik ben behoorlijk allergisch en eczeem aangelegd.
Daarnaast heb ik na het vrijen niet altijd zin om nog minimaal 2 uren. Wakker te blijven om dat ding veilig te verwijderen.

Gedoetje allemaal. De mannen hebben het maar makkelijk. Hoeven nergens naar om te kijken.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:20

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:28

Pessarium moet je correct laten aanmeten. Je kunt het er ook de volgende dag uithalen.
Veel broodjes aap. Laat je goed adviseren en ga niet alleen op het web of verouderde info af. Anders kom je er nooit uit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:28

Je kunt ook vragen of je man sokken in sandalen wil dragen, dat is ook een uitstekend voorbehoedmiddel ;-)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:31

Gub schreef:
Ik heb hier goede verhalen over gehoord, weet niet of het al genoemd is (heb niet alle reacties doorgelezen).

http://www.love2bemama.com/2015/10/09/a ... t-bestaat/

Dank je, deze heb ik zelf ook al genoemd en staat hoog op mijn lijstje. De ervaringen zijn inderdaad erg goed, maar dat waren ze over de mirena ook.
De aanschaf is enorm, tussen de 350 en 500 euro voor de verschillende typen, dus wil er meer ervaringen over weten.
Vandaar ook dit topic.
De persona werkt dan weer met teststrips ipv temperatuurmeeting.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 10:33

Ninx schreef:
Je kunt ook vragen of je man sokken in sandalen wil dragen, dat is ook een uitstekend voorbehoedmiddel ;-)

:') :') :') _/-\o_ geniaal, die werkt inderdaad erg goed,

Het lastige is vooral ook dat ik de huisarts niet meer vertrouw inzake anticonceptie.
Ze hebben me zoveel voorgelogen wat betreft de mirena en andere anticonceptie. Pas nu ik helemaal vrij ben merk ik wat het werkelijk met mijn lichaam en hoofd gedaan heeft.
Laatst bijgewerkt door czarina op 08-01-16 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:36

Ik heb ook een koperspiraal, maar volgens mij zijn die wel meer dan 93% veilig toch? Ze zijn in elk geval hormoon-loos, en kunnen 10 jaar blijven zitten.
Hormonen vind ik 100 keer niks, en de vrouw-eigen hormonen hebben ook al een behoorlijke impact op mij gehad (tijdens en na de zwangerschap bijvoorbeeld). Condooms is het ook niet, dus bleef er alleen nog maar een koper-spiraal over om te proberen. Nooit last mee gehad, ik ben erg licht ongesteld (4 dagen, licht tot normaal en dan is het weer klaar) en tot op heden (nu 4 jaar lang) nog niet weer zwanger geworden :D

Ik ben wel heel huiverig voor het laten verwijderen, maar ik gok zo dat die spanning onterecht is en dat het achteraf best mee zal vallen.. Verder de hormoon-vrije dingen zouden voor mij niet werken, ik ben niet zo strikt met bijhouden van alles, en temperatuur zou ik niet op durven gokken..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-16 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:36

czarina schreef:
Het principe van de ovulatiebepaling is eenvoudig. Je bent 2 dagen vruchtbaar op 28 dagen cyclus (in mijn geval) zaad kan tot 5 dagen overleven dus pak m beet max 11 dagen per maand zou je een voorbehoedsmiddel moeten gebruiken of geen sex hebben. Wanneer je precies weet wanneer je eisprong is kan je het al veel nauwkeuriger bekijken omdat je 2 dagen daarna al weer niet vruchtbaar bent.

Als ik het zo goed begrepen heb op internet.

Sterker nog, een vrouw is maar drie uur tot max 24 uur (be)vruchtbaar :D ! En over het algemeen houdt het met een uurtje of 12 wel op :P. Zaad over het algemeen tot een dag of 3 maximaal, maar er kunnen uitzonderingen zijn natuurlijk.

De koperspiraal werkt deels omdat het een steriele ontsteking in de baarmoeder veroorzaakt. Als je daar gevoelig voor bent, of eigenlijk gewoon überhaupt, zou ik daar niet aan beginnen.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:41

Pessarium zou ik zelf ook niet zien zitten. Te veel gedoe en zeker het speciaal aan laten meten van de boel. Zeker aangezien het voor mij net na mijn zwangerschap al in gebruik genomen (moet) worden. Lijkt me heel erg logisch dat mijn lichaam nog wel even bij moet trekken en binnenin alles weer veranderd. Dus vertrouw er dan nog niet op. Maar dit kan ik natuurlijk ook fout zien.

Ladycomp kan je ook wel tweedehands vinden op marktplaats bijvoorbeeld. Weet niet hoe je daar over denkt? Sommige onderdelen zou ik wel vervangen bij de aanschaf van een tweedehands ladycomp, maar dan ben je nog steeds niet zo duur uit als bij een nieuwe.

Als de ladycomp je op een gegeven moment zo goed kent, geeft hij geloof ik 4 risicodagen aan. Al de tijd dat hij het niet zeker weet, geeft hij ook gewoon nog risico aan. Wat je ermee doet, is natuurlijk aan jezelf :+

Maar ben het met je eens, zou het graag eens van een bokker horen hoe die bevalt :P ALS er een bokker is natuurlijk die hem gebruikt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:47

Als je je huisarts niet meer vertrouwd, is het dan niet een idee om je eens naar een gynaecoloog te laten verwijzen? En er zijn vast ook wel speciale vrouwenpoli's die met dit soort dingen bekend zijn, misschien daar eens op zoeken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:48

Laat je goed voorlichten over het pessarium voordat je het afwijst. Het zijn nu alleen maar aannames, die niet kloppen is mijn ervaring.
Wanneer je alles weet kun je voor iets anders kiezen, maar omdat de mogelijkheden zo beperkt zijn zou ik het niet direct afwijzen.
http://www.mildred-rutgershuis.nl/nl/home.htm

Ps: je oefent daar ook met inzetten e.d.... Het is echt een klusje van niks.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:57

Tsja, wel de gemakken van het voortplantingsritueel, maar niet de gevolgen <<) En dat zonder tussenkomst van enig voorbehoedmiddel. Klinkt nogal onmogelijk...

Ik denk dat je beste kans is om aan de ovulatiebepaling te gaan. En als je dan zwanger heel blij zijn met het kindje dat je dan gegeven is of een abortus overwegen. Zwangerschap is in een vroeg stadium al te bepalen, dus ik zou een bulk testjes in huis halen ;-)

Verder valt me op dat je man héél graag nog een kindje wilt, en jij absoluut niet. Ik kan me voorstellen dat die spanning niet goed is.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:59

Leprycorn schreef:
nine1987 schreef:
Ik vind t russisch roulette spelen.. En t dan raar vinden als je toch ineens zwanger wordt?
Anno 2016 zijn er genoeg anticonceptiemiddelen/voorbehoedsmiddelen zonder hormonen verkrijgbaar..

Eigenlijk weet ik alleen de koperspiraal... Welke zijn er nog meer als ik vragen mag?

Toch is een koperspiraal het ook niet helemaal hoor, je lichaam geeft toch constant een reactie op een lichaamsvreemd object wat in je baarmoeder zit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:11

Zou voor mij niets zijn, die angst, niet spontaan even kunnen en voor het zingen lijkt me een killer voor de gehele ervaring.

Ben wel gevoelig voor de hormonen helaas, Het lijkt prima te gaan met de mirena maar gezien ik depressief ben kan ik niet zeggen wat waardoor komt.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:13

hannatjuh schreef:
Verschillende mensen schrijven dat de nuvaring tot pas geleden nog niet goed was. Wat wordt hier mee bedoeld? Ik heb hem tot twee jaar geleden namelijk gebruikt en dat wel voor een aantal jaar maar nooit wat gehoord dat er iets niet goed aan was. Schrik er nu wel een beetje van.

http://nos.nl/artikel/579852-zes-vragen ... aring.html

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:21

Leprycorn schreef:
nine1987 schreef:
Ik vind t russisch roulette spelen.. En t dan raar vinden als je toch ineens zwanger wordt?
Anno 2016 zijn er genoeg anticonceptiemiddelen/voorbehoedsmiddelen zonder hormonen verkrijgbaar..

Eigenlijk weet ik alleen de koperspiraal... Welke zijn er nog meer als ik vragen mag?

De condoom, pessarium, femcap en de koperspiraal inderdaad..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:39

Is een Jaydess geen mogelijkheid?
Is ook een spiraal met een klein beetje hormonen.

Ikzelf kan normaal gezien helemaal niet tegen hormonen. Had eerst koperspiraal en mijn menstruatie werd zo hevig dat ik zo goed als heel de dag op wc zat door het bloed, had gedurende 7 dagen steeds te veel bloedverlies waardoor ik er ziek van werd.
Ik kon niet van de wc of de grond was onder het bloed..

Heb nu een Jaydess spiraal en zo'n verademing!
Ik voel mij goed en ondervind helemaal geen klachten buiten dat de zin in seks iets verminderd is,
maar niet zo veel als bij de andere spiralen en pil(len).

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 11:44

Azmay schreef:
Zou voor mij niets zijn, die angst, niet spontaan even kunnen en voor het zingen lijkt me een killer voor de gehele ervaring.

Ben wel gevoelig voor de hormonen helaas, Het lijkt prima te gaan met de mirena maar gezien ik depressief ben kan ik niet zeggen wat waardoor komt.

Was jij ook al depressief voor de mirena? Want bij mij zorgde dat kreng voor ontzettende paniekaanvallen, depressie en nog lichamelijke klachten.
Waarvan de paniekaanvallen zo ernstig waren dat ik bij een psycholoog liep. Volgens de artsen kon het beslist niet door de mirena komen tot ik op het mirenaforum terecht kwam.
Ding is meteen verwijderd en was na zeer korte tijd van al mijn klachten verlost..

@kelly-ann, even inhakend op spanning, dat is er gelukkig helemaal niet. We zijn gelukkig met onze 2 kinderen en zolang mijn man geen babytjes ziet gaat het met zijn rammelende noten ook goed. Hij is er erg nuchter in. Maar als ik nu zou zeggen, schat kom we gaan voor een 3de zou hij met 3 treden tegelijk de trap op gaan bij wijze van :')

Kwa andere methoden, ik lees al zeer geruime tijd op allerlei sites. En ja er zijn veel vrouwen met hele goede ervaringen en ook vrouwen met hele slechte ervaringen.
Nadeel is dat je pas echt kan kijken of iets aanslaat na enkele maanden en klachten er vaak heel stilletjes insluipen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:49

czarina schreef:
Azmay schreef:

Was jij ook al depressief voor de mirena? Want bij mij zorgde dat kreng voor ontzettende paniekaanvallen, depressie en nog lichamelijke klachten.
Waarvan de paniekaanvallen zo ernstig waren dat ik bij een psycholoog liep. Volgens de artsen kon het beslist niet door de mirena komen tot ik op het mirenaforum terecht kwam.
Ding is meteen verwijderd en was na zeer korte tijd van al mijn klachten verlost..
.

Ik blijk lichamelijk niet in orde kwa afweersysteem waardoor ik depressief word, is na de mirena wel erger geworden maar wie zal zeggen dat het daardoor komt. Slikte daarvoor de pil maar die vergat ik wel eens.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:17

Ik vond/vind de lady-comp erg fijn. Hij was bij mij ook super betrouwbaar. Hij gaf netjes de dagen aan dat ik vruchtbaar was (wat risicodagen waren voor bevruchting, dus hij hield ook rekening mee met het mannelijk zaad)

Vooral mijn zwager was zeer sceptisch, en de grapjes vlogen ook regelmatig rond, want aangezien het apparaat in het begin jouw cyclus nog niet kent geeft hij regelmatig oranje. En de voornaamste grap was dan ook, dat als hij altijd rood gaf hij inderdaad erg veilig was (want zonder sex krijg je immers ook geen kinderen) Maar hij werd al snel steeds vaker groen. Ook de ongesteldheid gaf hij nauwkeurig aan.... en nadat een ander voorbehoedsmiddel had gefaald in de (inmiddels nog maar paar dagen) rode dagen, gaf hij ook heel netjes aan dat ik zwanger was.

Omdat ik nu een knip in de leidingen heb, heb ik mijn lady-comp ter overname. incl garantiebewijs ect. Ik zou wel evt nieuw meetding kopen (hygiëne dingetje)

Maar als de knip niet was gelegd, was dat wederom mijn voorbehoedsmiddel geweest. Geen hormonen of vreemdlichamen voor mij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 12:59