ziek en stoppen met roken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lissisanne

Re: ziek en stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:38

Lekker bezig TS! Het ergste is al achter de rug

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 16:15

Heb vandaag toch wel de moeilijkste dag tot nu toe hoor. Alhoewel ik net bij het boodschappen doen langs een roker liep en dat stonk toch wel. Vanmorgen m'n auto maar eens uitgesopt want dat was een rijdende asbak hahaha. Morgen naar school toe, ben heel benieuwd hoe dat gaat aangezien we daar altijd met een vast groepje aan 't roken zijn in elke pauze en vaak tussen de leswissels door ook nog even snel. Dus daar zie ik wel tegen op, maar komt ook vast wel goed.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:20

ik ben nu intussen al 2 maanden gestopt en sinds de laatste 2 weken zijn de "zin" momenten pas echt ver weg... al heb ik nu zelfs nog moeilijke momenten hoor....
al kan ik nu wel buiten bij de rokers gaan staan zonder dat ik er problemen mee heb..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:06

Je kunt bij dat groepje gewoon erbij gaan staan. En je hoeft niet te roken.
Ook erbij staan is gezellig ;-)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 19:29

Zoals ik me nu voel zeg ik dat doe ik, er gezellig bij staan. Maar vandaag overdag had ik het echt zwaar, dan had ik er niet bij kunnen staan.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:36

Niet om je te ontmoedigen maar ik heb die zweverigheid / duizeligheid toch wel vijf weken gehad, bij twee stoppogingen, bij andere niet.
Nadat ik rookte was het direct over, dus had er echt mee te maken. Snapte er eerst helemaal niks van. Ik had ergens gelezen dat dat kan doordat je meer zuurstof in je bloed nu hebt, dat je daar aan moet wennen. Of het waar is.. Geen idee, maar de gedachte maakte mij wel minder bezorgd.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 20:42

De duizelingen zijn al over gelukkig! 2.5 dag last van gehad en toen werd dat snel minder.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:22

Het is zeker niet makkelijk ok er slechts bij te staan en dan niet te roken.
Maar dit is een gewoonte...
In een groepje staan en dan willen/moeten roken..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:28

Ik heb me de eerste tijd wel een beetje afzijdig gehouden van groepjes rokende mensen, waar ik normaal bij stond.
Pas toen ik er helemaal zeker van was dat ik alle verleidingen kon weerstaan, heb ik me weer bij het groepje gevoegd!
Toen was de rest van het groepje ook gewend dat ik niet meer rookte en bood me dus ook niet zomaar wat aan ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:30

Na 2 weken is alle sigarettenzooi uit je lichaam :) Dan ben je lichamelijk van je verslaving af.
Daarna is het alleen nog gewoonte, maar dat is zo ontzettend moeilijk. Je hebt jezelf eigenlijk "aangeleerd" om op bepaalde momenten te roken (klassieke conditionering). VOLHOUDEN, dan wordt het beter :D :D Succes!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:32

Ik moet je wel ffverbeteren. Dit is niet gewoon een stoppoging. Jij bent al 3 dagen van het roken af.

Zoals ik al eerder zei. Wie is sterker jij of de sigaret.
Dat zinnetje heeft mij veel geholpen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:48

Bij mij werkte de gedachte altijd: ik mag wel roken, maar ik wil het helemaal niet! :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 22:14

Nee als ik zeg dat ik mag roken gaat het mis, dus dat doe k maar niet ;)
Tis nu echt het psychische deel waar ik tegenaan loop. Loop echt tegen de muren op van .... tja zin in een peuk... maar ik heb al 4 dagen niet gerookt dus ik doe het ook niet meer. Moet er ff doorheen, maar makkelijk is het niet

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:19

Ik was zo ongeveer zes weken chagrijnig ~~}> met ook moeilijke momenten daarna.
Maar alleszins de moeite waard!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 08:13

Dag 5 alweer *\o/*
Gisteravond toen ik naar bed ging was ik heel erg gespannen in m'n nek en schouders. Toch in slaap gevallen en toen ik later wakker werd was ik gelukkig weer ontspannen. Verder volgens mij niet gedroomd over sigaretten. Wel weer 2x wakker geweest, maar niet omdat ik zin had in een sigaret. Vandaag weer voor 't eerst de bewoonde wereld in na m'n ziek zijn. Gisteren al wel even wat boodschapjes gedaan, maar das toch anders als een dag met klasgenoten doorbrengen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:16

TS goed bezig.
Hou vol, je kan het.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 11:36

Ben met klasgenoten mee naar buiten gelopen i de pauze en het viel me reuze mee! Heb niet gerookt terwijl ik er bovenop stond *\o/*

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:25

Idylle heel goed ben trots op je. Als je aan een sigaret denkt kun je denken ik mag wel roken maar ik wil het niet. Want 1 haaltje nu is straks weer zwaar verslaafd en dat wil ik niet meer.
Geld wat je bespaart opzij leggen helpt ook.
Ik ben nu een half jaar gestopt en heb 1300 euro bespaard! Ik ben aan het sparen voor een Custom zadel.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:36

Intussen ruim anderhalf jaar gestopt, maar ik herinner me die eerste dagen nog alsof het gisteren was. Ik heb me toen een paar dagen opgesloten, en na een week was het ergste voorbij. De fysieke behoefte had ik al vrij snel niet meer, maar de gewoonte moest een beetje slijten.

Heel veel succes ermee nog, en je bent super goed bezig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:14

idylle schreef:
Ben met klasgenoten mee naar buiten gelopen i de pauze en het viel me reuze mee! Heb niet gerookt terwijl ik er bovenop stond *\o/*

Ik heb contact met rokers destijds uitgesteld totdat de ergste ontwenningsverschijnselen achter de rug waren. Ik weet niet of ik het anders had volgehouden. Sociaal niet heel fijn,maar ik had het er wel voor over.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:21

Een hele dikke pluim voor jou! Je mag echt fier zijn! *\o/*

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:11

xMyrth schreef:
Na 2 weken is alle sigarettenzooi uit je lichaam :) Dan ben je lichamelijk van je verslaving af.

Zo werkt dat niet helemaal; de afwezigheid van de verslavende stof in je lichaam betekent niet dat de lichamelijke zucht daarna verdwenen is.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:48

idylle schreef:

Gefeliciteerd! Stap nummer zoveel

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 22:38

Vanavond thuis wel even een terugval gehad. Man oh man wat had ik zin in een peuk! Zat even niks te doen en ben uiteindelijk de afwas maar gaan doen uit verveling (niet dat het zoveel was, maar was wel even afgeleid) nu weet ik heel goed dat ik tijdens verveel momenten normaal gesproken zo 2 a 3 sigaretten op kon roken achter elkaar om die tijd te doden. Nu deed ik het niet maar was dus wel echt even heel erg moeilijk. Gelukkig heb ik het overleefd en zit ik nu harry Potter te kijken. Nog een half uurtje en dan ga ik slapen. Morgen begint dag 6!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:03

Dag 6 <:) *\o/*
Erg moe vandaag, vannacht een keer of 3 a 4 wakker geweest. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat en of het nog invloed heeft of ik moe ben met het niet roken.