Maeve schreef:Niet echt. Ik had voor de afspraak nog niks gegeten dus het gat was zo schoon als ik het zelf gisteravond had achtergelaten. Ze heeft ter plekke nog wat gespoeld, maar dan met de spuit helemaal onderin de wond en dan met zout water. Toen kwam er wel bloed. Wat een ***gevoel. Dit moet ik nu volhouden na elke maaltijd en over 5 dagen zouden de klachten dan wat af moeten nemen.
Waarschijnlijk is de pijn het gevolg van de moeizame extractie. Het onderkaak-bot is volgens de chirurg veel dichter dan het bot van de bovenkaak, waardoor het meer schade oploopt en het trekken altijd moeizamer gaat. Het hechten heeft alleen als functie dat er de eerste 24u geen etensresten in komen, daarna mag het in feite open gaan (dat verklaart waarom er gewoon gehecht is ondanks dat er pus uit kwam). De chirurg dacht niet dat het ontstoken was, het is wel allemaal flink beurs en opgezet.
Qua pijnmedicatie heb ik aangegeven snel last van mijn maag te krijgen. Met pcm is dit nog te doen maar wel misselijk, met ibuprofen wordt het echt vervelend en met diclofenac hing ik echt boven de pot. Alleen pcm lijkt wat verschil te maken qua pijn. Ze wilde me dan tramadol geven maar daarvan worden de meeste mensen juist misselijk dus dat hebben we maar niet gedaan. Ik probeer het gewoon vol te houden met paracetamol, in de hoop dat het inderdaad over een paar dagen vanzelf minder wordt...
Ben best opgelucht dat het geen ontsteking bleek te zijn.
Normaal kan ik pijn ook wel hebben maar ik zit al een maand met eerst ontstekings- en later kies- en kaakpijn, waardoor ik dus al weken nauwelijks slaap en ik begin het zo zat te worden :-(
Tramadol zou ik ook niet nemen, de voorloper van morfine en toen ik die slikte was ik helemaal van de wereld