Hpv vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:36

Joy_Mennings schreef:
Hanmar schreef:
Ja, maar je bent ook 16 en hebt de prik neem ik aan enkele jaren geleden gehad? Heel veel meiden in hun puberteit hebben last van enorme vermoeidheidsverschijnselen, en dat kan ook absoluut geheel toevallig in hetzelfde jaar beginnen als dat je een vaccin hebt ontvangen. Er is niet aangetoond dat dit door het HPV-vaccin wordt veroorzaakt.

Het is prima om alle onderzoeken en rapporten met een korreltje zout te nemen, of om te twijfelen of je een vaccin gaat halen of niet, maar je kunt geen oorzaak-gevolg relatie concluderen omdat bepaalde symptomen toevallig in dezelfde tijdspanne als een vaccin zijn begonnen. Voor vermoeidheid zijn zoveel oorzaken te bedenken, waarbij je vooral leeftijd niet moet negeren; en ook voor onvruchtbaarheid, hoe naar het ook is, kun je niet aantonen dat dit door een vaccin komt. Je weet immers niet of je dezelfde problematiek had ondervonden als je het vaccin niet had gehad.

Ik ben inderdaad 16 en heb de prik 3/4 jaar geleden gehad. Die vermoeidheid kan idd door verschillende dingen komen, alleen het rare was dat een vriendin van mij ook na de prik vermoeidheidsklachten kreeg. We zijn toen beide op pfeiffer en andere dingen getest (dmv bloedprikken) en hadden beide niks.
Nu is het zo dat vermoeidheid niet mijn enige klacht is, maar het is wel vervelend. Is trouwens door de jaren heen ook erger geworden.

Dan was je dus ongeveer 12 toen je de prik kreeg - mijn punt is niet zozeer dat het absoluut niet door die prik(ken) kan komen, maar meer dat heel veel meiden in jullie leeftijd last krijgt van vermoeidheid die inderdaad ook erger wordt en dan weer afneemt zo rond je 17/18e. Het kan dus ook heel goed 'gewoon' bij de leeftijd horen, dit was immers ook al een bekend fenomeen voordat de HPV vaccins ten tonele verschenen. Last van die vermoeidheid heb ik ook gehad. Dat gezegd hebbende, ik heb ook de HPV vaccins gehad :+

Ayasha
Blogger

Re: Hpv vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:42

Dikke herrie over gehad met mijn moeder die baarmoederhalskanker gehad heeft toen ik de oproep kreeg maar ik heb hem niet gehaald. :) En nu mag ik hem inmiddels ook niet meer halen gezien mijn andere medicatie. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:44

Er is heel veel over bekend, alle conclusies zijn dat het beter is het wel te doen maar door alle spookverhalen is iedereen in Nederland blijkbaar bang geworden.

Ik ben nog altijd blij dat ik het wel gedaan heb.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:50

Ik heb hem als enige van de klas toen niet genomen. Omdat ik toen al vond dat wij dan proefkonijnen zouden zijn.

Heftig zeg dat jij wellicht daardoor onvruchtbaar bent geworden

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 11:59

Hanmar schreef:
Dan was je dus ongeveer 12 toen je de prik kreeg - mijn punt is niet zozeer dat het absoluut niet door die prik(ken) kan komen, maar meer dat heel veel meiden in jullie leeftijd last krijgt van vermoeidheid die inderdaad ook erger wordt en dan weer afneemt zo rond je 17/18e. Het kan dus ook heel goed 'gewoon' bij de leeftijd horen, dit was immers ook al een bekend fenomeen voordat de HPV vaccins ten tonele verschenen. Last van die vermoeidheid heb ik ook gehad. Dat gezegd hebbende, ik heb ook de HPV vaccins gehad :+

Zoals ik al zei, kan het inderdaad ook door andere dingen komen;) Maar dat ik er allerlei andere klachten bij krijg die eigenlijk niet iedereen in de puberteit krijgt is wel een beetje raar. Ben zeg maar sinds die tijd van de prik aan het kwakkelen terwijl ik daarvoor niet echt vaak bij de dokter kwam.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:12

Toen deze vaccinatie in de wereld kwam was ik al te oud. :+
Maar wat had ik hem graag gehad. Ik ben nu 34 jaar en zit helaas in de medische molen ivm zeer onrustige en zorgwekkende cellen. De testen die gedaan worden zijn geen pretje. Mijn momentele afwachting van de definitieve resultaten, en dus de definitieve diagnose en dus het plan van behandeling zijn op zijn zachts gezegd zeer stressvol te noemen.

Ik had dit graag kunnen voorkomen als ik de mogelijkheid had gehad.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:16

Azmay schreef:
Er is heel veel over bekend, alle conclusies zijn dat het beter is het wel te doen maar door alle spookverhalen is iedereen in Nederland blijkbaar bang geworden.

Ik ben nog altijd blij dat ik het wel gedaan heb.

Als je op diverse medische site's kijkt (ook van ziekenhuizen) staat er wel zeker vermeld dat het nog niet bekend is wat het middel in de toekomst doet. Dit omdat het middel gewoon nog niet lang genoeg gebruikt en getest is.
De RIVM doet ons dat graag geloven, neem als voorbeeld ook eens de inenting van toen de Mexicaanse griep. Het eerste vaccin was zogenaamd ook heel veilig en kon geen bijwerkingen.
Heftige bijwerkingen werden afgedaan als "media hype die tegen was".
Nu is wel bekend dat er heftige bijwerkingen aanzitten, zelfs shock, beschadiging aan hersenweefsel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:29

Er is nog een lange termijn effect waar ik hier nietover lees.

Momenteel worden alle vrouwen tussen 30 en 55 gescreend op baarmoederhals kanker dmv het uitstrijkje.
Niet iedereen is dol op deze screening, maar effectief is -t-ie wel.
En de overheid zal er wel een lieve duit voor neertellen. (Voor ons is het gratis, maar de labotanten etc worden wel degelijk betaald.)

...het is goed denkbaar, dat tegen de tijd dat vrouwen die rond 12 zijn opgeroepen mbt de inenting 30 zijn, de screening dmv het uitstrijkje wordt afgeschaft.
Ik word niet blij van deze gedachte:
we weten nu al dat het niet tegen alle virussen werkt,
virussen kunnen ook nog eens muteren (..denk maar aan de griepprik, soms gokken ze gewoon fout welk virus er aankomt...)
dus wie geënt is, is maar gedeeltelijk beschermd - en dan is die screening van het uitstrijkje toch geen luxe.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:47

Voor de mensen met vermoeidheidsklachten na vaccinatie, zoek eens op post-vaccinaal syndroom. Geloof erin of niet, maar mij heeft het erg geholpen bij klachten na hepatitis B vaccinatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 12:49

Ik heb nu een dochter, die is over een jaar of 11 zo ver en ik hoop dat er dan meer bekend over is. Nu zou ik echt niet weten wat ik zou doen bij mn dochter.

En net als x (naamgenoot :D) hoop ik niet dat uitstrijkjes afgeschaft worden :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:18

MarloesHJ schreef:
Ik heb hem wel gehad en totaal geen problemen/klachten van ondervonden... En zo ver ik weet nu nog steeds niet. Ik ga mij wel niet door een medische molen trekken als ik geen klachten heb.

Ik vind wel dat hier behoorlijk grote aannames worden gedaan met onvruchtbaar worden door de HPV-vaccinatie. Is er ook daadwerkelijk bewijs dat dit door de HPV-vaccinatie komt en niet door een hiervan losstaand probleem?

Zelfde hier, ik zat in de 1e of 2e groep geente meiden, 9 of 10 jaar geleden. Nooit problemen gehad, en ik? Ben blij dat ik hem heb gehad :j Ik was 15 of 16, nu 25 :) En ik ben extreem gevoelig voor bijwerkingen en reageer vaak slecht op prikken en pillen (zijn we later achter gekomen).

TS, je zegt 99% onvruchtbaar te zijn maar ze weten niet eens hoeveel bijwerkingen je hebt en bent niet officieel gediagnostiseerd. Dat is een beetje raar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:22

Hanmar schreef:

Dit vind ik inderdaad iets dat je mee moet nemen wanneer je het idee hebt last te hebben van het vaccin. Tijdens de puberteit verandert er inderdaad heel erg veel in het lichaam. Een poos terug las ik nog iets over waarom pubers zo moeilijk een dag-nacht ritme kunnen behouden. In ieder geval allemaal puberteit-gerelateerd.

Ayasha schreef:
Dikke herrie over gehad met mijn moeder die baarmoederhalskanker gehad heeft toen ik de oproep kreeg maar ik heb hem niet gehaald. :) En nu mag ik hem inmiddels ook niet meer halen gezien mijn andere medicatie. :)

Als ik me niet vergis zijn wij even oud, was dit vaccin al eerder geïntroduceerd in België? Want ik was 17 toen het vaccin werd geïntroduceerd. Als het niet 18 was.

kiki1976 schreef:
Als je op diverse medische site's kijkt (ook van ziekenhuizen) staat er wel zeker vermeld dat het nog niet bekend is wat het middel in de toekomst doet. Dit omdat het middel gewoon nog niet lang genoeg gebruikt en getest is.
De RIVM doet ons dat graag geloven, neem als voorbeeld ook eens de inenting van toen de Mexicaanse griep. Het eerste vaccin was zogenaamd ook heel veilig en kon geen bijwerkingen.
Nu is wel bekend dat er heftige bijwerkingen aanzitten, zelfs shock, beschadiging aan hersenweefsel.

Wat was er mis met de enting tegen de Mexicaanse griep?
Waar haal je die bijwerkingen als shock en beschadiging aan hersenweefsel vandaan?

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:39

ilaan schreef:
Resistance schreef:
Ik vind het vooral een hoop gezeur over die prik. Ik heb ze alledrie gehad, en nooit ergens last van gehad.

Ik las op de vorige pagina dat "de mensen die er geen last van hebben hun problemen liever niet delen"? Wat nou als we dat eens omkeren? De enige mensen die er last van hebben (waarbij de kans groot is dat het gewoon toeval is) delen hun verhaal op het internet, waardoor het inderdaad lijkt alsof er alleen maar nadelen aan zitten. In de meeste gevallen zit er gewoon een andere medische oorzaak achter.

En ja, ik heb een bron en vertel dit niet zomaar. Mijn zus studeert medicijnen aan King's College in London, en heeft onder andere hierover geschreven.

Al die onzin over prikken is de wereld in geholpen door mensen die maar wat roepen, en anderen vervolgens ook bang maken.

Precies dit.
Onvruchtbaarheid word afgeschoven op deze enting, er maken mensen zich zorgen of ze nog wel vruchtbaar zijn zonder een dokter te hebben gezien, vermoeidheid wordt gezien als gevolg van de enting (misschien eens kritisch naar je levensstijl kijken en níet 15 uur in bed liggen? Ook daar wordt je juist moe van :) )
En dit zijn enkele dingen die ik even tegenkwam na vluchtig het topic te hebben doorgelezen.

Allemaal mensen die dingen op de enting afschuiven zonder naar überhaupt een dokter te zijn geweest en/of zonder enig bewijs.
Zo lees je op internet genoeg verhalen en eigenlijk zijn er vooral veel hoaxes of nooit bewezen verhalen bij.

En ja ik heb de enting ook gehad en nooit enige klachten gehad. Net als veel anderen die ik ken en die de enting ook hebben gehad.

Wil toch even hier op reageren:
Ik ben vaak naar de huisarts geweest, continu naar het ziekenhuis en allemaal tests gehad. En ja ook met minder en meer slapen. Daarbij weet ik heel goed wat goed is voor mij en wat niet.

En meerdere mensen die hier zeggen dat er geen onderzoek gedaan is: wel dus! 4 keer per maand bloedprikken om alles maar te kunnen testen. Ze hebben NIKS kunnen vinden en mijn arts vroeg mij toen wanneer ik de hpv heb gehad. En toen we zijn gaan nadenken bleek dat in hetzelfde jaar te zijn.
Nee dit is inderdaad geen diagnose, maar als ik dit een paar jaar geleden had geweten had ik hem zeker niet genomen..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:41

Janine1990 schreef:
kiki1976 schreef:

Wat was er mis met de enting tegen de Mexicaanse griep?
Waar haal je die bijwerkingen als shock en beschadiging aan hersenweefsel vandaan?

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... griep.html
Citaat:
Ernstige bijwerkingen (regelmatig, weinig, of zeldzaam):
Koorts (heftige reactie) Moet bij (huis)arts gemeld worden
Extreme pijn in arm (heftige reactie) Moet bij (huis)arts gemeld worden
Moeheid (indien ernstige vermoeidheid kan het een heftige reactie zijn) Overleg met (huis)arts
Rillerigheid (heftige reactie) Moet aan (huis)arts gemeld worden
Beven (heftige reactie) Moet aan (huis)arts gemeld worden
Benauwdheid (zeldzame heftige reactie die kan wijzen op allergie, moet met spoed gemeld worden aan (huis)arts)
Toenemende klachten in plaats van afnemende (heftige reactie) altijd met arts overleggen
Shock (zeer heftige (allergische) reactie waarbij een levensbedreigende situatie ontstaat, gepaard gaande met benauwdheid en of wegraken) Direct (huis)arts contacten of 112 bellen
Beschadigingen aan hersenweefsel (zeer zeldzaam)

Citaat:
Alleen de verschijnselen op lange termijn zijn niet geheel bekend, maar het vaccin wordt over het algemeen heel goed verdragen.

Citaat:
Narcolepsie
Bij een behoorlijk aantal kinderen die gevaccineerd waren met het vaccin blijkt narcolepsie te zijn ontstaan. Narcolepsie is een ziekte waarbij men spontaan in slaap valt, aanvalsbewijs, op momenten dat men dit niet zou verwachten. Ook enkele volwassenen blijken narcolepsie te hebben gekregen. In 2099 al wordt vastgesteld dat in Zweden en Finland een verband bestaat tussen het vaccin met Pandremix en het ontstaan van narcolepsie. In Nederland gaat het in 2009 om 21 kinderen en 13 volwassenen.

Genoeg redenen om je twijfels te hebben bij het vaccin tegen mexicaanse griep.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:42

xZiva_ schreef:
Wil toch even hier op reageren:
Ik ben vaak naar de huisarts geweest, continu naar het ziekenhuis en allemaal tests gehad. En ja ook met minder en meer slapen. Daarbij weet ik heel goed wat goed is voor mij en wat niet.

En meerdere mensen die hier zeggen dat er geen onderzoek gedaan is: wel dus! 4 keer per maand bloedprikken om alles maar te kunnen testen. Ze hebben NIKS kunnen vinden en ik mijn arts vroeg mij toen wanneer ik de hpv heb gehad. En toen we zijn gaan nadenken bleek dat in hetzelfde jaar te zijn.
Nee dit is inderdaad geen diagnose, maar als ik dit een paar jaar geleden had geweten had ik hem zeker niet genomen..

Als ik jou was zou ik even kijken naar de tip van Miriam91, heb zelf alleen even heel kort gegoogled, maar het lijkt homeopathisch en dus iets waar geen enkel reguliere arts zomaar mee aan zal komen. Terwijl je er mogelijk veel baat bij kan hebben.

Neem in ieder geval aan dat je ook gewoon getest bent op B12.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:46

zonnebloem18 schreef:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... griep.html
Citaat:
Ernstige bijwerkingen (regelmatig, weinig, of zeldzaam):
Koorts (heftige reactie) Moet bij (huis)arts gemeld worden
Extreme pijn in arm (heftige reactie) Moet bij (huis)arts gemeld worden
Moeheid (indien ernstige vermoeidheid kan het een heftige reactie zijn) Overleg met (huis)arts
Rillerigheid (heftige reactie) Moet aan (huis)arts gemeld worden
Beven (heftige reactie) Moet aan (huis)arts gemeld worden
Benauwdheid (zeldzame heftige reactie die kan wijzen op allergie, moet met spoed gemeld worden aan (huis)arts)
Toenemende klachten in plaats van afnemende (heftige reactie) altijd met arts overleggen
Shock (zeer heftige (allergische) reactie waarbij een levensbedreigende situatie ontstaat, gepaard gaande met benauwdheid en of wegraken) Direct (huis)arts contacten of 112 bellen
Beschadigingen aan hersenweefsel (zeer zeldzaam)

Citaat:
Alleen de verschijnselen op lange termijn zijn niet geheel bekend, maar het vaccin wordt over het algemeen heel goed verdragen.

Citaat:
Narcolepsie
Bij een behoorlijk aantal kinderen die gevaccineerd waren met het vaccin blijkt narcolepsie te zijn ontstaan. Narcolepsie is een ziekte waarbij men spontaan in slaap valt, aanvalsbewijs, op momenten dat men dit niet zou verwachten. Ook enkele volwassenen blijken narcolepsie te hebben gekregen. In 2099 al wordt vastgesteld dat in Zweden en Finland een verband bestaat tussen het vaccin met Pandremix en het ontstaan van narcolepsie. In Nederland gaat het in 2009 om 21 kinderen en 13 volwassenen.

Genoeg redenen om je twijfels te hebben bij het vaccin tegen mexicaanse griep.

Als ik die bijwerkingen lees, lijken me dat dezelfde bijwerkingen als die van de gewone griepprik. Daar kan je ook gewoon een allergische reactie op hebben. Beschadiging van het hersenweefsel lijkt me ook iets dat bij elk vaccin kan voorkomen.

Gezien de ernst van de Mexicaanse griep destijds lijkt het me niet meer dan normaal dat dit soort bijwerkingen gemeld moeten worden. In feite krijg je een sterk verzwakt virus ingespoten zodat je lichaam antistoffen gaat aanmaken. Werkt je immuunsysteem niet goed, kan het zijn dat het verzwakte virus een goede gastheer aan je lichaam heeft. Met gewone griep is dan weinig mis, maar de Mexicaanse griep was niet goed te genezen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:50

Janine1990 schreef:
Hanmar schreef:

Dit vind ik inderdaad iets dat je mee moet nemen wanneer je het idee hebt last te hebben van het vaccin. Tijdens de puberteit verandert er inderdaad heel erg veel in het lichaam. Een poos terug las ik nog iets over waarom pubers zo moeilijk een dag-nacht ritme kunnen behouden. In ieder geval allemaal puberteit-gerelateerd.

Maar in combinatie met: buikklachten, nek- & schouderklachten, hoofdpijn (migraineachtig maar dan niet met misselijkheid/licht en geluidovergevoelig), duizeligheid. Lijkt me sterk dat dit allemaal met de puberteit te maken heeft;) De vermoeidheid alleen zou idd wel kunnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:52

Nog even een toevoeging met betrekking tot de narcolepsie.
Je kreeg een oproep voor de Mexicaanse griep prik als je in een bepaalde risicogroep zat. Ging dat bij mij erom dat ik in 1998 een pufje heb gehad. Of eerder misschien? Weet ik niet meer.
In ieder geval kan ik me voorstellen dat er mensen zijn met serieuzere dingen, waarbij medicijngebruik gebaat is. Door de korte termijn waarop het vaccin is getest, kan mogelijk niet elke bijwerking getest zijn, waardoor er een conflict ontstaat tussen medicijn en vaccin.

Ik ben geen farmaceut of wetenschapper, maar dit lijkt me een van de mogelijkheden.
Gezien het lage percentage mensen die bijwerkingen kregen, is het vaccin wel geslaagd voor de grote meerderheid. Het was niet een leuk griepje, laten we het zo stellen.

Hoe erg dan ook hoor... Narcolepsie lijkt me een hel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 13:53

Janine1990 en dat gebeurde toen juist niet, volgens het rivm was het allemaal gewoon veilig.
Veel van die klachten werden pas later duidelijk en toen waren er al heel veel mensen mee geënt

Tegelijk gepost zie ik.

Mijn dochter was toen een stuk jonger en kreeg ivm haar medische verleden ook een oproep. Maar na overleg met de arts en huisarts werd het geadviseerd het NIET te doen. Mede doordat ze niet wisten wat het middel op termijn zou doen. De longarts in het ziekenhuis had sterke bedenken bij het vaccin.
Niet voor niks lijkt mij?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:44

Joy_Mennings schreef:
Maar in combinatie met: buikklachten, nek- & schouderklachten, hoofdpijn (migraineachtig maar dan niet met misselijkheid/licht en geluidovergevoelig), duizeligheid. Lijkt me sterk dat dit allemaal met de puberteit te maken heeft;) De vermoeidheid alleen zou idd wel kunnen.

Hoofdpijn (migraine heb ik geen ervaring mee, maar zolang je er mee naar school kan is het naar mijn idee geen migraine, ik heb zusje en vader die het hebben, die kunnen niets meer als ze te laat zijn met hun medicijnen) en nek/schouderklachten kunnen heel goed door de groei komen. Zeker bij onvoldoende bewegen (wat wel een klein beetje en tendens is, als ik het nieuws mag geloven) en/of op de onjuiste manier bewegen (verkeerde begeleiding bijvoorbeeld). Nek/schouder klachten zijn vaak reden van hoofdpijn (onjuist bewegingsapparaat). Maar ik ga er vanuit dat je hier al wel eens mee naar een fysiotherapeut of iets dergelijks bent geweest, anders zou je dit hier niet zo stellig neerzetten. Ben wel benieuwd daarnaar...

Buikklachten durf ik niets over te zeggen. Zoals ik al zei, ik ben niet medisch onderlegd.

kiki1976 schreef:
Janine1990 en dat gebeurde toen juist niet, volgens het rivm was het allemaal gewoon veilig.
Veel van die klachten werden pas later duidelijk en toen waren er al heel veel mensen mee geënt

Tegelijk gepost zie ik.

Mijn dochter was toen een stuk jonger en kreeg ivm haar medische verleden ook een oproep. Maar na overleg met de arts en huisarts werd het geadviseerd het NIET te doen. Mede doordat ze niet wisten wat het middel op termijn zou doen. De longarts in het ziekenhuis had sterke bedenken bij het vaccin.
Niet voor niks lijkt mij?

Maarja, een kat in nood maakt rare sprongen... Ik kan me het RIVM wel voorstellen, het was destijds best beangstigend. Een virus dat zich zo snel verspreidde ondanks de huidige wetenschap. Als je ziet met hoe weinig bewegingen (reizen bedoel ik daarmee) wereldwijd de pest zich destijds over Europa heeft verspreid... Kwam dit behoorlijk rap dicht bij.
Ik weet nog wel dat ik me heb afgevraagd of ik wel naar Salou durfde te gaan. Het is natuurlijk

Ik heb destijds wel die prik gehad, gelijk met de griepprik. Heb er nooit last van gehad gelukkig. Maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het niet doen. En ik vind het ook goed dat artsen er vraagtekens bij zetten naar hun patiënten toe. Het is in mijn ogen altijd goed om zelf na te denken en er over in discussie te gaan met artsen e.d.

Maar zoals TS heel graag een schuldige wil aanwijzen voor haar zeer waarschijnlijke onvruchtbaarheid, zonder enige onderbouwing... Daar hou ik niet zo van.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:53

meisje_ schreef:
Anne_GTI schreef:
Ik ben moeder van 2 dochters en de oudste heeft "de brief" allang gehad. In goed overleg besloten dat ze deze prik niet hoefde en safe sex gewoon altijd een betere bescherming is dan een prikje. Ik vind dat het middel onvoldoende getest is voor het in de markt gezet is. Natuurlijk is BMHK een nare ziekte maar het is niets meer of minder dan een SOA. Waar je je dus met een condoom ook prima tegen beschermen kan.

En hoe meer ik de gevolgen zoals van TS en anderen hoor, hoe blijer ik ben dat we deze keuze toen bewust gemaakt hebben. Naja, zij heeft de keuze gemaakt.

Niet helemaal mee eens, bmhk word veroorzaakt door het hpv virus. Deze word inderdaad overgedragen als een soa maar dat hoeft niet. Het kan al door een niet goed gewssen handdoek bij bijvoorbeeld een zwembad. Een maagd kan het hpv en hierdoor mogelijk bmhk dus krijgen. 95% van de vrouwen heeft wel eens het virus gedragen zonder dat zij het wist. 9/10 x ruimt het lichaam dit virus binnen 6-12 maanden zelf op.

tussen de 7-15 soorten van de heel veel soorten geven een verhoogd risco op bmhk. Daarbij ontwikkelt bmhk zich dermate langzaam (10-15 jaar) dat wanneer ze iets vindrn ze vaak wel op tijd zijn.

Het is dus niet iets waar je als je altijd met condoom vrijt niet mee te maken kunt krijgen.

*edit* bovenstaand stuk is een mooie aanvulling :)

Kijk, en daarom ben ik dus geen lid meer van de Nederlandse Patiëntenvereniging: die (Christelijke) vereniging vond inenting ongewenst, want een meisje moet gewoon kuis leven, geen seks voor het huwelijk, en dan hoefde ze niet bang te zijn dat ze dat virus kreeg... 8)7
Ook lieten ze doorschemeren dat ingeënte meisjes wellicht makkelijker "tussen de lakens" gekletst konden worden door jongens omdat ze toch niet bang hoefden te zijn voor het HPV virus... :roll:

Waarbij de NPV vergeet dat ook mega brave christelijke meisjes verkracht kunnen worden, of een man met een fout verleden kunnen trouwen... >;)
Dit afgezien van het feit dat ook christelijke meisjes gewoon mensen zijn die soms andere keuzes maken dat de Heidelbergse Catechismus voorstaat... >;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:59

Wat het bestaan van de inenting betreft: eindelijk is er dan een vaccin dat (gedeeltelijk) tegen een bepaalde vorm van kanker werkt!
Hoera!

Nee dus, men is bang en zoekt duizenden redenen om niet te enten.

TS, ik weet vrijwel zeker dat PCOS of wat de oorzaak van je onvruchtbaarheid is, nul komma nul te maken heeft met de inenting tegen HPV.

Anders waren er inmiddels beslist al artsen geweest die groot alarm hadden geslagen wegens een toename van onvruchtbaarheid bij jonge vrouwen. Er zijn al miljoenen meisjes ingeënt.
Helaas is er, al lang voor de HPV inenting bestond, een groot aantal mensen voor wie zwanger worden moeilijk gaat...

Mijn dochter mocht trouwens zelf beslissen of ze zich liet inenten, het is haar lichaam, haar beslissing en ze was op dat moment oud genoeg om te weten wat ze wilde.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:03

Janine1990 schreef:
Hoofdpijn (migraine heb ik geen ervaring mee, maar zolang je er mee naar school kan is het naar mijn idee geen migraine, ik heb zusje en vader die het hebben, die kunnen niets meer als ze te laat zijn met hun medicijnen) en nek/schouderklachten kunnen heel goed door de groei komen. Zeker bij onvoldoende bewegen (wat wel een klein beetje en tendens is, als ik het nieuws mag geloven) en/of op de onjuiste manier bewegen (verkeerde begeleiding bijvoorbeeld). Nek/schouder klachten zijn vaak reden van hoofdpijn (onjuist bewegingsapparaat). Maar ik ga er vanuit dat je hier al wel eens mee naar een fysiotherapeut of iets dergelijks bent geweest, anders zou je dit hier niet zo stellig neerzetten. Ben wel benieuwd daarnaar...

Buikklachten durf ik niets over te zeggen. Zoals ik al zei, ik ben niet medisch onderlegd.

Als ik echt zo'n aanval van hoofdpijn heb kan ik ook niet naar school. Paracetamol/diclofenac helpen dan niet. De hoofdpijn komt ook van mijn nek/schouders af. Waarschijnlijk is het geen migraine maar de hoofdpijn zelf lijkt er wel op (aan een kant van het hoofd, heel hevig/bonzend) maar ik heb niet dat ik er misselijk van wordt en kan dan ook gewoon tegen licht en geluid.
Nek/schouderklachten zijn pas meer gekomen nadat ik gestopt ben met (snel) groeien, bewoog van te voren ook redelijk veel. Standaard fietsen naar school (half uur/drie kwartier enkel) en gymles (1,5 uur per week) en dan nog rijles (1 uur per week). En dan natuurlijk nog fietsen als ik ergens heen moest & af en toe naar mijn verzorgpaard. Denk dat dat niet heel weinig is. Door die nekklachten kan ik juist minder bewegen. Geen rijles en gymles meer, minder naar mijn verzorgpaard.
Ik heb al cesartherapie, fysiotherapie, manuele therapie & osteopathie voor gehad. Ook röntgenfoto en mri gehad (mri nog geen uitslag van). Ha doet eigenlijk niks, neuroloog ook niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:09

Joy_Mennings schreef:
Als ik echt zo'n aanval van hoofdpijn heb kan ik ook niet naar school. Paracetamol/diclofenac helpen dan niet. De hoofdpijn komt ook van mijn nek/schouders af. Waarschijnlijk is het geen migraine maar de hoofdpijn zelf lijkt er wel op (aan een kant van het hoofd, heel hevig/bonzend) maar ik heb niet dat ik er misselijk van wordt en kan dan ook gewoon tegen licht en geluid.
Nek/schouderklachten zijn pas meer gekomen nadat ik gestopt ben met (snel) groeien, bewoog van te voren ook redelijk veel. Standaard fietsen naar school (half uur/drie kwartier enkel) en gymles (1,5 uur per week) en dan nog rijles (1 uur per week). En dan natuurlijk nog fietsen als ik ergens heen moest & af en toe naar mijn verzorgpaard. Denk dat dat niet heel weinig is. Door die nekklachten kan ik juist minder bewegen. Geen rijles en gymles meer, minder naar mijn verzorgpaard.
Ik heb al cesartherapie, fysiotherapie, manuele therapie & osteopathie voor gehad. Ook röntgenfoto en mri gehad (mri nog geen uitslag van). Ha doet eigenlijk niks, neuroloog ook niet.

En ik neem aan dat je ook al eens je ogen hebt laten opmeten ;) (en dan heb ik niet over de grote ketens, maar echt een goede opticien of nog liever oogarts)
Want het kan ook geheel andersom werken.

Zeggen dat een HA niets doet is wel heel makkelijk hoor, zo kan het wel voelen. Maar dat betekent niet dat ze je halve dossier nog niet hebben volgetikt of er veel over nadenken.
En hebben je artsen al eens een link gelegd met het HPV vaccin?

Een collega van mij heeft fybromyalgie, weke delen reuma. Daarvoor gaat ze met perioden heel erg veel naar de fysiotherapeut. Die lost het probleem niet op, maar zorgt wel dat ze er beter mee kan leven. Ik neem aan dat de therapeuten die je hebt bezocht hier ook naar hebben gekeken en er iets over te zeggen hebben gehad.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:15

Janine1990 schreef:
Joy_Mennings schreef:

En ik neem aan dat je ook al eens je ogen hebt laten opmeten ;) (en dan heb ik niet over de grote ketens, maar echt een goede opticien of nog liever oogarts)
Want het kan ook geheel andersom werken.

Zeggen dat een HA niets doet is wel heel makkelijk hoor, zo kan het wel voelen. Maar dat betekent niet dat ze je halve dossier nog niet hebben volgetikt of er veel over nadenken.
En hebben je artsen al eens een link gelegd met het HPV vaccin?

Een collega van mij heeft fybromyalgie, weke delen reuma. Daarvoor gaat ze met perioden heel erg veel naar de fysiotherapeut. Die lost het probleem niet op, maar zorgt wel dat ze er beter mee kan leven. Ik neem aan dat de therapeuten die je hebt bezocht hier ook naar hebben gekeken en er iets over te zeggen hebben gehad.

Mijn ogen heb ik inderdaad ook al laten opmeten. (+0,5 beide ogen) ze zeiden dat ik hier niet zulke klachten van zou kunnen krijgen.

Wij hebben aan de HA en neuroloog gevraagd of dat dit te maken zou kunnen hebben met het HPV virus. Zei hebben dit samen uitgezocht en zeiden beide: Dit is nog nooit bewezen.
Niet echt een heel nuttig antwoord dus ;)

Fybromyalgie heb ik nog nooit iets over gehoord van mijn therapeuten. Zelf wel eens wat over gelezen en mijn klachten lijken hier wel veel op vind ik zelf (en mijn ouders). De fysio die ik heb gehad heeft volgens mij nergens naar gekeken (werkte samen met neuroloog, die niet heel erg behulpzaam) De andere therapeuten weet ik niet.