Mensen met Wagenziekte?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:00

O heel herkenbaar! Ik heb van mijn 4de t/m mijn 18de hier heel heftig last van gehad.
Pilletjes kreeg ik niet weg, seabands hielpen niet, watje in oor ook niet. Het enige wat een beetje werkt is me continue orienteren op de weg, kijken waar ik heen ga. Vooral niks lezen, niet op telefoon spelen ofzo, zelfs 1 appje lezen kan al teveel zijn. En zoveel mogelijk een zuurtje in mn mond hebben. Niks waar ik op moet kauwen, ook dat ging niet.
Toen ik zelf mn rijbewijs ging halen is het een stuk afgenomen. Sowieso heb ik nergens last van als ik zelf rijd.
Uiteindelijk, ben nu 31 is het hanteerbaar en kan ik zelfs voorin als bijrijder mee naar spanje met de auto zonder dat ik echt moet braken. Al wordt ik met veel bochten of veel optrekken/remmen nog wel steeds misselijk, maar dat is onder controle te houden met frambozenzuurtjes.
Ik ben overigens ook heel erg zeeziek en luchtziek.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:13

Gatver ja, al mijn hele leven last van :r vroeger ging ik op de achterbank liggen en viel ik gelukkig vrij snel in slaap. Pilletjes etc hielpen niet, nog steeds niet. Het ligt er heel erg aan hoe de chauffeur rijdt!
Ik ga daarom nooit met het openbaar vervoer. Een trein is goed uit te houden maar in een bus nee nee daar stap ik never nooit niet meer in!

Een paar jaar geleden hadden we een uitstapje vanuit het werk naar Den Haag, ruim 1,5 uur in de bus (als het niet langer was). Het ging verbazend goed....tot het laatste half uurtje....toen trok ik ineens wit weg en was ik ineens kotsmisselijk. Het halve uitstapje in Den Haag ziek geweest. En toen moesten we weer in de bus terug naar huis := god wat duurde die terugreis lang! Bij een ander uitstapje met de bus had de organisatie bedacht dat we een puzzel tijdens de heenreis moesten oplossen. Na de eerste zin gelezen te hebben zat ik de hele heenreis op de toilet in de bus %)
Het jaar erop hadden we het uitstapje in Breda. Toen ben ik mooi in mijn uppie met de trein gegaan :roll: nergens last van!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:17

Heel herkenbaar, ik probeerde altijd voorin te gaan zitten, dat scheelde wel.
Hoor van mijn vriendin dat ze haar dochtertje een droog biscuitjes geeft en dat ze dan niet meer misselijk is tijdens het autorijden. Zou je kunnen proberen.

Eloya

Re: Mensen met Wagenziekte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 13:22

@Meggiemeg, die tip hoor ik idd vaker, echter lukt het mij tijdens de reis niet om ook maar iets te eten :P
ga ik gelijk van kokhalzen. vooraf iets eten probeer ik meestal wel om maar niet met lege maag weg te gaan.

@MissYvette4U, oh dat klinkt absoluut niet fijn, ik moest 2 jaar geleden 10 uur in de bus naar praag, een helse rit was dat, 2reistabletten, voorin zitten en alleen maar vooruit kijken hield ik het net vol :=
Gelukkig waren er wel pauzes toen tussendoor, de eerste dag in praag heb ik alleen in bed gelegen in het hostel.