Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:13

Desiree schreef:
Ziezo! Heb ook nog wat kaneel gestrooid over de slagroom.
Life is sweet!

Natuurlijk moet je zo niet elke dag koffie drinken, en zeker niet meerdere keren want dan wordt je moddervet.

Zoals ze hier zouden zeggen.. Zo maak je een drol nog lekker. :Y) Maar agree, moet het niet elke dag hebben, maar zo'n speciale latte kan af en toe lekker zijn!

Mars

Re: Wie helpt mij om koffie te leren drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:22

Zoo herkenbaar, ik was 18 toen ik ook besloot dat ik koffie wilde drinken :P Dus in de vakantie begonnen, elke dag een bak koffie. Suiker heb ik er nooit in gedaan, begonnen met een flinke plons melk en dan steeds wat minder.
Inmiddels drink ik een stuk of 5 koffie op een dag, zwart en sterk, yummie!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:23

Koffie is zoooo lekker!
Misschien kun je het eerst drinken met giga veel suiker en melk, en dan steeds minder suiker en melk erin doen.
Of van die koffiesiroop erin doen! Is super lekker

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:25

Ik heb ook koffie leren drinken. Vooral omdat mijn schoonvader het zo jammer vond dat ik geen koffie meedronk als er koffiepauze is (boerderij). Het is bij ons ook gewoon een sociale bezigheid.

Ik heb het overigens geleerd te drinken met hazelnootsiroop erdoor. Wordt het ineens heel anders van. Ondertussen drink ik het zelfs zwart.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:34

Ach ik ben 40 en drink enkel een cappucino of dolce gusto moccha.
Voor de rest drink ik thee en water.

Ook nooit problemen gehad als ik om thee vroeg en de koffie afsloeg.

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:35

idd waarom zou je het willen leren drinken koffie is niet goed voor je!
en als je het niet lust, misschien heeft dat wel een reden......
b.v. ik lust geen melk, hihi en daarbij kan ik het ook niet drinken want dan moet ik direct naar de wc dus me lichaam zegt zelf al niet doen!!!!!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:39

Hier ook iemand die het in eerate instantie heeft leren drinken. Zoals al gezegd; collegas halen automatisch koffie en geen thee. Dan vond ik het zonde om te laten staan.

Inmiddels vind ik het heerlijk :) maar drink er max 2 per dag. Vooral van die nespresso chocola, caramel of vanille. Ik drink eigenlijk altijd 'kopjesjino' maar gewoon met melk is ook lekker :)

Misschien kun je eens een wiener melange oid proberen, van die aanleng. Daar kun je ook best een slap instap bakkie mee maken.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:43

ik ben begonnen met latte macchiato en ijskoffies :j dat werden cappuccino's en daarna koffie, zelfs ook gewoon zwart.

emilyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:43

Ik snap niet waarom je het zou willen leren drinken! Het heeft geen enkele voordelen voor je gezondheid. Je krijgt er gele tanden van en het is verslavend! Waarom??? Dan ben je toch niet slim bezig!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:47

Koffie is niet ongezond mensen :n natuurlijk met mate, dat wel.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:51

Ik lustte ook geen koffie toen ik een relatie kreeg met mijn vriend. Bleek dat zijn familie vrijwel de gehele dag door alleen maar koffie dronk %)
Ben begonnen met melk en veeeeel zoetjes, maar inmiddels weten af te bouwen tot een wat schappelijkere hoeveelheid zoetjes.
Ik zie hier vaak voorbij komen dat je kunt beginnen met cappuccino oid. Dit heb ik ook geprobeerd, maar ik vond die enorme hoeveelheid melk vaak juist heel ranzig :')

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:56

Ik dronk af en toe koffie 'vroeger'. Toen ik in 2000 bij de thuiszorg ben gaan werken ben ik meer koffie gaan drinken. Nu zou ik niet meer zonder kunnen. (erg!!) Maar niet alle koffie is lekker. Je kunt verschillende merken gaan uitproberen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:02

Brrr koffie :r Ik krijg er zelfs buikpijn van...

Ik drink graag thee in veel verschillende smaken :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:05

Koffie is vies, snap ook niet wat er handig aan het lusten ervan. Wil je koffie? Nee dank u.. Makkelijker antwoord dan een hoop gedoe met suiker, melk, honing of kaneel gedurende weken zo niet maanden.. Met de kans dat je het dan nog steeds niet lust..

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:12

Ik vind koffie wel lekker en gezellig ruiken, maar ik krijg het echt m'n strot niet door. Ga het ook niet niet meer proberen. Ooit wel eens gedronken maar wordt er acuut misselijk en rillerig van, dus ik houd het maar gewoon op thee en water dat ook overal aan wordt geboden waar men ook koffie serveert.
Dus waarom jezelf "geweld" aandoen om koffie te leren drinken als je het echt niet lekker vindt?? :(:)

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:15

ik luste ook nooit koffie tot ik het gewoon ging drinken uit het niets haha.
al moet ik wel zeggend at ik veel melk en suiker erin doe (dus nog veel ongezonder) en drink niet elke dag haha.

maar je moet niks he, niemand die je boos of raar aan kijkt als je geen koffie wilt.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:30

Ik moest er wel een beetje om lachen :P Maar nu ik er wat meer over na denk snap ik het ergens ook wel.

Ik heb koffie leren drinken omdat er vlak bij mijn middelbare school een Coffee Company zat :') Dan was het natuurlijk heel volwassen en gezellig om daar in je tussenuren koffie te gaan drinken. Begonnen met bambino's. Dat is koffie met heel veel melk, siroop en slagroom. Heel zoet, heel ongezond en tegenwoordig lust ik dat echt niet meer. Daarna overgeschakeld op de lattes en cappuccino's, eerst ook nog met siroop en daarna zonder.
Eigenlijk ben ik pas zwarte koffie gaan drinken toen ik ging studeren, de studievereniging heeft gratis koffie, maar koffie met creamer (of suiker) vind ik echt niet te zuipen. Dus dan maar zwart. Thuis drink ik bijna altijd koffie met warme melk en als ik in een café koffie bestel is dat meestal cappuccino. Heel soms een espresso na het eten.

Koffie is, net zoals voor veel mensen bier en wijn, een acquired taste. Je moet het leren drinken. Bijna niemand vindt koffie van kinds af aan lekker. En de makkelijkste manier om het te leren drinken is eerst de smaak een beetje verbloemen (met suiker en/of melk) totdat je er aan went.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:35

amado7 schreef:
Ik vind het gewoon handig als ik het lust. Krijg erg vaak de vraag: Wil je koffie? Tuurlijk kan je zeggen: Ik heb liever thee. Maar toch vind ik het handig. Dat zegt niet dat ik het dan vaak drink maar ik vind het gewoon ideaal :) Op school halen de leraren vaak voor de gezelligheid koffie en net weer geen thee natuurlijk.

Ik drink het nu met melk en suiker.

Koffie is absoluut niet gezond voor je. Leer dan te genieten van een lekker glas (kraan)water. Waar koffie is, is vaak ook water.
En noem het kortzichtig van me, maar wat doe je als rokende mensen vragen of je ook een peuk wilt? Zou dat ook een reden voor je zijn om dan maar te gaan roken, omdat mensen dit vaak voor de gezelligheid doen?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:35

_Annemiek schreef:
maar je moet niks he, niemand die je boos of raar aan kijkt als je geen koffie wilt.

Nou.... boos niet. Maar wel raar.

`lust je geen koffie???????` in opperste verbazing. Ik heb het wel eens gehoord.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:38

Ik lust wel koffie maar drink bij mensen thuis altijd liever thee. En op terras oid altijd latte machiato of cappuccino.

Een gewoon kopje koffie doe je me zo ook geen plezier mee.

Daar zou je mee kunnen beginnen TS, niet met gewone koffie, en al helemaal niet zwart, maar met koffie verkeerd of latte machiato. Lekker...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:40

Desiree schreef:
_Annemiek schreef:

`lust je geen koffie???????` in opperste verbazing. Ik heb het wel eens gehoord.

En wie is er hier dan raar? :+ imo niet de niet-koffiedrinker.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:41

Desiree schreef:
_Annemiek schreef:

"Doe niet zo ongezellig!"

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:43

Ik ben nog steeds geen koffiedrinker maar een koffieverkeerd of eventueel een koffie met 2 melkkuipjes gaat er nu wel in. Ik ben begonnen met een schepje oploskoffie in koude melk en dan rustig tot een normale hoeveelheid oploskoffie in melk en uiteindelijk de melk wat afgebouwd. Zwart krijg ik het niet weg maar zo wel (koffie verkeerd vind ik zelfs lekker). Voor mij voegt suiker trouwens niets toe.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:45

Sammie schreef:
Desiree schreef:

En wie is er hier dan raar? :+ imo niet de niet-koffiedrinker.

Nee, daar heb je gelijk in. Maar toch die reactie he.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:46

Desiree schreef:

So what? Ik ben 45 en lust echt geen koffie. Inmiddels is dat gewoon normaal. Heb nog nooit meegemaakt dat er geen thee of water beschikbaar was.