Erge pijn na trekken verstandskies, pijnstillers helpen niet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:35

Sterkte!

Heb ook een keer verstandskies getrokken gehad en dat het daarna was gehecht dus zo uitzonderlijk is dat niet.

Vrees wel als het zenuwpijn is of doordat het bot een opdonder heeft gehad dat je nog wel ff met flinke pijn zit... is weinig aan te doen (ja wat ik zei tramadol maar daar word je ook niet blij van).

En OK morfine achtige pijnstiller dan maar je wordt er behoorlijk :# van https://nl.wikipedia.org/wiki/Tramadol

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 10:35

Sterkte en hopelijk kunnen ze je daar van de pijn afhelpen.

Laatste keer ook ruim 6 weken er goed last van gehad. Achteraf was er een stukje wortel blijven zitten, maar toen die eruit was verdwenen de klachten ook vrijwel direct.
Maar toen was het niet zo erg dat ik er niet van kon slapen enzo

madeliefw

Re: Erge pijn na trekken verstandskies, pijnstillers helpen niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:01

En hebben ze wat kunnen doen?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 15:03

Niet echt. Ik had voor de afspraak nog niks gegeten dus het gat was zo schoon als ik het zelf gisteravond had achtergelaten. Ze heeft ter plekke nog wat gespoeld, maar dan met de spuit helemaal onderin de wond en dan met zout water. Toen kwam er wel bloed. Wat een ***gevoel. Dit moet ik nu volhouden na elke maaltijd en over 5 dagen zouden de klachten dan wat af moeten nemen.

Waarschijnlijk is de pijn het gevolg van de moeizame extractie. Het onderkaak-bot is volgens de chirurg veel dichter dan het bot van de bovenkaak, waardoor het meer schade oploopt en het trekken altijd moeizamer gaat. Het hechten heeft alleen als functie dat er de eerste 24u geen etensresten in komen, daarna mag het in feite open gaan (dat verklaart waarom er gewoon gehecht is ondanks dat er pus uit kwam). De chirurg dacht niet dat het ontstoken was, het is wel allemaal flink beurs en opgezet.

Qua pijnmedicatie heb ik aangegeven snel last van mijn maag te krijgen. Met pcm is dit nog te doen maar wel misselijk, met ibuprofen wordt het echt vervelend en met diclofenac hing ik echt boven de pot. Alleen pcm lijkt wat verschil te maken qua pijn. Ze wilde me dan tramadol geven maar daarvan worden de meeste mensen juist misselijk dus dat hebben we maar niet gedaan. Ik probeer het gewoon vol te houden met paracetamol, in de hoop dat het inderdaad over een paar dagen vanzelf minder wordt...
Ben best opgelucht dat het geen ontsteking bleek te zijn.

Normaal kan ik pijn ook wel hebben maar ik zit al een maand met eerst ontstekings- en later kies- en kaakpijn, waardoor ik dus al weken nauwelijks slaap en ik begin het zo zat te worden :-(

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:07

Ik had precies het zelfde.
Heb met je te doen, het Is op zachtst gezegd prettig

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:16

Heel herkendbaar verhaal. Ik heb vorig jaar exact hetzelfde gehad.

Ibuprofen en paracetamol in hoeveelheden waar je een olifant mee plat kon leggen, maar hielp niets.
Ik heb uiteindelijk Sarixell genomen (slik ik normaal voor hoofdpijn en spierklachten) en met een half uur was ik van de pijn af en meestal kun je er ook nog wel goed op slapen.

Sterkte!

1234321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:42

Krijg je een maagbeschermer bij de iboprufen. Toen mijn verstandskiezen eruit gingen mocht ik 3x600 mg met maagbeschermer ivm maagklachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:46

Tramadol puur word ik ook misselijk van TS, Zaldiar (comb paracetamol en tramadol) word ik niet misselijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:53

Naproxen gaat ook goed omdat inderdaad Tramadol kan je spuugmisselijk van worden en diclofenac en brufen mollen je maag.
Uitspoelen met kromme spuit en (gekookt) zout water..
En ja, kiespijn is echt zo vreselijk dat je er de marathon van kan gaan lopen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 19:19

Naproxen echt niet zonder maagbeschermer slikken! Sowieso langdurige zware pijnstilling niet. En langdurig is al langer dan een paar dagen. Je maag is zó kapot. Been there, done that. En ik mag het (Naproxen) nooit meer slikken.

Sterkte TS, hopelijk gaat het snel beter!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:30

Maartje1990 schreef:
Je weet dat je diclofinac en ibu niet samen mag slikken? Verder kun je misschien de huisartsenpost bellen. Geen idee of zij je nu kunnen helpen

Oh echt? Oeps, deed het wel altijd, en nam ook veel te veel ibuprofen, ik kreeg op mijn donder van de neuroloog omdat ik te veel ibuprofen nam, maar over die 2 samen heeft hij het niet gehad...

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:33

Maeve schreef:
Niet echt. Ik had voor de afspraak nog niks gegeten dus het gat was zo schoon als ik het zelf gisteravond had achtergelaten. Ze heeft ter plekke nog wat gespoeld, maar dan met de spuit helemaal onderin de wond en dan met zout water. Toen kwam er wel bloed. Wat een ***gevoel. Dit moet ik nu volhouden na elke maaltijd en over 5 dagen zouden de klachten dan wat af moeten nemen.

Waarschijnlijk is de pijn het gevolg van de moeizame extractie. Het onderkaak-bot is volgens de chirurg veel dichter dan het bot van de bovenkaak, waardoor het meer schade oploopt en het trekken altijd moeizamer gaat. Het hechten heeft alleen als functie dat er de eerste 24u geen etensresten in komen, daarna mag het in feite open gaan (dat verklaart waarom er gewoon gehecht is ondanks dat er pus uit kwam). De chirurg dacht niet dat het ontstoken was, het is wel allemaal flink beurs en opgezet.

Qua pijnmedicatie heb ik aangegeven snel last van mijn maag te krijgen. Met pcm is dit nog te doen maar wel misselijk, met ibuprofen wordt het echt vervelend en met diclofenac hing ik echt boven de pot. Alleen pcm lijkt wat verschil te maken qua pijn. Ze wilde me dan tramadol geven maar daarvan worden de meeste mensen juist misselijk dus dat hebben we maar niet gedaan. Ik probeer het gewoon vol te houden met paracetamol, in de hoop dat het inderdaad over een paar dagen vanzelf minder wordt...
Ben best opgelucht dat het geen ontsteking bleek te zijn.

Normaal kan ik pijn ook wel hebben maar ik zit al een maand met eerst ontstekings- en later kies- en kaakpijn, waardoor ik dus al weken nauwelijks slaap en ik begin het zo zat te worden :-(

Tramadol zou ik ook niet nemen, de voorloper van morfine en toen ik die slikte was ik helemaal van de wereld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:31

Naproxen geeft bij mij een darmstelsel wat in staking gaat, diclo wordt ik niet vrolijk van werkt nl niet, brufen werkt weer wel zonder problemen, van morfine wordt ik spuugmisselijk.
Zo zie je maar dat iedereen anders reageert. :D

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:29

diclo help bij mij net zoveel als ibuprofen en paracetamol, bijna niks dus. Door tramadol raak ik helemaal van de wereld en heb ik het niet eens meer door dat iemand tegen me praat, en ik val zomaar om en loop tegen dingen aan, dus das niet heel handig :') en door morfine wordt ik helemaal misselijk, de eerste 30 seconden zijn wel echt lekker, helemaal high :)) <<)