Mijn masker is eraf gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Mijn masker is eraf gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:02

Bizar Hoe een lijf en geest op stand overleven kunnen gaan en dat heel lang vol kunnen houden....

Heel veel sterkte met de verwerking van deze gebeurtenissen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:04

Ik ben er gewoon sprakeloos van...

Wat een nachtmerrie, en niet 1x maar gewoon 2x... onthoud heel goed dat je niet zwak bent maar juist heel sterk. Je had na de bommelding opnieuw alles weg kunnen stoppen, maar je kiest er juist voor om je angsten onder ogen te komen.

Heel veel sterkte!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:08

Jeetje ik werd mee gesleurd in je verhaal alsof ik een slecht boek las. hoe kan het...ook gewoon nog eens een herhaling :( ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt om het op te schrijven, want het is niet niks meis. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Voel je niet een slappeling dat je het nu opschrijft want dit gaat je juist sterker maken! Ik vind het heel knap van je...en al fijn te lezen dat dit je al helpt!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:13

Wat ongelooflijk bizar zeg.... Het was net alsof ik een boek las, of een actiefilm keek.... Wat heftig allemaal, ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu allemaal even teveel word :(:)

Mijn tip is ook EMDR. Deze vorm van therapie is heel erg geschikt voor de dingen die jij hebt meegemaakt. Zoals iemand anders al zei: het is nooit te laat om hulp te zoeken.

Heel veel sterkte!

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:20

Jeetje, ik dacht even dat ik een boek aan het lezen was! Wat een verhaal en verschrikkelijk dat je dat mee hebt moeten maken, twee keer zelfs!

Hopelijk vind je gauw rust door er over te praten, dat verdien je!!
Sterkte!!

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:20

Jeetje meid, wat een onwijs naar en eng verhaal... ik heb echt respect voor je dat je dit topic hebt geopend. Het moet echt vreselijk zijn dit meegemaakt te hebben..

Helemaal logisch dat je zoveel angst hebt. Hopelijk vind je op deze manier een beetje steun, ookal zal je angst (zoals je zelf al aangeeft) nooit helemaal verdwijnen...

Dikke knuff voor jou TS.. sterkte :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:24

Bizar dat je dit gewoon 2x is overkomen.. het lijkt inderdaad net een slechte horrorfilm. De echte klap komt inderdaad veel later pas
..

Heb helaas in mijn jeugd ook veel te veel meegemaakt en hoe jij het omschrijft met "niet over mogen praten van mezelf" en "ik ben zwak als ik emoties toon" is zoooo herkenbaar. Maar het zit toch altijd in de weg, flashbacks krijgen bij herkenbare geluiden 's nachts, achtervolgd worden door nachtmerries als er weer iets is gebeurd wat de boel weer getriggerd heeft...

Mijn inbox staat altijd voor je open mocht je willen praten!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DideH op 23-12-15 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:34

Woww..

Wat ontzettend absurt, bizar, geen woorden voor...

Wat knap dat je het wel durft op te schrijven!
En wat ontzettend vervelend dat je 2 keer hebt aangeklopt bij slachtofferhulp en daar geen steun uit kon halen.
Mocht je er uiteindelijk aan toe zijn, is misschien EMDR iets voor je? Dit werkt vaak echt heel fijn.
Maargoed, voor nu is het al knap dat je het ondanks niet willen tonen, toch toont, en dat op een internetforum..
Ik wil je vanaf hier achter mijn scherm, in ieder geval heel veel steun bieden! En ik hoop dat je ooit gewoon weer je onschuldige zelf kan zijn zonder nachtmerries en angsten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:41

Wauw, sprakeloos door je verhaal..
Ik kon het lezen alsof ik zelf in de kamer stond. Zo duidelijk geschreven, maar ook heel heftig!
En dan is het voor mij nog maar 'een naar verhaal van een bokker', voor jou is het de harde realiteit (geweest).

Een hele grote knuffel van mij :(:)

Stap 1, het vertellen over de gebeurtenissen, is gezet.
Dat je deze stap hebt gezet zegt al heel veel over jezelf. Man, wat ben jij een sterk persoon!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:47

De manier hoe je het geschreven hebt, geeft me rillingen, alsof ik het zelf meemaakte..
Dat je zo iets een keer meemaakt is al hel maar twee keer? Jeetje!
Ondanks dat lijk je wel mentaal sterk genoeg, na al die jaren en nu de stap hebt gezet tot het vertellen.
Ik wens jou heel veel sterkte toe en ik zou zeggen, haal genoeg steun uit al deze berichten.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:04

Woow... Bizar gewoon ;( heel veel sterkte voor jou en je familie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:06

Wow....ik zit echt letterlijk met kippenvel hier. Wat ontzettend heftig, en wat ontzettend knap dat je dit nu durft te delen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:07

Wat een verhaal. Ik vind het super knap van je dat je de keuze hebt gemaakt om je masker te laten vallen! Dat is echt je eerste stap.
Heel veel sterkte met de volgende...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:38

Pffft meid, twee keer zoiets meemaken is afschuwelijk! Knap dat je erover gaat praten! Sterkte

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:40

2 x.... Hoe ontzettend bizar... En dan zo jong dat dat gebeurde, niet zo raar dat je dan uiteindelijk een keer knakt.
Zeker als het dan ook nog blijkt dat het mensen zijn die via via ook nog info gekregen hebben om te kunnen overvallen.
Hopelijk heb je inderdaad aan je vriend veel steun, maar zoek ook echt professionele hulp.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:16

Wow wat bizar. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven maar ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen. :(:)

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:07

Jeetje, ik heb je verhaal met mijn hart in m´n keel gelezen. Wat is het heftig wat je meegemaakt hebt zeg! Niet gek dat je een keer breekt, en misschien maar goed ook... eens moet het er tenslotte uit. Dit zijn van die dingen waar je niet langs kunt lopen om aan de andere kant te komen, je moet er doorheen. Schroom vooral niet om daar alle hulp bij te vragen die je kunt gebruiken!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 02:02

Wauw, zoveel lovende reacties had ik niet verwacht, dit doet me echt deugd! :)
Heb eindelijk even de tijd gehad om ze allemaal fatsoenlijk door te nemen.

Ok, ik vind het nog steeds erg moeilijk om er met mijn ouders over te praten. Mijn vader is net zoals mij, die heeft zich voor de volle 100% afgesloten hierover, en praat nooit over dingen die pijnlijk zijn voor hem. De appel valt niet ver van de boom I guess. Bij mijn moeder is het vooral omdat een groot deel van mijn angsten door haar gevoed worden, ook al bedoeld ze dit absoluut niet slecht. Wat hier ook heel erg in meespeelt is dat ze na de eerste overal altijd al een gevoel heeft gehad dat het weer zou gebeuren, en haar gevoel is uitgekomen. Mijn moeder is echt een doemdenker, en zeker nu met die terreurdreigingen overal, in alles ziet ze gevaar. Natuurlijk kan ik het haar niet kwalijk nemen, maar ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik haar gedrag begin over te nemen. Ik heb er al met haar over proberen te praten dat ze niet altijd zo'n doemscenario's moet zien in alles, maar dan krijg ik als antwoord "daar kan ik niks aan doen, ik ben nu eenmaal zo". Hier spelen ook nog andere omstandigheden in mee dan enkel die overvallen.

Na de feesten wil ik zeker eens een bezoek gaan brengen bij een psycholoog, maar ik moet dit nu even laten bezinken. Werd vanmorgen toch wakker met een gevoel van "oliebol, wat heb ik nu gedaan", nog altijd in die sleur zittende van er niet over te mogen praten, maar met alle reacties hier te lezen was dat gevoel meteen weer verleden tijd.

Bedankt iedereen, jullie hebben geen idee hoeveel steun ik hieruit haal! :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 02:25

Jeetje.. heb ook lang zitten twijfelen of het nou een verhaal was of dat het echt was.. Vol verbazing zitten lezen, en toen kwam er een tweede keer! :(:)
Wat fijn dat je zo'n verschrikkelijke lieve vriend hebt die het gelijk door had. Snap ook dat je het hier neer hebt gezet, het is fijn je verhaal kwijt te kunnen, zeker als je het met anderen (onbekende) wil delen. Heel knap van je!
Psycholoog is goed om naar te kijken. ik wens je veel kracht toe en een hele dikke knuffel

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 02:52

Brrrrr wat doodeng dit.
Ik kan me zo goed voorstellen hoe bang je hier van wordt.
Sinds vorige week staan hier in de straat tekstborden met de waarschuwing: inbrekers actief, sluit deuren en ramen.
Nou ik hoorde van de week gerommel wat ik niet kon plaatsen, nou dan heb ik al gierende hartkleppen laat staan als je echt inbrekers treft.

En echt, een mens kan onwijs veel hebben, en veel te lang doorlopen met iets.
Zo heb ik 6 jaar zonder diagnose gelopen, maar wel 24/7 veel pijn en andere klachten.
Nou toen de diagnose kwam en bevestigd werd dat ik echt ziek was ben ik ingestort.
Zeker 2 maanden kon ik echt bijna niks meer, zo op was mijn lichaam van het maar door proberen te gaan.
Weken heb ik gehuild en stoppen ging bijna niet. :o
En dan voelde ik me dus veilig, jij zit waarschijnlijk een groot deel van de tijd non stop in angst, echt dat put echt gigantisch uit.
Probeer jezelf tijd te gunnen, en als jij er klaar voor bent hulp te zoeken.
En echt, praten mag en flink janken ook. :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 03:16

Ik heb het gevoel dat je je niet goed in je moeders schoenen kan verplaatsen (je hebt immers zelfs genoeg aan je hoofd dus gek is dat ook niet en je haar het doemdenken kwalijk neemt? Want, zoals ik het lees, lijkt het me niet meer dan normaal dat je na dergelijke ervaringen nogal gaat doemdenken

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:30

Wat verschrikkelijk! En knap dat je het nu kan delen :(:) Ik kan me heel goed voorstellen dat dit je compleet opvreet. Pak alle hulp die je wordt aangeboden en geef jezelf alle tijd.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:41

Wat vreselijk dapper van je om het hier allemaal "op papier" te zetten. De dingen die jij(en je familie) mee gemaakt hebben zijn zo vreselijk. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe ik me zou voelen als ik in jou schoenen zou staan.
Ik hoop echt dat je goede hulp vind omdat allemaal een plekje te geven. Fijn dat je zoveel steun vindt in onze reacties.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:33

Het is zeker niet fout wat je hebt gedaan, het is goed om het naar boven te halen zodat je er wat aan kan doen. En wees inderdaad niet gehaast met de psycholoog. Maar doe het wel echt, volgend jaar. Ik heb soortgelijke situaties meegemaakt, met pistolen, bijlen, moeten vluchten enz. En het heeft mij echt geholpen de emdr therapie. Ondanks dat ik er niet eens zo bewust last van had zoals jij hebt.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 01:42

Heftig... enorm.. ben er sprakeloos van. Sterkte.. dit us iets wat je toch je hele leven zal beinvloeden :(