Dees90 schreef:In de meeste afrikaanse landen staat overgewicht voor welvaart..
Als je slank, mager of wat dan ook bent, heb je weinig geld voor eten
Ja dat werd idd genoemd, blijf het apart vinden.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
jesito schreef:liekec schreef:
Jij bent de enige die slanke mensen niet de erkenning geeft en het af doet met 'niks of weinig hoeven doen'.
Nou dat is andersom precies hetzelfde, ieder pondje gaat door het mondje.
vuurneon schreef:Als ik de houding zou hebben: Ja maar ik kan er niets aan doen, dan zal ik ook flink groeien en niet in de lengte helaas
dorientjuh schreef:vuurneon schreef:Als ik de houding zou hebben: Ja maar ik kan er niets aan doen, dan zal ik ook flink groeien en niet in de lengte helaas
Nou inderdaad. Ik vind het een beledigende opmerking. Als mijn broeken te strak gaan zitten, koop ik geen grotere maat broek, maar ga ik afvallen totdat ik weer netjes in mijn broek pas (maat 36). Het meest wat ik tot nu toe heb hoeven afvallen is een kilo of 5. Ik vind afvallen echt verschrikkelijk dus ik let liever altijd op mijn eten zodat ik niet af hoef te vallen.
En dat betekent: geen snoep, geen koekjes, geen toetjes, geen gezoete dranken, geen alcohol. Wel drie gezonde maaltijden per dag en dan nog ongeveer 3 keer per dag een tussendoortje, Dat kan bestaan uit een handje walnoten en als ander tussendoortje vaak een Liga Evergreen of iets dergelijks. En dan eet ik heus af en toe wel eens wat slechter (gisteravond bijvoorbeeld een halve bak B&J op) maar dat wordt door de rest van mijn eetpatroon en bewegingspatroon gecompenseerd.
Andere culturen houden inderdaad van vollere vrouwen, maar het blijft ongezond. Ik weet bijvoorbeeld dat diabetes bij Afro-Amerikanen de pan uit rijst. Maar vaak willen zij het niet weten.
Mizora schreef:Degene die echt slank blijven zonder dat ze daar wat aan hoeven doen qua eten weglaten hebben vaak een ander probleem dat net zo lastig is als dat het afvallen of slank blijven is voor mensen die de neiging hebben tot dik worden. Namelijk dat ze niet te dun moeten worden. Een hoop dikke mensen onderschatten hoe veel strijd het kan zijn om te zorgen dat je geen ondergewicht krijgt. Het is echt net zo zwaar als zorgen dat je geen overgewicht krijgt. Het is alleen een andere basis.
Ik vergelijk het altijd met de oermens, je hebt mensen die bij stress (verkeerd eten is vaak stressgerelateerd als gewoontes op zich kloppen) zich voorbereiden op de hongerwinter. Maar er zijn ook mensen die bij stress zich voorbereiden op het vluchten voor de tijger. De eerste groep gaat bij stress veel eten, de andere groep stopt met eten bij stress.
En dat stoppen moet je letterlijk nemen. Niet meer dan een bakje noodles en een handje chips wegkrijgen. Het is hetzelfde gedrag als een bak chips, gebakjes, een pak koekjes een bak ijs of een dubbele portie avondeten extra eten, alleen dan vanaf de andere kant. Het is net zo ongezond, het is hetzelfde gedrag, alleen dan anders.
En ook bij het dagelijks leven de neiging hebben om constant net wat te weinig te eten in plaats van net te veel. De neiging hebben om vetarm te eten in plaats van vetrijk. Veel koffie te drinken in plaats van veel frisdrank (caffeïne verhoogt het metabolisme). Dat tussendoortje te vergeten in plaats van een extra tussendoortje te nemen.
orion456 schreef:het lijkt of je een andere cultuur zoekt die bij jou figuur past......maar als jij je er niet fijn bij voelt (om wat voor reden dan ook), dan moet je er iets aan doen, ongeacht welke cultuur je zit. Als je je er fijn bij voelt, dan is dat het belangrijkste. Als je je er niet fijn bij voelt, en je wilt het echt heel graag anders zien, dan zorg je wel dat je de stappen gaat nemen om te veranderen en als je echt heel erg gemotiveerd bent, dan zal het je lukken!! Het gaat erom dat jij in de vorm komt die bij jou past, waar jij je fijn in voelt en waar jij je jezelf in voelt.
jesito schreef:Ik word voortdurend veroordeelt en dat is idd niet leuk, ik hou heel veel rekening met mijn eten. Maar owee als ik een frietje eet................
http://fitnessjunk.nl/bodybuilding/ectomorf-mesomorf-endomorf-lichaamstype/ schreef:HET LICHAAMSTYPE ENDOMORF
Het pyknische type (endomorfe lichaamstype) is fysiek (visueel gezien) vrij ‘buffy’’, wordt gekenmerkt door een zacht rond lichaam en het endomorf lichaamstype is meestal een persoon van ruime postuur. Dit lichaamstype heeft zeer veel moeite met het verliezen van gewicht. Droogtrainen en vetmassa kwijtspelen gaat dan wel moeizaam, maar meestal wordt er wel vrij snel spiermassa opgebouwd. Streng aan het dieet houden en erg veel lichaamsbeweging zijn beide van groot belang bij dit type lichaam. Het eerste wat een endomorf moet gaan doen, is beginnen met het eten van kleinere maaltijden meerdere keren per dag.
Typische kenmerken van een endomorf lichaamstype:
Brede heupen en smalle schouders, wat ze rond peervormig doen ogen.
Heel veel vet verspreid over het lichaam, met de bovenarmen en bovenbenen inbegrepen.
Smalle enkels en polsen, die helaas andere lichaamsdelen accentueren.
Een breed botstructuur.
Traag metabolisme.
Gewichtstoename eenvoudig, hoewel vet verlies erg moeilijk is.
Heeft de neiging om vet op te slaan.
jesito schreef:Ik denk toch echt dat meeste hier makkelijk praten hebben, er zijn zat mensen die niks of weinig hoeven te doen voor een goed figuur.
Maar goed deze discussie is zo vaak gevoerd en daar gaat het niet eens om in dit toppic.
Het dik worden van het kijken naar een blad sla is een uitspraak bewijze van spreken, maar ja hier op bokt kennen veel mensen dat niet.
Laat mij lekker in mijn waarde en doen wat ik denk te moeten doen, dan laat ik dat bij jullie ook.
Maar als je niet in mijn schoenen staat, oordeel dan niet met een dooddoener als: ieder pondje door het mondje.
Ik zeg niet dat ik er niks aan kan doen, maar ik weet niet wat ik er nog aan kan doen.
Dit is echt weer een toppic dat weer compleet omslaat in dikkie effe op de feiten wijzen.
jesito schreef:Ik denk toch echt dat meeste hier makkelijk praten hebben, er zijn zat mensen die niks of weinig hoeven te doen voor een goed figuur.
Maar goed deze discussie is zo vaak gevoerd en daar gaat het niet eens om in dit toppic.
Het dik worden van het kijken naar een blad sla is een uitspraak bewijze van spreken, maar ja hier op bokt kennen veel mensen dat niet.
Laat mij lekker in mijn waarde en doen wat ik denk te moeten doen, dan laat ik dat bij jullie ook.
Maar als je niet in mijn schoenen staat, oordeel dan niet met een dooddoener als: ieder pondje door het mondje.
Ik zeg niet dat ik er niks aan kan doen, maar ik weet niet wat ik er nog aan kan doen.
Dit is echt weer een toppic dat weer compleet omslaat in dikkie effe op de feiten wijzen.
jesito schreef:Desiree schreef:Ik denk dat ze daarnaast ook geaccepteerd wil worden en niet veroordeeld en dat is kennelijk moeilijk in onze cultuur.
Ik word voortdurend veroordeelt en dat is idd niet leuk, ik hou heel veel rekening met mijn eten.
Maar owee als ik een frietje eet................
jesito schreef:Desiree schreef:Ik denk dat ze daarnaast ook geaccepteerd wil worden en niet veroordeeld en dat is kennelijk moeilijk in onze cultuur.
Ik word voortdurend veroordeelt en dat is idd niet leuk, ik hou heel veel rekening met mijn eten.
Maar owee als ik een frietje eet................
vuurneon schreef:naast welvaart, staat het ook vaak voor vruchtbaarheid (ironisch genoeg, want met flink overgewicht is de kans op vruchtbaarheidsproblemen ook hoger). Kijk maar eens naar poppetjes die symbool staan voor vruchtbaarheid: zijn niet geen ranke beelden
Yvank_ schreef:Tja andersom net zo hoor....
'Wil je taart?'
'Nee dank je ik sla over vandaag'
'Neem toch maar want jij kan wel wat extra's gebruiken'
Dat is net zo vervelend hoor