Joy_Mennings schreef:Hanmar schreef:Ja, maar je bent ook 16 en hebt de prik neem ik aan enkele jaren geleden gehad? Heel veel meiden in hun puberteit hebben last van enorme vermoeidheidsverschijnselen, en dat kan ook absoluut geheel toevallig in hetzelfde jaar beginnen als dat je een vaccin hebt ontvangen. Er is niet aangetoond dat dit door het HPV-vaccin wordt veroorzaakt.
Het is prima om alle onderzoeken en rapporten met een korreltje zout te nemen, of om te twijfelen of je een vaccin gaat halen of niet, maar je kunt geen oorzaak-gevolg relatie concluderen omdat bepaalde symptomen toevallig in dezelfde tijdspanne als een vaccin zijn begonnen. Voor vermoeidheid zijn zoveel oorzaken te bedenken, waarbij je vooral leeftijd niet moet negeren; en ook voor onvruchtbaarheid, hoe naar het ook is, kun je niet aantonen dat dit door een vaccin komt. Je weet immers niet of je dezelfde problematiek had ondervonden als je het vaccin niet had gehad.
Ik ben inderdaad 16 en heb de prik 3/4 jaar geleden gehad. Die vermoeidheid kan idd door verschillende dingen komen, alleen het rare was dat een vriendin van mij ook na de prik vermoeidheidsklachten kreeg. We zijn toen beide op pfeiffer en andere dingen getest (dmv bloedprikken) en hadden beide niks.
Nu is het zo dat vermoeidheid niet mijn enige klacht is, maar het is wel vervelend. Is trouwens door de jaren heen ook erger geworden.
Dan was je dus ongeveer 12 toen je de prik kreeg - mijn punt is niet zozeer dat het absoluut niet door die prik(ken) kan komen, maar meer dat heel veel meiden in jullie leeftijd last krijgt van vermoeidheid die inderdaad ook erger wordt en dan weer afneemt zo rond je 17/18e. Het kan dus ook heel goed 'gewoon' bij de leeftijd horen, dit was immers ook al een bekend fenomeen voordat de HPV vaccins ten tonele verschenen. Last van die vermoeidheid heb ik ook gehad. Dat gezegd hebbende, ik heb ook de HPV vaccins gehad