zo heb je kerstvakantie... en zo lig je in het ziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:42

Punz schreef:
Nou.. .bij een echte galsteenaanval denk je niet aan toetsen..... Maar wil je maar een ding: dat de pijn stopt!! En dan is de 19de echt heel veel te ver weg ( spreek uit ervaring... ;) )
Vandaar mijn opmerking. Was niet vervelend bedoeld...

Dat is maar net de mentaliteit die je hebt of je wel of niet aan toetsen denkt...

Wel fijn dat de operatie vooruit gezet is!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 13:42

vuurneon schreef:
Nog maar even meid, dan is het hopelijk echt klaar en ben je weer een jonge, frisse en energieke dame :)

Als dat waar is, laat ik die ingreep vrijwillig doen _/-\o_

Sterkte meid, nog een paar daagjes!
En ik vind het knap dat je zelfs nu denkt aan je toetsen +:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:06

Citaat:
Dat is maar net de mentaliteit die je hebt of je wel of niet aan toetsen denkt

Nogmaals: mijn post was niet vervelend bedoeld.. Verder vind ik déze opmerking wel vervelend voor mensen die tgv een acute galsteen aanval echt creperen van de pijn ( zoals TS helaas ook aan den lijve heeft ondervonden). Tijdens zo'n acute aanval wil je maar een ding, en dat is dat de pijn stopt.

Ik interpreteerde de post van TS dusdanig dat ik denk dat ze nu geen acute aanval heeft. En dat is oprecht heel fijn voor haar!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 14:44

Punz schreef:
Citaat:
Dat is maar net de mentaliteit die je hebt of je wel of niet aan toetsen denkt

Nogmaals: mijn post was niet vervelend bedoeld.. Verder vind ik déze opmerking wel vervelend voor mensen die tgv een acute galsteen aanval echt creperen van de pijn ( zoals TS helaas ook aan den lijve heeft ondervonden). Tijdens zo'n acute aanval wil je maar een ding, en dat is dat de pijn stopt.

Ik interpreteerde de post van TS dusdanig dat ik denk dat ze nu geen acute aanval heeft. En dat is oprecht heel fijn voor haar!

Niet vervelend bedoeld, maar zo is t wel. Iedereen reageert anders zo ook op pijn en andere dingen er om heen zoals toetsen.

Ik denk dat ik donders goed weet wat pijn is en ook wat t met je kan doen. Ik ben ook iemand die kosten wat t kost verder gaat en toetsen wil maken. Dat zegt niet dat Eloya nu absoluut geen pijn heeft, "omdat ze aan toetsen kan denken zal de pijn wel mee vallen nu". Misschien dat t mij harder raakt dan zou moeten... (kan best goed zijn hoor, mijn reactie is ook niet aanvallend bedoeld, maar eerder verdedigend naar TS) Dat Eloya aan toetsen maken denkt, zegt meer over haar mentaliteit dan of ze wel of geen pijn heeft. :)

Punz

Re: zo heb je kerstvakantie... en zo lig je in het ziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:09

Ooit galsteenkoliek gehad?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:24

Yes en niersteen kolieken en nog veel ergere pijnen. :)

Ik weet dus heel goed waar ik t over heb. ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:30

Dan heb ik bij deze veel respect voor je! _/-\o_

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:39

Punz schreef:
Dan heb ik bij deze veel respect voor je! _/-\o_

Dat is nergens voor nodig. Iedereen reageert anders, anders op pijn en anders op dingen er om heen. Dat maakt niet dat iets erger is of niet. Pijn is pijn, de een kan alleen nog maar met de pijn bezig zijn en de ander ook nog daarnaast met andere. Dat maakt iemand ook niet een beter of slechter persoon, in tegendeel.

Mij ging t echt alleen maar om dat Eloya aan haar toetsen denkt, dat echt niets zegt of haar pijn meevalt of niet.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:51

:) He`joh... Ik probeer al paginá's lang aardig te zijn..
Maar kennelijk is dat op momenten toch moeilijk.. zo schriftelijk. Een grote spraakverwarring lijkt het := .

Heb zelf niet tijdig herkende galsteenkolieken gehad, en een niet tijdig herkende galblaas ontsteking nav de galstenen. En ik had tijdens de echte koliekaanvallen echt nergens anders ruimte voor. Tussen de aanvallen door wel last en ziek... maar wel met ruimte om te denken over hoe met werk ed.. Tijdens de acute aanvallen had ik dat niet.
Dat was dus de achtergrond van mijn uitspraak............ De hoop dus dat TS even wat lucht had in haar koliek aanvallen...

Maar verder met je eens hoor: pijn en de reactie op pijn van individuen is eigenlijk niet goed met elkaar te vergelijken.

grovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:00

Word je galblaas verwijderd dmv een kijkoperatie? Die operatie heb ik vorig jaar gehad. Valt erg mee, na de operatie wel nog een paar dagen pijn van de ingreep maar daarna voel je direct stukken beter!!

Succes!!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:04

Als er op tijd bij zijn, kan het inderdaad met een kijkoperatie. Maar als ze te laat zijn en de boel is aan het ontsteken dan wordt het een klassieke operatie... De boel gaat dan helemaal open, het herstel duurt dan behoorlijk wat langer ( langer in het ziekenhuis, langer thuis herstellen...)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:42

Veel berichten erbij ineens :+

Jullie hebben beide gelijk,
Quir heeft gelijk wan Ik doe er idd alles aan om die toetsen te kunnen maken, ook met pijn, ga ook nog steeds naar school, ondanks ik mij erg beroerd voel. maar wil geen studievertraging oplopen. Sommige lessen moet ik helaas skippen omdat ik het dan echt niet trek op sommige dagen, maar verder zit ik in alle lessen. Dagen tot 18 zijn mij eigenlijk net te lang, dan zit ik aan het einde te trillen, misselijk en bleek van vermoeidheid.

Echter heeft Punz ook wel gelijk, ik heb constant pijn, maar niet constant die vreselijke aanvallen.
Die aanvallen dan kan ik echt helemaal niets, alleen maar bij de wc of emmer zitten/liggen/kronkelen van de pijn en misselijkheid.

Vandaag scooterexamen gehad, eindelijk geslaagd. Was de derde keer :P
Maar ben nu wel helemaal gesloopt, pijn en misselijk. Voel me ook koortsig maar heb geen koorts op dit moment

@Grovertje, waarschijnlijk wel met kijkoperatie, maar er is altijd een kleine kans op de klassieke operatie. Ik hoop natuurlijk wel op kijkoperatie, daar is het herstel beter en sneller van

Bedankt voor al jullie berichtjes, erg lief

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 19:36

Goden verzocht door te zeggen dat ik geen aanvallen meer had :')

Gisteren een vreselijke aanval en vanmiddag weer :( pijnstillers hielpen pas erg laat
Zo'n pijn, zó misselijk. Nog 5 dagen volhouden :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:20

Potverdikkie...hadden die rotstenen zich nu niet even iets langer gedeisd kunnen houden?

Gaat het nu weer een beetje? :(:)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:45

Pijn... helaas
gelukkig geen koorts ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:22

Pff jeetje wat naar zeg Iris :(:)

Veel sterkte!

Mijn PB (en telefoon) staan open voor je als je even wat afleiding wil of wat van je af moet schrijven :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 01:03

Toch huisarts op de hoogte houden, en als het echt niet gaat naar de huisartsenpost voor eventueel een morfine spuit. Geen fijn middel, maar het helpt wel!
En als je echt beroerd blijft dan toch weer/ook om een bloedonderzoek vragen om de ontstekingswaarden te bepalen. Ik had nl ook geen koorts en daardoor werd er in eerste instantie geen actie ondernomen..
Totdat ze ( omdat ik echt beroerd bleef) ze uiteindelijk tóch mijn ontstekingswaarden gingen bekijken: die bleken torenhoog, moest dezelfde dag nog met spoed onder het mes.

Kortom: hou het in de gaten, en zoek als het niet gaat écht contact met je huisarts of de huisartsenpost!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:40

Ik leest hier ook even mee, want lig bijna elke nacht wakker door koliekpijnen. Heb al maanden last van veel pijn in maag/rug met regelmatig zware aanvallen. Gister mocht ik eindelijk naar het ziekenhuis en begin februari terug komen voor een echo.

Morgen heb je de operatie toch? Hopelijk ben je dan van de klachten af!

Na een uur begint de paracetamol een beetje in te werken, dus zo weer proberen te slapen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 15:35

Vervelend dat jij er ook last van hebt Jenkins :(, hoop dat je nog wat geslapen hebt?

Mijn operatie is morgen om 14:30 mits er geen spoedgevallen tussendoor komen natuurlijk. Moet er om 12:30 zijn. Morgenvroeg als het gaat hopelijk nog 1 belangrijke oefenles mee kunnen doen op school want heb de week na de operatie praktijk toets.
Heb na de aanvallen van zondag helaas niet pijn vrij geweest of zonder misselijkheid, ben er zo klaar mee.

Vind de operatie wel spannend, wordt eerste keer operatie
Heb wel nadrukkelijk om iets tegen de misselijkheid gevraagd, dus hoop dat dat gedeelte in iedergeval goed gaat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 15:39

Ik vind je een bikkel +:)+

Heb je ook geen tijd om je zenuwachtig te maken ;)

Na morgen kan het alleen maar beter gaan!

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 16:42

Sterkte morgen.

Voor mij is morgen 2 jaar geleden. Bij mij zaten er geen stenen meer in.
Ik had eerst een ercp gehad.
Als ik een aanval had dan ging ik overgeven.

In 2013 had ik last van en daarna is erger gaan worden. Ook naar de ha geweest in de zomer.
In oktober is het balletje gaan rollen. Toen ben ik 8 klio afgevallen.

Ik heb nog af en toe het zuur. ik heb ook nog Omeprazol. soms helpt ook Gaviscon of cola.
Ik moet gaan afvallen. Maar dat is lastig.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 01:03

Ik ben zo gespannen maak mijzelf helemaal gek. Druk in mijn hoofd en lijf. Trillen als een rietje en misselijk bah. Gedachten schieten alle kanten op.

Voel me Koortsig maar heb geen koorts (36,8)
Nu proberen rustig te worden en nog wat te slapen. Wil wel naar school toe...

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:08

Eloya schreef:
Ik ben zo gespannen maak mijzelf helemaal gek. Druk in mijn hoofd en lijf. Trillen als een rietje en misselijk bah. Gedachten schieten alle kanten op.

Voel me Koortsig maar heb geen koorts (36,8)
Nu proberen rustig te worden en nog wat te slapen. Wil wel naar school toe...

Probeer anders even een ontspanningsoefening te doen. Op je rug gaan liggen, handen op je onderbuik en heel rustig naar je buik ademen. Ondertussen elk lichaamsdeel om de beurt bewust voelen en ontspannen, beginnen bij je voet.
Ik snap je stress maar het helpt helaas niet;) Sterkte! Enne, het komt wel goed!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:09

Rustig ademen, die mensen weten heel goed wat ze doen, ze hebben er jaren voor gestudeerd.

Probeer je telefoon even weg te leggen, kruip lekker in bed en lees nog even een boek, desnoods met iets warm te drinken erbij. Relax, het komt echt goed!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 01:09

Ok
Peptalk:

Je hoeft je echt helemaal nergens druk om te maken. Echt niet.
Het operatiepersoneel is prettig, voordat je het weet ben je onder narcose, dat is geen vervelende procedure... en voordat je het weet is het leed ( letterlijk!!) alweer geleden.

Echt waar. Het ergste heb je namelijk al gehad, dat zijn namelijk de afgelopen weken geweest. In vergelijking daarmee stelt de operatie en al het gedoe er om heen helemaal niets voor! Echt niet!

( ervaringsdeskundige :D )