ahhh, wond op knie, verkeerde zalf gekregen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: ahhh, wond op knie, verkeerde zalf gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:05

Ik vind het ook een overdreven reactie. Als je al moet twijfelen aan je huisarts voor iets simpel als het behandelen van een wond, wie geloof/vertrouw je dan wel? Nee dan maar op bokt vragen haha, ja hier zitten de experts in de wondheling.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:07

Heb hier eens een enorme wond bij een hond gehad. Dierenarts had ook een soortgelijke zalf voorgeschreven. De wond wilde niet dicht was ook op een beweegbaar stuk huid vergelijkbaar met de knie. Was toen ook eigenwijs en ben over gegaan op mesitran en vochtige gaasjes. Wond was zo dicht en netjes geheeld. Heb inmiddels aardig wat ervaring op gedaan met verschillende verwondingen zowel bij mens en dier en zweer bij Mesitran of Prontosan.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:21

Hai.

Ik kan je inderdaad de mesitran honingzalf aanraden. Dat spul doet wonderen verrichten. (Mijn mening dan)

Ik bestel het altijd bij Alex Brander. En hele goede service. Misschien als je in de buurt woont bij hem kun je het zelfs nog afhalen.

Vetramil is toch een andere samenstelling en zou ik zelf niet voor dat soort wonden gebruiken.

Heb zelf beide gebruikt maar mijn voorkeur gaat echt uit naar de mesitran

Edit. Ik zag net de foto pas. Heb je daar wild vlees op groeien?? Want ik denk dat je dat misschien beter kunt laten weg snijden dan. Ik mag het misschien niet vergelijken maar mijn paard heeft ook een wond op zo''n beweeglijke plaats en dit is nu weer opengesprongen. Is ook nu weer wat granulatie weefsel onder gaan zitten maar ziet er verder netjes uit. Mocht het nog een keer gebeuren laat ik het wegsnijden mocht het weer komen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 02:08

Tjeezes zeg dramaqueen!
Waar maak jij nou herrie om?!
Je gaat naar de huisarts maar bent bang van een dom zalfje?! Wie leest er nou in godsnaam de bijsluiter van een zalf?! Als het medicatie betreft dat je innemen moet, ok, kan ik nog begrijpen, al hecht ik er ook dan al niet veel waarde aan maar kom op, voor een zalf?!
Indien je nou Cortisone zou moeten innemen, of geïnjecteerd krijgen in je bloedbaan, ja dat is wel heel wat anders, maar smeren???!!!

Die man wordt betaald voor zijn advies en als je het niet met ze eens bent, ok, het kan gebeuren dat ze het niet bij het rechte eind hebt maar voor zoiets doms als dit?! Jeetje, al mist ie van zalf, je zult er niet van doodvallen hoor!

Ik hoop dat je dus nooit iets écht ernstigs voor hebt, als je nu al zo'n drama kan maken.... het zou geeneens bij me opkomen zelfs om überhaupt iets te vragen om aan zoiets te doen... geneest lekker vanzelf wel...
Begrijp toch echt met de beste wil ter wereld niet waar mensen zich nou overal druk om willen maken joh! En als je hier dan advies krijgt + advies van de dokter + weer hier en je dan NOG nergens mee akkoord gaat, dan blijft er maar 1 gemeenschappelijke factor over die telkens weer ergens onheil in ziet... en dat ben jij toch echt wel zelf vrees ik!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 09:48

Allereerst goed lezen: ik wilde niet naar de huisarts, ik had zilvernitraat nodig. Ik heb de wond gewoon 2.5 week netjes verzorgd, maar helaas heb ik de pech dat ondanks goede verzorging het niet geneest zoals ik zou verwachten en dan is aanstippen met zilvernitraat een optie. Een middel wat op internet te bestellen is. Maar waarvan ik dacht oh dat haal ik even bij de apotheek want dat is sneller. Toen werd er gezegd dat ik daarvoor langs moest komen. Dat heb ik gedaan en i.p.v. dat ik bij de dealer met een rode auto naar buiten rij krijg ik een zwarte mee. Hoeft niet zo bedoelt te zijn, maar zo voel ik het.
En hierdoor is dus twijfel ontstaan. Dat mag, dat kan. Ik heb al een aantal keren totaal verkeerd advies van artsen en dierenartsen gehad. Dus ik ben sceptisch. En ik ben niet de enige die zich afvraagt of dit middel wel goed is, ong. 90% van de mensen uit mijn omgeving. Tja, niet meer en niet minder en dan vraag ik het hier, het gaat mij alleen om het middel, niet om andere 'adviezen', en krijg je te horen dat het gehecht had moeten worden (nee, is niet zo, heeft ha ook niet gezegd), dat je het uit moet laten snijden (nee, dat heeft ha niet gezegd), dat ik het rust moet gunnen en niet moet zwemmen of sporten (nee, dat is ook niet gezegd door de ha), en dat ik blindelings een advies moet aannemen, enz.
De tip van honingzalf (ik wist het wel, maar had er niet aan gedacht) past in mijn straatje en ga ik toepassen. Niet meer en niet minder, mogelijk bestel ik alsnog zilvernitraat op internet. Nu is alles gezegd.

En nu mag er een slotje op.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:11

Toen Viggo pas geboren was wilde het navelstompje niet indrogen. Ondanks veel ontsmetten bleek er bij het afvallen een ontstoken wond onder te zitten.

Dat is ook (op voorschrift) behandeld met corticosteroïden.

Als het voor pasgeboren baby's kan, kan ik me niet voorstellen dat het kwaad kan op jouw knie.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:22

germie schreef:
Allereerst goed lezen: ik wilde niet naar de huisarts, ik had zilvernitraat nodig. Ik heb de wond gewoon 2.5 week netjes verzorgd, maar helaas heb ik de pech dat ondanks goede verzorging het niet geneest zoals ik zou verwachten en dan is aanstippen met zilvernitraat een optie. Een middel wat op internet te bestellen is. Maar waarvan ik dacht oh dat haal ik even bij de apotheek want dat is sneller. Toen werd er gezegd dat ik daarvoor langs moest komen.

Nee, jij dácht dat je zilvernitraat nodig had. De huisarts twijfelde daaraan, liet je langskomen en oordeelde dat je geen zilvernitraat nodig had maar deze zalf. Goed dus dat hij je langs had laten komen, anders had je zomaar het verkeerde middel voor deze situatie gehaald.

Wees blij dat er huisartsen bestaan die verder gaan dan 'patiënt googlet en komt met bestelling - huisarts levert recept'.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:23

Dus je wond even etsen en kans op verbranden van je wondranden lijkt jou veiliger? Dan weet je toch echt niet waarmee je bezig bent.
Ik heb toen ook zo n zalf gebruikt bij een heel lelijke beenwond bij een van mn paarden. Mooier dan dit kon het niet hersteld zijn, ondanks dus de corticosteroïden zalf. Geen haar op mn hoofd die eraan gedacht zou hebben om zilvernitraat te gebruiken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:09

Waarom ga je überhaupt naar de dokter en open je een topic terwijl je alleen luistert naar dingen die in jouw straatje past

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:32

Wat oomens zegt.
En zilvernitraat lijkt me hier zeker niet geschikt en ik denk ook niet dat jij weet wat het doet

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 13:21

Slotje. Ik zal eens een dagje het proberen maar blijf angst houden. En zal nogmaals bellen om het na te vragen. Wond ziet er na een keer dermiel smeren ook al beter uit overigens.

Dus nu slotje. Het is overigens rotweer. Ik regen van mn paard. En waai er ook af.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-11-15 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:24

germie schreef:
Slotje.

Nietes :+

Edit: Modjes, als dat slotje er toch komt, dan mag deze ook meteen mee weg.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:26

Waarom een slotje? Omdat je niet krijgt te horen wat je wilt horen? Sneu hoor...
Als je al angst hebt voor een beetje zalf, snap ik sowieso niet dat je op een paard gaat zitten. Daarbij, wat denk je dat er gebeurt als je die zalf smeert. Dat je been eraf valt of zo?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:30

Voor de volgende keer:
Betadine vertraagd de wondheling omdat het de wondranden etst.
Wonden die niet ontstoken of zeer vies zijn gewoon uitspoelen en verder vanaf blijven.
Gezien de grote was hier een hechtinkje wel handig geweest maar dat is nu te laat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 13:32

Sizzle schreef:
Voor de volgende keer:
Betadine vertraagd de wondheling omdat het de wondranden etst.
Wonden die niet ontstoken of zeer vies zijn gewoon uitspoelen en verder vanaf blijven.
Gezien de grote was hier een hechtinkje wel handig geweest maar dat is nu te laat.

Hechting was niet nodig. Dat heb ik nog agevraagd direct nadat het gebeurd is .

Maar nu genoeg erover.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:35

germie schreef:
Slotje. Mijn vraag is beantwoord en bedankt voor gevraagd en ongevraagd advies. Ik vraag het nog wel een keer na bij ha.

Je gelooft de HA toch niet, dus wat heeft dat voor zin?
Vrij kinderachtig dat je nu om een slotje vraagt

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:40

germie schreef:
Slotje

Wel leuk trouwens dat meerdere mensen hier eigenwijs zijn, en zich niet van alle adviezen wat aantrekken. Daarbij kwam ik in eerste instantie helemaal niet voor een slotje hier maar wordt daar nu wel op aangedrongen. Een beetje alsof ik een rode auto kwam lezen maar door de TS met een zwarte naar huis word gestuurd. |(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 13:43

Er zitten hier mensen die menen dat het gehecht had moeten worden. Nee dat heb ik nagevraagd. Mensen die menen dat ik niet moet sporten of zwemmen. Maar ook dat mag gewoon van de ha. Dus daar word ik pissig om. Daar vraag ik niet om. Ik heb alleen twijfels over hormoonzalf. Ik ga dat nog keer navragen.Alles is gezegd dus nu slotje.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:48

Oh, en dat maak jij uit.....grappig.....

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:52

Dus je was direct na de val al bij de HA geweest?
Waarom zeg je dat dan niet in je OP?
Dat maakt het wat overzichtelijker.

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:58

Pff Hoe eigenwijs kunnen mensen zijn. Ik werk zelf bij een dierenarts en hoe vaak we wel niet mensen krijgen die op consult komen en het even aan de dierenarts gaan uitleggen hoe het allemaal werkt en welke medicatie ze vinden dat ze moeten krijgen. Zucht!

Want ik heb op internet gelezen dat....

Die dierspeciaalzaak zegt.....

Een vriendin van mij met tien honden die zegt.....

En nog eens zucht!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 14:39

Nogmaals, alles is gezegd. Als ik niet duidelijk was over hechten, sorry. Ik wil gewoon van die poedersuiker af en heb mijn best gedaan. Ik heb twijfels over de zalf thats it. Een verse wond ontsmet je een paaf kerr met betadine, hoewel er geen vuil inzat. Het rare is dat mn broek heel gebleven is met de val. Maar goed dan begint het pleisterwerk en geneest dat kreng niet snel genoeg. Ik ken zilvernitraat dus en 1 of 2 keer kort aanstippen is genoeg. Je kunt idd te veel wegetsen. Maar ik vind dat dus beter dan hormonen. Tja, de 1 vindt de pil als anticonceptie niets en de ander het spiraaltje niet. Ik blijf er gewoon een raar gevoel aan over houden. Morgen nog maar eens bellen. Ik probeer vriendelijk te blijven, maar als een ander het beter meent te weten dan ik, dan mag je dat vriendelijk zeggen en mag ik mijn mening weer geven, wijzigen of behouden. Maar het is nu gewoon een hetze geworden en daar baal ik van. Ik zal geen vragen meer posten over hormoonzalf.

Nu echt een slotje want de discussie is 300 keer gevoerd.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:47

Als je van de wond af wilt zou ik geen strakke broek aan doen.. Ook een spijkerbroek of paard rijbroek zijn strak en zorgen voor wrijving..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:05

Het lijkt mij toch dat jij al lang genoeg op bokt zit om te weten dat je om jouw redenen geen slotje gaat krijgen ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:13

een wond die afgesloten zit geneest niet. Je zegt dat ene joggingsbroek ook schuurt en je naar het werk een strakke spijkerbroek draagt. Waarom dan niet een weekje een rokje of een kleedje aan?