Tips gevraagd voor gezond drinken (suikerloos)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 19:04

Chocopasta schreef:
WillBokkers schreef:
Wat een leuke tips komen er voorbij!
Vandaag water met kiwi en banaan geprobeerd, vond dat zelf nog niet zo'n succes want ik proefde geen smaak :+
Volgende keer een andere combinatie dus maar..
Naar die producten zal ik gaan kijken als ik in de supermarkt ben, ik zal dan ook even op sucralose checken bij de tesseire.

Lijkt me ook niet de lekkerste combi :D
Zou eerder kijken naar bijvoorbeeld sinaasappel, citroen, limoen, aardbei, framboos.

Ik doe dit vaak als smoothie vind dat een heerlijke combie :=

Chocopasta

Re: Tips gevraagd voor gezond drinken (suikerloos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:34

Als smoothie wel, maar moet er niet aan denken om banaan in mijn water te hebben :D

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:07

Ik vind zelf Bar le Duc met citroen het lekkerst. Zit helemaal geen suiker in en ook geen zoetstoffen in wat voor vorm dan ook.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:09

Ik drink eigenlijk alleen thee en water, maar af en toe een glas karvan cevitam citrusmix. Dit is gezoet met stevia en 8.8 kcal per 200ml. Ik meng het niet sterk dus denk dat er dan nog minder zoet in zit.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:29

Cookies schreef:
Ik vind zelf Bar le Duc met citroen het lekkerst. Zit helemaal geen suiker in en ook geen zoetstoffen in wat voor vorm dan ook.

Die is inderdaad lekker!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:36

Ik heb crystal clear hier volgensmij nog niet voorbij zien komen!
Ik dronk vroeger ook altijd dubbelfris maar ben overgestapt op de crystal clear framboos bosbes :D
Zitten 2 kcal in en 0 gram suikers!

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:41

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:42

Ik drink spa met bubbels. Zit een smaakje van citroen, munt, bosbessen en grapefruit in.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 20:44

Ik heb ook van de week Cool Bear limonade ontdekt.
Dronk eerder ook Tesseire maar schrok van het verschil in toegevoegde stoffen tussen Cool Bear en Tesseire.
Heb nu alleen nog framboos geprobeerd, maar er zijn ook nog 3 andere smaken.

En verder drink ik heel veel licht bruisend water.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:29

bij bolero staat alleen op de website dat er geen suiker in zit, wat er dan wel in zit kan ik nergens vinden.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 10:43

xchanel01 schreef:
Ik heb crystal clear hier volgensmij nog niet voorbij zien komen!
Ik dronk vroeger ook altijd dubbelfris maar ben overgestapt op de crystal clear framboos bosbes :D
Zitten 2 kcal in en 0 gram suikers!

Die kwam inderdaad voorbij, maar hier zit weer aspartaam in :(

Ik ga eens kijken naar die Cool Bear en andere limonades.
Verder staat Spa Fruit op mijn lijstje en ik ga eens kijken naar wat lekkere thee smaakjes.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 10:58

Zag ergens tomatensap maar dat zit ook vol suiker.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:31

Lente schreef:
Misschien heb je erover heen gelezen dat ik diabetes heb?

http://www.blikopnieuws.nl/2014/verhoog ... oetstoffen

Citaat:
Hoogleraar Voeding en Gezondheid aan de Vrije Universiteit van Amsterdam Jaap Seidell laat weten dat het onderzoek zich nog in een vroeg stadium bevindt. Niettemin noemt hij de resultaten 'verontrustend'. Tegen de NOS zegt hij: 'Het gaat nog om onderzoek bij muizen en een hele kleine groep mensen, maar het is wel voor het eerst dat dit effect is aangetoond. Nu is vaak het advies aan mensen met aanleg voor diabetes type 2 om juist light-producten te gebruiken.' Hij adviseert om vooral water te drinken als je dorst hebt en light-producten slechts in zeer geringe mate te gebruiken.

Ik zelf drink alleen water en thee zonder suiker. Ik zou zelf ook beginnen met vruchtenthee. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:36

Water en thee en infusions (dat zijn alle hete kruidendrankjes die vaak onterecht thee worden genoemd). Daar zijn onnoemelijk veel variaties in.

Als je dat eenmaal gewend bent, zul je merken dat frisdrank eigenlijk gewoon vies en chemisch smaakt.

Verder gooi ik nog wel eens wat gemengd fruit door de blender en ik heb zelf sinaasappels aan de bomen, dus in de winter (ik heb ze van november tot april zo´n beetje) drink ik dagelijks ook sap daarvan.

Ik koop nooit frisdrank of sap.

kohtje schreef:
Zag ergens tomatensap maar dat zit ook vol suiker.

Niet als je het zelf maakt.

En zelf maken is eigenlijk toch het beste. Alles wat je koopt is gezoet op de een of andere manier en je moet juist van die zoete smaak af, niet alleen van suiker, dan is het veel makkelijker om geen suiker te gebruiken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:36

Komkommer in je water is ook super lekker :)

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:45

Lente schreef:
Euhm... Nope... :+
Misschien heb je erover heen gelezen dat ik diabetes heb?

Nee daar had ik niet overheen gelezen.
TS wil graag suikervrije drankjes weten en zet in OP dat ze ook zonder zoetstoffen wil (en terecht)
Jij noemt Chrystal Clear, daarop mijn opmerking dat je dan nog beter iets met suiker kan nemen dan chemische zoetstoffen.

Verder zou ik als ik jou was ook geen zoetstoffen nemen i.c.m. diabetes.
Je lichaam reageert namelijk net zo op zoetstof als op suiker... + daarbij nog eens alle schadelijke invloeden

Beter om het eten en drinken zo natuurlijk mogelijk te houden, zodat je lijf weet wat het ermee moet, ipv die chemische zooi. (dat herkent je lichaam niet goed)
Denk dat het over een paar jaar eindelijk onomstotelijk bewezen is dat het troep is, en dan is iedereen in alle staten omdat het veel eerder verboden had moeten worden :Y)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 12:56

Precies, Elegante! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:23

Zijn jullie me nou serieus aan het vertellen hoe ik met mijn diabetes moet omgaan? :')

Nee mijn lichaam reageert niet hetzelfde op suiker als op andere zoetstoffen want op zoetstoffen stijgt mijn glucosespiegel niet. Dat zijn namelijk geen koolhydraten.

Daarnaast heb ik geen diabetes type 2. Ik ben dus niet insulineresistent maar ik maak geen insuline aan. Wezenlijk verschil. Op één glas suikerhoudende drank stijg ik binnen zeer korte tijd 10 punten. Gezien het feit dat je glucosegehalte normaal is tussen de 4 en de 8 drink ik toch echt liever chrystal clear :+

Afijn, terug naar het oorspronkelijke onderwerp.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:33

Yenni schreef:
Ik drink op het moment slimpie. Erg lekker! (Is ranja siroop trouwens)

Let op! Zit aspartaam in! Slecht voor je darmen!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:10

Maar ik zie toch overal dat mensen alleen maar kijken naar of je glucosespiegel ervan stijgt. De (mogelijke) bij-effecten worden genegeerd. En dat is iets waar mensen zich meer bewust van moeten worden.

Elegante05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:21

Geloof dat wij op dezelfde lijn zitten dorientjuh :D

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:24

Een spriet munt in je water is ook lekker! :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:26

Elegante: :D

Ellen: Ja, of muntthee. :j Maar dan wel zonder honing. :Y)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:29

Op het moment drink ik veel (citroen) Bar le duq met een beetje Helder om de bitterheid eraf te halen.
Gelukkig kan ik water ook steeds beter verdragen. Ik lees mee :)

Masi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:53

Lente schreef:
Zijn jullie me nou serieus aan het vertellen hoe ik met mijn diabetes moet omgaan? :')

Nee mijn lichaam reageert niet hetzelfde op suiker als op andere zoetstoffen want op zoetstoffen stijgt mijn glucosespiegel niet. Dat zijn namelijk geen koolhydraten.

Daarnaast heb ik geen diabetes type 2. Ik ben dus niet insulineresistent maar ik maak geen insuline aan. Wezenlijk verschil. Op één glas suikerhoudende drank stijg ik binnen zeer korte tijd 10 punten. Gezien het feit dat je glucosegehalte normaal is tussen de 4 en de 8 drink ik toch echt liever chrystal clear :+

Afijn, terug naar het oorspronkelijke onderwerp.

Precies wat ik ook dacht :n Maar als het aankomt op de discussie over aspertaam etc. zul je deze reacties helaas altijd hebben.
Ben het helemaal met je eens. Ik drink ook liever een glas light drinken/cristal clear waar dan dat aspertaam in zit dan dat ik met een giga stijging van mijn bloedsuiker te maken krijg door het drinken van een glas "gewoon" drinken of sap.

Ik doe ook mijn best om voornamelijk water te drinken en Bar le Duc citroen, maar je wilt toch ook een keer iets anders?
Heb het er met mijn dietiste over gehad en hij gaf aan dat zolang het geen 2 liter per dag is, het gewoon met mate is dat het prima kan.

Dus weer on topic, water of inderdaad iets van Bar le Duc citroen.