En dan denk je in eens aan een kunstgebit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:40

chanicha schreef:
Nou Fred_Kroket ik vind dat ik niks op mijn smaak in heb hoeven leveren hoor en de kaakchirurg die mijn gebit getrokken heeft die heeft ook de implantaten gezet zonder transplantatie van bot. Bottransplantaties is niet bij iedereen nodig. Ik heb nu al drie jaar dit gebit en het zit nog als een huis.

Je bovenkaak is een andere kwestie dan je onderkaak. Je kunt een implantaat niet plaatsen op een holle constructie.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:43

Lithya schreef:
ilayda schreef:
Mijn man heeft het zelfde probleem, maar hij wil graag implantaten en die laat hij bij een kliniek in Istanbul doen.

Alleen de implantaten of ook de prothetische voorzieningen/ kronen/ bruggen?

Alles laat hij daar doen, hij is basis verzekerd dus moet hier in Nederland echt veel zelf betalen. Daar is het stukken goedkoper en ze staan daar heel goed aangeschreven, veel Nederlanders gaan daar ook speciaal naar toe om heel hun gebit in orde te maken.

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:08

ilayda schreef:
ilayda schreef:
Mijn man heeft het zelfde probleem, maar hij wil graag implantaten en die laat hij bij een kliniek in Istanbul doen.

Alles laat hij daar doen, hij is basis verzekerd dus moet hier in Nederland echt veel zelf betalen. Daar is het stukken goedkoper en ze staan daar heel goed aangeschreven, veel Nederlanders gaan daar ook speciaal naar toe om heel hun gebit in orde te maken.

Let wel op. Niet alle tandartsen willen dan helpen bij problemen hiermee als er iets gebeurt in Nederland.
De meeste tandartsen sturen weer terug naar de tandarts in het buitenland die het gemaakt heeft. Wie iets maakt wat problemen krijgt mag ook z'n eigen weer recht zetten en z'n eigen troep opruimen.
Ik wil niet zeggen dat het troep is maar bijvoorbeeld dan hé.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:25

Lithya schreef:
harbourlight schreef:
Mij tip: Ga naar een praktijk die niets ander doet dan kunstgebitten maken en plaatsen en laat het niet bij een tandarts doen.

Waar baseer je deze tip op?

Zo Cayenne. Dat hoor he niet vaak. Krijg je nu een stegconstructie?

Ja klopt idd! Een steg/ophangconstructie zodat de druk gelijk is verdeeld en ik niet meer zoveel kracht hoef te zetten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:27

Mioux schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb implantaten met magneetjes die in mijn prothese klikken, dus een klikprothese ;) Ik heb boven inderdaad geen tanden meer. Dit is het systeem wat ik nu heb: http://www.cpi-alkmaar.nl/implantologie_botopbouw.html Het zijn volgens mij 6 staafjes van titanium die in mijn bot zitten verwerkt.

Ik had vooral last van ontstekingen en werkelijk gigantische hoofdpijn daardoor. Ik was zo opgelucht dat alles eruit was. Heb nooit meer hoofdpijn gehad!

Lijkt me geen fijn idee om dat zo te hebben...

Zoals ik het nu heb met de 6 implantaten is super hoor! Hij zit alleen gewoon te strak waardoor ik ze eruit trek. Maar het principe is goed en ik ben er nog altijd superblij mee.
Liever dit dan het probleem met mijn eigen tanden en de gewone prothese die mijn hele mond open haalde omdat hij niet goed zat. Ik had doorlopend blaren in m'n mond. Sinds ik de implantaten heb is dat gelukkig voorbij.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:35

SummerLess schreef:
Fred_Kroket schreef:
Er worden afdrukken gemaakt terwijl je je eigen tanden en kiezen nog hebt dan word op dat model een prothese gemaakt. Als je tanden en kiezen worden getrokken word meteen daarna de prothese geplaatst.

De dag erna maak je de prothese goed schoon en zullen de wonden slinken. De eerste drie maanden gaat dat snel waardoor de randen van je prothese in je wangen gaan "prikken" dit kan verholpen worden door er een beetje af te laten slijpen. Na 3 maanden worden er opnieuw afdrukken gemaakt voor een nieuwe pasvorm. Je kaak blijft het komende jaar slinken dus houd er rekening mee dat het niet meteen geweldig zit.

Je prothese word vergoed op 25% na uit je basisverzekering en gaat ten koste van je eigen risico. Het trekken van je tanden en kiezen komt uit je tandarts pakket. Als je dit door een kaakchirurg laat doen scheelt dit omdat je dan je tandartspraktijk behoud. Je hebt immers nog onder tanden en kiezen.

Let wel, je smaak vermogen gaat achteruit en je poedersuiker nooit meer terug. Ik zou voor een second opinion gaan bij een andere tandarts. Je prothese slijt ook veel sneller doordat je eigen onder tanden en kiezen hebt.

Een prothese op implantaten in je Boven kaak is Eem grotere ingreep, je bovenkaak bestaat uit holtes die eerst gevuld moeten worden met bot uit je heup op plasma. Dat moet 6 maanden vastgroeien en daarna implantaten plaatsen en die moeten 3 maanden vastgroeien.

Mocht he meer willen weten, stuur maar een pb! Veel sterkte!!

Heupbot wordt steeds minder gebruikt. In het ziekenhuis hier gebruiken ze schedelbot. En onze implantoloog gebruikt kunstbot of een blokje bit uit de onderkaak.
Dit omdat heupbot een te groot verschil met de structuur van het kaakbot.

Sorry, ik kan mijn voorgaande post niet editten dus ik zet het even onder elkaar.

Bij mij is er inderdaad ook kunstbot gebruikt. Ze hebben dat vermengd met het bot dat ze uit mijn bovenkaak hebben geboord voor de implantaten.
De eerste paar keer hebben de implantaten 6 maanden gekregen om vast te groeien, daarna was het een jaar.
De ingreep om alle 6 de implantaten in 1 keer te plaatsen was erg zwaar. Door het gedril en geboor heb ik een week lang flinke hoofdpijn gehad, maar ik kon wel bijna direct gewoon weer eten en heb niet hoeven pureren. Bij de overige ingrepen en implantaten terug plaatsen viel het wel mee. Ik ben alleen hysterisch bang voor de gehemelteprik, waardoor ik zo in paniek sla dat ik tegenwoordig de behandelingen met oxazepam onderga omdat ik anders met hyperventilatie op de EHBO beland :+ (is al 2 keer gebeurd).

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:36

Nou nana, ik ben letterlijk onderweg naar een kunstgebit.
Ik ging vanmorgen naar de tandarts om m'n verstandskies te laten trekken, maar de tandarts besloot er maar gelijk 3 te doen. Mijn bot is dusdanig slecht dat er niks meer te behouden valt. We gaan nu eerst in een keer of 4 alle grote kiezen trekken en aansluitend de voorkant waarop ik dan meteen een gebit krijg. Ik je benieuwd! Eindelijk komt het einde verhaal tandarts in zicht :D

Mioux

Re: En dan denk je in eens aan een kunstgebit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:04

ow jeej zie...

Ik moet de 28e terug en dan overleg direct. Heb geloof ik geen enkele kies waar niet minimaal 2 a 3 keer iets aan gedaan is... en tanden minimaal 1 keer al

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:12

Ik heb boven ook een gebit, nu al anderhalf jaar en ik ben 25.. Iets met veel medicijn gebruik in mijn jongere jaren en een paard met losse voetjes.

Paardlief heeft me een klap verkocht en daarbij op een paar kiezen na al alles eruit getrapt. Toen in overleg met tandarts/kaakchirurg voor een gebit gegaan. Ik heb echt geen seconde spijt gehad. Het trekken en plaatsen viel me alles mee en sindsdien heb ik nooit meer ergens last van gehad.

Waarom perse vasthouden aan je eigen gebit als je daar alleen maar problemen mee ervaart?!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:15

Die vraag zit ik inderdaad ook diandra ! Waarom nog doorgaan... als het elke keer raak is om de zoveel tijd weer erheen en geen gewone controle meer maar altijd terug moeten komen en tussendoor ook nog...

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:18

En eerlijk is eerlijk, je gaat ook niet voor je plezier naar de tandarts. Het is vervelend voor jezelf maar ook voor je portomonee.

Bij mij is er overigens ook nog nooit iemand geweest die in de gaten had dat mijn tanden nep zijn (degene die erna pas heb leren kennen dan)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:19

Diandra, heb jij een los kunstgebit? Ervaar je veel verschil in smaak met een kunstgebit en heb je er geen last van dat hij makkelijk loskomt?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:22

Ik heb inderdaad een los kunstgebit maar merk geen enkel verschil in smaak. Het gevoel was in het begin wel raar omdat er natuurlijk geen gevoel in zat maar dat went.

Los komen doet die van mij nooit, ik kan ook gewoon een appel afbijten bijvoorbeeld maar mijn gebit is dan ook elke 6 weken bijgevuld met een tijdelijke laag en toen mijn kaak niet meer slonk heeft hij een definitieve nieuwe laag gekregen. Zit zo vast als een huis.

Voor het beeld, dit ben ik:

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:24

Klopt diandra, voor me plezier ga ik niet. Heb geen angst maar elke keer weer gedoe van wat komt er vandaag...weer gaatjes? weer wortelkanaal behandeling? etc etc. Het is nooit van het is goed u kunt naar huis nee altijd van maakt u een afspraak voor dit en dit... En ja kosten zijn ook niet leuk die erbij komen. Verzeker me elk jaar alweer meer, maar lang niet alles word vergoed.

En ziet er inderdaad niet nep of iets uit !! heel mooi gedaan!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 12:27

Was bij extra lastig, normaal maken ze een afdruk van je eigen gebit en maken dat na. Maar omdat paardlief het nodig vond de helft eruit te slaan moesten ze het doen met oude vakantie foto's. Super blij met mijn tandtechnicus!

Mocht ook met hem mee en uitzoeken enzo, heel raar maar ook wel erg grappig. Alsof je in de winkel staat en kijkt of je het groene of het blauwe shirt wil.. ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:31

hahah ik zou dan stiekem wel lachen, doe mij die maar, nee die nee die !

Nee maar serieus dit is inderdaad niet te doen elke keer gedoe...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:21

Hij wilde bij mij mijn "oude" tandkleur doen voor in mijn gebit en laat ik die nu net vreselijk hebben gevonden altijd dus ik was erg eigenwijs in zijn ogen door de wittere te nemen maar ben zo blij dat ik dat heb gedaan. Volg je eigen gevoel hierin hoor!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:23

Ik wil idd ook mooie witte tanden, heb nu van die vieze verkleurde tanden brrr

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:23

ja dat vraag ik me ook wel af...Mijne zijn door o.a. beugel en medicatie en koffie etc ook verkleurd... Maar je mag dus wel vragen om een tint lichter ?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:30

Hij of zij heeft een rijtje met tanden in verschillende kleuren en ik heb de witste genomen. Hij had nog een klein rijtje apart maar dat was echt tegeltjeswit en dat vond ik ook tè. Je moet gewoon zeggen dat je zelf de kleur wil kiezen. Jij betaalt dus jij bepaalt!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:40

Je kunt te tand ook onder de lip houden om te zien of de tandkleur bij je gezicht past...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 13:41

Ja das ook wel zo chanicha, ik betaal en bepaal.. maar wil ook niet té dan is t zo nep :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:01

Je moet met wit idd wel opassen dat het niet te wit word, ik heb mijn ondergebit nog dus heb die kleur aangehouden is anders ook een heel raar gezicht en dat valt op. Maar je kan idd zelf de kleur etc kiezen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:02

Bij mij gaat boven en onder eruit dus dat maakt voor mij niet uit

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:28

Ik heb net dit topic opgemerkt en n.a.v. enkele van de eerste reacties lijkt het mij dat er nog mensen zijn die problemen krijgen met hun gebit na het dragen van een beugel.
Dat is bij mij althans toch zo bovenaan.Ik had zogezegd te veel tanden voor de oppervlakte in mijn kaakbeen.Er zijn bovenaan 2 (goede)kiezen getrokken.
Na het verwijderen van mijn beugel zijn mijn bovenste tanden echt een ramp.Tanden die afbreken,worden van binnenuit donkergrijs en breken dan,ontstekingen.
Volgens mij is dit te wijten aan het feit dat mijn tanden te veel verplaatst zijn door de beugel met alle gevolgen voor de zenuwen.
Mijn tandarts die denkt maar dat ik mijn tanden gewoon niet poets.