Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:16

Ik heb er ook een aantal.
Zal van boven naar onder gaan :Y)

Voorhoofd: hoef van paard tegen mijn hoofd (ander paard botste tegen mijn paard, ik stond er langs, viel en mijn paard wou over me springen maar nog net met hoef tegen mijn hoofd) Overigens 3 maanden oud, dus ik denk wel dat deze nog deels gaat verdwijnen.
Wenkbrauw: gevallen als kind, redelijk klein wel, valt bijna niet op omdat de haren erlangs eroverheen gaan.
Neus, erlangs: broer sloeg traprekje tegen mijn neus
Lip, erboven: gebeten door mijn hondje toen ik 4 was (bijna niet meer zichtbaar gelukkig)
Buik: 5 van ongeveer een halve vierkante cm door zona (jeukte erg, dus had het opengekrabt)
Arm: snee door uitstekende nagel aan hondenhok (dit is ook de meest zichtbare)
Arm: 3 van 1 vierkante cm ruzie met vriendin toen ik 11 was - zij zette nagels in mijn arm - wat ik deed zal ik maar voor mezelf houden :o
Hand: uitgeschoven met een mes tijdens maquette maken
Knie: Door val van paard waardoor knieschijf verschoven was.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:17

Joaltijd schreef:
OneAndOnlyx schreef:
Rechter binnenkant van mijn elleboog
Onderrug
Knieën
Buik(in mijn navel)

Het litteken in de binnenkant van mijn rechterarm komt doordat ik hier een heftige moedervlek heb laten wegsnijden met een operatie.
Het litteken op mijn onderrug is het heftigste denk ik. Ik ben toen ik 7 was een ijsje gaan eten met mijn opa en oma bij een snackbar toen er een auto op ons in reed. Mijn opa en oma zijn uiteindelijk allebei overleden hierdoor. Ik zat toen met mijn rug naar de auto toe en ben met mijn rug op de motorkap geklapt. Zelf weet ik hier niks meer van. Het litteken is rechthoekig en best wel dik.

Ik heb heel veel littekens op mijn knieën door vallen, korstjes en open krabben.

Ik heb een heel raar litteken in mijn navel waarvan ik het bestaan niet wist tot ik een keer op een dag mijn navel bekeek en hem zag.

Heftig dat verhaal over je grootouders :(:)
*Grote knuffel*

Knuffel doet me goed <3

Geryon

Re: Littekens, waar hebben jullie ze en waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:23

Ik heb een hele grote in m'n gezicht maar hij valt maar weinig mensen op. Ik viel met m'n fiets head first en met 30km per uur gleed m'n gezicht over het fietspad. Dus heb op 1 wang geen sproeten meer en voor de rest op m'n hele gezicht wel :')

Karla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:25

Ik heb voornamelijk littekens op mijn benen, omdat ik niet van insectenbeten af kan blijven...
En op de ringvinger en middelvinger van mijn linkerhand zitten ook 2 grote littekens. Ik schoot uit met een mes toen ik 12 was en toen miste ik bijna 2 vingers :Y)

En verder nog wat kleine zo hier en daar door onhandigheidjes en katten die je niet los willen laten of die het niet helemaal eens zijn met dierenartsen en pilletjes :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:25

linkerkant van me buik: beknelde zenuw hebben ze weg gehaald
Rechterkant van me buik: zelfde als links beknelde zenuw weg gehaald.
Rechterkuit: van een cwd zadel.
elleboog: blijven haken ergens aan
knie: schaafwond wat je nog ziet

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:27

Mijn armen, heb bultjes en die krabte ik vroeger open.
Onderbeen, houten trap zakte in, dikke snee rondom.
Voeten. exceem.
Bovenbenen en buik striae.
Buik een spijker en geslagen, groot gat en nu heel groot litteken met wild vlees.
Verder overal kleintjes.
En knieën die veel donkerder zijn door valpartijen.

Oh ja, en klauwende katten.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:32

Ik heb een litteken op mijn kin, gevallen met de fiets, moest geplakt worden.
Litteken over mijn borstbeen, van het konijn.
Twee littekens op mijn rechterhand, 1 is een brandwond, de ander een schaafwond.
Litteken op mijn linkerelleboog, gevallen bij het zwembad, op een metalen rooster.
Groot litteken op mijn linkerbovenbeen, dezelfde val als met mijn elleboog. Dit litteken ziet er uit alsof ik door een panter te grazen ben genomen, echt van die klauw sporen :Y)
En nog een operatielitteken in mijn linkerknieholte. Inwendig nog veel meer littekenweefsel, waardoor ik veel minder beweeglijkheid heb in die kuit.

Valt nog best mee vergeleken met sommigen :wow:

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:33

Drie op mijn buik van operaties en een op mijn arm van te heftige reactie op medicatie.

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 01:22

Litteken boven mijn oog. Paard kwam, nadat ik er af gelanceerd werd, terecht op mijn hoofd.. Lang leven de cap!
Ook nog 1 op mn lip. Toen ik 12 was, was ik zonder zadel aan het galopperen op een Shetlander. Helaas verloor ik mijn evenwicht en tikte zij mijn kin aan. Tand door de lip.
O en nog 1 op mn elleboog, met mn rug toen op t asfalt geklapt. klap opgevangen met mn arm.
Verder zijn paarden geweldig :p

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 01:34

Ik heb er eentje net onder m'n kin, best klein.
Ooit toen ik 7/8? was uitgegleden in huis en zo met kin op de vloer geklapt :+
Resultaat was een gat in m'n kin waardoor je volgens moeder m'n mond inkeek :')

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 02:04

Linkerarm: heeft een gat ingezeten nadat ik van mijn pony viel en in de hengsel van een emmer terecht kwam, resultaat een gat in mijn arm bloed gutste eruit. 3 hechtingen erin gehad

Rechterhand: Een kras van een hond

Wenkbrauw: beetje raar terecht gekomen op een iets van de tractor

Net waar je beugel van je BH zit : quad ongelukje

Rechterschouder: door mijn pony gebeten

En niet echt een litteken maar ik heb ook nog een deuk in mijn hoofd.

Dit was het geloof ik wel zo'n beetje

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 02:20

Linkerduim: een litteken in de vorm van een engeltje/duifje doordat ik ooit eens een keer mijn duim in een stuk gebroken plastic kreeg van zo'n speelgoed trap-autotje.

Linkerpols: een litteken in de vorm van een driehoek omdat ik 'edgy' wilde zijn en toen een driehoekje in mijn huis heb gekrast met een kroontjespen :') (vraag me niet waarom)

Een litteken in de vorm van een nike-teken op mijn rechterenkel doordat ik achter een deur bleef haken

En allemaal littekens op mijn knieen omdat ik gevallen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 02:29

Ik heb ze overal :') , als ik korstjes heb dan moeten ze eraf. Zo heb ik 5 op 1 bil :') , heb ook 1 op pols dat komt door een konijn die me krabte die is wel mooi voor een litteken. Op buik wat gaatjes van kijkoperatie om galblaas te verwijderen, dus navel heeft ook een litteken. En benen zitten eronder, viel vaak vroeger en maar krabben die korsten :+

En heb een deuk in mijn nagelriem , was hout aan het kloven achter een trekker met hydraulisch systeem. Legde blok hout erop en nagel ging langs de scherpe kant , nagel eraf en de mikmak en heb nu een deukje er nog op

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 02:34

Verschillende kleintjes op mijn armen van kleine wondjes waar ik de korstjes steeds afhaalde.
Kleine littekens op mn handen van brandwondjes.
Een litteken van een snee tussen mijn duim en wijsvinger op mijn rechterhand van toen ik uitschoot met een mesje toen ik plastic van de kaas probeerde te halen :=
Op mijn enkel 2 van schurende schoenen.
Op mijn knie een, geen idee hoe ik daar aan ben gekomen.
Een van een waterpok op mijn voorhoofd.
Een op mijn arm van toen ik met mijn arm langs de hoek van een muur schaafde.
Op mijn schouders/bovenrug wat van jeugdpuistjes.

Dat zullen de meesten zijn ongeveer denk ik. :list:

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 05:00

Ik heb ook wel een heel lijstje.
Mijn rechtervoet/been:
Twee operatielittekens van het breken van mijn been, op mijn hiel van tussen de spaken terecht komen.
Beide benen: Talloze wondjes van een allergie voor muggen. Knieën van het schaven. Op mijn bovenbenen van de kapotgekrabte exceem.
Mijn beide armen/handen: open gekrabde muggenbulten. Mijn handen omdat ik ruw speelde met onze kat vroeger.
Rechterpols: een litteken van mijn lieve konijntje, vrij diep en bloedde ook behoorlijk.
Rug: een paar putjes van waterwratjes die ik vroeger gehad heb.
Gezicht: gelukkig alleen zichtbaar als ik heel bleek ben, een kras die mijn zusje ooit uitgedeeld heeft. Die loopt vanaf net onder mijn oog over mijn hele wang.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 05:40

- snee van 43cm op mijn rug, scolioseoperatie
- 6 sneetjes linkerelleboog, open operatie
- lies, gezwel weghalen
- snee over van 12,5cm voorkans keel,door tak
- meerdere kleine streepjes van hamsterbeten als klein kind
- snee van 15cm op linker(onder)been, schroef in mijn been gehad die naar beneden is gegaan
- aan dikke teen van rechtervoet, operatie
- groot litteken op rechter handpalm, hondenbeet
- litteken nagel en vinger zelf van mijn rechterhand,hondenbeet.

Dit zal het wel zo ongeveer zijn hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 05:54

Oef, bij mij is het best een hele lijst.

Ik heb toen ik 9 maand was kokend water over me heen gekregen, mijn rechter schoudergordel is volledig verbrand tot halverwege mijn boven arm met een klein plekje op de rechter onder arm. De littekens lopen verder over mijn borst waarbij de rechter een stukje en de linker helemaal verbrand is. Mijn linker bovenarm was een groot litteken en is nu helemaal vervormd na een poging tot litteken correctie in mijn pubertijd, hierdoor is mijn spier verschoven, ook het litteken op de linker onderarm is weggesneden waarna ze mijn huid toegetrokken hebben. Links heb ik een kleine brandwonde onder mijn kin, rechts heb ik een grotere plek. Op mijn rechter heup is er nog een klein brandwondje en dan heb ik op mijn beide bovenbenen littekens omdat ze daar greffen genomen hebben. Op beide binnen enkels zitten dan weer littekens waar destijds de infusen gezeten hebben. Verder heb ik rechts zowel thv mijn hals als van mijn schoudergordel in mijn brandwonden recentere littekens omdat mijn brandwonden verkleven met mijn spieren en stroef worden, war dus al eens operatief losgemaakt moet worden.

Op mijn benen heb ik verschillende kleine littekens door tegen punten van iets aan te loop, rechterhand door een kattenbeet en ik ben met mijn hand achter iets scherps blijven hangen. Buik: 2 keer een kijkoperatie, verwijderen van een moedervlek en mijn appendix. Rug: van mijn paard gevallen recht met mijn rug op de omheining waar stroom op stond, maar dat begint nu te vervagen. Gezicht: mijn kin omdat ik gevallen ben en mijn tand erdoor zat en op dezelfde plek, terug tand erdoor nadat mijn paard zijn hoofd omhoog gooide net op het moment dat ik wilde knuffelen; een kleintje aan mijn oog door een val tegen een nachtkastje als kind en boven mijn linker oog door een steigerend paard.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:27

Ik heb er ook een paar.

3 kleine littekens naast mijn oog bij mijn slaap.
Gebeurd door vroeger aan een rek te hangen en wat omviel en door 2x uit mijn bed te vallen met mijn oog tegen het nachtkastje aan.
(En dat moet natuurlijk allemaal aan dezelfde kant gebeuren)

En 1 groot litteken op mijn onderarm. Door het vallen van een paard heb ik mijn pols verbrijzeld en moest geopereerd worden.

En ik heb op mijn hand aan de bovenkant een litteken van een brandwond. Iemand op de basisschool liet kaarsvet over me heen vallen.

En verder allemaal kleine littekens van het open krabben van wondjes.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:36

16 stuks op mijn buik, van maagbandoperatie, galoperatie, maagbandverwijdering, daarna gastric bypass operatie, kijkoperatie ivm complicaties en een operatie wegens ileus. Gelukkig kleine littekens, maaw wel veel.

1 litteken ook van de maagband, op het borstbeen tot onder de borsten.hier zat mijn bijspuitpunt en is een lelijk litteken van ong 6 cm.

2 littekens op de wenkbrauwen van permanente makeup. gelukkig bijna niet zichtbaar

1 litteken onder lippen. van een wond, door koortslip.

2 littekens op de benen. Erg lange( ong 8 cm). Van de eerste x scheren. dat ging nogal fout haha, en ipv te wachten tot moeders thuis was, deed ik exact hetzelfde op ander been. Had toen 2 grote wonden.

1 litteken op grote teen. heeft flinke wond gezeten, doordat er een glas op was gevallen.

1 litteken op de knie. wondje opengekrabt en is gaan infecteren.

meerdere kleine littekens van verwijderen steelwratjes.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 08:58

Nou eens even goed na denken,want heb er zoveel.dat ik niks vergeet.
Mijn rechter voet,door val samen met paard.was helemaal
1 verbreizeld is dus geopereerd met plaat en schroeven.
2 Mijn rechter knie,vroeger toen ik klein was trok de hond van mijn tante mij om,flink diep gat in de knie.
3 mijn vingers,beide pink vingers zijn krom met litteken.strekpees kapot.1 komt door bowlen ik kwam tussen de ballen in toen ik klein was,en de 2de pink door val met tinker die struikelde op de kiezels. Dan nog mijn wijsvinger van rechts ook pezen en zenuwen over,duwde door dun glas,hebben vinger open gezig zagt voor pees te zoeken.dus mooi litteken.
4 op mijn linker hand boven op heb ik littekentje waarvan weet ik niet meer.
5 kin dun klein littekentje val met scooter had toen hele gezicht open,en dit is er enkel van over gebleven.
Onder mijn neus,en boven de lip.pony die in mijn gezicht beet.
6 ja bij mijn lip van buiten zie je het niet meer zo goed,had lip kapot door trap in mijn gezich van pensionstal waar ik toen werkte.had mega dik gezicht was net quazimodo maar verder niks gebroken enkel de lip wat ik er aan over heb gehouden aan binnenkant en wat tandvlees dat weg is boven 1voortand maar zie je zo ook niet
7 dat is de nieuwste en mooiste haha. Op mijn voor hoofd best grote tussen mijn wenkbrauwen.daar heeft me een renpaard van stal waar ik werkte in gezicht gebeten.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:02

Ik heb dubble lidteken op mn onderug, van 2 operaties op dezelfde plek, dus na 21 jaar incisie in lidteken en daar is nu weer nieuw lidteken bij.

Ooit is er glas in mn rechtervoet gevallen , daar zit nu een lidteken, van 4x5 mm, precies een cm onder mn middelste teen.

Ik heb een lidteken, rond met doorsnee van 2,5 cm, van een schaafplek...

En ik heb op mn wangen hele kleine lidtekens, als baby, ging ik met mn nagels over mn wangen...dus zag je miniscuul kleine bloedinkjes, mn moeder mn nageltjes kort knippen en dat bijhouden..haha echt mini speldeprikjes waar heel klein beetje bloed uitkwam. .en die zie je nu nog steeds, alleen zijn ze dus mee gegroeid, zijn nu groter, maar tis niet opvallend, maar als je t weet kan je t Zien.

En op mn bovenbeen een kleinlidteken van wondje...
Linker ring vinger, lidteken, kwam als 10 jarige met vinger tussen deur, deur klapte dicht en mn viner spatte open, dus op vinger top, een liteken, ivm hechtingen, is 1 cm horzintaal en in hoek van 90 graden, dus een verticale lidteken van 2 cm..

Nou dat was t wel....-)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:08

Een litteken op mijn duim. In plaats van de zoete aardappel sneed ik in het topje van mijn duim.

En een litteken over heel de breedte van mijn oor. Paard schrok, ik struikelde een kwam onder paard terecht. Die sneed vervolgens met haar hoef mijn halve oor er op een paar millimeter na af.

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:14

Ah ik bedenk me er na het lezen van bovenstaande post nog een!

Ik heb een litteken aan de zijkant van mijn duim. In plaats van het stuk rauwe ham dat ik moest snijden met de snijmachine op het werk, bedacht ik me om de zijkant van mijn duim te gaan snijden.

Ook heb ik een klein litteken bij mijn nagelriem van mijn wijsvinger door het kaasmes op het werk.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 09:57

Ik heb eerst 3 littekens van een kijkoperatie/leverpunctie, vervolgens zijn een door een galblaasverwijdering 2 bijgekomen en andere her gebruikt. Hierna nog een operatie nog 2 erbij en een paar hergebruikt.

Dan heb ik nog een litteken, die heb ik overgehouden van mijn VAP. Deze was eeg lelijk en heb ik 2x laten corrigeren alleen helaas ziet t er nog steeds niet uit.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:00

Eentje op mijn middelvinger (op het kootje) toen ik 5/6 was vond een jongen het leuk om een stok in mijn wiel te steken. Ik ging met de fiets over de kop en landde nogal aardig hard..

Verder eentje op mijn arm, gebeten door een loslopend hondje die graag kinderen beet.

En verder moet ik even kijken, heb geen operaties gehad, dus het zijn alleen ongeluk littekens