de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:52

Ik doe ook gezellig mee.

Ben 30 jaar 1,70 en weeg 101,6 kilo. Afgelopen 2 jaar 20 kilo aangekomen helaas en dat moet er minimaal weer af.

Ben begonnen met sporten 2x in de week een hit training en 2 x in de week bbb. Verder wandel ik veel met de hond en heb ik nu een eetschema gekregen van mijn voedings coach

Deertje

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:54

hebben jullie dat ook? De eerste weken gaat het super goed!! en dan krijg je zo'n dip...

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:56

sympie schreef:
hebben jullie dat ook? De eerste weken gaat het super goed!! en dan krijg je zo'n dip...

Juist in die dip moet je iemand hebben waarmee je samen naar een sportschool gaar bv die sleept je er namelijk wel doorheen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:57

Dat is altijd.. ja.. Je lichaam gaat ook een keertje tegensputteren en dan kom je in een situatie waarin je even niet afvalt. Daar moet je helaas even doorheen dan wel even tandje qua sporten bijzetten.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:58

JustOneBite schreef:
Ik raad jullie aan eens mee te lezen in het afvallen zonder doel, is ook ontzettend cool topic.

Gezien er dingen hier besproken worden wat allemaal fabels zijn, waarvan ik eerst ook dacht dat het zo was (bijv ontbijten en na het avondeten niets meer nemen)
Het gaan om je bmr, dus wat je aal kcal binnen mag krijgen en je daar op een gezonde manier aanhouden is het belangrijkste. Dus minder eten dan je verbrand! Ik ben er ook me bezig! Goodluck!

Ik vraag me toch af waarom dat een fabel zou zijn.
Het is best logisch dat je 's avonds voor de tv veel minder glucose verbrandt, dan aan het begin van de dag als je moet gaan werken ofzo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:06

Het is een fabel omdat het gewoon om de inname – uitgave gaat. Als jij ’s avonds 1500 cal inneemt en je verbrandt er 2000 zit je nog altijd op -500. (alleen heb je dan wel overdag veel trek/honger).

Die ‘theorie’ komt wel ergens vandaan. Veel mensen snoepen juist ’s avonds en dat doen ze naast hun gewone eten. Dat gewone eten is nu meestal voldoende (als je geen gekke dingen eet, natuurlijk) om in balans te blijven. Het zijn dan die zakken chips of repen chocolade of die extra koekjes ’s avonds die je naar binnen werkt die je dikt maakt. Het zou voor veel mensen dus al gewoon verschil uitmaken door ’s avonds niet (teveel) te snoepen. Maar dit maakt niet dat alles wat je na 6 uur eet niet meer verbrandt of sommige mensen durven zelfs verteren te zeggen.. (Zie je het voor je dat je in je buikwand allerlei koekjes heb hangen :+ )

Gewicht schommelt gedurende de dag.. Je lichaam zegt niet om 12 uur ’s nachts zo we beginnen opnieuw.. :) Ook terwijl je slaapt verbrandt je calorieën :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 27-11-15 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:07

Ik meld mij ook :)

Ben nu bezig met afvallen, ik was bijna 76 kg maar zit nu al op 74,7. :D

Ik zou graag weer minstens 65 kg willen wegen. Ben trouwens 1,64 lang.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:11

Ik '" ontbijt" idd met een slok cola tegen de hoofdpijn, en soms neem ik een snelle ontbijtkoek mee of een sultana idd.

Verder eet ik dan op school rond 10 uur een wit broodje zonder boter met kipfilet
Tegen 12/13:00 1 á 2 witte broodjes met kipfilet of kaas
Tegen 15/16:00 een tussendoortje, wat nu nog meestal een snack is wat ik wil vervangen naar fruit
Tegen 17:00 had ik vroeger een eetbui, nu probeer ik dat optevangen met komkommer of wortel
Tegen 18:30-19:00 eten wij warm
20:45 koekje bij de koffie

En daarna of niets meer, of heel soms een toastje met filet american of schaaltje chips
Maar dat niet te vaak omdat ik ook erg veel last heb van maagzuur

Qua drinken was het voornamelijk cola, nu meestal water of crystal clear

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:13

Eloya, geen wonder dat je last hebt van eetbuien. Je eet veel te weinig, zeker gezien je leeftijd.
Je zit nog volop in de groei.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 27-11-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:13

Misschien kan je de witte broodjes beter vervangen door iets van crackers :) wit brood is sowieso niet goed voor je.

Reken eens uit hoeveel je voor jouw lengte/gewicht/inspanning aan basis kcal nodig hebt :) en dan hoeveel je per dag binnen krijgt. Laatste moet minder zijn dan het eerste om af te vallen theoretisch gezien :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:15

Zoe_97 schreef:
[

Neejoh!
Gewoon in de woonkamer.
Pakken suiker of melk erbij.
Buikspier oefeningen, opdrukken, planken..
Alles kan thuis hoor!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:20

Ik doe ook mee! Loop inmiddels al even bij een voedingsconsulente. Wou er ongeveer 8 kilo af hebben. Ben er nu ongeveer 6 kwijt. Maar de laatste lootjes vallen niet mee...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 17:24

Hannanas schreef:
Zoe_97 schreef:
[

Neejoh!
Gewoon in de woonkamer.
Pakken suiker of melk erbij.
Buikspier oefeningen, opdrukken, planken..
Alles kan thuis hoor!

Dit ga ik eens proberen als ik hersteld ben van mijn auto-ongeval :D met gekneusde ribben en schouder lukt dat niet :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:30

Cayenne schreef:
Eloya, geen wonder dat je last hebt van eetbuien. Je eet veel te weinig, zeker gezien je leeftijd.
Je zit nog volop in de groei.

Plus is de cola, de ontbijtkoek en de sultana al 's ochtends 3x flinke (nep) suikers.. Vooral de ontbijtkoek. Een snelle jelle is Glucose-fructosestroop, roggebloem, suiker, water,kandijstroop, rijsmiddelen (natriumbicarbonaat, zuurnatriumpyrofosfaat), specerijen, zonnebloemolie, rijstebloem, aroma.

Dus je begint met suiker, dan roggebloem.. dan weer suiker.. dan water dan weer suiker als bestanddeel... (en in rijstebloem zit meestal ook nog wat suiker)

Vervolgens eet je eigenlijk te weinig dus begint je lichaam wel om die suikerpiek te schreeuwen.

Probeer dit eens te vervangen door idd crackers of ontbijtgranen/musli (wel opletten dat je niet voor de variant met teveel suiker gaat). Neem om 10 uur een stuk fruit en om 15 of 16 uur kan idd ook.

Je ontbijt is de motor van de dag, dus zorg dat je dat uitbreidt.

Cola kun je het beste afbouwen (alleen als je dit wil natuurlijk) cold turkey kan ook.

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:38

Hier nog een! Y)(^)
1.68 en op dit moment 75 kilo. Ben van extreem bewegen (en te weinig eten) naar normaal eten met minder bewegen gegaan.
Werkte eerst fulltime op een springstal, woonde op mezelf en ging 5/6x per week hardlopen. Wisselend van 1 uur tot soms wel 2.5 uur.
En nu? Ik woon weer thuis _O-. Dus eten wat de pot schaft (denk aan aardappels, brood, jus etc. Dingen die ik liet toen ik op mezelf zat) en doordat ik in de stad woon gestopt met hardlopen...
Ben van een broek maat 25/26 naar een 30/31 gegaan.
Maar t opnieuw beginnen, dat is nog even een opgave. Maar wat zou ik graag weer 'terug' willen naar hoe t was!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:40

Ik ben ook bezig met het afvallen en ben ook 'lid'van het topic 'afvallen zonder doel is ook ontzettend cool' en ik vindt dit een heel fijn topic.

Die sultana's ontbijt koeken aan de kant leggen. Sinds ik geen frisdrank meer drink, regelmatig eet en niet meer snoep is ook de trek naar suiker vele malen minder.

Ik eet 's morgens melba toastjes met zalm of ham. Of griekse stijl yoghurt met een banaan.
En ik heb met meerdere mensen gesproken, proffesionals, en die raden krachttraining juist meer aan dan cardio. Doordat je je spieren sterker maakt kun je ook meer van je lichaamvragen. Ik ben 5 keer per week in de sportschool. 3 keer keacht training en 2 keer cardio voor mijn conditie. Met kracht training kun je echt goed afvallen. Hoe meer spieren, hoe meer calorieen ze verbranden buiten het sporten om.

Oh en ik ben 23 jaar, 155cm groot en 89,1kg zwaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:48

Ik ontbijt met brinta, magere vanilleyoghurt en druifjes. Even mixen, een uurtje (of de avond ervoor) in de koelkast en opeten maar.
Je kunt er echt de hele ochtend op teren :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:50

Cayenne, smaakt dat beter dan gewoon brinta met melk? Ik had dat vanmorgen gehad maar was echt niet te eten :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:52

Ja, stukken beter (imo). Ik vind het met melk niet te eten, maar met magere vanilleyoghurt echt heerlijk!
Het is dan ook een stuk dikker en vult beter.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:53

Heb niet alles gelezen.. Maar ik ben 43 jaar jong en 1.62m lang en was in de zomervakantie bijna 80kg.. op 16 augustus begonnen met een orthomoleculair dieet.. de laatste weging was begin november en toen was ik 8kg afgevallen.. Volgende week zaterdag is de volgende weging.. Ik wil graag terug naar 65kg.. Op zaterdag hebben we een smokkeldag.. Dan eet en drink ik wat ik wil.. Alleen geen pasta, aardappels enz.. Verder voel ik me goed..

TS.. Succes met afvallen..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:56

Die smokkeldag heb ik nooit gesnapt. Eerst zet je je lichaam in de spaarstand en dan knal je er opeens alles in, waardoor het een flinke klap aan koolhydraten, suikers en vetten moet verwerken. Daarvan krijg je een enorme suikerpiek en vervolgens weer een dip.
Echt, ik snap het niet :=

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:01

Die smokkeldag is er om te voorkomen dat ik doordeweeks naar snoep of iets dergelijks graai..

Ontbijt: soya yoghurt met een schepje zadenmix en een appel..
Lunch: 3 rogge crackers met een pakje kipfilet/zalm/kalkoenfilet of een blikje tonijn met groente/sla/komkommer
Diner: Vlees/vis met groente en een appel
's Avonds: een handje ongezouten noten
verder drink ik over de hele dag 3 liter water.. Op zaterdag bestaat het smokkelen uit een blokje kaas of stukje worst en een borrel of wat.. Dus je aanname van koolhydraten klopt niet helemaal.. ;)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:05

Ja hier ook, ik heb zondag mijn dag da ik wat lekkers mag. Ik ben trouwens niet met een bepaald dieet bezig. Ik eet gewoon gezonder en heb mijn hele leefstijl veranderd. En dat betekent niet dat ik nooit meer friet mag of een blikje cola. Het is wel niet zo dat ik de heldag ongezond eet. Alleen mijn avondeten wordt wat 'gevulder'.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:07

rainbow8 schreef:
Op zaterdag bestaat het smokkelen uit een blokje kaas of stukje worst en een borrel of wat.. Dus je aanname van koolhydraten klopt niet helemaal.. ;)

Ik stelde de vraag in het algemeen en had het niet specifiek over jouw geval ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:12

Sorry.. Omdat je post na die van mijn kwam, nam ik aan dat je het tegen mij had.. :D