Is het normaal de avond thuis te willen zijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:31

Heb ik ook. Ik ben 19, werk vrijwel alle dagen vd week, diertjes om te verzorgen, school, eigen huisje...
Mijn leeftijdsgenoten gaan altijd stappen, maar daar heb ik geen zin in. Zit veel liever savonds thuis, lekker relaxen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:04

Het verbaast me hier te lezen dat de meeste gewoon thuis zijn savonds :o hier zijn we beide meestal toch weg hoor.
We sporten, hebben hobby's, gaan naar vrienden en doen vrijwilligerswerk waar je weg voor bent of vergaderingen enzo :+
En ja, soms ben ik moe en heb ik geen zin. Maar de dingen die ik savonds doe krijg ik wel energie van :)

Verder nemen wij wek de zondagsrust samen en zijn we op vrijdagavond vrijwel altijd samen thuis :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:25

verootjoo schreef:
Het verbaast me hier te lezen dat de meeste gewoon thuis zijn savonds :o hier zijn we beide meestal toch weg hoor.
We sporten, hebben hobby's, gaan naar vrienden en doen vrijwilligerswerk waar je weg voor bent of vergaderingen enzo :+
En ja, soms ben ik moe en heb ik geen zin. Maar de dingen die ik savonds doe krijg ik wel energie van :)

Verder nemen wij wek de zondagsrust samen en zijn we op vrijdagavond vrijwel altijd samen thuis :j

Misschien vat ik je woorden verkeerd op maar dat er veel mensen thuis zijn in de avond wil niet zeggen dat zij geen hobby's, vrienden, sport etc hebben. Nu komt het een beetje over alsof degene die thuis blijven maar saai zijn en geen sociaal leven hebben.

Als ik naar mezelf kijk:
Sport, check. Ik sport in de middag of in het weekend.
Vrienden, check. Spreek ik mee af in de weekenden of op vrije dagen.
Hobby's, check. Alleen fotograferen is niet echt iets om in het donker te doen. In de zomer spreek ik wel eens af om 19.30 bijvoorbeeld.
Vrijwilligerswerk, check. Alleen dat kan ik helemaal zelf indelen aangezien ik hier op bokt het nieuws verzorg met mijn collega's.

De een kiest ervoor om in de weekenden af te spreken, de ander kiest er voor om de hele avond op pad te zijn. Dat maakt de een niet beter/actiever/socialer dan de ander. (In het algemeen bedoeld dus niet naar jou persoonlijk)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:09

Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik wil ook 's avonds lekker thuis zijn en ben dat dan ook. Ik sport niet en ga 's avonds ook niet naar vrienden of andere afspraken. Na het eten lekker tv kijken en vroeg naar bed. Ik ben dan ook wel een ochtendmens dus ben altijd vroeg op, ook in het weekend.
Het is een bepaald ritme en ik voel geen behoefte om daar uit te komen. Het is prima zo. Doe waar je je prettig bij voelt.