Miss_Caroo schreef:Met aarden wordt bedoeld dat je inderdaad in echt contact staat met de aarde...
In contact komen met je verstand wil ook nog wel eens helpen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Sizzle schreef:Hout geleid inderdaad ook niet, lucht wel.
Ik ben nog nooit uit mijn bed gestapt waarbij ik een schok in mijn voet kreeg![]()
Een flat is ook gewoon "aarde", gewoon je bed tegen de muur zetten![]()
Ik heb nog nooit een flat op rubber banden gezien in iedergeval.
Speaking of which, zouden mensen in woonwagens slaapproblemen hebben?
Ik hoop dat de mensen die het serieus nemen in iedergeval geen schoenen met rubber zolen kopen.
elenaMM77 schreef:denk maar eens aan de kooi van faraday... dan staat je auto gewoon op rubber banden, maar die hoef je ook niet op het stroomnet aan te sluiten om van de lading van de blikseminslag af te komen.. gewoon met het neusje tegen de boom planten..
Sizzle schreef:LukieBradley schreef:Ik bedenk me ineens een sinterklaas cadeau voor mijn moeder met chronisch pijn
Een bak tuinaarde op het nachtkastje?
oomens schreef:Nog los van allerlei dubieuze claims die ze doen. Waarom via de aarddraad van het stopcontact? Hoe denk je dat die aarddraad geaard is? Ooit afgevraagd waarom er hier en daar in huis (vaak in de meterkast maar niet uitsluitend daar) van die roestige draadjes contact maken met metalen (verwarmings)leidingen?
P.s. Ik kon het ook niet nalaten aan Joost te denken.
ikke schreef:Klopt, maar vaak heeft het (onder een oude verwarming bijvoorbeeld) wat weg van een stoffig, roestig ijzerdraadje.oomens schreef:Nog los van allerlei dubieuze claims die ze doen. Waarom via de aarddraad van het stopcontact? Hoe denk je dat die aarddraad geaard is? Ooit afgevraagd waarom er hier en daar in huis (vaak in de meterkast maar niet uitsluitend daar) van die roestige draadjes contact maken met metalen (verwarmings)leidingen?
P.s. Ik kon het ook niet nalaten aan Joost te denken.
Ehm, dat is geen roest, dat is gewoon blank koper
oomens schreef:ikke schreef:Klopt, maar vaak heeft het (onder een oude verwarming bijvoorbeeld) wat weg van een stoffig, roestig ijzerdraadje.Ehm, dat is geen roest, dat is gewoon blank koper
Offtopic: wat gaat er mis als je die bliksemauto ergens tegenaan rijdt en wat moet je dan wél doen?
Sizzle schreef:Hoe weet je dan dat het veilig is om uit te stappen? Of spring je er dan uit![]()
Heb er eigenlijk nooit over nagedacht.
Er is inderdaad ESD kleding, spray en schoensel verkrijgbaar voor mensen die in een omgeving werken waar ze niet 'opgeladen' mogen raken. Wat een relaxte mensen zullen dat zijn
ikke schreef:inochiyo schreef:Fase EN nul, als je maar 1 van beide aansluit dan gebeurd er nog steeds niets
Ik weet niet wat voor systeem jij hebt, maar als je dat in NL doet, heb je nog steeds een serieus probleem. In het gunstigste geval doet je aardlekschakelaar z'n werk.......
Voor de rest verbaas ik me over het beeld dat veel mensen bij mijn vak hebben (zo je wil: gebrek daaraan). Het is al een vrij ongrijpbaar iets, maar als er dan ook nog allerlei halve waarheden omheen geknutseld worden, wordt het voor de vakmensen bijna lachwekkend.
LadyMadonna schreef:Deze deken... Niet dit deken
LadyMadonna schreef:https://www.welklidwoord.nl/deze-of-dit/deken
Tja...
Lees idd dat "dit deken" in België wel mag... Mits je ook concequent "het deken" gebruikt
elenaMM77 schreef:LadyMadonna schreef:https://www.welklidwoord.nl/deze-of-dit/deken
Tja...
Lees idd dat "dit deken" in België wel mag... Mits je ook concequent "het deken" gebruikt
brrr het deken..
ik begin vlaams meer een spraakgebrek te vinden dan een taal